Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lezení u dětí a mládeže: akutní fyziologická odezva a využití lezení pro rozvoj síly na příkladu horních končetin
Zozul'áková, Michaela ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Nosek, Martin (oponent) ; Krobot, Alois (oponent)
Název: Lezení u dětí a mládeže: akutní fyziologická odezva a využití lezení pro rozvoj síly na příkladu horních končetin Cíle: Cílem práce bylo stanovit fyziologickou odezvu organismu během lezení v reálných podmínkách a zároveň posoudit vliv lezení na rozvoj síly na příkladu horních končetin u dětí a mládeže. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 112 dětí ve věku 9,8 ± 1,4 let. Z toho u 91 dětí jsme zjišťovali vliv lezení na sílu horních končetin pomocí specifických lezeckých testů (výdrž ve shybu na hrazdě, výdrž ve visu na dřevěné liště a maximální sílu stisku ruky ručním dynamometrem). Všechny tři testy představují izolované měření svalových skupin, které se zapojují při lezeckém pohybu. U 21 dětí jsme zjišťovali akutní odezvu lezení pomocí metody nepřímé kalorimetrie. Energetická náročnost sloužila jako ukazatel lezecké dovednosti a energetický výdej byl použit k vyjádření celkové lezecké práce. Studie trvala 16 týdnů a během této doby děti podstoupily tři měření. Na každé hodině instruktoři zaznamenávali vylezené cesty a jejich obtížnost. Délka studie odpovídala době trvání lezeckého kurzu během školního roku. Pro analýzu výsledků akutní fyziologické odezvy organismu u dětí při lezení jsme použili opakovanou analýzu rozptylu (rANOVA) a pro hodnocení specifických lezeckých testů jsme použili...
Podmínky k realizaci výuky lezení na ZŠ
Eflerová, Nela ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Tématem diplomové práce jsou podmínky, za kterých se realizuje výuka lezení na základních školách. Cílem práce je identifikace a analýza podmínek k realizaci výuky horolezectví na základních školách v hodinách tělesné výchovy. Teoretická část je zaměřena na historii lezení a lezeckých stěn, detailním popisu lezeckého materiálu a objasnění lezení jako vhodného pohybu pro zařazení do výuky TV. V praktické části se věnuji podmínkám, za kterých vznikly horolezecké stěny na Trutnovsku. Klíčová slova Horolezectví, horolezecké vybavení, podmínky, výuka lezení, lezecké stěny
Design poloautomatického jistítka a karabiny
Paška, Tomáš ; Haltof, Vladimír (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh poloautomatického jistítka a karabiny. Práce se zabývá analýzou současných produktů, jejich technickým a ergonomickým řešením a následným návrhem nového produktu a jeho testováním. Cílem práce je navržení nového produktu s důrazem na ergonomii, funkčnost a technologii výroby.
Integrace horolezeckých databází s daty státního mapového díla
Lněničková, Petra ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Gamrát, Jakub (oponent)
INTEGRACE HOROLEZECKÝCH DATABÁZÍ S DATY STÁTNÍHO MAPOVÉHO DÍLA Abstrakt Práce se zabývá možnostmi využití databází lezeckých objektů ve státním mapovém díle a naopak. Vychází z dat dostupných z webových horolezeckých databází skal a dat státních topografických databází Geonames a ZABAGED®. Práce byla vytvořena v prostředí Oracle SQL Developer a ArcGIS for Desktop. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a popsána struktura dat jednotlivých databází. V praktické části je nejdříve navržena a otestována metodika pro integraci dat horolezeckých databází. Následně jsou popsány možnosti doplnění souřadnic lezeckých objektů z veřejně dostupných zdrojů a v poslední části je navržena metodika pro využití horolezeckých dat v topografických databázích. klíčová slova skalní útvary, horolezectví, topografická databáze, ZABAGED®, Geonames
Možnosti ovlivnění vybraných oblastí psychomotorického vývoje dítěte pomocí Neuro-vývojové terapie
Volemanová, Marja Annemiek ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychomotorický vývoj dítěte v kontextu přetrvávajících primárních reflexů. Autorka vychází z poznatků vývojové psychologie a neurofyziologie, že některé vývojově starší fáze musí za optimálních okolností vývoje a zrání dítěte v jistém období vymizet, a být nahrazeny ontogeneticky novějšími formami. Výzkumy potvrzují spojitost přetrvávajících primárních reflexů, psychomotorického vývoje a problémů učení a chování. Cílem diplomové práce je zkoumat, jestli se inhibicí primárních reflexů pomocí Neuro-vývojové terapie prokazatelně zlepší stav dětí s opožděným psychomotorickým vývojem, včetně jejich školního prospěchu. Autorka se v úvodních kapitolách zaměřuje na normální psychomotorický vývoj dítěte, zejména na hrubou motoriku, jemnou motoriku, smyslové dovednosti včetně propriocepce a kinestezie a jejich význam pro schopnost učení ve školním věku. V další části diplomové práce jsou rozebrány jednotlivé primární reflexy, a jejich vliv na psychomotorický vývoj. Zvláštní pozornost autorka věnuje fázi lezení u dětí v kojeneckém věku, kterou považuje za důležitý milník v optimálním psychomotorickém vývoji. Z kazuistik vyplývá, že přeskočení jakékoli vývojové fáze dítěte můžeme považovat za rizikový faktor poruch učení a chování a zároveň nám indikuje, že u dítěte zřejmě...
Plán lezeckého centra ve Velimi
Váňová, Monika ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Plán lezeckého centra ve Velimi Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je zpracování podnikatelského plánu na výstavbu lezeckého centra v obci Velim. Cílem teoretické části bude shrnutí a popis teoretických východisek pro praktickou část. V praktické části práce bude potřeba nejdříve zjistit pomocí nákladů a předpokládaných příjmů, jak výhodná je stěna z hlediska podnikatelského sektoru. Dílčím cílem bude vytvoření jednotlivých analýz, především analýzy konkurence a druhým dílčím cílem je plán stěny v sektoru neziskovém. V rámci tohoto cíle bude vytvoření lezeckého spolku. Metody: V práci byla použita popisná analýza základních pojmů a východisek pro praktickou část práce. V praktické části jsme použili analýzy konkurence, SWOT, PEST. V rámci praktické části bylo nutné najít vhodný prostor, vytvořit podnikatelský plán. Kvůli objektivním informacím jsem také kontaktovala majitele některých stěn, abych se dozvěděla, jestli získali nějakou dotaci, jakou formu podnikání zvolili a jaká je jejich návštěvnost. Výsledky: Výsledky budou sloužit pro možnou realizaci lezeckého centra v budoucnu, ať už bude centrum vybudováno mnou, nebo někým jiným. Podle výpočtů v kapitole 7 a v jejích podkapitolách jsem zjistila, že lezecké centrum bude především díky kroužkům pro děti a mládež a kurzům pro dospělé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.