Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,337 záznamů.  začátekpředchozí25328 - 25337  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.24 vteřin. 

Analýza a praktické aspekty procesu vzdělávání v mezinárodní společnosti
Stará, Michaela ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá problematiku vzdělávání a rozvoje zaměstnanců z teoretického hlediska, dále pak z praktického pohledu ve dvou vybraných mezinárodních společnostech (působících v oborech bankovnictví a logistiky). V práci je rovněž teoreticky a praticky vymezene problematika Evropských strukturálních fondů, konkrétně pak žádost na vzdělávací projekty z operačního programu ČR Lidské zdroje a zaměstnanost. Teoretická část popisuje fáze vzdělávacího procesu: identifikaci vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, fázi realizace a významně je akcentována etapa měření a sledování efektivity vzdělávání. Práce zmiňuje nové trendy ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců v roce 2010. Praktická část v bankovní společnosti sleduje a hodnotí proces systematického vzdělávání a užívání kompetenčního modelu, pratická část v logistické společnosti navrhuje vzdělávací aktivity za podmínky nízkých vstupních nákladů - zejména vzdělávání pomocí interních lektorů.

Přehled vybraných aspektů péče o zaměstnance v mezinárodním prostředí
Mintuchová, Aneta ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Hýl, Marek (oponent)
V bakalářské práci je poskytnut přehled vybraných aspektů péče o zaměstnance v závislosti na jejich aplikaci dvěma analyzovanými americkými firmami, kterými jsou Google a Southwestern Company. Zjištěná situace je porovnána s praktikami z dané oblasti v České Republice. Hlavní pozornost je věnována rozvoji, vzdělávání pracovníků a zaměstnaneckým benefitům. Práce potvrzuje, že ve zkoumaných společnostech jsou benefity poskytovány ve větší míře, než je tomu zvykem v České Republice. Vzdělávání je intenzivnější a individualizovanější. Obě společnosti si zakládají na oceňování svých pracovníků a dobrém sociálním prostředí, Southwestern ale zároveň podporuje soupeření k dosažení co nejvyššího výkonu. Průzkum dané oblasti nachází i negativa situace v USA a poskytuje doporučení oběma srovnávaným zemím.

Systém rozvoje kompetencí v ČSOB a.s.
Vaňasová, Miroslava ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Hyťha, Pavel (oponent)
Práce popisuje a hodnotí současný stav rozvoje kompetencí manažerů v ČSOB, a.s. a také má za cíl zjistit, jak jsou se současnou situací spokojeni. Došla jsem k závěru, že manažeři ke svému rozvoji nejvíce využívají metody, které nepatří mezi jimi preferované. Také si na základě sebehodnocení nemyslí, že sledované kompetence ovládají na optimální úrovni. Proto bych doporučila zaměřit se na preferované metody, a tak se pokusit optimalizovat celý systém rozvoje z hlediska preferencí manažerů. Díky tomu by se mohla zvýšit spokojenost zaměstnanců a tím pádem i efektivita celého systému rozvoje.

Rozvoj učební kompetence jako předpoklad dalšího budoucího vzdělávání
Fakherová, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Rámcové vzdělávací programy, které vstoupily v českém školství v platnost, vycházejí z nové strategie vzdělávání, která zdůrazňuje klíčové kompetence, jejich provázanost se vzdělávacím obsahem a uplatnění získaných vědomostí a dovedností v praktickém životě. Vycházejí z koncepce celoživotního učení. Zůstává základní otázka, umí si český učitel poradit s novým způsobem výuky, jehož výstupem má být rozvoj jednotlivých kompetencí? Existují nástroje k tomu, aby učitelé směřovali k rozvoji celé dětské bytosti a ta později mohla směřovat k celoživotnímu vzdělávání?

Praktická a experimentální výuka v kontextu současného chemického vzdělávání
Mokrejšová, Olga ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Pečivová, Markéta (oponent)
Shrnutí azávěr Praktické aktivity, vlrodné pro efektivní v1iuku chemie, uvedené v tétopráci j sou: - ýuka vědecké metody práce - způsoby analýzy odborného dokumentu - vyuŽltí grafických organizérťr . twy úloh k rozvoji kritického myšlení - demonstračnía žákovsképokusy - praktické problémovéúlohy a projekty - qýuka skupinové práce a rnýuka týmových dovedností Týo aktivity jsou zpracovány na základě teoretického studia a praktickýclr zkušeností, získaných během dlouholetéiro pťlsoberríve školsťví.Všechny byly postupně připraverry, použiťyve qÍuce a dále upraveny tak, aby co nejvíce přispěly k dosaženízanrýšiených cílů. V práci jsou zptacovány metody tvorby a vyLrŽití jednotlivých aktivit a doloželry příloharni. Dále jsou zpracovány metody praktické a laboratorní výuky a do1oženy přiloŽenou publikací. V publikaci Praktická a laboratorní qiuka clremie jsou uvedeny přehledné návody pro motivační,demonstraění i Žákovské pokusy a je navíc doplněna i návody a postupy pro práci s dokr-rmentem, která u nás zatím není (alespoň v nehumanitních předrněteclr) přílišběžná. Uvedené praktické postupy a metody práce, jsou-li vhodně použity, vedou k zachlvání rovnováhy mezi teoretickýnr a praktichým poznánínr. Ze všech těchto důvodůse domnívánr , žepráce splnila svťrj stanovený cíl.

Developing key competences through eTwinning
Očenášková, Iva ; Perclová, Radmila (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Práce se zabývá klíčovými kompetencemi, které jsou hlavním cílem dnešního vzdělávání. Zkoumá jejich rozvoj při vyučování a učení se cizímu jazyku pomocí programu eTwinning, což je internetový rámec pro mezinárodní spolupráci škol. Klíčové kompetence jsou nejprve stručně představeny. Dále se vzhledem k rozvoji klíčových kompetencí analyzuje cizí jazyk a eTwinning. Poté je popsáno pět existujících projektů v programu eTwinning, které jsou diskutovány s cílem ukázat, že při jejich realizaci došlo k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Na konec je navržen projekt, který je zkoumán z pohledu rozvoje klíčových kompetencí. Práce dochází k závěru, že eTwinning je účinný způsob rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...

Vývoj datového skladu na platformě Teradata a Informatica v sektoru pojišťovnictví
Šiler, Zdeněk ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Hanušová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem datového skladu na technologické platformě TERADATA a Informatica Power Center (dále jen IFPC). TERADATA poskytuje robustní databázový systém vhodný pro ukládání velkého objemu dat a rychlé zpracování dotazů nad těmito daty. Produkt Power Center slouží jako nástroj pro vývoj ETL procesů. Oba nástroje patří k vyspělým technologiím pro budování velkokapacitních datových skladů. Spojení databázového systému TERADATA a ETL nástroje IFPC vytváří výkonnou platformu pro vývoj datového skladu, kde jsou ukládány velké objemy dat napříč celým podnikem. Práce analyzuje oba nástroje při budování datového skladu a specifika jejich využití v sektoru pojišťovnictví. Práce je rozdělena do dvou hlavních tematických bloků -- teoretické a praktické části. Teoretická část práce detailně popisuje databázový systém TERADATA a ETL nástroj IFPC, včetně analýzy business intelligence architektury v segmentu pojišťovnictví, kde se často využívá této platformy pro budování a rozvoj datového skladu. Práce popisuje architekturu databázového systému TERADATA a způsob, jakým TERADATA ukládá data a zpracovává dotazy. Dále jsou charakterizována specifika, která je nutno zohlednit při vývoji datového skladu nad databázovým systémem TERADATA, a zároveň jsou analyzovány jeho výhody a nevýhody. Databázový systém TERADATA je konfrontován s ostatními konkurenčními databázovými systémy. Práce se věnuje také obecné charakteristice ETL nástroji IFPC - architektuře a jednotlivým komponentám. Jsou zkoumány výhody a nevýhody IFPC oproti konkurentům dostupným na trhu. Závěr teoretické části analyzuje synergické efekty platformy TERADATA a IFPC. Práce objasňuje reálné výhody spojení obou prostředků při budování a rozvoji datového skladu. Praktická část demonstruje použití nástrojů TERADATA a IFPC při vývoji datového skladu na reálném projektu Unifikace klientských dat. Na tomto projektu je popsán celý proces vývoje v datovém skladu od byznys požadavků přes funkční a technický design až k implementaci konkrétnímu mappingu v IFPC, řešení chyb během ETL vývoje a způsobu testování mappingu. Hlavní důraz je kladen na realizaci mappingu v IFPC, který je implementován v reálném prostředí v sektoru pojišťovny. Součástí této práce je také porovnání ETL nástrojů IFPC a SSIS dostupného v integrovaném balíku SQL Server 2008 R2.

Comparative study of methods of librarians work with school aged children in order to develop reading literacy
Kadučáková, Mária ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
KADUČÁKOVÁ, Mária. 2016. Srovnávací studie metod práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku s cílem rozvoje čtenářské gramotnosti. Praha, 106 s. Diplomová práce. Karlova univerzita. Filozofická fakulta: Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí práce: PhDr. Hana Landová, Ph.D. Diplomová práce se věnuje metodám práce knihovníků s dětským čtenářem mladšího školního věku za účelem rozvoje jejich čtenářské gramotnosti. Cílem práce je seznámit se se specifiky čtenářů mladšího školního věku, analýza knihovníka v dětském oddělení a propojení těchto dvou elementů pro dosažení souhry v rozvoji čtenářské gramotnosti. Práci můžeme rozdělit do tří hlavních částí, a to teoretické, analytické si empirické. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teorii v oblasti čtenářské gramotnosti, specifik dětí mladšího školního věku, dále se zaměřuje na pracovní prostředí dětských knihovníků, jejich kompetence a dovednosti, zejména v oblasti pedagogiky a základní metody práce s dětmi. Následující dvě kapitoly mají analytický charakter a zkoumají podporu čtenářské gramotnosti v zahraničí. Součástí je analýza a srovnání podpory čtenářské gramotnosti dětí ve dvou zkoumaných zemích, v České republice a na Slovensku. Zároveň jsou tyto dvě země součástí třetí, empirické části, která porovnává metody práce,...

Působnost valné hromady společnosti s ručením omezeným
Nývlt, Štěpán ; Štenglová, Ivanka (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Shrnutí: Působnost valné hromady společnosti s ručením omezeným Tato diplomová práce analyzuje současnou právní úpravu působnosti valné hromady společnosti s ručením omezeným, určuje její problematické oblasti a navrhuje změny právní úpravy dle závěrů formulovaných v této práci. Práce se skládá ze tří celků a dvou příloh. První celek tvoří úvod práce, který je věnován společnosti s ručením omezeným obecně. Stručně zde popisuji historický vývoj, právní úpravu společnosti a zabývám se též orgány společnosti. Druhá část práce je věnována valné hromadě obecně. Třetí část tvoří těžiště práce. V této části se zabývám obecným rozdělením působnosti valné hromady a detailním rozborem jednotlivých okruhů záležitostí svěřených do působnosti valné hromady. Důkladně se věnuji danému tématu a rozebírám dopady současné právní úpravy na praxi. Zároveň se zabývám rozdílnými právními názory na toto téma a zaujímám k nim vlastní stanovisko. Tato část je rozdělena do tří větších celků, a sice na Základní zákonnou působnost valné hromady, Zákonnou působnost valné hromady ve věcech dalších a Působnost valné hromady založenou společenskou smlouvou, stanovami a usnesením valné hromady. Na konci práce shrnuji své závěry vyslovené v této diplomové práci. Součástí diplomové práce je také shrnutí v českém a anglickém jazyce spolu s...