Název:
Mediální výchova v systému předškolního vzdělávání v České republice
Překlad názvu:
Media education in the pre-school education in Czech Republic
Autoři:
Klímová, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Švec, Štefan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá potřebu a možnosti hlubšího a obsáhlejšího zařazení mediální výchovy do systému předškolního vzdělávání. Stěžejní kapitoly první části se snaží postihnout vzrůstající význam předškolního vzdělávání v jednadvacátém století, sílící potřebu zvyšování mediální gramotnosti skrze mediální výchovu a postihuje vývojová specifika dětí předškolního věku. Druhá, praktická část, se zabývá názory rodičů, pedagogů a ostatních odborníků na tuto problematiku a pokouší se na jejich základě obhájit, že zavedení mediální výchovy do mateřských škol je potřebné a žádané. Závěr práce obsahuje pohled samotných předškoláků na média, na jejich nejoblíbenější televizní pořady, jejich způsob sledování médií.The thesis explores the need for inclusion of deeper and more comprehensive media education in the system of preschool learning. The main chapters of the first part endeavour to depict a recent growth of importance of the preschool education in the 21st century. Recently, there has been a strong need for rise of a media literacy by mens of preschool education. The chapter itself also focuses on development abilities of children in the preschool age. The second part, which is a practical research, analyzes opinions of parents, teachers and other specialits for this problematic. The aim is to prove that the media education, or training, is very needful and desired in nursery schools. The conclusion of the thesis is aimed at attitudes of preschool children to the subject of media, their favourite serials and their way of percieving media.