Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,477 záznamů.  začátekpředchozí30458 - 30467další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.24 vteřin. 

For the use of German modal verbs and their competition forms in contrastive comparison with Czech language
Švachová, Olga ; Dovalil, Vít (oponent) ; Doležal, Jiří (vedoucí práce)
v predlozene pnici "K pouiiti nemeckjch modalnich sloves a jejich konkurencnich forem v kontrastivnim srovnani s cestinou (( je porovmivan system nemeckych modaInich sloves se systemem modaInich sloves ceskych. Nejvice pozomosti je venovano modalnim slovesum vyskytujicim se v nemeckem jazyce. Po jejich podrobnem popisu nasleduje jejich konfrontace se slovesy ceskymi. Oba jazyky jsou schopny pomoci vyse jmenovanych sloves vyjadfovat modalitu, tedy zpusob prezentace obsahu vypovedi mluvcim, ktery je dan jeho stanoviskem k vyjadfovane skutecnosti. Na oblast modality je v nemecke i v ceske lingvistice nahlizeno ruznym zpusobem. lednotliva lingvisticka pojeti se li si jak ve faktu, zda mohou modalni slovesa tvofit samostatnou skupinu v ramci systemu sloves, tak i v reseni otazky, ktera modaIni slovesa patri do skupiny tzv. klasickych (popripade vlastnich) modaInich sloves ci modalnich sloves v uzsim slova smyslu. Pfi zpracovani vyse uvedeneho tematu vychazim z nejcasteji uvadenych pojeti, ktera do klasicke skupiny nemeckych modaInich sloves radi slovesa dürfen, können, mögen, müssen, sollen a wollen a do klasicke skupiny ceskych modaInich sloves pak slovesa nasledujici: chtit, mit, moci, muset a smet.

Organizační architektura se zaměřením na strategii ziskově orientovaného podniku
Křížová, Jitka ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Pirožek, Petr (oponent)
Práce je kritickým hodnocením podnikatelské činnosti vybraného subjektu. V teoretické části je čtenář seznámen s organizační architekturou a s jejími složkami (prostředí, struktura, strategie, kultura). Analytická část zobrazuje organizační architekturu konkrétní společnosti, zabývá se prostředím, ve které firma působí, a odhaluje její kulturu. Zvláštní pozornost je věnována strategii podniku. Na základě externí a interní analýzy jsou navrženy změny, které povedou ke zkvalitnění nabízených služeb, ke zvýšení efektivnosti, k vytvoření konkurenční výhody podniku na trhu a k jeho dlouhodobému rozvoji.

Cestovní ruch jako faktor rozvoje sídel na příkladu Českého Krumlova
Vostrovská, Pavla ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tittelbachová, Šárka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá cestovním ruchem jako možným faktorem rozvoje sídla. Na názorném příkladu rozvoje turistické destinace Český Krumlov jsou popsány vlivy cestovního ruchu a jejich působení na rozvoj města. Je zde nastíněno, jak cestovní ruch ovlivňuje územní plánování a rozpočet města. V neposlední řadě jsou zde zmíněny efekty, které cestovní ruch má v oblasti sociální sféry, konkurenceschopnosti území a možnosti čerpání z externích finančních zdrojů.

Obchodní strategie vybraných internetových obchodů
Chytilová, Kristýna ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Slaba, Jiří (oponent)
Prostředí Internetu se rychle vyvíjí a stává se důležitým prodejním kanálem. Vytváří nové možnosti pro podnikání, které vyžadují specifické obchodní strategie. Aby se každý internetový obchod stal konkurenceschopným, musí dokázat využít výhody Internetu, jako prodejního kanálu (šetří náklady, umožňuje integraci jednotlivých oddělení podniku a efektivní sdílení dat aj.). Pro tyto obchody je také důležité umět nabídnout nové služby a uživatelsky zpříjemňující funkce, které je odliší od ostatních prodejců. Cílem práce je zjistit možnosti firem, které Internet nabízí, popsat specifika internetového obchodování, jeho výhody a nevýhody, analyzovat strategii jednotlivých obchodů na českém a zahra-ničním trhu a vytvořit jejich prognózu do budoucnosti.

Věrnost zákazníka jako konkurenční nástroj cestovních kanceláří a agentur
Malá, Barbora ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Houška, Petr (oponent)
Teoretická část diplomové práce "Věrnost zákazníka jako konkurenční nástroj cestovních kanceláří a agentur" specifikuje produkt cestovního ruchu a pojednává o hlavních odlišnostech mezi zbožím a službami, které zdůvodňují rozdílnou podobu marketingu zboží a marketingu služeb. Dále uvádí teoretické základy věrnostních a motivačních programů a marketingový pohled na jednotlivé formy podpory prodeje. Praktická část práce se zabývá analýzou věrnostních a motivačních programů aplikovaných cestovními kancelářemi a agenturami na trhu České republiky ve sledovaném období od června 2007 do září 2008. Praktická část dále zahrnuje marketingový průzkum zaměřený na vztah zákazníků k cestovním kancelářím a agenturám, na znalost existujících věrnostních a motivačních programů a na ověření jejich účinnosti při formování loajality zákazníků.

Ekonomická analýza činnosti soudců
Zabranská, Monika ; Kühn, Zdeněk (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem monopolní struktury současného soudního systému a silné regulace vetšiny oblastí řešení sporů. V tomto systému soudci formují zájmovou skupinu a vyhledávají regulace, které zjednodušují jejich práci a zvyšují jejich práva. Práce popisuje neefektivnosti a nebezpečí, které vyplývají z nedostatku tržní kontroly moderního soudního systému a navrhuje alternativní řešení ve formě soukromého soudního systému. Smyslem práce je také zkoumat problém úspěšné implementace konkurence do soudnictví a popsat modely, jak by soukromé soudnictví fungovalo bez státní kontroly, včetně příkladů z historie. Tato práce dále zkoumá ekonomické rozdíly mezi soukromým a státním soudnictvím zejména s ohledem na motivace, efektivnost, proces tvorby práva, rychlost, spokojenost spotřebitele a podmínky, za kterých tyto systémy fungují nejlépe. Hlavním závěrem práce je, že společnost by měla povolit podnikání všem subjektům, kteří o to projeví zájem, protože konkurence v takových oblastech, které byly doposud výsadou státu, by přinesla zlepšení kvality, zrychlení a inovace.

Centrální banka - výhody a rizika její nezávislosti
Čech, David ; Janáček, Kamil (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou nezávislosti centrálních bank a také výhodami a riziky, které jsou s tím spojené. V úvodu práce je stručně popsána historie centrálního bankovnictví jak ve světě, tak u nás. Další kapitola je věnována otázce potřebnosti centrálních bank a vychází především z díla F.A.Hayeka. Je v ní také nastíněn Hayekův návrh na zavedení konkurence mezi jednotlivými soukromými emitenty peněz. Poslední nejrozsáhlejší kapitola je věnována nezávislosti centrálních bank. Po uvedení definice nezávislosti, následuje její druhové rozdělení, přičemž nejdůležitější je rozdělení na nezávislost právní a skutečnou. Míru nezávislosti můžeme měřit pomocí několika druhů indexů. Způsoby jejich výpočtu jsou v práci také uvedeny. Závěrečná část práce uvádí některé výhody a rizika vyplývající z nezávislého postavení centrální banky. Co se týče výhod, jedná se zejména o eliminaci problému časové nekonzistence, v případě rizik je to především nebezpečí plynoucí z absence odpovědnosti centrální banky za svou politiku.

Imperfect competition on the market of television broadcasters SR and CR
Bodnár, Maroš ; Jemelka, Ivan (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Nedokonalá konkurence a především její oligopolní forma, se na trzích stala velmi rozšířenou. V určitém smyslu se dá říct, že její vznik je výsledkem státní regulace v různých odvětvích národního hospodářství. Smyslem této práce je analyzovat a porovnat trh televizních stanic v SR a ČR a zhodnotit jejich vzájemné působení v příslušných ekonomikách, které vede k vytvoření konkrétních situací na trhu. Poukazuje taky na příležitosti, které by mohli nové TV společnosti využít na vstup do tohle odvetví. Moc důležitá pro tenhle sektor sa stane liberalizace, která sebou přinese výhody z konkurence a víc zákazníkú na trh. Z časti vysvětluje perspektívy digitálního vysílání, kterého zavedení právě ve všech Europských krajinách prebíhá.

Analýza konkurence v oblasti filmové distribuce
Zachová, Magdalena ; Malý, Václav (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Práce pojednává o trhu filmové distribuce v České republice se zaměřením na analýzu konkurence v této oblasti. Jako teoretický základ je použita strukturální analýza odvětví a Porterův model působení pěti konkurenčních sil. V praktické části je konfrontována strukturální analýza a Porterův model se situací v zkoumané oblasti. Dále je uvedena konkurenční výhoda vázána na produkt a producenta jako motiv pro koupi. V praktické části je konkurenční výhoda podrobně rozvedena a je provedeno doporučení pro subjekty působící na trhu. Práce obsahuje zpracování finančních ukazatelů nejdůležitějších firem působících v oblasti.

Strategická analýza
Chodorová, Ivana ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Marek, František (oponent)
Cílem práce bylo provední strategické analýzy společnosti ČZ Řetězy, s.r.o. Teoretická část obsahuje základní techniky a metody strategické analýzy, které pak byly v praktické části aplikovány. Práce identifikuje zdroje konkureční výhody podniku a obsahuje strategická doporučení.