Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25,323 záznamů.  začátekpředchozí25314 - 25323  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.23 vteřin. 

Vyhledávání objektů v obraze na základě předlohy
Novák, Pavel ; Mašek, Jan (oponent) ; Burget, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá detekcí objektů v obraze na základě předlohy. Hlavním přínosem práce je nová metoda extrakce příznaků histogramu orientovaných gradientů používající sadu komparátorů pro extrakci dat. V práci jsou popsány použité metody komparace a extrakce. Hlavní část je věnována především metodě histogramu orientovaných gradientů, ze které vycházíme. V práci je užita malá sada trénovacích obrazů (celkem 100) ověřená křížovou validací, následně ověřená na reálných scénách. Dosažená úspěšnost křížové validace je až 98% pro SVM algoritmus.

Klasifikační metody analýzy vrstvy nervových vláken na sítnici
Zapletal, Petr ; Kolář, Radim (oponent) ; Odstrčilík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá klasifikací vrstvy nervových vláken na sínici. Pro klasifikaci jsou použita data získaná šesti různými metodami texturní analýzy. Každá metoda vypočítá ze vstupních obrazů vektor příznaků, který je pro danou skupinu charakteristický. Vlastní třídění je realizováno třemi algoritmy učení s učitelem a jedním algoritmem učení bez učitele. Jako první je otestován algoritmus Ho-Kashyap. Poté Bayessovský klasifikátor NDDF (Normal Density Discriminant Function) a pro třetí klasifikátor je použita metoda nejbližších sousedů (Nearest Neighbors) k-NN. Jako poslední je zde odzkoušen klasifikátor K-means, který pracuje na principu shlukové analýzy. Pro větší kompaktnost jsou použity tři metody výběru testovacích dat pro algoritmy učení s učitelem. Jsou to „Repeated random subsampling cross validation“, „K-fold cross validation“ a „Leave one out cross validation“. Všechny použité třídící algoritmy jsou nakonec porovnány podle výsledné chyby klasifikace.

Zásah složek integrovaného záchranného systému při dopravní nehodě s výskytem zdroje ionizujícího záření
Lukeš, Jan ; Krejčí, Libor (oponent) ; Žilka, Pavel (vedoucí práce)
Téma mé bakalářské práce je Zásah složek integrovaného záchranného systému při dopravní nehodě s výskytem zdroje ionizujícího záření. Je zde uvedena současná platná legislativa, která se vztahuje k tomuto tématu. Podklady této bakalářské práce jsou čerpány z domácích i zahraničních zdrojů. V první části bakalářské práce se zabývám základními pojmy, které souvisí s tématem. Dále se zabývám aktuálním stavem a vybavením jednotlivých složek integrovaného záchranného systému věcnými prostředky radiační ochrany a popisuji postup jednotlivých složek u zásahu. V poslední části jsem v rámci taktického cvičení v praxi ověřil stanovené postupy této problematiky a stanovil možné způsoby ke zlepšení této problematiky.

Multikulturní výchova na základních školách v České republice
Pařízková, Petra ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Postoje české veřejnosti k menšinám jsou poměrně negativní až xenofobní. Vlivem globalizace neustále stoupá počet imigrantů v naší společnosti, a proto je nezbytné připravit, prostřednictvím multikulturní výchovy, budoucí generace na život v pluralitní společnosti a na respektování odlišného způsobu života. Proto se ve své diplomové práci zabývám otázkou, jak multikulturní výchova funguje v praxi. Cílem práce je, prostřednictvím kvalitativního výzkumu (analýzy dokumentů a případové studie), zjistit, jaké jsou aktivity státu, neziskového sektoru a pedagogů a jaké jsou případné nedostatky v oblasti multikulturní výchovy. Dalším cílem je zjistit, jaké jsou výsledky multikulturní výchovy, tedy znalosti žáků a zda multikulturní výchovu ovlivňuje zastoupení menšin ve škole. Tato hypotéza se nepotvrdila a výzkum ukázal, že rozdílné zastoupení menšin ve škole výuku multikulturní výchovy neovlivňuje. Co však multikulturní výchovu může negativně ovlivňovat, jsou média, nevhodné či nedostupné výukové materiály, nedostatečná příprava pedagogů a kontrola multikulturní výchovy v praxi, což způsobuje, že žáci sice jsou poměrně dobře informovaní, ale přesto se u nich objevují negativní postoje k menšinám.

Analýza rizik pracovního prostředí ve výukových chemických laboratořích
Křištof, Adam ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Mašek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu rizik a na dodržení zákonných předpisů pro práci ve výukových laboratoří Fakulty chemické VUT v Brně. K posouzení byl využit vlastní úsudek založený na práci v daných praktikách, pro navazující studium byly využity návody k úlohám.

Metody nácviku plaveckého dýchání pro děti mladšího školního věku
Kraumanová, Klára ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název práce: Metody nácviku plaveckého dýchání pro děti mladšího školního věku Autor: Klára Kraumanová, DiS. Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí diplomové práce: Mgr. Babeta Chrzanowská Abstrakt: Práce nabízí ucelený soubor metod nácviku plaveckého dýchání zaměřený na děti mladšího školního věku. Rovněž poskytuje testy, které byly použity na testovacím vzorku, pro ověření validity tvrzení, že plavecké dýchaní je nedílnou součástí plavecké výuky. Klíčová slova: plavecké dýchání, základní plavecké dovednosti, metody nácviku pla- veckého dýchání, mladší školní věk

Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení
Smolka, Jan ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šotolová, Eva (oponent)
Smolka, J. : Skupinové a komunitní formy práce ve výchovném zařízení. Cílem rigorózní práce je ověření efektivity reedukačního programu pro adolescenty - chlapce s ADHD, kteří jsou soudně umístěni ve výchovném zařízení. Práce obsahuje detailní popis reedukačního programu TAAN, metod výcviku sociálních dovedností a teoretických východisek. Jedná se o skupinové a komunitní formy práce, aktivity zážitkové pedagogiky a speciálněpedagogické terapeutické metody. Program TAAN má čtyři fáze, trvá jeden školní rok. Důležitá část práce je věnována metodologii výzkumu a fenomenologickému myšlenkovému postupu, který autora dovedl k využití metody realistické evaluace. Efektivita reedukačního programu TAAN byla zkoumána pomocí případové studie sociální skupiny, pozorování a rozhovorů. Adolescenti dosahovali pozitivních výsledků v oblasti autoregulace chování, kooperativního chování a respektování autority rodičů. Negativní hodnoty byly naměřeny v oblasti emočních kompetencí a respektování pravidel. V závěru práce autor srovnává program TAAN s různými přístupy a modely výcviku sociálních dovedností. Informuje o fungování programu, popisuje kontext, ve kterém byl realizován a přináší návrhy změn, které mohou vést k jeho inovaci. Přináší také doporučení změn legislativy, které umožní rozšíření programu a využití...

Návrh a ověření programu výuky základních technik karate
Faktorová, Dominika ; Venzara, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Jan (oponent)
Název: Návrh a ověření programu výuky základních technik karate. Cíl práce: Navržení a vyhodnocení funkčního a systematického tréninkového programu karate pro mládež, který u vybraných skupin dětí zvýší úroveň technické i fyzické zdatnosti. Metody: Experiment byl prováděn metodou jednoduchého, přímého a zúčastněného pozorování 5 testovaných skupin (1 skupina byla tvořena přibližně 25 zkoumanými subjekty). Dále byla použita metoda testování a měření. V práci bylo zjištěno pomocí testovací metody úroveň pohybových schopností a pohybových dovedností. Pro zjištění technických dovedností byl použit zkušební řád ČSKe s vypracovanými jednotlivými kritérii a pro zjištění všeobecné tělesné kondice byla použita testová baterie Eurofit test. Výsledky testů byly vyhodnoceny pomocí Microsoft ACCESS®, Microsoft EXCEL®, Statistica 6.0 ® a Graph Pad PRISM®. Výsledky: Výsledky potvrdily, že navržený tréninkový program je funkční, ale není efektivnější než běžné tréninkové metody. Klíčová slova: Karate, základní technika karate, tréninkový program karate.

Klasifikace malých nekódujících RNA
Žigárdi, Tomáš ; Martínek, Tomáš (oponent) ; Vogel, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce opisuje návrh a implementaci nástroje pro klasifikaci rostlinných microRNA bez genomu. Použity jsou vlastnosti mature a star sekvencí v microRNA duplexech. Implementována metoda je založena na shlukování RNA sekvencí (nástrojem CD-HIT), hlavne pro redukci jejich počtu. Vybraní reprezentanti z jednotlivých shluků jsou klasifikováni použitím support vector machine. Výkonnost klasifikace je víc než 96% (na základě metody cross-validation, využitím trénovacích dat).

Učitelský ústav v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870-1948
Křemenáková, Radka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Učitelský ústavu v Kutné Hoře a jeho proměny v letech 1870 - 1948" mapuje historii instituce od jejího založení v roce 1870 do roku 1948, kdy byla v souvislosti s úpravou vzdělávání učitelů elementárních škol zrušena. Předkládané informace získané především studiem pramenů jsou podpořeny příslušnými právními předpisy upravujícími vzdělávání učitelů v učitelských ústavech, které vysvětlují vnitřní změny instituce v různých etapách jejího vývoje a poskytují komplexní obraz o podobě vzdělávání učitelů elementárních škol.