Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz pražské ZOO
Vojtová, Magdaléna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz pražské ZOO" si klade za cíl zjistit, jaký mediální obraz této instituce byl vytvořen v denících BLESK, MF DNES a Právo v období 1.1.2009 - 31.12.2011. Teoretická část práce rozebírá především koncepty reprezentace, stereotypizace a mediální konstrukce reality. Zevrubně se zabývá touto problematikou a uvádí čtenáře do širšího kontextu. Zároveň tato část slouží jako platforma ukotvující část praktickou. V té se na úvod věnuji vybrané metodologii a seznamuji čtenáře s kvantitativní obsahovou analýzou a konkrétním postupem, který jsem pro svou práci zvolila. Dále pak předkládám analýzou dosažené výsledky a přináším jejich vlastní interpretace. Vyhodnocením získaných dat dochází k potvrzení hlavní hypotézy této práce, že mediální obraz pražské zoo je spojen především s chovem goril nížinných. Tematická agenda ani výběr aktérů jednotlivých zpráv sice nemají tak zcela jednoznačné výsledky, nicméně i tak lze tvrdit, že reprezentace pražské zoo v médiích je utvářena ve velmi stereotypním rámci, který se v průběhu sledovaného období nijak nezměnil a žádný vývoj nelze předpokládat ani v blízké budoucnosti.
Mediální obraz farmářských trhů
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.
Regulace médií a její reprezentace v českém tisku v letech 1991-2011
Vojtěch, Adam ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Regulace médií a její reprezentace v českém tisku v letech 1991-2011" se ve své teoretické části zabývá právní regulací médií v České republice, a to konkrétně tří hlavních mediálních sektorů - tisku, rozhlasového a televizního vysílání a internetu. Definuje základní legislativní normy z oblasti mediálního práva a rozebírá nejdůležitější instituty, včetně činnosti regulačních orgánů. Dále se práce zabývá komparací české právní úpravy s úpravou regulace médií ve vybraných zahraničních zemích. Jejich výběr a rozdělení se opírá o tři mediální systémy podle definic v knize Systémy médií v postmoderním světě autorů Daniela C. Hallina a Paola Manciniho. Druhá část práce je věnována praktické analýze obsahu vybraných českých deníků MF Dnes a Právo z období od roku 1991 do 2011. Excerpovaný materiál se dotýká regulace vysílacích a tištěných médií. Autor se přitom snaží o vyvození závěrů, jak média přistupují k regulaci médií a zda akcentování určitých témat spojených s regulací médií může mít vliv na změnu mediální legislativy. Konkrétně se pak zaměřuje na návrh nových mediálních zákonů, jako je tiskový zákon a zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, které jsou v analyzovaných denících podrobovány značné kritice. Jedním z výsledků interpretativní analýzy by tak mělo být...
Komparativní analýza obrazového pokrytí Olympijských her v Londýně 2012 v tištěném deníku a internetových novinách
Šarešová, Petra ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Diplomová práce "Komparativní analýza obrazového pokrytí Olympijských her v Londýně 2012 v tištěném deníku a internetových novinách" se zabývá fotografiemi publikovanými v MF DNES a na zpravodajském serveru Aktuálně.cz během letní olympiády v roce 2012. Hlavním cílem je nejen analýza a porovnání snímků z hlediska obsahu, kvantity a kvality, ale zároveň přiblížení práce obrazových editorů v médiích. V první části budou shrnuty teoretické poznatky důležité k pochopení dané tematiky - tedy zpravodajské hodnoty, gatekeeping, fotografie, fotožurnalismus a pak zejména sportovní fotografie, fotožurnalistika a etika, rozdíl mezi tištěnými a internetovými médii. Druhou částí je samotná analýza. K zjištění všech potřebných informací byla použita kvantitativní obrazová analýza, která zjistí množství a obsah daných snímků, kvalitativní obrazová analýza upřesňující kvalitu i obsah fotografií a rozhovory s pracovníky jednotlivých redakcí. Ty napomůžou zodpovědět otázky, jak probíhá výběr snímků v redakcích, kdo je obrazovým gatekeeperem, jak se s fotografiemi pracuje. Zároveň diplomová práce díky rozhovorům potvrdí či vyvrátí hypotézu "Internetová média upřednostňují rychlost před kvalitou a naopak tištěná média preferují kvalitu".
Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010
Šašek, Petr ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Rámcování tématu státního zadlužování v agendě MF DNES a Práva před volbami do Poslanecké sněmovny 2010 aplikuje koncept rámcování (framing) na konkrétní příklad z praxe českého denního tisku. Analýza dvou deníků - Mladé fronty DNES a Práva popisuje, jak v předvolebním období bylo v agendě obou listů rámcováno téma státního zadlužování, které bylo jedním z klíčových v předvolební kampani. Práce zároveň srovnává rozdíly rámcování v obou denících.
Definice levice a pravice v MF Dnes a Právu šest týdnů před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010
Poljakov, Nikita ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na analýzu titulních stran MF Dnes a Práva šest týdnů před volbami do PSPČR 2010 z hlediska definice levice a pravice. Nejprve se práce věnuje definici pravice a levice z politologického hlediska, kde se snaží o hodnotnou definici politického spektra, i s přihlédnutím k historickému vývoji levice a pravice. Následně se práce pomocí hermeneutické kvalitativní analýzy snaží jak na stránkách MF Dnes, tak i na stránkách Práva definovat levici a pravici. Práce si všímá způsobu, jakým každý deník informuje a definuje levici a pravici a jaká témata a politické strany s nimi spojuje. Následné porovnání levicovosti a pravicovosti u obou deníků má zdůraznit, nakolik se oba deníky definičně a ideologicky liší. Bakalářská práce oba deníky tedy posuzuje stejně, nehledě na jejich názorovou inklinaci.
Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna, Orientace
Farná, Kateřina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce nazvaná Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna a Orientace se zabývá analýzou suplementů deníků Právo (Salon), Mladá fronta DNES (Kavárna) a Lidové noviny (Orientace). Základní metodou je kvantitativní obsahová analýza příloh z vybraných měsíců v letech 2006-2008 doplněných o chronologickou analýzu vybraných příloh v letech 1998, 1999, 2000 a 2005. Práce sleduje hlavní charakteristiky a specifika těchto suplementů stejně jako jejich rozdíly. Zkoumá jejich obsahovou a grafickou koncepci, zařazení v mateřských denících, strukturu novinářských útvarů, témat a podtémat, jimž se přílohy věnovaly. Rovněž přibližuje historický vývoj suplementů, jejich autorskou základnu či internetové verze. Autorka práce se též zaměřila na scénu literárních a kulturních časopisů (Literární noviny, Host, Divoké víno, Revolver Revue, Tvar nebo A2), stručně uvedla profily domovských deníků a provedla sociologickou sondu mezi vysokoškolskými studenty týkající se jejich znalosti Salonu, Kavárny a Orientace.
Vliv změny vlastnictví médií na obsah vybraných deníků: případ akvizice mediální skupiny MAFRA
Štveráková, Iveta ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Müller, Karel (oponent)
Od poloviny roku 2013, kdy druhý nejbohatší český podnikatel a od roku 2014 i ministr financí Andrej Babiš, koupil mediální skupinu MAFRA vydávající mimo jiné dva seriózní české deníky Mladou frontu DNES a Lidové noviny, začaly se ve veřejném diskurzu častěji objevovat pochyby ohledně nezávislosti českých médií a jejich budoucího postavení. Tato práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv měla změna vlastníka vydavatelství MAFRA na obsah zmíněných dvou deníků. Projevy tohoto vlivu jsou analyzovány nejprve obecně v zahraničně politických tématech a dále v zastoupení jména Andreje Babiše a jednotlivých společností patřících do koncernu Agrofert v článcích MF DNES a Lidových novin. Sběr dat je rozdělen do dvou časových období -- před a po akvizici MAFRY Andrejem Babišem. Jako výzkumná metoda byla použita kvantitativní obsahová analýza.
Návrh marketingového plánu pro elektronickou verzi novin s placeným obsahem
Pazderská, Lucie ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této diplomové práce je navrhnout roční marketingový plán pro placenou elektronickou verzi deníku MF DNES. Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou a praktickou. První část se věnuje marketingovému plánu z teoretického hlediska, kde jsou shrnuty a podrobně definovány všechny jeho náležitosti. V praktické části je už plán představen na příkladu elektronické verze MF DNES s placeným obsahem. Na základě důkladné analýzy trhu, potenciálních zákazníků a realizovaného marketingového výzkumu jsou následně stanoveny marketingové cíle společnosti. Z nich vychází navržená marketingová strategie, která je konkrétněji rozepsána do akčního plánu. Nakonec je navržen rozpočet odpovídající těmto akcím.
Marketing MF DNES a iDnes.
Vaňo, Lukáš ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání současného postavení deníku Mladá fronta DNES a internetového portálu iDNES.cz na českém mediálním trhu. Novinový, stejně jako internetový trh neustále prochází určitými změnami zapříčiněnými především technologickým pokrokem a vývojem společnosti. Oba produkty spadají pod mediální skupinu Mafra, která musí reagovat na neustálý rozvoj internetu, jako dynamicky rostoucího médiatypu, na úkor tiskovin. Předpokladem úspěchu je úzká spolupráce mezi oběma zpravodajskými kanály a časté využívání možností propagace v rámci ostatních médií spadající pod mediální skupinu Mafra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.