Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,768 záznamů.  začátekpředchozí26759 - 26768  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.26 vteřin. 

Jarmila Kröschlová a Eliška Bláhová
Rauschová, Anna ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
V mé bakalářské práci jsem se zabývala dvěma osobnostmi českého tance, Jarmilou Kröschlovou, tanečnicí, pedagožkou a choreografkou působící převážně v Praze, a Eliškou Bláhovou, pedagožkou působící v Brně. Zaměřila jsem se na pojetí a principy jejich tanečních a pohybových metod, které byly vytvořeny na základě studia pohybové a rytmické metody Émila Jaques-Dalcroze a které byly dále rozváděny a zdokonalovány během jejich pedagogického působení. Metody Jarmily Kröschlové a Elišky Bláhové jsem se pokusila porovnat se zaměřením na to, jakým způsobem využívají metodu Jaques-Dalcroze a jeho práci s rytmem. Toto porovnání v závěru ukáže, že Bláhová kladla větší důraz na rytmickou složku pohybu a jeho samotné provedení, zatímco Kröschlová svoji metodu obohatila o dynamiku a celkový výraz pohybu, čímž dospěla k vytvoření komplexní taneční metody, kterou využívala i pro svou choreografickou činnost. Kontext je rozšířen pohledem na další ohlasy metody Jaques-Dalcroze v českém tanečním prostředí.

Návrh virtuální lokální počítačové sítě pro edukativní účely
Janošík, Martin ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem virtuální lokální počítačové sítě pro laboratorní využití. Cílem je navrhnout a zrealizovat vhodné zapojení sítě pro monitorování uvažovaných datových toků. Pomocí síťových analyzátorů (softwarový ClearSight a hardwarový NetTool Serie II) detailně sledovat využívané přenosové protokoly vrstev TCP/IP. Rozhodující je především správná volba odpovídajících síťových prvků a jejich přesná konfigurace. Následně je vypracován návrh laboratorní úlohy pro potřebu výuky studentů bezprostředně související s danou problematikou. Její zadání poslouží vyučujícímu jako předloha pro měření. Výsledky zpracované ve formě vzorového protokolu umožní pozdější porovnání naměřených dat. Dalším úkolem je vypracování přehledných manuálů k používaným síťovým analyzátorům.

Nové směry v oblasti využití digitálních technologií
Mašek, Jaroslav ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou digitálních technologií v rámci ISCED 2 vzdělávání. Teoretická část mapuje situaci výuky těchto technologií v České republice a dvou státech Evropské unie, Irské republice a Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Praktická část obsahuje návrh řešení k výuce digitálních technologií včetně metodické příručky pro učitele a pracovního prostředí pro žáky, ověření navrženého řešení v praxi a vyvození závěrů.

Nároky na výuku cizích jazyků u dospělých
Crawley, Lucie ; Pivoňková, Lucie (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je aktuální potřeba doplnit jazykové znalosti dospělých. Cílem této práce se stalo zmapování tohoto problému a možností jeho řešení. V první kapitole jsou popsány důvody, které ke zvýšené potřebě v současnosti vedou a dále národní i mezinárodní dokumenty a opatření, která se zabývají řešením tohoto problému. Druhá kapitola je zaměřena na popis fyziologických změn u studujících dospělých, ke kterým dochází v průběhu stárnutí a motivace ke studiu. Obecné zásady pro efektivní výuku a popis vybraných didaktických metod jsou pak součástí třetí kapitoly. Další čtvrtá kapitola je speciálně věnována dospělým se specifickými poruchami učení, neboť jejich počet narůstá a s tím i aktuální potřeba řešit i tento problém. Pátá kapitola je shrnutím nejčastějších důvodů neúspěchů studia cizích jazyků jak ze strany studujícího, tak i organizátora výuky. Závěrem celé práce je zjištění, že chybí především dostatečná osvěta dospělých a cílená nabídka studia cizích jazyků pro tuto věkovou skupinu obyvatelstva, která se často domnívá, že v dospělosti se již znovu začít učit nelze. Další problém je pak v kvalitě lektorů jazykových kurzů. Ideální lektor by měl být nejen dostatečně pedagogicky vzdělán, ale měl by mít i takové osobnostní kvality, aby se stal pro studující dospělé důvěryhodným rádcem a...

Didaktická analýza zásob v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Trpáková, Sabina ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o zásobách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Cílem práce je navrhnout didaktický rozbor učiva o zásobách. Práce se skládá ze tří částí, a to z teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve výchozím předpokladům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým metodám používaných při výuce zásob. V druhé části je pozornost věnovaná vyhodnocení dotazníků určených pro vyučující na oboru Obchodní akademie. Cílem výzkumu je zjisti, jak jsou zásoby na obchodních akademiích vyučovány. Otázky se zaměřují i na to, zda jsou studenti vedeni k domýšlení dopadů hospodářských operací přímo do účetních výkazů a zda se učí o problematice IAS/IFRS. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o zásobách jak v prvním koncentrickém okruhu, ta ve druhém. Vlastní výklad učiva je doplněn účetními schématy, procvičovacími příklady a ukázkami návrhů zápisu do žákovských poznámek. Kapitola je zakončena návrhem začlenění učiva o mezinárodních standardech účetního výkaznictví pro téma zásoby.

Design jako sociokulturní jev v procesech všeobecného vzdělávání
Vaňová, Jaroslava ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Frydecká, Emilie (oponent)
Disertační práce na téma Design jako sociokulturní jev v procesech všeobecného vzdělávání vznikla v rámci doktorského studia na katedře výtvarné výchovy Univerzity Karlovy v Praze pod vedením PaedDr. Heleny Hazukové, CSc. Pojednání si klade za cíl zmapování výtvarných výrazů používaných v oblasti designu, respektive ve vzorování textilií, a výtvarných výrazů, které používají mladiství. Spojovacím článkem těchto dvou rovin je společné sociokulturní klima. Dále je cílem pomocí analýzy obou jmenovaných rovin najít jejich případné styčné body, interpretovat je a prokázat vhodnost jejich využití v pedagogické praxi. Současný svět, který vnímáme převážně ve formě obrazných sdělení, klade na komunikaci mezi pedagogem a žákem velké nároky. Výrazové prostředky, které jak pedagog, tak žák používají, by měly sloužit k vzájemnému porozumění. Ve výtvarné výchově, stejně jako v jiných předmětech, je výběr těchto prostředků velmi důležitý. Učitelovo pochopení a porozumění výtvarnému výrazu žáka může jejich vzájemnou komunikaci usnadnit, a tudíž ve výsledku přispět k výtvarnému i osobnostnímu růstu žáka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Automatické vyhodnocování studentských úloh
Oraný, Vladimír ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Necelých sedm set studentů nastupuje každým rokem na Vysokou školu ekonomickou v Praze (VŠE), aby se zde učili informatice. Každý z nich musí na úvod absolvovat dva navazující předměty týkající se programování -- Základy programování a Základy softwarového inženýrství. Oba kurzy žádají poměrně mnoho výstupů, ať již dílčího (domácí úkoly), nebo komplexnějšího rázu (semestrální práce), které musí vyučující řádně vyhodnocovat. Zejména hodnocení úvodních úkolů má pracný, ale rutinní charakter, což z nich dělá vynikající kandidáty na automatizaci. Cílem této práce je navrhnout nejvhodnější způsob, jak této automatizace dosáhnout. Jelikož problém s velkokapacitními kurzy trápí univerzity po celém světě, existuje již řada řešení, jak automatizovat vyhodnocování úkolů v programování. První dvě kapitoly této práce se shrnují snahu nalézt ty nejzajímavější z nich a představit je českému publiku. Protože nalezené systémy dosahují vysoké míry sofistikovanosti, nicméně nepodporují testy implementace využívané na VŠE, věnuje se zbytek práce místo tvorby vlastního systému tvorbě frameworku, který by umožnil tento nedostatek překonat. Zmiňovaný framework nazvaný Duckapter zjednodušuje práci s reflexí v jazyce Java a je volně dostupný jako knihovna na stránkách projekt http://code.google.com/p/duckapter. Pomocí něj mohou vyučující snáze zahrnovat testy implementace do (jednotkových) testů chování, které jsou běžnou součástí systémů pro vyhodnocování studentských úloh.

Zlatý řez v matematice, umění a přírodě
Jára, Václav ; Voráčová, Šárka (oponent) ; Šarounová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o vývoji a výskytech zlatého řezu ve starověkých matematických textech. Uvádí do problematiky zlatého řezu, popisuje v historických souvislostech jeho vznik a postupy, pomocí nichž byly objevovány a využívány jeho vlastnosti. Shrnuje většinu poznatků z Eukleidových Základů, včetně pozdějšího Dodatku. Zmiňuje také přínos arabských matematiků v této oblasti. Práce může sloužit jako učební materiál pro matematicko-historické semináře nebo jako doplňující zdroj pro další vzdělávání pedagogů v oboru matematiky a geometrie. Texty jsou doplněny perokresbami odpovídajícími původním zápisům. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce.

Českobrodsko a Černokostelecko etnobotanika a pedagoga Josefa Oldřicha - Oldry Novotného
Suchomelová, Marcela
Téměř zapomenuté zůstává jméno Josefa Oldřicha/Oldry Novotného (1885-1964), který působil jako pedagog a etnobotanik na Českobrodsku a Černokostelecku. Stejnojmenný časopis či periodická vlastivědná příručka, pod Novotného redakcí, vycházela sice jen mezi lety 1919 až 1920, ale byla jednou z průkopnických regionálních periodik zaměřených na dobové „vlastivědné“ a kulturně historické annonce, včetně národopisných črt s pedagogickým podtextem. Všech deset čísel jediného, prvního ročníku se nese v duchu soudobé regionální badatelské práce tamějších historiků, etnografů, jazykovědců a samotného J. O. Novotného. Osobnost Josefa O. Novotného však překvapuje teprve nedávno (znovu)objevenou torzální pozůstalostí, resp. nálezem rukopisů z oboru floristického a etnobotanického bádání, jednak svou připravovanou ediční koncepcí Slovníku jmen rostlin, na jehož sestavení pracoval téměř celý život. Rukopis zakoupila na doporučení prof. Dr. Vladimíra Šmilauera ČSAV. Žel, slovník procházel na akademické půdě několikaletým recenzním řízením a nyní jej můžeme nalézt už jen v archivních fondech Knihovědném oddělení Knihovny AV ČR, v.v.i. v Praze. Slovník, tedy okolo 7200 foliantů-stránek strojopisu, obsahuje bohaté sbírky materiálu a cenná pozorování pro studia etnobotanická, jazykovědná, rešeršní materiál o využití rostlin v praxi, především však lidová jména rostlin a lidovou tradici o rostlinách, data sebraná v terénu a dnes již pravděpodobně zaniklá.

Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.