Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akontabilita veřejné a soukromé základní školy
Čermáková, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá akontabilitou školy. Zkoumá akontabilitu jako jev, který existuje, ale není v praxi české školy explicitně vyjádřen a systematicky začleněn do procesu manažerského řízení. Práce shrnuje známé poznatky a přístupy k akontabilitě v českém i zahraničním prostředí a jejich souvislost s řízením školy. Cílem kvalitativního výzkumu je přispět k rozšíření odborného poznání v této oblasti. V případové studii školy veřejné a soukromé jsou identifikovány vnější subjekty akontability těchto škol, jejich hlavní zájmy, které jsou následně komparovány. Práce je určena pro ředitele škol, přináší detailnější pohled na akontabilní nároky vnějších subjektů školy veřejné i soukromé, nabízí konkrétní postupy a doporučení managementu školy, které lze považovat za akontabilní jednání vzhledem k vnějším subjektům školy. KLÍČOVÁ SLOVA: Akontabilita, zúčtovatelná zodpovědnost, autonomie, akontabilní jednání, periodické hodnocení, vnější subjekty školy, management školy
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Evaluace a autoevaluace - teorie, praxe, souvislosti. Se zaměřením na vedení
Václavík, Marek ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Stěžejním tématem předkládané práce je autoevaluace čili vlastní hodnocení školy. O této problematice autor pojednává v uceleném konceptu a ve vzájemných souvislostech - od teorie k praxi. Odborníkům i lidem z praxe předkládá pevný teoretický základ, dále analýzu a interpretaci výsledků z mapování v terénu. Školám nabízí metodický pokyn pro autoevaluační činnost. Součástí je i analýza legislativního rámce, pojednání o rizicích spojených s autoevaluačním procesy a o aktuálním dění a také o plánovaných změnách (stav ke květnu 2011) v této oblasti. Zvláštní důraz je věnován roli manažerů škol v autoevaluačním procesu a jeho plánování, organizování a řízení. Podrobně se autor zabývá vybranými metodami, které lze v praxi dobře použít. Práce vychází ze současného stavu autoevaluace na českých základních a středních školách. Snaží se postihnout problematiku v co nejširším pohledu. Zároveň si klade za cíl přinést školám uchopitelnou platformu evaluace a autoevaluace Předkládaný text obohacuje tématiku o nové pohledy, postoje a postřehy.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Úloha managementu školy při zřizování a řízení školního poradenského pracoviště
Kolečková, Jarmila ; Fadrná, Zdeňka (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Resumé Závěrečná bakalářská práce se zabývá úlohou a postavením poradenských služeb ve výchovně-vzdělávacím procesu v základní škole, úlohou řídících pracovníků při realizaci a koordinaci poradenských služeb ve škole a jejich přínosem pro řídící práci managementu školy. Tato práce se v teoretické části zabývá objasněním koncepčních záměrů poradenských služeb ve škole, modely poradenského systému v základním školství a v neposlední řadě se zaměřuje na cíle a činnost školního poradenského pracoviště a jeho přínos ve výchovně- vzdělávací práci školy. Pozornost je věnována i začlenění školního poradenského pracoviště do koncepční práce managementu školy, týmové práci poradenských pracovníků a jejich spolupráci s ostatními pedagogy školy. Tato práce vychází z odborné literatury a informací z ní získaných, z průzkumné sondy a vlastních poznatků a zkušeností autorky, výsledky lze aplikovat do řídící činnosti vedoucích pracovníků.
Hodnocení jako efektivní nástroj řízení školy či vzdělávací instituce
Keleová, Věra ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Proces evaluace a sebe-evaluace je jedním z účinných prostředků udržení a zvyšování kvality vzdělávací činnosti. Bakalářská práce se zabývá tématem kvality a evaluace. V práci jsou pojmy objasněny a definovány a je formulována role řídícího pracovníka v rozvoji kvality a uvedeny základní části strategického plánu kvality. Dále pojmenovány a vysvětleny cíle autoevaluace a fáze jejího procesu. Popsány a analyzovány jsou metody zjišťování klimatu vzdělávacího procesu, zdrojů a řízení školy. Výzkumnými metodami pozorování, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů je zajištěn požadovaný princip triangulace. Veškerá šetření jsou realizována v součinnosti s vedením konkrétní školy a pedagogickými pracovníky. Zjištěná data a údaje jsou analyzovány a vyslovené závěry budou projednány s vedením školy. Tím budou poskytnuty cenné informace, které mohou pracovníci managementu školy využít v dalších fázích kvalifikovaného řízení školy jako vzdělávací instituce s cílem zajištění efektivního rozhodovacího procesu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.