Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24,787 záznamů.  začátekpředchozí24778 - 24787  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.72 vteřin. 

Možnosti rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách
Krejčová, Lenka ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Blatný, Marek (oponent)
Předkládaná disertační práce prezentuje výsledky několikaletého výzkumného projektu, který se věnoval možnostem rozvoje sociálních dovedností dospívajících ve středních školách. První kapitoly práce shrnují různorodé poznatky a teoretické přístupy, které s danou problematikou souvisejí. Pozornost je zaměřena na socializaci ve vývojové etapě dospívání, neboť tento aspekt ontogeneze úzce navazuje na naše téma. Práce vymezuje sociální dovednosti a poukazuje na smysluplnost jejich rozvoje ve středních školách v souvislosti s komplexním rozvojem dospívajících, ale také ve smyslu podpory akademické úspěšnosti a ve formě prevence sociálně patologických jevů. Rozvoj sociálních dovedností je dále zvažován v rámci interakcí s učiteli, kteří představují významný zdroj opory i rozvoje v dospívání. Další významnou sociální skupinu ve školním prostředí, které je věnována pozornost, reprezentují vrstevníci dospívajících. Ti společně vytvářejí školní třídy a vzájemně se ovlivňují v průběhu celého edukačního procesu. Sociální dovednosti jsou také představeny v souvislosti se školní úspěšností, resp. motivací studentů ke školní práci a vnímanou akademickou účinností. Obě uvedené charakteristiky edukačního procesu do značné míry závisí na úrovni sociálních dovedností dospívajících a současně významně ovlivňují jejich školní...

Sociální rehabilitace dospělých osob s mentálním postižením v programu zpracování ovčí vlny
Pekárková, Kristína ; Pařízková, Olga (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
V diplomové práci se věnuji tématu psychologických aspektů, které jsou v rámci sociální služby sociální rehabilitace osob s mentálním postižením významné a určující pro jejich další osobnostní rozvoj a motivaci. Kladu si otázky po významu zaměstnání osob s mentálním postižením. Zajímá mne, jaké jsou vztahy lidí s mentálním a zda dochází ke změnám životního stylu či osobnosti po vstupu do zaměstnání. Tyto otázky reflektuji při analýze odborné literatury a s pomocí nástrojů kvalitativních metod vytvářím vlastní nástroj k jejich měření, otázky k polostrukturovanému rozhovoru. Rozhovory provádím se 4 uživateli služeb sociální rehabilitace poskytovaných Textilní dílnou Gawain. Získaná data analyticky zpracovávám a vzniká tak několik kategorií naplňujících všechny měřené oblasti. Hlavním závěrem je, že sociální rehabilitace představuje přínosy v oblasti rozvoje osobnosti člověka s mentálním postižením, zejména v oblasti rozvoje sebedůvěry, sebevědomí, zodpovědnosti, samostatnosti, sebepoznávání, empatických dovedností, sociálních a komunikačních dovedností a seberealizace. Tyto přínosy jsou důsledkem uspokojování základních lidských potřeb, které muže naplňovat lidská práce. Přínos práce je v otevření dalších otázek spojených s touto tématikou.

Analýza výuky průřezových témat ve školní TV
Dosedělová, Jana ; Potměšil, Jaroslav (oponent) ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce)
Název: Analýza výuky průřezových témat ve školní TV. Název v angličtině: Analysis of teaching cross-curricular themes in physical education lessons. Cíl práce: Analyzovat názory současných učitelů na TV na možnosti výuky průřezových témat ve školní TV a jejich případný zájem o doškolení pro výuku průřezových témat. Určit hlavní problémy a požadavky na témata proškolení a metodické materiály, navrhnout možnost řešení a vhodné didaktické postupy. Metody práce: Dotazníkové šetřením na deseti středních školách v Praze a deseti středních školách v Olomouckém kraji. Dotazník zaměřen na zjištění aktuálního stavu výuky průřezových témat v rámci vzdělávacího předmětu Tělesná výchova. Dále pak na názory učitelů na vhodnost a využitelnost průřezových témat v jednotlivých vzdělávacích oborech. Výsledky: Výsledky diplomové práce obohatí poznání aktuálního stavu výuky TV po zavedení rámcových a školních vzdělávacích programů a po otevření možnosti pro učitele kreativně a angažovaně sestavovat vlastní program TV. Upozorní na nedostatky a potřeby praxe. To bude využito v pregraduální přípravě budoucích učitelů i v doškolování učitelů současných. Klíčová slova: Vzdělávací programy, průřezová témata, člověk a zdraví, tělesná výchova.

Krajinářství v tvorbě Roelanta Saveryho a jeho přínos pro českou malbu
Švrčinová, Šárka ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Resumé Krajinářství v tvorbě Roelanta Saveryho a jeho přínos pro českou malbu Švrčinová Šárka V období přelomu 16. a 17. století převládal v Čechách manýristický výtvarný názor a formovalo se realisticky ztvárněné krajinářství. Tehdy přijíždí do Prahy Roelant Savery, aby se přidal k početné kolonii umělců, kteří pracovali pro císaře Rudolfa II. Mladý Savery tvořil v návaznosti na styl svých předchůdců Pietera a Jana Brueghela st. Umělec v Praze tvořil od roku 1604 a vyzkoušel několik žánrů, především se věnoval krajině, záznamům pražských uliček, domů a také jeho okolí. Rudolfa zaujal především svým neidealizovaným, autentickým a velmi působivým ztvárněním, snad právě proto jej vyslal na studijní cestu do divoké přírody Alp, aby zaznamenal její krásy. Díla vyjadřují autorovu touhou po míru, kterého tehdejší svárlivé Nizozemí postrádalo. Na obrazech Orfea v krajině se setkáváme s množstvím rozestoupené zvěře nejrůznějších druhů, které by se běžně nikdy nesetkaly nebo by na sebe zaútočily, Savery je líčí jako zcela klidné a mírumilovné. Krajina se v navazujícím raném baroku stala ne příliš podstatnou, než aby zabírala celé plochy obrazu. Ustupuje převládajícímu figurálnímu výjevu. Krajina v 17. století plní zcela odlišnou funkci, pouze dokresluje pozadí příběhů. V návaznosti na tradici, kterou zde započali...

Gustáv Husák v kauze slovenského buržoazního nacionalismu
Macháček, Michal ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Doskočil, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se věnuje osobnosti československého komunistického politika Gustáva Husáka v souvislosti s kauzou slovenského buržoazního nacionalismu. Je strukturována chronologicky a místy prokládána tematickými okruhy. Čerpá z široké pramenné základny a rozličných zdrojů. Převažuje pozitivistický a analytický přístup. Cílem je objasnit vznik politické kauzy slovenského buržoazního nacionalismu a způsob, jakým byl do něj Husák včleněn. Práce ukazuje na stěžejní provázanost s mezinárodními souvislostmi a také poodkrývá "nesoudružské" vztahy mezi předními stranickými funkcionáři. Dále jsou nastolovány otázky spojené s Husákovým politickým pádem, vykonstruovaným obviněním, vězněním a následně se složitostí rehabilitačního procesu, na jehož konci byla Husákovi nejenom navrácena stranická legitimace, ale také možnost další politické kariéry. Navíc se text ve zvýšené míře snaží postihnout jednotlivé sociální vztahy mezi aktéry a porozumět jejich motivům chování. To vše je také dáváno do souvislosti s česko-slovenskými vztahy, které zmiňovaná kauza znatelně ovlivnila. Záměr práce tak cíleně přesahuje biografický motiv

Počátky psychologické prózy u Václava Řezáče
Hladišová, Kateřina ; Hrabáková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Pechová, Drahoslava (oponent)
V diplomové práci Počátky psychologické prózy u Václava Řezáče sleduji vývoj psychologických motivů a témat u významného českého prozaika. Soustředím se také na postupy typické pro psychologickou prózu. Tyto jevy nesleduji v celém Řezáčově díle. Zabývám se pouze obdobím mezi lety 1928 až 1940. Toto období Řezáčovy tvorby je velmi různorodé. Na jeho počátku se objevují první povídky začínajícího autora, spadá sem Řezáčův první román Větrná setba, publikovaný roku 1935, próza Slepá ulička (1935) a předně autorův první psychologický román Černé světlo (1940), jenž zajistil Řezáčovi přední místo v oblasti české psychologické prózy. Výsledky z jednotlivých fází tohoto období následně srovnávám a prezentuji závěrem této práce.

Výběr odborníků z oblasti informačních technologií a jejich osobnostní specifika
Houška, Ondřej ; Štikar, Jiří (oponent) ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce)
Téma této práce je důležitou součástí psychologie práce a organizace. V teoretické části práce se snažíme podrobně popsat všechny procesy související s náborem a výběrem uchazečů. Hlavní pozornost je věnována jednotlivým metodám výběru uchazečů. Odborné užití těchto metod by mělo zvýšit efektivitu výběru budoucích pracovníků. V praktické části věnujeme pozornost zkoumání osobnostních charakteristik na základě administrace multidimenzionálního osobnostního dotazníku a kresebného projektivního testu. V rámci praktické části upozorňujeme na vhodnost propojení praktické personalistiky s psychologickými testovými metodami.

Tábor Valka u Norimberku (1949-1954)
Arenbergerová, Helena ; Pullmann, Michal (oponent) ; Štaif, Jiří (vedoucí práce)
Být uprchlíkem, cizincem bez domova či žadatelem o azyl je pro většinu z nás, žijících v relativním bezpečí svých domovů, něčím jen těžko představitelným. Tisíce lidí však v minulosti opouštěli, dnes opouští a v budoucnosti budou opouštět své domovy pod tlakem nejrůznějších okolností, zanechávajíc přitom za sebou své rodiny, přátele, zaměstnání, postavení, majetek a vše známé. Vykořenění ze svého původního prostředí, myšleno v nejširším slova smyslu, se ocitají v neznámých podmínkách, na prahu nové existence, v jakémsi přechodném stadiu jejich života, ve kterém jim jako dočasné útočiště může sloužit uprchlický tábor. Zatímco dnes považujeme tato střediska za nezbytnou součást péče o osoby utíkající z původní vlasti a hledající nový domov, nebyla vždy samozřejmá. Období konce druhé světové války a poválečného rozdělení Evropy na západní a východní bylo nejen obdobím masových přesunů a nucených migrací, ale i dobou hledání komplexního řešení této otázky, na kterou nebylo mezinárodní společenství dostatečně připraveno. Nedostatek soukromí, základních životních potřeb a peněz, špatné hygienické podmínky, mnohonárodnostní prostředí, nečinnost, beznaděj a strach z budoucnosti;,. to byly hlavní atributy uprchlických táborů.

Velký Bratr a my : Jak se konstruuje soukromí v interakci diváka s formátem reality TV
Kadavá, Anna ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem této diplomové práce bude srovnání strategií televizního testu užívaných v pořadu raelity show Big Brother k formování soukromí, výzkum jejich podílu na konstrukci prožitku soukromí publikem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Bariéry elektronického nakupování
Lech, Josef ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat rozvíjecí se oblast elektronického nakupování, identifikovat bariéry a navrhnout řešení, či opatření vedoucí k eliminaci překážek, konkrétně pro eShop O2.cz. K dosažení cílů bylo využito teoretických východisek vypracovaných na základě samostatného studia tematicky zaměřené odborné literatury a dostupných informačních zdrojů. Praktická část byla tvořena za využití dotazování a to jak v elektronické, tak osobní rovině. Získaná data byla analyzována, aby bylo možné ověřit stanoveného hypotézy. Výsledky z dotazníkového šetření poukázaly na nedostatečnou komunikaci bezplatné dopravy a platebních metod eShopu O2.cz, zároveň byla učiněna doporučení pro zlepšení konverzní míry mezi návštěvností a dokončenými objednávkami.