Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hranice únosnosti tréninkové zátěže u krasobruslařů mladšího školního věku
KEPLINGEROVÁ, Ilona
Tématem bakalářské práce je hranice únosnosti zátěže u krasobruslařů mladšího školního věku. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část práce charakterizuje význam sportu v životě dětí se zaměřením na psychický a fyzický vývoj dětí v mladším školním věku. Dále se práce zabývá životním stylem sportujících dětí, jejich sportovní přípravou, rolí trenéra, rodičů, motivací, resp. tím, jaké faktory na děti působí během tréninku motivačně a jaké je naopak demotivují.
Využití metod dramatické výchovy ve druhé třídě základní školy
Nedvědilová, Denisa ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Téma mé práce jsem si vybrala ze dvou, pro mne důležitých důvodů. Prvním je, že pro mnoho lidí a bohužel i učitelů je práce s dramatickou výchovou v běžných hodinách určitým problémem a dramatická výchova se stává stále častěji velmi diskutovaným tématem. Tím druhým důvodem pro volbu tématu bylo to, že jsem začala pracovat s novou, poměrně "problematickou třídou," která se do této chvíle ještě s dramatickou výchovou nesetkala. Hlavní náplní této práce je pozorování toho, jakým způsobem se bude měnit kolektiv, jeho vazby a vztahy mezi dětmi za pomoci dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se vzhledem k zaměření diplomové práce zabývám především charakteristikou dítěte mladšího školního věku a vysvětlením, co je dramatická výchova. Věnuji se jejím cílům, formám, metodám a technikám. V praktické části jsou zařazeny veškeré činnosti dramatické výchovy, které jsem ve své třídě během půl roku použila, se zaměřením na zlepšení celkové situace ve třídě. Popisuje práci učitele v novém kolektivu a to, zda dramatická výchova může ovlivnit klima třídy a práci jednotlivých dětí. Klíčová slova: Dramatická výchova, děti mladšího školního věku, klima, spolupráce, projekt.
Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku
Novák, Ondřej ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Malá, Lucia (oponent)
Název: Faktory ovlivňující BMI dětí mladšího školního věku Cíle: Seznámení se zásadami pohybového tréninku a režimu dětí mladšího školního věku. Charakterizování problému pohybové nedostatečnosti a rizik s ním spojených. Zjištění aktuálního stavu výskytu nadváhy a obezity dle BMI u dětí mladšího školního věku. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou a BMI. Zjištění vztahu mezi pohybovou aktivitou dětí a jejich rodičů. Zjištění vztahu mezi BMI dětí a BMI rodičů. Metody: První část práce má charakter rešerše a snaží se shrnout základní informace o uvedené problematice. V druhé části je použita experimentální metoda a je spojena se sběrem a vyhodnocováním dat ze 24 anket vyplněných v rodinách dětí ze ZŠ J. A. Komenského. Výsledky: Cca 25 % ze zkoumaných dětí mladšího školního věku má nadváhu, přičemž cca 4 % dětí trpí obezitou. Pohybová aktivita neovlivňuje hodnotu BMI. BMI dětí je ovlivněn BMI rodičů, přičemž větší vliv na BMI dítěte má BMI otce. Vztah mezi časovou dotací pohybových aktivit dětí a jejich rodičů je patrný, ne však významný. Čím je dítě aktivnější, tím má pasivnější rodiče. Klíčová slova: pohyb, nadváha, obezita, pohybový režim, děti mladšího školního věku, rodiče, BMI
Didaktický potenciál časopisu Mateřídouška při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Valná, Martina ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickým potenciálem časopisu Mateřídouška, zejména možnostmi jejího uplatnění při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy. První část práce se zaměřuje na teoretické poznatky týkající se psychického vývoje dítěte, čtenářské i mediální gramotnosti a mediální výchovy jako jednoho z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V druhé části práce je provedena stručná analýza časopisů pro děti mladšího školního věku. Následně se práce věnuje nejdéle vycházejícímu časopisu pro děti mladšího školního věku - časopisu Mateřídouška. Při analýze jsou využity poznatky představené v teoretické části práce. Důraz je při analýze kladen především na didaktický potenciál Mateřídoušky. Cílem práce je zjištění, zda by mohlo být periodikum Mateřídouška využito při realizaci mediální výchovy na prvním stupni základní školy.
Vliv konstituční hypermobility, obezity a stavu nožní klenby na výsledky v testu dle Véleho u dětí mladšího školního věku
Hiršová, Pavlína ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název: Vliv konstituční hypermobility, obezity a stavu nožní klenby na výsledky v testu dle Véleho u dětí mladšího školního věku Cíle práce: Cílem mé diplomové práce bylo prokázat, zda klenba nožní, rozsah pohybu v kloubech a tělesná hmotnost ovlivňuje posturální stabilitu u dětí mladšího školního věku. Dalším cílem práce bylo porovnat četnost výskytu funkčního plochonoží, konstituční hypermobility a obezity nebo nadváhy u dětí mladšího školního věku. Metody: Byla zpracována data z vybraných základních škol v Praze 6. Celkem se zúčastnilo 854 dětí ve věku mezi 7 - 12 lety. Použitými metodami byly běžné a dostupné fyzioterapeutické metody. Stabilita byla hodnocena testem dle Véleho. Plochonoží bylo vyšetřeno aspekcí ve stoji, posouzení flexibility bylo provedeno testem ve stoji na špičkách. Hypermoblita se určovala pomocí testů dle Jandy a tělesná hmotnost se určovala Body mass indexem. Data byla vyhodnocena v programu Microsoft Office Excel. Výsledky: Zjistila jsem, že v hodnocení testu dle Véleho dosahovaly lepších výsledků dívky než chlapci. Rigidní plochonoží bylo častější u žáků 2. třídy, funkční plochonoží u žáků 6. třídy. Konstituční hypermobilitou trpí více dívky 2. třídy, nadváhou nebo obezitou trpí více dívky 6. třídy. Dále jsem zjistila, že funkční plochonoží má negativní vliv na test dle...
Rozvoj pohybových dovedností u dětí mladšího školního věku
Branžovská, Lucie ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit rozvoj pohybových dovedností v hodinách tělesné výchovy u mladšího školního věku. Respektive si sestavíme dotazník, prostřednictvím kterého budeme zkoumat výskyt pohybových dovedností v hodinách Tv. To znamená, které jsou upřednostňovány, které jsou rozvíjeny na základě specializovaného tréninku, či jen za účelem zábavy. Dle konkrétních pohybových dovedností nabídneme průpravná cvičení, cviky, pomůcky a metody nejčastěji využívány v tělovýchovné jednotce. Závěrem sestavíme vhodný model výuky pro primární vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Klíčová slova: dovednost, sportovní hry, dítě, mladší školní věk
Vliv televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku
Benet, Tomáš ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu televizní reklamy na hodnotový systém dětí mladšího školního věku v českém prostředí a v kontextu dnešní společnosti, která se vlivem infosféry a kyberkultury výrazně modifikuje. Vliv souvisí jak s nadměrným sledováním televize, tak i s využíváním ostatních digitálních video zařízení. Video reklama, zpravidla totožná s televizní, se zde objevuje také. Sledování televizního vysílání výrazně podporuje pasivní a konzumní životní styl. Proto je důležitá role rodičů, aby děti vedli k aktivitám a ke kritickému uvažování o jejich skutečných potřebách. Důležité je i pedagogické působení prostřednictvím mediální výchovy, která je stále opomíjena. Cílem práce je ověřit, zda a do jaké míry tento hodnotový systém prezentovaný reklamami děti přijímají za svůj, protože hodnotový systém člověka je směrodatný pro jeho vývoj.
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Mirovská, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu zjišťování úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, tedy dětí ve věku 6 - 11 let. Testování probíhalo na dvou školách, škole v Praze - ZŠ Kladská 1 a škole ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem. Dále jsem se věnovala rozdílnosti výsledků mezi pražskou a mimopražskou školou a rozdílnosti mezi výsledky sportujících a nesportujících žáků Pro účely testování jsem použila testovou baterii UNIFITTEST. V rámci testování jsem použila těchto testů: skok do dálky s odrazem z místa, leh-sedy/60 vteřin a vytrvalostní člunkový běh. Získané výsledky jsem zasadila do norem, určených v roce 1993 Měkotou a Kovářem. KLÍČOVÁ SLOVA: pohybové schopnosti, žák mladšího školního věku, UNIFITTEST (6-60), motorické testy
Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách
Machová, Blanka ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách Cíle: Cílem práce je na základě opakovaného testování zanalyzovat úroveň vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách. Metody: Byla realizována dvě terénní měření šesti pohybových dovedností u dívek v pěti pražských volejbalových přípravkách. Získané výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a vzájemně porovnávány za použití aritmetického průměru. Výsledky: Bylo zjištěno, že optimálním složením volejbalových přípravek jsou dívky ve věku 6-9 let. Toto věkové rozmezí je totožné se senzitivním obdobím, které je nejvhodnější pro rozvoj pohybových schopností a dovedností. Klíčová slova: volejbal, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, děti mladšího školního věku, sportovní trénink, trenér, všestranná tělesná příprava, motorické testy
Morické testy u dětí atletických přípravek
Javůrková, Jana ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Motorické testy u dětí atletických přípravek Cíle: Jedním z cílů této práce bylo zjištění sportovní připravenosti a pohybové úrovně dětí mladšího školního věku pomocí pěti záměrně vybraných motorických testů. Výzkumné šetření bylo prováděno u skupiny dětí atletické přípravky. Zjištěné výsledky byly porovnány s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Zároveň byl pracovně sledován vztah mezi zjištěnými výkony a naměřenou tělesnou hmotností a výškou sledovaných dětí. Pomocí ankety došlo k zaznamenání postojů dětí ke sportu, k jiným pohybovým aktivitám a v neposlední řadě i k atletickým disciplínám z hlediska oblíbenosti. Metody: Pro potřeby bakalářské práce bylo celkem hodnoceno n=28 dětí mladšího školního věku, které byly rozděleny na dvě skupiny dle věku, a to 6 - 7 let (ročník narození 2006-2005) a 8 - 9 let (ročník narození 2004-2003). Byla použita metoda komparace u pěti motorických testů (skok do dálky z místa, hod medicinbalem přes hlavu, člunkový běh na 4×10 m, hod tenisovým míčkem a hloubka předklonu ve stoje) s tabulkovými hodnotami v odborné literatuře. Dále byla změřena tělesná výška s hmotností a porovnána s dlouhodobými tabulkami mládeže v ČR. Zjišťování postojů bylo realizováno pomocí ankety, která měla 16 otázek s otevřenými i uzavřenými odpověďmi. Při konstruování anketních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.