Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,535 záznamů.  začátekpředchozí2526 - 2535  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Ocelová konstrukce obchodního centra
Kočí, Petr ; Pilgr, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává návrh nosné ocelové konstrukce obchodního centra. Základní modul je 8 x 8 m, celková délka objektu je 88 m a šířka 48 m. Budova má čtyři nadzemní podlaží a dosahuje výšky 25,4 m. 1.NP – 3.NP má konstrukční výšku 5,6 m a poslední nadzemní podlaží KV 4,0 m. Na rámovou konstrukci tvořenou stropnicemi a prolamovanými průvlaky navazuje nad 4.NP konstrukce střechy. Ocelová konstrukce střechy je v práci navržena ve dvou variantách. V obou variantách je střecha tvořena plnostěnnými vaznicemi a příhradovými vazníky. Součástí práce je vizualizace objektu. Obchodní centrum se nachází v Brně.

Animovaná díla a edukace
Javora, Ondřej ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; KOUTSKÝ, Pavel (oponent)
Tato magisterská diplomová práce se zabývá vztahem animovaných děl a edukace. Stěžejní pozornost je za prvé věnována významným tendencím v historii edukačních animovaných děl. Za druhé otázce, zdali jsou animovaná díla vůbec vhodná k edukačním účelům, na kterou nachází veskrze kladnou odpověď. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem animovaných edukačních děl a stručně mapuje tuto oblast animované tvorby. Druhá kapitola rozebírá specifické vlastnosti animace a možnosti jejích výrazových prostředků ve vztahu k edukačnímu využití. Třetí kapitola je stručným úvodem do oblasti kognitivní psychologie, která poskytuje cenné poznatky o funkcích lidské mysli. V centru zájmu stojí vlastnosti lidské paměti a procesu učení, které se nějakým způsobem vztahují k zapojení animace. Čtvrtá kapitola svým způsobem rozvádí kapitolu třetí, přičemž se opírá o práci amerického psychologa Richarda E. Mayera. Předmětem zájmu jsou praktické způsoby jakými s animací nakládat tak, aby docházelo k efektivnějšímu učení.

Animace v interaktivním prostředí aplikací, využívajících nové technologie
Kokolia, Jan ; PIXA, Libor (vedoucí práce) ; BUBENÍČEK, Jan (oponent)
má teoretcká diplomová práce i klade za úkol zmapovat a shrnout propojení různých typů animace se současnými technologiemi, které využívají krom základních vjemových smyslů jako je sluch a zrak také senzorů, zaznamenávajících pohyb, teplotu, polohu GPS a další. V aplikacích, určených multimediálním zařízením se pak spojením těchto technologií dostahuje vytvoření tzv. rozšířené reality (augmented reality), která se stále více projevuje v každodenním životě moderního člověka. Práce by měla vypovídat o nezanedbatelné pozici animace, jejím přizpůsobením se technologickému boomu a srovnáním s dosavadním vývojem.

Trojrozměrný model zubového alternátoru v programu 3D studio MAX
Vališ, Ondřej ; Janda, Marcel (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá novinkami v poslední verzi 3ds Max. To je verze 9. Základní problematikou zubového alternátoru a následně vytvořením modelu a animace tohoto zubového alternátoru. Pro alespoň lehce až středně pokročilé uživatele může být tato bakalářská práce návodem, jak si takový svůj 3D model a animaci zubového alternátoru vytvořit.

Databáze póz rukou pro skeletální animaci lidských postav
Vojtěch, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá skeletální animací lidských postav a vývojem nástroje ve formě pluginu pro program Autodesk MotionBuilder. Cílem bylo vytvoření nástroje, který animátorům umožní automatizovat proces animace a tím značně sníží časové nároky. Výsledkem práce je nástroj umožňující snímání, ukládání, aplikování a sdílení póz rukou za účelem znovupoužitelnosti již vytvořených gest. Plugin je implementován v jazyce Python.

Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Palata, Petr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření aplikace, díky které by uživatel mohl vytvářet v něko- lika jednoduchých krocích zajímavé a realisticky vypadající fotomontáže za pomoci mobil- ního telefonu. Důraz je kladen na jednoduchost aplikace, uživatelskou přívětivost a rychlost pořízení výsledné montáže. Práce diskutuje možné přístupy k vytvoření takové aplikace, algoritmy k tomu potřebné a problematiku implementace algoritmů počítačového vidění na mobilních zařízeních. Dále diskutuje možnosti urychlení algoritmů pomocí paralelizace na novějších zařízeních s operačním systémem iOS.

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.

Animační služby v České republice
Fodor, Viktor ; Jenčková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou animačních služeb, jako významné doplňkové služby cestovního ruchu. Úvodní část vymezuje pojem animace, přibližuje její historii a vysvětluje, které faktory ovlivňují její fungování. V další části je blíže popsána profese animátora a činnosti animačního týmu. Následně se práce věnuje analýze fungování animačních služeb ve střediscích cestovního ruchu v České republice, konkrétně v hotelech, aquaparcích, koupalištích a lázních. Na základě zjištěných nedostatků jsou v závěrečné části práce shrnuty návrhy ke zlepšení úrovně animačních služeb v tuzemsku.

Ekonomické zhodnocení činnosti spolků pečujících o sakrální stavby na Mělnicku
Bursová, Jana ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Sakrální památky jsou už po staletí součástí české kulturní krajiny, kterou spoluvytvářejí a dávají jí obsah. Tato práce přibližuje jednotlivé druhy sakrálních památek, specifika sakrálních staveb a sadu hodnot, které jsou s nimi spojeny. Vysvětluje důvody pro jejich animaci, definuje aktéry, kteří jsou v procesu animace zainteresovaní a uvádí zdroje finančních prostředků na animační činnosti. Praktická část práce je zaměřena na oblast Mělnicka a Kokořínska. Popisuje a hodnotí šest animačních projektů na významných sakrálních památkách v této oblasti, které byly v posledních letech obnoveny. Na základě zjištěných poznatků práce v závěru přináší doporučení pro chystanou animaci poutního kostela v Liběchově.

Analysis of high-frequency activity in electroencephalogram of animal epilepsy model
Havel, T. ; Kudláček, J. ; Jiruška, Přemysl ; Ježdík, P. ; Čmejla, R.
High frequency oscillations (HFO) are believed to be a new specific biomarker of epileptogenic tissue. According to the reported findings, we hypothesized that HFOs occur more specific to the epileptogenic tissue. To test this hypothesis, we analyzed intracranial electroencephalograms (iEEG) of three subjects of animal epilepsy model. Overall 180 minutes of iEEG records were processed by the automatic high frequency activity detector and further analyzed. The dominant frequency of each segment was determined and categorized as ripples (80-200 Hz) or fast ripples (200-1000 Hz). Even though overall number of HFO detections predominate in the hemisphere where epileptic focus is located, in comparison of each brain structure separately our hypothesis cannot be fully confirmed.