Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,037 záznamů.  začátekpředchozí28018 - 28027další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.18 vteřin. 

Vnímání příjmových nerovností
Gajdečková, Olga ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá otázkou vnímání příjmových nerovností v naší společnosti. Autorka zde nejprve zasazuje problematiku příjmových nerovností do kontextu celkové sociální diferenciace a obecně pojednává o významu pojmů mzda - příjem, mzdová diferenciace, legitimita distribuce příjmových nerovností. Na základě studia výsledků rozsáhlých šetřeních sociální spravedlnosti následně shrnuje dosavadní vývoj postojů české veřejnosti k příjmové diferenciaci v době minulé. Vlastní kvantitativní analýzou dat, navazujících na předešlé sociologické výzkumy, pak doplňuje a srovnává poznatky o názorech lidí na příjmové nerovnosti v době současné. Stěžejní část práce autorka věnuje interpretaci stávající reflexe příjmových nerovností, která se stala předmětem jejího zkoumání v rámci několika kvalitativních skupinových diskuzích. Autorka zde propojuje dva empirické přístupy zkoumání postojů veřejnosti, přičemž prostřednictvím rozboru soustředěného skupinového rozhovoru se snaží doplnit význam interpretacím založeným na kvantitativních datech. Vlastním přínosem této práce by se mělo stát prohloubení znalostí o současných pocitech ne/spravedlnosti v rámci příjmových nerovností ve společnosti, jež by bylo možné využít pro budoucí zkoumání daného problému. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Práce s textem (umění číst) ve vybraných učebnicích českého jazyka
Herberková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
V naší práci se budeme zabývat otázkou, jak učebnice češtiny pro základní a střední školy přispívají k rozvíjení čtenářské gramotnosti našich žáků. Nejprve se zaměříme na vlastní pojem čtenářské gramotnosti, jak ho nahlíží některé instituce a autoři, poté se podíváme na několik významných srovnávacích výzkumů, které byly v této oblasti podniknuty. Na tomto základě a na základě didaktické literatury zformulujeme, jaké znalosti a dovednosti čtenářskou gramotnost zakládají a jakým způsobem by je mohlo vyučování mateřskému jazyku rozvíjet. Tyto poznatky pak budeme konfrontovat s výsledky analýzy vybraných učebnic českého jazyka.

CLIL in theory and practice
Gablasová, Dana ; Malá, Markéta (oponent) ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce)
Cierom prace bolo priniest poznatky 0 rychlo sa rozvijajucom fenomene v jazykovej vyuke - met6de CUL (Content and Language Integrated Learning). CUL je definovany svojim dvojitylm zameranim na simuItannu vy-uku jazyka a predmetu, cim predstavuje novy- trend jazykovych programov zameranych na ucenie sa cudzieho jazyka v kontexte jeho prirodzeneho pouzitia. NajvacSim prinosom CUL do eur6pskej pr axe vyucovania jazykov je d6raz na sociologicke a pragmaticke aspekty jazykovej komunikacie, ale aj prepojenie ucenia jazyka s celkovy-m rozvojom osobnosti ziaka. CUL bol inspirovany americkym a kanadskym modelom ucenia cudzieho jazyka skrz vyucovanie predmetu pouzivaneho v ramci imerzneho vyucovania. Toto vyucovanie zd6raznuje spontanne ziskavanie cudzieho jazyka v jeho prirodzenom prostredi. Pri imerznom vzdelavani je vyucovanie v skole do verkej miery pod pbrovane tiez faktom, ze cudzi jazyk je zvycajne zaroven dominantnym jazykom spolocnosti, v ktorej sa ziak pohybuje. Aj z tohto d6vodu sa tato met6da vyhyba explicitnemu uceniu jazyka, vert ze ziaka staci usmernovat a obrovsky input cudzieho jazyka prirodzene vyusti v jeho osvojenie. CUL v eur6pskych podmienkach sa nem6ze spoliehat na input jazyka z vonkajsieho prostredia. Privefky input by bol scasti aj nezelany, ked'ze u dett ktore prechadzaju imerznou vy-ukou...

Umělé neuronové sítě a jejich použití v oblasti pojistných rizik
Macek, Karel ; Jiroutek, Pavel (oponent) ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce)
Předložená práce zkoumá použitelnost neuronových sítí v oblasti pojistných rizik. Popisuje strukturu a funkci vícevrstvých perceptronových sítí, Kohonenových map a sítí typu Fuzzy ART a Fuzzy ARTMAP. Definuje pojem pojistného rizika a uvádí do problematiky tarifování pomocí zobecněných lineárních modelů. Shrnuje metody neuronových sítí pro redukci dimenze vstupního prostoru, extrakci znalostí a vizualizaci. Seznamuje s daty popisujícími dopravní nehody a prezentuje výsledky několika analýz, které na nich byly provedeny. Práci se podařilo teoreticky i experimentálně prokázat, že vícevrstvé perceptronové sítě mají větší výpočetní sílu, než zobecněné lineární modely. Modifikace vícevrstvé perceptronové sítě úspěšně odhadla distribuční funkci celkové výše škody. Pomocí analýzy provedené Kohonenovou mapou a následné vizualizace byly odhaleny v datech dva výrazné shluky. Analýza pomocí sítě typu Fuzzy ART byla prezentována jako součást nového algoritmu pro redukci vysoké dimenze vstupního prostoru. Nový algoritmus vycházející ze sítě typu ARTMAP odhalil skupinu nehod, kde je škoda nadprůměrná. Tato skupina je vymezená interpretovatelnými pravidly. Přílohu práce tvoří CD se skripty pro Matlab a MySQL, které byly pro analýzy použity.

Právní aspekty ošetřovatelské profese
Máchová, Zdeňka ; Rožnovská, Ludmila (vedoucí práce) ; Dvořáčková, Ivana (oponent) ; Fejfarová, Radmila (oponent)
Název této práce je Právní aspekty ošetřovatelské profese. V teoretické části jsou popsány druhy právní odpovědnosti, práva a povinnosti zdravotních sester, které pro ně plynou z výkonu ošetřovatelské profese a jsou upraveny právními předpisy, a dále zákon o nelékařských zdravotnických povoláních. Empirická část práce je zaměřena na průzkum znalostí a praktického osvojení si těchto právních předpisů zdravotními sestrami. V závěru jsou zhodnoceny konkrétní poznatky plynoucí z empirické části.

Informační systémy škol - informační systémy pro řízení činnosti základních a středních škol
Basl, Josef ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou informačních systémů škol, které je věnována pozornost v kontextu těchto konceptů - znalostní management, manažerské informační systémy, školský management. Informační systémy škol představují softwarový nástroj podporující činnost škol z administrativního i výukového hlediska. Vývoj oblasti informačních systémů škol je charakterizován prostřednictvím praktických zkušeností ze zemí, které mají s využíváním těchto informačních systémů nejrozsáhlejší zkušenosti (Velká Británie, Nizozemsko, Hong Kong, Nový Zéland). Dále jsou přiblíženy dvě aplikace určené základním a středním školám v České republice. Vlastním přínosem autora je návrh základních aspektů modelové informační politiky školy, který je zpracován jako určitá syntéza zohledňující poznatky a zkušenosti prezentované v jednotlivých kapitolách diplomové práce. Klíčovou složku navrhované informační politiky školy představuje informační systém školy.

Podnikatelský plán
Bezděkovský, Jakub ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Ševčík, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje podnikatelský plán -- jak řídit a vést restauraci. Práce je zaměřena na smysl podnikání, popis a strukturu podnikatelského plánu, finanční analýzu budoucího podniku, dále na filozofickou a sociologickou stránku stravování. Autor se hluboce zamýšlí nad smyslem moderního stravování a nastiňuje možné budoucí směřování v České republice a popisuje projekt restaurace Stolovna konceptu "Z farmy na stůl" dle zvolených strategií. Cílem práce je příručka pro podnikatele, kteří si chtějí otevřít vlastní restauraci nebo změnit dosavadní způsob provozování. Pozornost je zaměřena na nový koncept "Z farmy na stůl", který začíná být v Čechách populární. Autor pojal práci netradičně a formou osobní zkušenosti proniká do tajů podnikání a gastronomie skrze zahraniční pracovní zkušenost v Londýně a rozhovory s předními gastronomickými špičkami v ČR.

Cvičení pro rozvoj techniky jízdy na cyklistické dráze
Petr, Lukáš ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Název práce: Cvičení pro rozvoj techniky jízdy na cyklistické dráze Exercises enhancing the track cycling technique Cíle práce: Cílem diplomové práce je sestavit a v praxi ověřit inventář cvičení pro rozvoj a nácvik správné techniky jízdy na kole po cyklistické dráze. Tato cvičení by měla být zařazena v počátcích a průběhu cyklistického tréninku. V závěru diplomové práce je uvedeno, zda měla aplikace cvičení pro rozvoj správné techniky jízdy na cyklistické dráze kladný vliv na skupinu závodníků, nebo jestli se nijak neprojevila. Je předpoklad, že i u závodníků, majících za sebou závodní dráhové zkušenosti, dojde po osvojení cvičení rozvíjejících techniku jízdy na dráze ke zlepšení jízdní techniky. Metoda: Při sestavování inventáře jsme zpočátku vytvořili různé typy cvičení. Jednotlivá cvičení byla aplikována na závodníky sportovního centra mládeže v cyklistickém klubu Favorit Brno. Při práci byla nadále použita rešerše dostupné literatury. Získané poznatky jsem doplnil o své znalosti a zkušenosti s jízdou po cyklistické dráze. Bez dokonalého zvládnutí techniky jízdy na dráhovém kole na cyklistické dráze nelze předpokládat do budoucna vrcholnou výkonnost. Osvojením níže popsaných cvičení získá závodník předpoklady pro harmonický rozvoj všech složek sportovního výkonu. Jelikož dráhová cyklistika je vhodná pro...

Metodický materiál pro sálovou cyklistiku - krasojízdu
Štěpánková, Martina ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
METODICKÝ MATERIÁL PRO SÁLOVOU CYKLISTIKU - KRASOJÍZDU Cíl práce: Připravit nový komplexní studijní metodický materiál pro začínající trenéry, doplněný o moderní poznatky z oblasti sálové cyklistiky a sportu obecně. Metoda: Rozdělení krasojezdeckých cviků do 5 základních metodických skupin. Doplnění metod a opatření, které vedou k lepšímu a rychlejšímu učení techniky krasojezdeckých prvků. Vytvoření návodu na všestranný trénink bez kola a zpracování motoricko - funkční přípravy krasojezdců. Výsledky: Svou práci jsem zpracovala pouze teoreticky, praktický výzkum a ověření svých poznatků o učení techniky krasojezdeckých cviků jsem neprováděla. Literatura uvádí testovat soubor osob velkého rozsahu, tedy více než 200 (Měkota, 1983), což v podmínkách české krasojízdy je požadavek neproveditelný. Zjištěné výsledky fyzické kondice krasojezdkyň ukázaly, že je nutné se zaměřit na trénink fyzické kondice a všestrannou přípravu bez kola, kterou jsem podrobněji popsala. Klíčová slova: Metodická skupina cviků, Metodická krasojezdecká řada Dopomoc a pomůcky Fyzická zdatnost krasojezdců Motoricko - funkční příprava Pohybová představa, vnímání a zkušenosti Přehled literatury (teoretické podklady z již provedených výzkumů): S tématem mé práce souvisí diplomová práce zabývající se metodickým nácvikem prvků v krasojízdě...

Multilinguism - learning a second foreign language
Hanušová, Alena ; Vachková, Marie (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tematem predkhidane diplomove pnice je "Vicejazycnost a vYuka druheho ciziho jazyka". Problematika vicejazycnosti a jeji dopad na vyuku druheho ciziho jazyka je na zaklade odbome literatury teoreticky probnina v prvni casti prace. Druha cast predkladane prace je venovana praktick)'m poznatkfun a zkusenostem souvisejicim s touto problematikou, ktere byly zjisteny v ankete na vybranych strednich skolach v Praze a Plzni. Tyto prakticke poznatky jsou konfrontovany s teoretickymi naroky a pohledy, ktere j sou zmineny v prvni casti prace. Tema vicejazycnosti je pro Ceskou republiku a jeji postaveni ve stredni Evrope obzvlaste aktualni. Otazka vicejazycnosti je stale vice spojovana s jazykovou politikou Evropy. Evropa, jako kontinent s bohatou historii a tradici, se muze chlubit rozmanitym zastoupenim mnoha mznych jazykU. Ve vsech statech Evropy se mluvi vice nez 40 jazyky. Tato jazykova rozmanitost by mela bYt stale uchovavana a pestovana. V poslednich desetetiletich predevsim diky rozvoji techniky ziskal velmi vyznamne postaveni mezi ostatnimi cizimi jazyky anglicky jazyk. V nekterych pramenech byva anglictina oznacovana jako lingua franca. Koncept vicejazycnosti si klade za cil prevahu a nutnost znalosti anglickeho jazyka vYVaZovat a doplnovat znalostmi ostatnich cizich jazyku. CHern v)'uky cizich jazyku je pak...