Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv školské legislativy z roku 2016 na chod ZŠ Práčská
Gregarová, Jana ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Ortová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou současného školství. Rozebírá novou školskou legislativu a její vliv na chod základních škol, zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona. Seznamuje s historií a vývojem speciálního školství. Upozorňuje na důležitou úlohu školních poradenských institucí, které mají zásadní význam pro stanovení podpůrných opatření a zařazování žáků do vzdělávacích institucí. Popisuje nejčastější diagnózy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a nejdůležitější body současné školské legislativy. Praktická část představuje ZŠ Práčská, na které byl proveden průzkum. Byla použita metoda analýzy dokumentů, pro kterou byla použita technika dlouhodobého záznamu, a kvalitativní výzkum s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Závěrečná část práce je věnována hodnocení vlivu novely školského zákona a jejího dopadu na ZŠ Práčská.
Úloha individuálních vzdělávacích plánů v edukačním procesu na základní škole u žáků s poruchou učení
Vařejková, Petra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na podstatu individuálně vzdělávacích plánů u žáků se specifickou poruchou učení. První kapitola teoretické části je zaměřena na specifikaci a dělení specifických poruch učení. Druhá kapitola se věnuje možnosti podpory a vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení, tvorbě a obsahu individuálních vzdělávacích plánů. Poslední kapitola teoretické části pojednává o legislativním rámci vzdělávání žáků se specifickou poruchou učení. Praktická část je věnována žákovi se specifickou poruchou učení na prvním stupni základní školy. Kazuistika žáka, rodinná a osobní anamnéza a vypracovaný individuálně vzdělávací plán. Popsány jsou činnosti prováděné s žákem v rozmezí deseti měsíců. Závěrem jsou vyhodnoceny pokroky žáka v daných oblastech. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak velkou úlohu zastává individuálně vzdělávací plán ve vzdělávacím procesu. Dále metodou pozorování zjistit, jak se žák v námi zvolených oblastech rozvíjí při pravidelně prováděných činnostech dle individuálně vzdělávacího plánu.
Výtvarná výchova na základní škole speciální
Vanická, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se s využitím metod empirického výzkumu zaměřuje na průběh hodin výtvarné výchovy na základní škole speciální. Pracuje s tématy, které se týkají výtvarných činností a s nimi spojených tvořivých prvků, jež mají naplňovat cíle definované v příslušném rámcovém vzdělávacím programu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se věnuje výkladu závazných programů pro vzdělávání. Dále obsahuje výklad Spektra řídících didaktických stylů M. Mosstona a Carlem Rogersem inspirované Teorie sebeurčení, jejímž centrálním tématem je podpora autonomie žáka ve výuce. Nakonec se teoretická část věnuje specifikům výtvarné tvorby žáků s mentálním postižením. V praktické části je předložena analýza dvou hodin výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy speciální, přičemž každá z hodin byla vedena jiným pedagogem. Sběr dat proběhl formou strukturovaného pozorování s využitím videozáznamu. Výzkum byl doplněn o polostrukturované rozhovory s pedagogy, kteří vedli pozorované výukové hodiny. Výstupem praktické části práce je nakonec i návrh didaktického projektu. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, speciálně vzdělávací potřeby, mentální postižení, základní škola speciální
Asistent pedagoga v mateřské škole v adaptačním období
Drahozalová, Kristýna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem adaptace asistenta pedagoga v mateřské škole.Teoretická část této diplomové práce se zabývá historií pracovní pozice, legislativou a dále také kvalifikačními a osobnostními předpoklady asistenta pedagoga. Další kapitola teoretické části je věnována tomu, jaká je role a náplň práce asistenta pedagoga při jeho práci v mateřské škole. Diplomová práce vymezuje adaptaci spojenouse začátkem nové profese a zabývá se možnostmi mentoringu. Dále popisuje, jaká by měla být spolupráce mezi asistentem pedagoga a učitelem na třídě, případně zmiňuje, jakým chybám by se měli ve spolupráci vyvarovat. Poslední kapitola teoretické části se zabývá prací asistenta pedagoga v souvislosti s jednotlivými postiženími a znevýhodněními, se kterými se dnes v mateřskýchškoláchmohou asistenti pedagoga setkávat. Praktická část je věnována výzkumu, kterýbyl prováděn s asistentypedagoga z mateřskýchškol metodou rozhovoru.Zde je uvedena metodologie a popis celého výzkumu i východiska a závěr z něho plynoucí. Diplomová práce má za cíl zjistit,jak dlouho trvá adaptace asistenta pedagoga a jakým způsobem probíhá. KLÍČOVÁ SLOVA asistent pedagoga, mateřská škola, adaptace, speciálně vzdělávací potřeby, učitel
Specifika vzdělávání dětí se vzácným onemocněním na základní škole speciální
Krejčí, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na specifika vzdělávání dětí se vzácným onemocněním na základní škole speciální. V teoretické části se autorka zaměřuje na popis tří konkrétních vzácných onemocnění - mukopolysacharidózu, Prader - Willi syndrom a Smith-Magenis syndrom. Věnuje se projevům onemocnění, možnostem léčby a organizaci vzdělávání u těchto dětí. V praktické části autorka zjišťuje, jak speciální pedagogové na základní škole speciální postupují v práci s žáky s vybranými diagnózami vzácných onemocnění během vyučovacího času. Dále zjišťuje, jaká specifika přináší práce speciálního pedagoga s žáky s vybranými diagnózami vzácných onemocnění a kde speciální pedagogové nacházejí zdroje svých postupů.
Podpora rané péče při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy
Kůsová, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá podporou rané péče při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy. Práce popisuje vývoj dítěte se zrakovým postižením v raném věku. Dále se práce zaměřuje na ranou péči poskytující podporu rodinám s dětmi se zrakovým nebo kombinovaným postižením, na předškolní vzdělávání a na podporu speciálně pedagogického centra. Cílem práce bylo zjistit, co je pro rodiče dítěte se zrakovým postižením při volbě mateřské školy důležité, zda probíhá zařazení ve shodě s legislativou a zda se na podpoře podílí multidisciplinární tým. V rámci výzkumného šetření byl realizován kvalitativní výzkum zaměřený na sledování podpory rodiny při zařazení dítěte se zrakovým postižením do mateřské školy ze strany rané péče. Výsledky ukazují, že pro rodiny při výběru mateřské školy je nejdůležitější získat informace o možnostech zařazení dítěte. Raná péče poskytuje rodinám důležité informace nejen o možnostech zařazení, ale také o využití poradenských služeb speciálně pedagogického centra. Volba mateřské školy je na rodičích, kteří zohledňují při výběru různá hlediska. Významným indikátorem je přístup mateřské školy a pedagogických pracovníků k dětem se zrakovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA Raná péče, dítě se zrakovým postižením, předškolní vzdělávání, speciálně vzdělávací potřeby, speciálně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.