Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě
Fleková, Petra ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Vztah dětí mladšího školního věku k pohybové aktivitě Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit vztah dětí mladšího školního věku ke sportu, zjistit informovanost dětí o sportu, jejich nejčastější a nejoblíbenější volnočasové aktivity a náplň a průběh jejich školní tělesné výchovy. A zjistit názor učitelů na pohybovou gramotnost jejich žáků. Metody: Práce byla realizována jako empirická studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky 1. stupně základní školy ve věku od 6 do 12 let (N = 103) a učiteli Základní školy v Postoloprtech (N = 15). Jako hlavní zjišťovací metoda byla použita anketa, která byla sestavena z 3 skupin otázek, které se věnovaly informovanosti o sportu, školní tělesné výchově a volnočasovým aktivitám. Výsledek: 65% dětí se zajímá o pohybové aktivity, 82% dětí se jim věnuje a 82% je prokládá jinými aktivitami. 37% dětí se věnuje sportu dva dny v týdnu. Odpovědi respondentů se liší v zájmu o jednotlivé sporty. 80% dětí zvládá hodinu tělesné výchovy. Nejžádanější náplní hodin tělesné výchovy jsou sportovní hry, a to z 64%. Učitelé v 79% v hodině tělesné výchovy kladou důraz na rozcvičení. Učitelé vypozorovali, že děti jsou dnes méně zdatné, základní povinnou docházku začínají s horší motorikou pravděpodobně z důvodu nedostatečné podpory rodičů či volnočasových zájmů nezahrnujících...
Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu.
Friedrichová, Lada ; Jansa, Petr (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Emoční reakce mládeže na školní tělesnou výchovu Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit a vzájemně porovnat emoční reakce žáků v hodinách tělesné výchovy na základních školách. Zaměřit se na žáky sedmých a osmých tříd, dívky a chlapce ve věku 12 - 14 let. Statisticky zpracovat a porovnat výsledky mezi pohlavím a mezi školami z venkova a měst. Zjistit reliabilitu - vnitřní konzistenci položek jednotlivých faktorů zvoleného dotazníku DEMOR. Vyhodnotit zjištěné údaje do přehledných tabulek a grafů. Metody: V této práci byla použita metoda dotazování. Pro splnění cílů byla provedena analýza odpovědí získaných z dotazníku DEMOR. Prostřednictvím tohoto dotazníku je možné zaznamenat emoční reakce žáků, vnímání prožitků a získat tak informace o klimatu v hodinách tělesné výchovy. Výzkumné šetření bylo provedeno na dvanácti základních školách na venkově a ve městech v Karlovarském kraji. Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že v současné době převládají u žáků v hodinách tělesné výchovy pozitivní pocity. Mezi školami z venkova a měst jsme zjistili pouze nepatrné diference v pozitivních a negativních pocitech. Statisticky významné diference ve všech sledovaných faktorech jsme shledali mezi pohlavím a mezi chlapci a dívkami z městských škol. Klíčová slova: dotazník, reliabilita, klasifikace...
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...
Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám
Vachová, Kateřina ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název diplomové práce: Názory a postoje pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo zjištění názorů a postojů pohybově neúspěšných žáků mladšího školního věku k pohybovým aktivitám. Dalšími cíli bylo provedení přehledu pojmů týkající se pohybové neúspěšnosti v teoretické části, dále komparace zjištěných názorů a postojů takto definovaných žáků k pohybovým aktivitám s výsledky, které provedli Kaplan v roce 2001 a Holický v roce 2011 a kontrolní monitorování antropometrických charakteristik sledovaných souborů. Metodika práce: V práci byla použita metodika z výzkumného šetření Kaplana (2011), kde byla provedena identifikace pohybově neúspěšného žáka pomocí motorického testování. Tímto postupem byly vymezeny soubory pro následné zjišťování antropometrických charakteristik pohybově neúspěšných žáků a následně jejich postojů a názorů k pohybovým aktivitám pomocí dvou typů dotazníků. Výsledky práce: Výsledky udávají, že pohybově neúspěšní žáci provádějí pohybovou aktivitu 3× týdně a občasně. Žáci S2 tráví většinu času neaktivní činností, a to aktivitami na počítači a nebo hrou na zahradě, soubor S1 je o něco více pohybově aktivní. Sledovaní žáci a žákyně nejvíce sportují s kamarády, zejména pak chlapci, kteří ovšem se stejnými procenty...
Vztah žáků k TV a sportu na vybraných ZŠ
Nováková, Pavlína ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Vztah žáků k tělesné výchově a sportu na vybraných ZŠ Cíle: Cílem diplomové práce je na základě sociologického výzkumu zjistit na vzorku pražských dětí, jaký mají vztah k tělesné výchově vyučované na základních školách v Praze 9 a jaký mají vztah ke sportu všeobecně. Metody: V diplomové práci byla použita technika písemného dotazníku a technika rozhovoru. Z písemného dotazníku získala autorka data zjišťující současný stav a pomocí osobních rozhovorů byla data ověřována. Výsledky z písemného dotazníku byly pomocí statistických metod dále zpracovány a s návazností na ně byly interpretovány pomocí grafů a tabulek rozdělení četností. Výsledky: Výsledky z písemného dotazníku ukázaly, že se provozování sportu v průběhu dvaceti let změnilo, nicméně fotbal zůstal tradičně na prvním místě. Klíčová slova: školní tělesná výchova, základní škola, sport, výzkum srpen 2011
Rytmická gymnastika a její využítí ve školní TV.
Husáková, Gabriela ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Vorálková, Jitka (oponent)
Název: Rytmická gymnastika a její využití ve školní tělesné výchově. Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je zjistit míru využití gymnastických aktivit, zejména aktivit rytmické gymnastiky, které jsou součástí Rámcových vzdělávacích systémů (RVP) na různých typech středních škol v Praze. Metody: V této bakalářské práci byla použita metoda elektronického dotazování, která sloužila ke sběru a vyhodnocení potřebných dat. Výsledky: Školní tělesná výchova na pražských středních školách využívá prvky rytmické gymnastiky. Do školní tělesné výchovy zařazují pedagogové cvičení s hudbou a cvičení s náčiním. Mezi nejpoužívanější náčiní patří švihadla, tyče a gymnastické míče. Hudbu do cvičení zapojují spíše ženy než muži. Klíčová slova: Rytmická gymnastika, školní tělesná výchova, dotazník
Zjišťování současného stavu materiálních podmínek pro výuku tělesné výchovy na středních školách okresu Prachatice\\
ŽIŽKOVÁ, Marie
Diplomová práce se zabývá zjišťováním současného stavu materiálních podmínek pro výuku tělesné výchovy na středních školách okresu Prachatice. Výzkum byl proveden na podzim roku 2010 a bylo do něho zahrnuto celkem šest škol (pět škol veřejných a jedna škola soukromá). Soukromá škola byla z výzkumu vyřazena z důvodu neposkytnutí informací. Při výzkumu byly použity tyto metody: metoda dotazníku, metoda přímého pozorování a metoda interview. Výsledky byly v diplomové práce zpracovány do tabulek. Z celkových výsledků vyplývá, že z pěti škol mají čtyři školy podmínky pro výuku tělesné výchovy vyhovující a jedna škola má podmínky pro výuku tělesné výchovy nedostačující.
Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.