Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,972 záznamů.  začátekpředchozí24963 - 24972  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Ptáci ve vyučování na středních školách s novými poznatky v oboru
Weiser, Jiří ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Kopřivová, Kateřina (oponent)
Souhrn V úvodu teoretické části diplomové práce je přehledně shrnuto systémové zařazení ptáků. Další části jsou zaměřeny nejen na obecná a běžně užívaná témata ve školních učebnicích, populárně-naučných publikacích i v médiích, ale také na zdůraznění zvláštních znaků, charakteristických pouze pro ptáky. Těmito tématy jsou historické a evoluční otázky, morfologie pokryvu, působení jednotlivých smyslů, tělěsná stavba a funkce orgánů. Podrobněji je rozebrána problematika tělesné stavby ptáků a kosterního systému. V závěrečných částech jsou zmíněny zvláštnosti v chování a doruzumívání ptáků a také jejich životní zvyklosti. V praktické části je uvedena SWOT analýza dostupných učebnic pro čtyřletá gymnázia s ohledem na kapitoly a informace týkající se živočišné třídy ptáků. Údaje uvedené v analyzovaných učebnicích lze považovat pouze za základní s potřebou rozšíření a doplnění učitelem. Přílohou práce jsou dvě prezentace v Powerpointu, obsahující jak základní informace, tak i zvláštní znaky charakteristické pouze pro ptáky. K prezentacím jsou vytvořeny pracovní listy. Pro sledované třídy bylo vypracováno laboratorní cvičení v podobě praktického zkoumání vybraných tématických bloků, probraných teoretickým výkladem. Znalosti studentů výše uvedených tříd byly ověřeny dotazníkovým šetřením. Byla potvrzena průměrná...

Humour during the French classes
Hanzlíková, Dana ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky : Název diplomové práce : Humor při výuce francouzského jazyka Klíčová slova : Komično, ironie, humor, smích, Henri Bergson, Louis Cazamian, gélotologie, géloterapie, smysl pro humor, francouzština jako cizí jazyk, školní třída, slovní hříčka, vtip, hádanka, jazykolam, didaktický list. Abstrakt : Diplomová práce má za cíl podat ucelený popis možností využití humoru při výuce francouzského jazyka. V teoretické části definuje humor jako jednu z forem komična, zabývá se vlivem humoru a smíchu na zdraví člověka a popisuje výhody a úskalí začleňování humoru do školní výuky. V praktické části analyzuje humor v učebnicích francouzštiny, uvádí typologii humoru ve výukových materiálech a následně navrhuje didaktické listy pro výuku francouzštiny na všech jazykových úrovních. Tato cvičení a aktivity se věnují všem řečovým dovednostem i jazykovým prostředkům. Jsou zaměřena na různá témata tak, aby zaujala cílenou věkovou kategoii a splňovala přepoklad, že budou pro žáky zábavná. Práce má být pomůckou a inspirací učiteli, který se rozhodne začlenít humor a smích do výuky francouzského jazyka.

Vztah antropometrických parametrů k vybraným parametrům porodu v době gravidity
Syslová, Martina ; Hronek, Miloslav (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Autor: Mgr. Martina Syslová Název: Vztah antropometrických parametrů k vybraným parametrům porodu v době gravidity Rigorózní práce Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Cíl práce: Tato práce hledá vztahy mezi antropometrickými parametry a vybranými parametry porodu v době gravidity. Snaží se ověřit známé korelace mezi hodnocenými parametry a zjistit nové poznatky v oblasti antropometrie v těhotenství. Získaná porodnická a antropometrická data jsou statisticky vyhodnocená a daná do souvislostí s poznatky z provedených především zahraničních studií. Metody: Do studie bylo zařazeno 155 rodiček z Porodnické kliniky Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Zaznamenávány byly tyto údaje: jméno rodičky, věk, krevní skupina, datum porodu, týden porodu, porodní hmotnost (g), porodní délka (cm), pohlaví novorozence, výška matky (cm), hmotnost před těhotenstvím (kg), hmotnost před porodem (kg), hmotnostní přírůstek (kg), tep, TK diastolický, TK systolický, délka 1., 2. a 3. doby, celková doba porodu (min), hmotnost placenty (g), krevní ztráty (ml), pH novorozence, apgar skóre a výskyt císařského řezu. Tyto informace byly vypisovány z porodní knihy a z porodopisů. Ke statistickému vyhodnocení byl použit program GraphPad Prism 5 a Microsoft Excel. Vyhodnocované parametry byly: porodní...

Zdravotní tělesná výchova jako součást prevence a terapie chronických bolestí bederní páteře
Mahenová, Lucie ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Benešová, Hana (oponent)
Název: Zdravotní tělesná výchova jako součást prevence a terapie chronických bolestí bederní páteře. A health psysical education as a part of prevention and a therapy of chronic low back pam. Cíl práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, zda je možné pomocí zdravotní tělesné výchovy se zaměřením na aktivaci hlubokého stabilizačního systému pozitivně ovlivňovat chronické bolesti bederní páteře (později jen chronické LBP). Metoda: K seznámení s klinikou a léčbou chronické LBP jsem vyšetřila 20 osob (v průměrném věku 34 let), které jsou pacienty mé soukromé rehabilitační praxe v Praze 4- Krč. Pro větší názornost a přehled o každém pacientovi jsem vytvořila vyšetřovací arch, který se zabývá nejdůležitějšími body při vyšetřování Th/L přechodu, bederní páteře, sakroiliakálního skloubení, oblasti pánve a kyčelních kloubů. Výsledky: Pravidelná aktivace svalů hlubokého stabilizačního systému vede ke zmírnění obtíží v oblasti bederní páteře a ke snížení tonu a stupně zkrácení šíjových svalů. Pravidelnou aktivací svalů hlubokého stabilizačm'ho systému se u žen upravil menstruační cyklus ve smyslu snížení bolestí a intenzity krvácení. Klíčová slova: chronické bolesti bederní páteře, hluboký stabilizační systém, zdravotní tělesná výchova

Liturgie hodin, její historické formy a možnosti slavení v současných českých farnostech
Tichý, Radek ; Kotas, Jan (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Resumé Název práce: Liturgie hodin, její historické formy a možnosti slavení v současných českých farnostech Jméno studenta: Radek Tichý Vedoucí práce: ThLic. Jan Kotas Cílem práce je prozkoumat možnosti modlitby liturgie hodin v dnešních českých farnostech. První část práce se proto věnuje situaci farností v České republice, které jsou poznamenány sekularizací a privatizací náboženství, což představuje na jednu stranu (stále ještě) úbytek tradičních praktik, na druhou stranu poptávku po nových duchovních impulsech a prožitcích. Liturgie hodin je v těchto farnostech (alespoň v Arcidiecézi pražské, kterou jsem se zabýval) slavena pouze marginálně a proto jsou pro doplnění představeny také tři "vzorové" způsoby slavení oficia z Francie z návštěvy Sv. Otce v Praze. Druhá část se týká historického vývoje a teologie liturgie hodin. Důraz je kladen především na podobu, rozšířenost a každodenní charakter tzv. katedrálního oficia ve starověku, kterého se na Východě i na Západě účastnily celé křesťanské obce shromážděné kolem svého biskupa. Stručně je také zmíněn vývoj římského oficia a jeho pokoncilní obnova, aby bylo možné lépe pochopit bezprostřední kořeny dnešního breviáře. Stručně je také prezentováno učení pokoncilního magisteria o liturgii hodin a vybrané teologické prvky, které je možné vztáhnout k...

Alternativní školství v ČR z katolické perpektivy
Koudelka, Michael ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Katolická teologická fakulta Katedra pastorálních oborů a právních věd Ing. Michael Koudelka ALTERNATIVNÍ ŠKOLSTVÍ V ČR Z KATOLICKÉ PERSPEKTIVY Diplomová práce RESUMÉ Tématem práce je pohled na alternativní školství v České republice. Popisují se waldorfské, montessori a daltonské školy, které jsou zakládány v České republice od roku 1990. Práce se snaží zmapovat jejich historii i současnost. Důležitá snaha je nalézt jejich základní ideály, principy fungování, požadavky na učitele a v neposlední řadě výuku náboženství a také je mezi sebou porovnat. Část zaměřující se na křesťanství a pedagogiku se snaží nalézt pohled církve na výchovu. Porovnání s křesťanskou antropologií hledá řešení k zaujetí katolického stanoviska, které by mělo být nezaujaté a vyvážené. Klíčová slova: pedagogika; waldorfské, montessori a daltonské školy; alternativní školství; výuka náboženství; katolické stanovisko

Význam projektové metody v naplňování školního vzdělávacího programu
Entnerová, Anna ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na význam projektové metody v naplňování filosofie a cílů Fakultní základní školy Klíček. Práce je rozdělena do osmi částí. Teoretická část pojednává o otázkách vnitřní proměny školy, změnách procesů vyučování a učení a cílech primárního vzdělávání. Přibližuje informace o projektové metodě, její historii, dělení, plánování a cílech. Praktickou část diplomové práce jsem věnovala kvalitativnímu výzkumu provedenému ve Fakultní základní škole Klíček. V ní uvádím několik realizovaných projektů, jak celoškolních, tak třídních, ale i celoročních, vícedenních i jednodenních se záměrem poukázat na to, jak uvedené projekty pomáhají v naplňování zadaných cílů a dodržování její filosofie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Multilinguism - learning a second foreign language
Hanušová, Alena ; Vachková, Marie (oponent) ; Berglová, Eva (vedoucí práce)
Tematem predkhidane diplomove pnice je "Vicejazycnost a vYuka druheho ciziho jazyka". Problematika vicejazycnosti a jeji dopad na vyuku druheho ciziho jazyka je na zaklade odbome literatury teoreticky probnina v prvni casti prace. Druha cast predkladane prace je venovana praktick)'m poznatkfun a zkusenostem souvisejicim s touto problematikou, ktere byly zjisteny v ankete na vybranych strednich skolach v Praze a Plzni. Tyto prakticke poznatky jsou konfrontovany s teoretickymi naroky a pohledy, ktere j sou zmineny v prvni casti prace. Tema vicejazycnosti je pro Ceskou republiku a jeji postaveni ve stredni Evrope obzvlaste aktualni. Otazka vicejazycnosti je stale vice spojovana s jazykovou politikou Evropy. Evropa, jako kontinent s bohatou historii a tradici, se muze chlubit rozmanitym zastoupenim mnoha mznych jazykU. Ve vsech statech Evropy se mluvi vice nez 40 jazyky. Tato jazykova rozmanitost by mela bYt stale uchovavana a pestovana. V poslednich desetetiletich predevsim diky rozvoji techniky ziskal velmi vyznamne postaveni mezi ostatnimi cizimi jazyky anglicky jazyk. V nekterych pramenech byva anglictina oznacovana jako lingua franca. Koncept vicejazycnosti si klade za cil prevahu a nutnost znalosti anglickeho jazyka vYVaZovat a doplnovat znalostmi ostatnich cizich jazyku. CHern v)'uky cizich jazyku je pak...

Golf - snobský sport nebo sport pro všechny?
Šperl, Martin ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Sport je nedoceněným tématem sociálních věd jako jsou antropologie, ale i sociologie. Jedním z těch, kteří se sportem zabývali je Pierre Bourdieu, z jehož teorie kulturního kapitálu vycházím při zkoumání českého golfového prostředí. Golf zažívá již několik let v České republice nebývalý rozkvět a stal se součástí životního stylu vyšších vrstev společnosti. Golf se prostřednictvím svých aktérů vymezuje vůči jiným sportům svou výjimečností ale paradoxně i snahou zbavit se ve společnosti někdy pociťovaných negativních přívlastků. Pro výzkum jsem zvolil etnografickou metodu, pomocí níž popisuji některé rysy českého golfového prostředí a charakteristiky hráčů, kteří v něm působí či do něj přicházejí. Na základě dat z rozhovorů vytvářím charakteristiky dnešních českých golfových hráčů, jejich začátky s golfem a jejich celkovou zkušenost s tímto sportem. V golfovém prostředí nacházím jak prvky exkluzivity, které tento sport dlouhodobě s sebou nese, ale i tendence opačné popularizační, kterými se golf otvírá širším vrstvám. Z hlediska exkluzivity zkoumám bariéry pro vstup do tohoto prostředí, golfová pravidla, golfovou etiketu, která vyjadřuje tradiční a vysoce hodnocené zvyklosti tohoto prostředí. Popularizační tendence jsou poháněny golfovým průmyslem i konkurencí hřišť, která hledají nové zákazníky. Různé...

Pedagogický přínos učitelského ústavu kongregace Školských bratří ve Svatém Janu pod Skalou
Valentová, Radka ; Matějek, Marek (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE KATOLICKÁ TEOLOGICKÁ FAKULTA Katedra pastorálních oborů a právních věd Mgr. Radka Valentová PEDAGOGICKÝ PŘÍNOS UČITELSKÉHO ÚSTAVU KONGREGACE ŠKOLSKÝCH BRATŘÍ VE SVATÉM JANU POD SKALOU Bakalářská práce / Résumé Vedoucí práce: ThLic. PhDr. Marek Matějek, Ph.D. Práce, která je čtenáři předložena, si klade za cíl popsat osudy školy vychovávající křesťanské pedagogy a zaznamenat specifika kurikula Školských bratrů. Snahou autorky je zachytit nejen průběh profesní formace kandidátů učitelství, ale i zcela ojedinělou formaci osobnostně sociální, která ve Svatém Janu pod Skalou probíhala a zapříčiňovala výjimečnost absolventů na trhu práce. Dále hledá kořeny semknutosti absolventů, z nichž dva dosud žijící pamětníci významným způsobem přispěli ke vzniku práce. V úvodu práce je možno se seznámit s počátky vzniku Kongregace školských bratrů. Nejprve tedy s jejím zakladatelem, francouzským světcem Janem Křtitelem de la Salle a neutěšenými poměry školství v 17. století. Vznik Kongregace Školských bratří jako odpověď na potřeby doby líčí podkapitola následující. O ideologickém základu pedagogických zásad hovoří podkapitola předkládající seznam dvanáctera ctností dobrého učitele křesťanských škol, čerpajícího z odkazu sv. Jana a rozšířeného o poznatky z pedagogické praxe 18. století popsané...