Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,036 záznamů.  začátekpředchozí27017 - 27026další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.07 vteřin. 

Role respirační fyzioterapie u pacientů s adenoidní vegetací
Koubíková, Jana ; Smolíková, Libuše (vedoucí práce) ; Groh, Daniel (oponent)
Práce se zabývá problematikou adenoidní vegetace. Sestává se z části teoretické a praktické. Část teoretická se potom skládá z části obecné a speciální. Teoretická část shrnuje poznatky anatomické vztahující se k horním dýchacích cestám, popisuje některé aspekty z fyziologie dýchání a také se zabývá nejčastějšími patologiemi horních dýchacích cest. Část speciální se podrobně zaobírá problematikou adenoidní vegetace. Popisuje symptomatiku, diagnostiku a možnosti terapie. Obšírně se zabývá možnostmi rehabilitace, zvláště reedukace dýchání. Část praktická obsahuje zpracování a výstupy dotazníkového šetření které proběhlo na dětské ORL klinice 2.LF UK. Má za úkol shromáždit co nejvíce informací o jednotlivých aspektech problematiky. Dále potom, v návaznosti na dotazníkové šetření, na základě vyšetření a zácviku vybrané skupiny pacientů trpících adenoidní vegetací, zpracovává možnou metodiku zácviku a rodičům nabízí informační leták.

Psychologické aspekty návratu z LLP-Erasmus
Kučerová, Eliška ; Štětovská, Iva (oponent) ; Morgensternová, Monika (oponent)
Tato rigorózní práce se zaměřuje na psychologickou problematiku návratu ze zahraničního studijního programu LLP - Erasmus. Teoretická část práce pojednává o psychologických aspektech mezikulturní adaptace a zejména mezikulturní readaptace skládající se z kognitivní, afektivní a behaviorální dimenze. Pozornost je věnována především zpětnému kulturnímu šoku: jeho teoretickému vymezení, readaptačním strategiím a přehledu výzkumů. V teoretické části jsou také uvedeny faktory, které ovlivňují průběh mezikulturní adaptace/readaptace. Z uvedených faktorů se práce nejvíce zabývá vlivem pětifaktorové struktury osobnosti, protože se tento koncept osobnosti ukazuje v problematice mezikulturní adaptace/readaptace jako klíčový. V práci je také rozebrán návrh návratového tréninku, kterého by se mohli navracející se studenti účastnit. V empirické části práce byly testovány proměnné, které ovlivňují návrat z LLP - Erasmus. Výzkumu se účastnilo 81 studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, jež v akademickém roce 2008/2009 a 2009/2010 absolvovali studijní program LLP - Erasmus. Byly provedeny dvě studie. První studie (validizační studie) se zaměřovala na ověřování výsledků kvantitativní studie mé diplomové práce (Kučerová, 2009). Validizační studie potvrdila, že pohlaví a věk nemají vliv jak na míru zpětného...

Mediální výchova v systému předškolního vzdělávání v České republice
Klímová, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent)
Diplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií.

Prosociální postoje dospívajících ze sociálně znevýhodňujícího prostředí
Špirková, Kateřina ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. První se zabývá morálkou a prosociálností, dále jsou tato témata dávána do souvislostí se socializací a rodinou. Druhou část tvoří vlastní výzkumná sonda prosociálních postojů dospívajících, a to z běžné populace a sociálně znevýhodňujícího prostředí. Prosociální postoje a jednání ovlivňuje mnoho faktorů, mezi hlavní patří kognitivní vývoj a empatie, jejichž kvalita je značně závislá na prostředí, ve kterém jedinec vyrůstá. Proto se tento text zaměřuje na rodinu dospívajících a sociálně znevýhodňující prostředí, jímž konkrétně myslím dětské domovy, azylový dům, středisko výchovné péče a jednu nestátní neziskovou organizaci (Barevný svět dětí). Kromě výše uvedeného, míra a úroveň prosociálnosti je dána samotnou situací, na kolik je pro člověka ohrožující, zda jsou v ní přítomny další osoby a dochází k tzv. rozptýlení odpovědnosti. Provedený průzkum potvrdil, že záleží na konkrétní situaci i vztahu k osobě vyžadující pomoc. Nejvíce prosociálních a altruistických postojů se vyskytlo u příběhu umírající vlastní ženy, nejméně u podnapilého mladíka, který se ptá na cestu. Tato výzkumná sonda má podobu dotazníkového šetření a zjišťovala prosociální postoje u dvaceti pěti dospívajících ze sociálně znevýhodňujícího prostředí a dvaceti pěti...

Motivace a rozvoj lidských zdrojů
KASPEROVÁ, Michaela
Tato diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, konkrétně na oblast jejich motivace a na oblast jejich rozvoje a vzdělávání. Cílem práce je analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dílčím cílem práce je návrh možných změn v systému motivace a personálního rozvoje v této společnosti, za předpokladu, že analýza potvrdí jejich potřebu. Při psaní práce byl nejdříve vypracován literární přehled, kde jsem shrnula co nejvíce teoretických informací k tématu motivace a k tématu vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů. Poté následovala analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti a. s. V práci je popsáno poslání a vize společnosti spolu s jejím vývojem a s historicky nejdůležitějšími daty společnosti. Dále následuje konkrétní popis úseků společnosti, důležitých pro tuto práci ? úsek motivace a odměňování a úsek lidských zdrojů, které zahrnují činnosti personálního rozvoje a vzdělávání. Na charakteristiku společnosti navazuje samotná analýza motivace a personálního rozvoje ve Velké pojišťovací společnosti, a. s. v odboru speciálních správních agend. Dohromady v tomto odboru pracuje 57 zaměstnanců. Analýza motivace a personálního rozvoje byla prováděna na základě dotazníkového šetření, které vyplnilo 40 zaměstnanců z celkového počtu 57. Návratnost dotazníků, tak činila 70 %. Vytvořený dotazník se skládal ze dvou částí. První část se zabývala analýzou motivace a stimulace a obsahovala 20 otázek. Druhou část tvořila analýza vzdělávání a rozvoje ve společnosti. Tato část obsahovala také 20 otázek. Z analýzy systému motivace a stimulace společnosti vyplynulo, že oslovení zaměstnanci jsou s tímto systémem spokojeni až na nízký výskyt morálních a sociálních stimulů. Analýza systému personálního rozvoje prokázala, že společnosti i zaměstnanci jsou si vědomi potřeby rozvoje a vzdělávání. Potřebné vzdělávání, které zaměstnanci potřebují k výkonu své práce, společnost poskytuje kvalitně a zaměstnanci jsou s ním spokojeni. Analýza dále upozornila na fakt, že většina zaměstnanců by byla ochotna uhradit část nákladů, které společnosti vznikají při vzdělávání a rozvoji. Bohužel i přes ochotu uhradit určitou část nákladů by se vzdělávání nesetkalo s velkou účastí, protože zaměstnancům v dalším rozvoji brání jejich osobní časové vytížení. Pokud by společnost spolu se zaměstnanci na tomto problému zapracovala vytvořením vhodných časových harmonogramů, které by zaměstnancům vyhovovaly, byl by zájem o rozvoj v osloveném oddělení více než nadpoloviční. Toto by byl možný návrh řešení tohoto problému.

Systém vzdělávání v Armádě České republiky s důrazem na motivaci
Rusinová, Zuzana ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Krejčířová, Olga (oponent)
Cílem diplomové práce je za pomoci studia odborné literatury vymezit systém vzdělávání Armády České republiky a zjistit, zda je dostatečně motivující pro její příslušníky. Praktickým cílem je hledání rezerv pro zkvalitnění vzdělávání zaměstnanců vojenské organizace, kdy pomocí dotazníkového šetření zjišťovány názory příslušníků AČR na zabezpečení jejich vzdělání, na jejich vztah k nutnosti studia cizích jazyků a jeho využitelnosti při jejich služebním zařazení a ujištění se o významnosti vzdělávání jako motivačního faktoru vstupu zaměstnanců do AČR. Ke splnění cílů byly použity tyto metody: indukce a dedukce, studium a analýza textů a dokumentů, metoda komparace, metoda ohniskových odpovědí, zúčastněné pozorování a metoda dotazování. Stanovený cíl, byl v rámci zpracování diplomové práce splněn. Oprávněnost tohoto tvrzení je dokázána pomocí vytyčených hypotéz a jejich verifikací. Pomocí použitých metod bylo zjištěno, že Armáda České republiky má vhodně nastavený systém přípravy vojenského personálu, který napomáhá efektivnímu řízení oblasti vzdělávání.

Pojetí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jako motivační faktor a nezbytnost kvality výkonu profese pedagoga
Čápová, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Koberová, Eva (oponent)
Další vzdělávání pedagogů mateřských škol je z pohledu personálního managementu jednou z priorit na cestě k úspěšné škole. Pedagogové jsou obecně považováni za nositele vzdělanosti. Jako tací musí být autonomní a zodpovědné osobnosti, které musí být společensky oceňovány a podporovány, a především patřičně vzděláváni. Další vzdělávání předškolních pedagogů se mění s vývojem společnosti. Jedním z hlavních úkolů by měla být podpora profesionalizace těchto pedagogů pro informační společnost, vytváření předpokladu pro celoživotní vzdělávání a profesní rozvoj pedagogů. Vzhledem k tomu, že kvalita učitelů a jejich profesionalizace je základní článek vzdělávacího systému, má tato práce za úkol zmapovat možnosti, podmínky a motivaci předškolních pedagogů k jejich profesnímu vzdělávání. Nedílnou součástí je výzkumné šetření, které mapuje názory pedagogů a manažerů škol, jejich postoje a názory na současný stav dalšího vzdělávání předškolních pedagogů.

Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Kramplová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou výchovy dětí k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a v rodině. Finanční a ekonomická gramotnost je jedním z důležitých témat současné doby. Teoretická část práce předkládá různé pohledy na tuto problematiku. Výchova k finanční gramotnosti je stejně tak otázkou získávání odborných znalostí, jako věcí postojů, charakteru a hodnot člověka. Práce se zabývá legislativními východisky a podrobně analyzuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti. Předkládá konkrétní návrhy struktury vyučovací hodiny pro žáky 1. a 2. stupně základní školy. Další část práce se zaměřuje na možnosti výchovy v rodině, která má v procesu výchovy k finanční a ekonomické gramotnosti nezastupitelnou roli. Empirická část práce představuje výsledky dvou samostatných výzkumů. První se zabýval otázkou, jak současní učitelé realizují v praxi základní školy výuku finanční gramotnosti. Druhý výzkum se zaměřuje na mladé dospělé ve věku 18 - 26 let a jejich znalost základních ekonomických pojmů na pozadí subjektivního hodnocení jejich rodiny a školy.

Výchova člověka k sociální komunikaci
Kudová, Lucie ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Semrádová, Ilona (oponent) ; Hogenová, Anna (oponent)
Komunikace dnes není chápána ve smyslu lidského spolubytí, které by vedlo k pochopení, porozumění tomu druhému, nýbrž zjednodušeně jako tok, vyhledávání, poskytování, předávání přesných, jednoznačných, atomizovaných informací, jimž často chybí širší kontext. Takováto komunikace je stále více odlidšťována, vytrácí se osobní kontakt, nevede se dialog, protože je nahrazován paralelními monology. Žijeme tedy v prostředí, kde "komunikační kanály" slouží jen tomu, aby menšina hovořila k většině. Z komunikačních kanálů se tak staly Jednosměrné ulice". Chybí oboustranná komunikace. Naším hlavním cílem je proto ukázat, že jedině vstřícná, dialogická mezilidská komunikace, byť sama prochází vlastní krizí, může být možným východiskem z nejedné krize současného světa. Tohoto cíle můžeme dosáhnout, podaří-li se nám naplnit celou řadu dílčích cílů. Protože přivést člověka k vstřícné komunikaci je možné jen prostřednictvím výchovy, budeme se nejprve tázat, co je výchova, odlišíme tento pojem od pojmů vzdělání a kvalifikace, se kterými je často zaměňován. Zjistíme její současný stav, zda-li stále trvá její krize. Domníváme se, že právě filosofické chápání výchovy nám pomůže odhalit její mnohorozměrnost, včetně jejího ontologického rozměru. Za tímto účelem porovnáme pojetí výchovy u vybraných představitelů filosofie výchovy...

Image of the young generation of the 60s in the films of the New Wave
Hulčíková, Barbora ; Listíková, Renáta (oponent) ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce)
Tak jako je pro někoho film zdroj zábavy či odpočinku, pro jiné je studnou inspirace a nových myšlenek, brána otevírající cestu novému poznání a zkoumání. V dnešní době má film mnoho podob, jako fikce strhuje naši pozornost počítačovými triky. Vysoko rozpočtové snímky se snaží o nemožné, co nejvíce ohromit a uchvátit. Ale kde je realita - skutečno? Co nám takovýto fiktivní snímek nabízí? Kam se vytratilo kouzlo příběhu, narace a um zachytit obraz dané doby? V mé diplomové práci jsem se právě reálným obrazem doby ve filmu zabývala. Konkrétně obrazem mládeže ve filmech francouzské Nové Vlny. Film se stal ve Francii na konci padesátých let opravdovým fenoménem. Vznikalo stále více filmových klubů a spolků. A mladí lidé filmem opravdu žili. Jak vypovídá statistika z roku 1957 o návštěvnosti kin a knihoven prokazují, že došlo výraznému nárůstů mladých diváků ve věku 15-24 let až na 47% oproti čtenářům, kteří představovali pouze 17%. Avšak ne každý byl přívržencem filmové tvorby režisérů dané doby a poměrně brzy přichází z řad filmových nadšenců první ohlasy kritiky napadající tradiční "film otců" ("cinéma de papa"), režisérů Jeana Delannoy, Clauda Autant-Lary nebo René Clémenta. Mladí kritici výrazně upozorňovali na to, že filmové snímky dané doby postrádaly "reálno" a skutečný příběh. Byli přesvědčeni, že cílem...