Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí240 - 249dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogické časopisy pro výuku dějepisu jako praktická metodická pomoc československému učiteli dějepisu v období 1948-1970
Bimková, Dana ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Tato práce pojednává o výuce dějepisu v období 1948-1970. Zabývá se nikoli tím, jak výuka vypadala, neboť to nelze přesně detailně popsat, ale zaměřuje se na metodiku výuky dějepisu, tedy na to, jak se měl dějepis správně učit. Základním pramenem jsou pedagogické časopisy pro výuku dějepisu, především časopis Dějepis ve škole jeho předchůdci a následovníci. Základní otázkou je, jestli tyto časopisy mohly skutečně pomáhat učitelům s metodologickou přípravou výuky a jak taková pomoc vypadala. Práce má několik kapitol, první popisuje dějiny školství ve sledované době, druhá se zabývá pedagogickými časopisy pro výuku dějepisu. Dále je pozornost zaměřena na to, jak vypadala vyučovací hodina, jak měl učitel vykládat, opakovat, zkoušet, jak se mělo pracovat s učebnicí. Velkou samostatnou kapitolu tvoří pomůcky pro vyučování, mezi které byly zařazeny především mapy, obrazy, audiovizuální pomůcky a literatura. Dále je věnována pozornost regionálním dějinám, exkurzím, spolupráci s muzeem a archivem. V závěru je potvrzena základní hypotéza, že časopisy mohly sloužit jako dobrá pomoc pro učitele, že v nich byla celá řada zajímavých a inspirativních článků a že i v dnešní době jsou ve výuce dějepisu podobné problémy, které ještě nebyly překonány. Navíc je řešena problematika odborných diskuzí, které se v...
Tělesné modifikace v kyberpunkové literatuře
Dudziaková, Marie ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Malečková, Dita (oponent)
Diplomová práce Tělesné modifikace v kyberpunkové literatuře se zabývá reprezentací, podobou a úlohou tělesných modifikací ve vybraných dílech kyberpunkové literatury. Danou problematiku zkoumá kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy. První část práce se teoreticky zabývá oběma zkoumanými oblastmi a poskytuje základní vhled do problematiky. Autorka mimo jiné představuje vlastní definici tělesných modifikací a její genezi. V analytické části autorka nejprve rozebírá množinu vybraných kyberpunkových literárních děl, získanou pomocí pilotního výzkumu, jmenovitě romány Neuromancer, Sníh, Schismatrix a Blade Runner a povídkové knihy Zrcadlovky a Jak vypálit Chrome. Dále kvantitativně pomocí 25 proměnných vyhodnocuje 503 zmínek o tělesných modifikacích v daném vzorku. Kvalitativní část v 7 tematických okruzích hlouběji rozvádí poznatky zjištěné kvantitativně. Mimo jiné se zabývá také rolí tělesných modifikací při konstrukci literárního kyberpunkového textu a jejich přesahem do reality. Klíčová slova Tělesné modifikace, kyberpunk, literatura
A Dystopian Prediction of Inevitable Future in Aldous Huxley's Brave New World
Moldřík, Karel ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce "Dystopická předpověď neodvratitelné budoucnosti v Konci Cilizace od Aldouse Huxleyho" je pečlivou analýzou Huxleyho mistrovského díla Konec Civilizace. Práce se soustředí na objevení veškeré inspirace, kterou mohl Huxley najít ve svém životě, ve společnosti Spojených států amerických a tematicky obdobných dílech v době jeho života, které by se daly považovat za zdroje inspirace. Hlavní literární díla Lidé jako bozi (1923) od H. G. Wellse a My (1924) od Jevgenije Zamjatina, která jsou často zmiňována ve spojení s Koncem Civilizace, jsou analyzována v souvislosti s možným zdrojem inspirace a porovnána s Koncem Civilizace.
The reflection of Jewishness in Prague in the German literature in the period of 1900-1920
Dvořáková, Lenka ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Hadwiger, Julia Nina Vanessa (oponent)
V roce 1849 byla zru ena ghetta v rakouské í i, co vedlo ke svobodnému st hování a usidlování id . Toto opat ení nastartovalo d le ité hospodá ské, ale p edev ím spole enské mo nosti, které byly jednou z p í in idovské emancipace. P ed rokem 1900 bylo rozhodnuto o zbourání pra ské idovské tvrti (asanace), tzv. ghetta, které bylo vnímáno jako jeden z posledních symbol bývalého nesvobodného postavení id . Autorka této bakalá ské práce bude zkoumat romány z období 1900 - 1920 p edev ím idovských, n mecky pí ících autor . P edm tem zkoumání bude, zda-li a jak lidé vnímali dál existenci ghetta i p esto, e bylo srovnáno se zemí, jaký tento proces m l vliv na esko-n mecko- idovské vztahy, jak bylo na idy nahlí eno v t inovou spole nosti, jak vnímali idé sami sebe, apod. D raz bude kladen na subjektivní pocity a zobrazení autor v historickém kontextu. Asimilace id do eského i n meckého obyvatelstva a vzr stající sionismus budou brány v potaz, ale zkoumání t chto proces není primárním cílem této práce.
Využití elektronických informačních zdrojů při výuce českého jazyka a literatury na středních školách
Maršíková, Markéta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
Identifikační záznam MARŠÍKOVÁ, Markéta. Využití elektronických informačních zdroj p i výuce českého jazyka a literatury na st edních školách [Use of electronic information resources in the Czech language and literature classes at high schools]. Praha, 2012. 135 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí bakalá ské práce Doc. PhDr. Rudolf Vlasák. Abstrakt Diplomová práce se v nuje informačnímu vzd lávání a využívání elektronických informačních zdroj v rámci výuky českého jazyka a literatury na st edních školách. Je rozd lena do t í částí. První teoretická část je v nována obecn problematice informační gramotnosti v ýeské republice, národní informační vzd lávací politice a současným trend m využívání moderních informačních a komunikačních technologií p i výuce. Druhá část práce obsahuje p ehled voln dostupných internetových informačních zdroj pro český jazyka a literaturu s možnostmi jejich využití p ímo ve výuce. Součástí diplomové práce je také studie o využívání elektronických informačních zdroj ve výuce českého jazyka a literatury na st edních školách, a to na p íkladu dvou vybraných gymnázií - Jiráskovo gymnázium v Náchod a Gymnázium Broumov [Autorský abstrakt]. Klíčová slova elektronické informační zdroje, online informační...
Rozdíly a podobnosti v české a japonské kultuře nahlížené prostřednictvím pověstí a pohádek
Krupková, Marcela ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá pohádkami z hlediska jejich univerzálnosti. Pohádkové systémy z různých částí světa, v případě této práce české a japonské, obsahují podobné prvky. Pohled na vývoj japonského myšlení a náboženství je mapován až po období Tokugawa. Zejména způsob, jakým do japonského šintoismu pronikal buddhismus, taoismus a konfuciánství. Zároveň je přihlíženo k paralelnímu procesu christianizace na našem území. Geneze pohádek sleduje vývoj od jejich kořenů v mýtech, až po pronikání do literatury a vznik prvních sbírek lidových vyprávění. Následuje oddíl o vědeckém výzkumu pohádek, folkloristice a díle V. J. Proppa. Vývoji českých pohádek je věnován vlastní oddíl, jenž se zaměřuje na období Národního obrození a na dílo Karla Jaromíra Erben a Boženy Němcové. Vývoj japonských pohádek je rámcován vývojem japonského písma až po folkloristiku 19. století. V komparační části je nejprve rozebírána jazyková stránka pohádek, vypravěčská tradice v obou kulturních oblastech a její vliv na pohádkové syžety. Samotná komparace představuje konkrétní shodné prvky, přičemž ukazuje, jak je k těmto prvkům v obou společnostech přistupováno rozdílně. Závěr naznačuje tendence ve vnímání pohádek ve 20. a 21. století a jejich význam pro raný vývoj člověka bez ohledu na současný trend odklonu společnosti od vlastních...
Vývoj literatury pro zobcovou flétnu se zaměřením na období baroka
Cetlová, Alexandra ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Práce pojednává o vývoji literatury pro zobcovou flétnu od počátků po současnost, přičemž větší důraz je kladen na literaturu z období baroka. První část práce se zabývá vlivem vývoje nástroje na literaturu a samotným vývojem zobcové flétny od jejího vzniku až do dnešní doby. Druhá část se věnuje literatuře pro zobcovou flétnu v jednotlivých historicko-kulturních obdobích. Jsou nastíněny stěžejní rysy literatury pro zobcovou flétnu do roku 1600 a hlavní tendence v literatuře 20. a počátku 21. století. Největší pozornost je věnována literatuře barokní. Součástí této kapitoly je také soupis nejdůležitějších děl pro sólovou zobcovou flétnu z období baroka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí240 - 249dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.