Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

REVITALIZACE A PROSTOROVÁ KULTIVACE AREÁLU FARY V HERALTICÍCH
Kozubová, Markéta ; Vlček Ličková, Nina (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Dnes je fara využívaná jen příležitostně a především v letní sezóně, kdy se zde koná dětsky letní tábor a během roku faru využívá obec pro několik místních akcí – dětský den, pálení čarodějnic a velice oblíbena je místní zabijačka, tzv. Obecní svině. Obecně se dá říci, že fara je spíše nevyužívaná, čemuž také odpovídá velice špatný technický stav objektu. Návrh akceptuje stávající využití fary a dále jej rozšiřuje. Potenciál fary je velký a je nutné jej využít. Nova funkce fary kombinuje několik možností využití, tak aby se fara mohla přizpůsobovat aktuální poptávce a tím byla trvale udržitelná. Je zde využití pro místní i pro širokou veřejnost, která se zde bude setkávat. Nelze snadno určit, které využití je dominantní, protože se navzájem doplňuji. Fara bude sloužit jako vzdělávací, ekologické, kulturní, sportovní a volnočasové středisko. Bude zaměřena na školy v přírodě, tábory, ale také pro rodiny s dětmi, mladé, single nebo seniory. Pro každého se zde najde program. Vzdělávaní je zaměřeno na pěstování vlastní zeleniny a ovoce a jeho následné zpracovaní v kuchyni. Následně lze tyto vypěstované suroviny přímo využít při výuce ve cvičné kuchyni, kde budou probíhat lekce zaměřené především na zdravou a vyváženou gastronomii. Přednáškový sál může složit k přednáškám o ekologickém způsobu života, mimo jiné fara také nabízí výtvarné dílny. Pro obyvatele Heraltic má samotná fara také využití, především pro každoroční tradiční zabijačku jsou zde vytvořeny speciální prostory. Dále mohou využívat víceúčelový sál ke kulturním a společenským akcím nebo pro sportovní vyžití. Místní obyvatelky, pak mohou využít cvičnou kuchyni k předávání svých kulinářských dovedností mladší ročníkům, či prostě kuchyni využít pro vlastní kulinářský kroužek. V areálu se nachází dva objekty (fara a stodola) stejného archetypu - obdélníkový půdorys, nízké podlaží a vysoka valbová střecha. Jeden objekt je na začátku a druhý na konci pozemku. Jako objemovou citaci těchto proporcí navrhuji mezi tyto dva objekty hmotu o stejném objemu a proporcí. V návrhu se několikrát uplatňuje princip vložení nové hmoty do stávajícího prostředí tak, aby co nejméně zasahoval do stávajících konstrukcí. V interiéru fary díky této zásadě zůstanou viditelné krásné prostory s klenbami a malbami. Nejvíce je tento princip používán u vložených ubytovacích buněk do vnitřku stávající stodoly. U stodoly je zachována pouze střešní část a nosné vyzděné sloupy, mezi které se vsouvají prefabrikované buňky. Dalším kompozičním principem je dostavba hospodářského objektu, který tvarově a hmotově navazuje na stávající sousední objekt u hranice pozemku.

Odchází Formule 1 z Evropy kvůli zákazu tabákové reklamy nebo by odcházela i bez ní?
Masák, Tomáš ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
Bernie Ecclestone (hlavní postava závodů F1) prohlásil, že kvůli zákazu reklamy na tabák odejde F1 z Evropy. V dnešním globalizovaném světě je obecně přežití světového šampionátu výlučně v Evropě nepravděpodobné. Tato práce zjišťuje, nakolik výrok Bernieho Ecclestona převyšuje ostatní ekonomické důvody pro odchod z Evropy. Úloha tabáku byla pro F1 rozhodující v otázce sponzorství týmů a samotné F1. V obou oblastech byl tabák po několik desetiletí významným prvkem. Popisem vztahů existujících ve světě F1, které obsáhnou kritéria, umožňující nahlédnout do rozhodování o alokaci okruhů F1, dojde k rozdělení modelu na dvě části. Promotéra F1, který jako vedoucí subjekt rozhoduje o alokaci závodů přímo a týmy F1, které mají na rozhodování promotéra nepřímý vliv, jenž vyplývá z jejich postavení -- komplementů šampionátu F1. Analýza modelu rozhodování ukáže, že týmy neměly na rozhodování promotéra F1 vliv. Výsledkem je zjištění, že rozhodnutí promotéra F1 nebylo ovlivněno tabákovou reklamou, ale spíše příjmy z prodeje televizních práv a poplatků od pořadatelů závodů.

Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium
Culková, Lucie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium Lucie Culková, duben 2012 Abstrakt Bakalářská práce je teoretickou studií tématu vizuální manipulace. Studie stručně popisuje vývoj klasické i digitální fotografie a soustřeďuje se na metody úprav obou typů snímků. Jednotlivé techniky manipulace s fotografickým obrazem jsou zde přiblíženy na konkrétních příkladech a v soudobém kontextu. Práce nahlíží na využití manipulovaných obrazů v různých médiích a v dílech osobností zahraničního i českého výtvarného umění. Poznatky z teoretické studie jsou východiskem pro pedagogickou část práce, která obsahuje několik námětů pro hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část představuje soubor autorských fotomanipulací, v nichž se uplatňují techniky obrazové manipulace popisované v teoretické studii. Dále je uveden projekt, který se zabývá úpravou reklamních fotografií na obalech potravin. Cílem práce je přiblížení jednotlivých metod manipulace a způsobů jejich využití v různých oblastech lidské činnosti.

Hodnocení účinosti reklamní kampaně
Pelc, Petr ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bil, Stanislav (oponent)
Značka balené vody Bonaqua patří na českém trhu nealkoholických nápojů mezi dobře zavedené značky. V roce červenci 2007 byla spuštěna kampaň "možná ti ulehčí cestu", která měla zajistit této značce mnohem silnější postavení na trhu. I když byla tato kampaň velmi úspěšná, dnes po třech letech od jejího spuštění, je jasné, že se základní cíle splnit nepodařilo. Tato práce se zabývá detailním popisem celé kampaně a následným testováním a hodnocením dopadů pomocí série hloubkových rozhovorů a skupinové diskuze. Díky množství získaných dat se podařilo identifikovat silné a slabé stránky této kampaně. U slabších prvků, pokud to bylo možné, bylo navrhnuto zlepšení. Tyto návrhy byly znovu testovány, aby se ověřily jejich možné dopady.

Marketingová strategie pro firmu poskytující videokonference
Procházková, Magda ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Forman, Martin (oponent)
Aby firma uspěla na trhu, musí mít dobře propracovanou marketingovou strategii. V dnešní informační společnosti hraje významnou roli internet a proto i internetová marketingová strategie. Tato práce se nejprve krátce zabývá marketingem a jeho specifiky v rámci služeb. Dále pak popisuje marketing na internetu a jeho nástroje (SEO, PPC atd.). Poslední kapitola teoretické části se zabývá tvorbou off-line i on-line marketingové strategie. Praktická část začíná fází analýzy. Tato fáze obsahuje nejprve popis videokonferencí a jejich technologií. Dále pak seznamuje čtenáře se službou Mojekonference, za pomoci porterovy analýzy popisuje konkurenční prostředí, zabývá se detailní analýzou trhu, průzkumem trhu (za pomoci dotazníkového šetření), tvorbou podpůrných marketingových nástrojů, analýzou současné marketingové strategie a zejména analýzou webové prezentace (analýza klíčových slov, SEO analýza atd.). Poslední část práce se zabývá samotným návrhem marketingové strategie, produktovou, cenovou, komunikační a distribuční politikou a hlouběji zpracovává návrh nové struktury webové prezentace a navrhuje reklamní PPC kampaň v nástroji Google AdWords.

Informační etika a její dodržování v online prostředí
Marek, Libor ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá informační etikou a jejím dodržováním v online prostředí. První část předkládá stručnou historii vývoje etiky a představuje základní etické postoje. Druhá část práce je věnována dílčí oblasti etiky, kterou představuje informační etika, jež úzce souvisí s fenoménem dnešní doby, kterým je internet. Rovněž jsou zde popsány související etické kodexy a normy, dále platná legislativa v České republice a představeny jsou také všeobecné zásady informační etiky ve spojení s internetovým prostředím. Třetí část je zaměřena na praktickou rovinu, v rámci které je řešeno obecné chování lidí na internetu a popsány jsou problémy s ním spojené. Pozornost je přikládána oblasti elektronické korespondence, reklamy na internetu a řešeno je také téma sociálních sítí. V případě sociálních sítí byla provedena SWOT analýza pro detailní rozbor této problematiky a k vyvození konkrétních závěrů z dané oblasti. Závěrečnou část práce představuje vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo vytvořeno konkrétně pro tuto práci, a následně shrnutí dosažených závěrů z této práce s návrhem možných řešení ke zlepšení stávající situace. Příkladem závěrečného tvrzení je fakt, že by etická stránka věci neměla být společností opomíjena a současně s platnou legislativou České republiky by měla být pomocnou rukou při budování lepší společnosti a zlepšení chování nejen v oblasti internetu.

Analýza metod a dopadů státních zásahů na kouření v České republice od roku 2004
Ježek, Marek ; Kobliha, Pavel (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
V dnešní době je kouření jednou z nejčastějších příčin nemocnosti či úmrtí, kterým jde zabránit. Ať už se jedná o aktivní kuřáky, tak i jejich okolí - pasivní kuřáky. Vyvstává tedy aktuální otázka, zda existuje způsob, jak se účinně bránit proti těmto situacím. Cílem práce bude analýza metod a dopadů státních zásahů na kouření. Pro měření budou vybrány státní zásahy jako spotřební daň, zákaz kouření na veřejných místech a zákaz reklamy. Nejdříve bude zjištěn počet kuřáků, dle pohlaví, věku či vzdělání, následně nemocnost a úmrtnost populace před a po státních intervencích v období 2004 - 2013. Ze získaných údajů se vyjádří celkový roční výnos státu a proběhne ověření, zda se státu vyplatí investovat do prevenčních opatření nebo spíše do následného léčení kuřáků. Nakonec ze zjištěných informací proběhne vyhodnocení testovaných státních zásahů, tedy zda existuje takový, který je nejvýhodnější ze státního i populačního hlediska.

Znaky a symboly v evropské kultuře
Krejčí, Tereza ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Soukup, Václav (oponent)
Studie v první části vymezllje základní pojmy - symbol a znak, představuje obory, které se zabývají jejich zkoumáním, a reflektuje také obory, které měly na jejich zkoumání vliv. V drllhé části se zanlěřuje na představení konkrétních symbolů jednotlivých historických období západní Evropy od Antiky po současnost, které lze jako paralely přirovnat k archetypům animus a anima podle C. G. Junga. Práce si klade za cíl zdůraznit význam symbolů a archety1Jů pro současnost, neboť jejicll smysl by němel být v informačním věku podceňován.

České naturalistické venkovské drama v postmoderních inscenacích
Pokorný, Vít ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; FRANZ, Vladimír (oponent)
Disertační práce se pomocí zevrubné analýzy a četných příkladů pokouší představit několik postmoderních inscenací českého naturalistického venkovského dramatu. Podnětem k jejímu sepsání byla otázka, proč dramata autorů, lpějících na realistickém detailu a mimetické podstatě, přitahovala a stále přitahují pozornost esteticky nonkonformních a provokujících tvůrců, kritikou sdružovaných pod pojmem postmodernismus. Nejprve tedy představím postmodernu jakožto termín, související s novým filosofickým náhledem na vývoj euro-americké civilizace, a v souvislosti s tím i jako umělecký směr, který tyto myšlenky a teze esteticky uchopuje. A to nejen v kontextu světové historie a kultury, ale především té české. Po letmém nastínění poetiky realismu a naturalismu, což je nezbytné pro lepší pochopení hlavního tématu, předložím trpělivému čtenáři sedm analýz postmoderních inscenací venkovského dramatu. Na základě širší divácké a čtenářské zkušenosti, četných příkladů z postmoderní literatury, filmu, výtvarného umění a hudby, se pak budu snažit dospět k odpovědi na výše položenou otázku. Důležitým činitelem je pro mě především střet archetypální podstaty člověka a v současnosti proklamované absence nadosobního řádu, kterému člověk, i třeba proti své vůli, podléhá. Interpretované texty, které právě na tragickém agónu postav s láskou, vírou, zodpovědností nebo soucitem spočívají, představují pro postmodernisty evidentně ten nejlepší možný materiál. Na něm si mohou ověřit, zdali opravdu žijeme v době, kdy osobní svoboda zničila lidskou víru v nějaký vyšší smysl nebo zdali sexuální revoluce skutečně pohřbila metafyzickou podstatu lásky. Docházím tak k přesvědčení, že analyzované inscenace nám demonstrují postmoderního člověka jakožto schizofrenní bytost, všeobecným morálním klimatem přesvědčenou o tom, že žádný řád není všeplatný, přestože ve svém nitru po nějakém absolutním smyslu zoufale touží. Veden pozitivním duchem vlastní koncepce tzv. „velké vteřiny“, pokusím se obhájit své přesvědčení, že v tomto vyčerpávajícím zápase může umění představovat očistnou a oním kýženým ideálem člověka naplňující sílu.

Sociální sítě a nová média
Störzer, Martin ; Lohr, Václav (vedoucí práce) ; Hřebejková, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nových médiích se zaměřením na sociální sítě. V teoretické části jsou popsány vybrané nejrozšířenější druhy sociálních sítí, včetně jejich historického vývoje až po současnost. Pozornost je kladena především na stávající reklamní formáty a marketingovou strategii v tomto segmentu. Praktická část práce se soustředí na účinnost a dosah reklamy konkrétního podniku na zvolené sociální síti. Zahrnuje také návrhy reklamních kampaní a doporučení pro další vybrané sítě.