Název:
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Překlad názvu:
Hidden curriculum and the possibility to influence it from different levels of the organizational structure
Autoři:
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.In the theoretical part of this thesis research concepts curriculum and hidden curriculum. The following is a list of managerial functions that influence hidden curriculum music school. The following contains areas for specific training in music schools. In the empirical part is based on data found in the research questionnaire survey and the data obtained in the interviews that were conducted on a random sample of respondents from among the directors, representatives, department heads and teachers of music schools. The aim of the research is to compare whether and to what extent the respondents were involved in activities that may affect the hidden curriculum in the music school. Activities affecting the hidden curriculum of various organizational positions were determined on the basis of interviews with respondents in the pilot study. The work provides an interpretation of the curriculum and the hidden curriculum. Searches concepts was based on the use of our and foreign literature. Following are sorted managerial activities related to the management of the curriculum in music schools.
Klíčová slova:
kurikulum; management školy; manažerské funkce; skryté kurikulum; základní umělecká škola; curriculum; hidden curriculum; managerial functions; school management; school of music