Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístupy k učení v prostředí seminární práce na vysoké škole
Mičínová, Ivana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent) ; Slavík, Milan (oponent)
Cílem dizertační práce je prozkoumat přístupy k učení v prostředí seminární práce prostřednictvím popisně-explorační analýzy výpovědí vysokoškolských učitelů a studentů. Zaměřujeme se na to, jak učitelé plánují a realizují procesy zadávání seminární práce přes výběr témat a typů zadání až po zapojování seminárních prací do výuky a poskytování zpětné vazby či provádění hodnocení. Pro účely operacionalizace základních pojmů jsme vypracovali pracovní typologii typů a forem zadání seminárních prací a ilustrovali je na příkladech excerpovaných z výpovědí učitelů. Konkrétní výukové strategie interpretujeme na základě modelů přístupů k učení a výuce popsaných v teoretické části, abychom zjistili, jak učitelé explicitně či implicitně podporují u studentů hloubkový přístup k učení, tj. které výukové strategie vedou k výraznému zájmu o porozumění oboru v celé jeho hloubce a šíři, a naopak které strategie vedou k pouhé reprodukci poznatků bez širších souvislostí s cílem vynaložit minimální úsilí k získání hodnocení nebo dokonce k plagiátorství. Tyto výsledky jsme konfrontovali s výpověďmi studentů, abychom ověřili, jak na jednotlivé strategie reagují. Zjistili jsme, že hloubkový přístup k učení při zpracování seminární práce podporuje komplexní a náročné zadání projektového charakteru, které řeší konkrétní...
Internationalization of higher education institutions
Janebová, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Slavík, Milan (oponent) ; Mestenhauser, Josef Artur (oponent)
Predkladami disertacni prace zpracovava aktualni tema - jak muze vysokoskolska instituce reagovat na meniei se, vzajemne propojeny svet kolem. Potrebnost zpracovani tohoto tematu v odbornem diskurzu doklada fakt, ze se internacionalizace stala prioritou ceske vzdelavaei politiky (Dlouhodoby zamer MSMT, 2005). Do dnesniho dne vsak nebyl v Ceske republice publikovan zadny vyzkum zalozeny na teoriich mezinarodniho vzdelavani ci jina teoreticka monografie. V uvodu autorka krome eilu, vychodisek, omezeni prace a predstaveni struktury prace, definuje zakladni terminologii (mezinarodni pedagogiku, internacionalizaci), ale i dalSi terminy, se kterymi v praci operuje. V druhe kapitole nabizi analyzu vYvoje mezinarodniho vzdelavani v USA a v Evrope za poslednich padesat let a pomoei zasadnich strategickych dokumentu popisuje vyvoj vzdelavaei politiky. Dale pak srozumitelne a prehledne predstavuje soudobe pristupy k internacionalizaci: a) Internacionalizace jako evropeizace; b) Internacionalizace doma (Internationalization at Home). Teprve nedavno formulovany pristup, ktery kriticky reaguje na predchazejiei pojeti internacionalizace - predevsim jako podpory mobility; c) Koncept ukazujiei jak je mozne pridavat (add-on) mezinarodni dimenzi predevsim do kurikula; d) Internacionalizace z pohledu systemove perspektivy pak...
Analýza nezaměstnanosti v působnosti úřadu práce a návrh rekvalifikačního kurzu pro vybranou kategorii nezaměstnaných
Kudráčová, Hana ; Slavík, Milan (vedoucí práce)
Tato práce řeší vývoj nezaměstnanosti v ČR v letech 2011 - 2016, s konkrétním zaměřením na region Kladno. Cílem této práce, je analýzou struktury uchazečů Úřadu práce určit nejpočetnější skupinu nezaměstnaných v roce 2016 a vytvořit pro ně vhodný rekvalifikační kurz, který zvýší jejich uplatnění na trhu práce. Zaměřila jsem se na uchazeče o zaměstnání v působnosti Úřadu práce Kladno.
Kompetence a zaměstnatelnost absolventů zemědělských oborů Erasmus Mundus na asijském profesním trhu
Brtníková, Petra ; Slavík, Milan (vedoucí práce)
The agricultural sector in Cambodia and Vietnam continues playing important role in supporting national economic growth and food security. Governments together with range of local and international non-profit organisations work on crosscutting topics of development, particularly in the agriculturally profuse provinces. It creates a number of job opportunities for skilled labour. This research aimed to identify the skills and competences of higher education graduates who participated in the Erasmus Mundus exchage programme in europe in agriculture and related life sciences. It highlights the need to adopt skills and competences that graduates acquired during studies in Europe to demands of the labour market in Cambodia and Vietnam. To conduct this study, two-dimensional research was chosen. It combined quantitative survey among Erasmus Mundus alumni from Cambodia and Vietnam who participated in one of agriculture-related programmes in Europe between 2004 and 2013. Qualitative approach was facilitated using semi-structured interviews and focus group discussions with employers/HR managers and key informants from related NGOs, public and private institutions.
Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele
Velíšková, Hana ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce s názvem Didaktická technika jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele je zaměřena na používání didaktické techniky během procesu vyučování. Cílem bakalářské práce je prokázat vyšší účinnost a kvalitu výuky s využitím didaktické techniky. K tomuto zjišťování docházelo pomocí metodických nástrojů v podobě dotazníkového šetření, pozorování žáků během vyučování a neformálních rozhovorů s učiteli. Z hlediska dotazníkového šetření u žáků bylo prokázáno, že využívání didaktické techniky je potřebnou součástí moderního vzdělávání. Žáci ve svých odpovědích zároveň kladli velký důraz na zlepšení celkové vybavenosti školy. Za nejběžněji používanou didaktickou techniku žáci označili počítač, datový projektor, promítací plátno, interaktivní tabuli. Očekávanými výstupy u rozhovorů s učiteli byly často zmiňovány časová náročnost přípravy takové vyučovací jednotky, nízký zájem žáků, věk učitele, náročnost přípravy po stránce odborné. Didaktickou techniku lze označit jako faktor zvyšování účinnosti práce učitele za předpokladu jistých doporučení v podobě podpory vedení školy, v aktivním přístupu žáků k výuce a neustálému technickému sebevzdělávání učitelů.
Analýza nezaměstnanosti v působnosti úřadu práce a návrh rekvalifikačního kurzu pro vybranou kategorii nezaměstnaných
Tománková, Petra ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza nezaměstnanosti v působnosti místního úřadu práce a návrh rekvalifikačního kurzu pro vybranou kategorii nezaměstnaných je zaměřena na analýzu nezaměstnanosti ve smyslu srovnání vývoje nezaměstnanosti v regionu Klatovy v období 2010 až 2014 v poměru s nezaměstnaností Plzeňského kraje a České republiky. Dílčím cílem je návrh rekvalifikačního kurzu nazvaný Profesionální chůva, jenž je primárně určen pro ženy případně muže po ukončené rodičovské dovolené, kteří jsou v evidenci místního Úřadu práce ČR. Průzkumnými metodami byly srovnávací analýza zkoumaných ukazatelů z veřejně přístupných zdrojů, dotazování formou standardizovaného dotazníku pro uchazeče o zaměstnání či zájemce o zaměstnání a řízený rozhovor s přímými účastníky rekvalifikačního kurzu. Srovnáním vývoje nezaměstnanosti bylo zjištěno, že na počátku sledovaného období doznívala hospodářská krize, která způsobila nárůst nezaměstnanosti. V průběhu následujících let došlo ke snížení nezaměstnanosti a tím i k odhadovanému pozitivní výhledu.
Tvorba didaktických pomůcek včetně metodicko-didaktického začlenění do procesu vzdělávání
Pišoft, Jan ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Bohumil, Bohumil (oponent)
V první části bakalářské práce se zaměřuji na analýzu odborné literatury a zkoumání, jak nejlépe mohu své žáky motivovat a tak vytvářet ideální podmínky pro učení se, abych byl poté schopen v další části vytvořit pro žáky učební texty, obsahující základy elektrotechniky, kterými si mají možnost zopakovat své teoretické znalosti, nezbytně nutné pro další práci. Cílem bakalářské práce je vytvoření učební pomůcky pro učební obor autoelektrikář, kterých je v našem oboru opravdu málo. Popisuji vznik výukového panelu, podrobný popis jednotlivých kroků při jeho konstrukci, na kterém si žáci budou nacvičovat zapojování elektrických obvodů a spotřebičů podle elektrických schémat dle učební osnovy. Ukázalo se, že s nástupem výukového panelu vzrostl u žáků zájem o nácvik praktických dovedností a mají mnohem větší motivaci k učení se a přijímání nových informací.
Hodnocení jako efektivní nástroj řízení školy či vzdělávací instituce
Keleová, Věra ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Proces evaluace a sebe-evaluace je jedním z účinných prostředků udržení a zvyšování kvality vzdělávací činnosti. Bakalářská práce se zabývá tématem kvality a evaluace. V práci jsou pojmy objasněny a definovány a je formulována role řídícího pracovníka v rozvoji kvality a uvedeny základní části strategického plánu kvality. Dále pojmenovány a vysvětleny cíle autoevaluace a fáze jejího procesu. Popsány a analyzovány jsou metody zjišťování klimatu vzdělávacího procesu, zdrojů a řízení školy. Výzkumnými metodami pozorování, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů je zajištěn požadovaný princip triangulace. Veškerá šetření jsou realizována v součinnosti s vedením konkrétní školy a pedagogickými pracovníky. Zjištěná data a údaje jsou analyzovány a vyslovené závěry budou projednány s vedením školy. Tím budou poskytnuty cenné informace, které mohou pracovníci managementu školy využít v dalších fázích kvalifikovaného řízení školy jako vzdělávací instituce s cílem zajištění efektivního rozhodovacího procesu.
Zhodnocení materiálně-technického zázemí praktického vyučování na škole s návrhem na jeho modernizaci
Straka, Jiří ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Jiří , Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením materiálně-technického zázemí praktického vyučování na škole a návrhem na jeho modernizaci. Konkrétně se zaměřuje na materiálně technické zajištění předmětu motorová vozidla (autoškoly) na Střední škole zemědělské a potravinářské v Klatovech. Teoretická část charakterizuje materiálně didaktické prostředky, jakým způsobem se dělí a jakým způsobem se ve výuce využívají. Praktická část hodnotí konkrétní vybavení školy pro přípravu řidičů a přináší návrh na jeho modernizaci. Vychází z dotazníkového šetření mezi žáky a učiteli autoškoly.

Viz též: podobná jména autorů
15 SLAVÍK, Martin
3 Slavík, Marek
15 Slavík, Martin
2 Slavík, Matěj
8 Slavík, Michal
3 Slavík, Miroslav
2 Slávik, Mark
15 Slávik, Martin
2 Slávik, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.