Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vocabulary Acquisition and Memory: A Course in Memory Strate
Cetlová, Šárka ; Bojarová, Marie (oponent) ; Perclová, Radmila (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá paměťovými funkcemi tak, jak se uplatňují při osvojování slovní zásoby ve výuce cizího jazyka. Z tohoto úhlu pohledu je paměť analyzována v teoretické části práce. Zvláštní pozornost je nicméně věnována praktickým důsledkům či doporučením, která lze z uvedených paměťových teorií a principů vyvodit pro vlastní výukové metody. Některá z těchto doporučení byla realizována v projektu popsaném v praktické části práce, jehož jádrem byl návrh krátkého kurzu paměťových strategií a jeho realizace ve skupině tří dospělých, mírně pokročilých studentů angličtiny. Cílem tohoto kurzu bylo nejen obohacení palety učebních strategií, ale i zvýšení efektivity učení a vyučování slovní zásoby cizího jazyka.
Developing key competences through eTwinning
Očenášková, Iva ; Perclová, Radmila (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Práce se zabývá klíčovými kompetencemi, které jsou hlavním cílem dnešního vzdělávání. Zkoumá jejich rozvoj při vyučování a učení se cizímu jazyku pomocí programu eTwinning, což je internetový rámec pro mezinárodní spolupráci škol. Klíčové kompetence jsou nejprve stručně představeny. Dále se vzhledem k rozvoji klíčových kompetencí analyzuje cizí jazyk a eTwinning. Poté je popsáno pět existujících projektů v programu eTwinning, které jsou diskutovány s cílem ukázat, že při jejich realizaci došlo k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Na konec je navržen projekt, který je zkoumán z pohledu rozvoje klíčových kompetencí. Práce dochází k závěru, že eTwinning je účinný způsob rozvoje klíčových kompetencí žáků.
The Importance of Multi-word Expressions in English Language Teaching with Particular Emphasis on Collocations
Sládečková, Dana ; Fleková, Magdalena (oponent) ; Perclová, Radmila (vedoucí práce)
This thesis has attempted to turn attention to the key importance of teaching multi-word expressions in English language teaching. The theoretical part discussed the status of vocabulary in ELT and defined the relevant linguistic terms, i.e. collocations, phrasal verbs, free phrases and fixed phrases (idioms, lexical phrases). Collocations w^ere given a special part to play in this thesis and hence they were dealt with in depth. This linguistic area was divided into three main categories to help both teachers and students. First, several collocation patterns were established. Second, three possible strengths of collocations were identified and finally the difference between category and word collocations was explained. Moreover, all the categories were provided with illustrative examples. Furthermore, it has been explained that the knowledge of multi-word expressions and particularly collocations is necessary for successful development of students' competence in a foreign language. On one hand, extensive knowledge improves their fluency and accuracy in language production. On the other hand, insufficient knowledge of multi-word expressions might face students with serious difficulties not only in language production, but also in language comprehension. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.