Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz Kosova ve vybraném českém tisku mezi lety 2000 až 2008
Nápravník, Jan ; Žíla, Ondřej (vedoucí práce) ; Šístek, František (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje mediální Obraz Kosova ve vybraných českých denících (Hospodářské noviny, Deník Právo a Mladá Fronta DNES) mezi lety 2000 až 2008. Celkem je analyzováno 116 zpravodajských článků v časovém období mezi lednem roku 2000 až únorem 2008. Při práci je využívána kvantitativní obsahová analýza. Cílem zkoumání je odpovědět na otázku, zda tři vybrané české deníky ve výše zmíněném období podávaly kvalitní a neutrální zpravodajství. Praktická část je rozdělena do čtyř částí a v každé z nich jsou deníky podrobovány analýze na základě předem určených nástrojů a následně každý deník obdrží hodnocení zvlášť v každé oblasti. V závěrečném shrnutí je pak celkově zhodnocena práce jednotlivých deníků.
Hodnotové inklinace českých novinářů a novinářek na příkladu zobrazování sociálně marginalizované skupiny squatterů
Havlíková, Magdalena ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám hodnotovými inklinacemi českých novinářů a novinářek deníků Mladá fronta Dnes a Blesk (zahrnuji i rozšířené nedělní vydání Nedělní Blesk) a týdeníku Reflex. Zaměřila jsem se na články pojednávající o sociálně marginalizované skupině squatterů v letech 2000, 2008 a 2009, kdy došlo k různým událostem v souvislosti s pražskými squaty. Zajímá mne, jaké hodnoty se budou vyskytovat v tomto diskursu, a jaké "znaménko" budou mít směrem ke squatterům. V teoretické části nastiňuji některé koncepty jako je hegemonie, dichotomie my versus oni, morální panika a disciplinace těla, které mi pomohou v uchopení tématu. Ve své práci rozděluji hodnoty do jednotlivých kategorií a podkategorií podle obsahu. Popisuji vývoj hodnot v jednotlivých kategoriích a titulech, jejichž hodnotové inklinace nakonec navzájem porovnávám.
Reflexe referenda a změny ústavy v Bělorusku roku 2004 v českém tisku
Drahovzalová, Michala ; Příhoda, Marek (vedoucí práce) ; Tumis, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá referendem a změnou ústavy v Bělorusku v roce 2004 a ohlasem těchto událostí na stránkách českého tisku. První část práce je teoretická; snaží se definovat podobu současného politického režimu Lukašenkova Běloruska. Druhá část práce chronologicky mapuje politický vývoj v zemi. Jedná se o období krátce před rozpadem Sovětského svazu, události let devadesátých a přelomu století, na něž navazuje diskutované referendum a změna ústavy. Třetí část práce přináší analýzu českého tisku - vybraných novin, společensko-politických časopisů a odborných periodik - s důrazem na jejich reakce na referendum a události související.
Reflexe otázky přijetí jednotné evropské měny v českém denním tisku
Obenbergerová, Linda ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Kyjonková, Petra (oponent)
Diplomová práce "Reflexe otázky přijetí jednotné evropské měny v českém denním tisku" se zabývá analýzou mediálního obrazu přechodu České republiky na společnou měnu euro v českých médiích. Za pomoci kvantitativní metody obsahové analýzy a kvalitativní metody zakotvené teorie jsou zkoumány články z deníků Hospodářské noviny a Právo z období od začátku května roku 2004, kdy se Česká republika stala členem Evropské unie, do konce dubna roku 2011. Kvantitativní obsahová analýza umožňuje porovnání obou periodik utříděním a shrnutím kvantifikovatelných údajů obsažených v článcích. Metoda zakotvené teorie pohlíží na zkoumaný soubor jako celek a přistupuje k jeho bližšímu rozboru pojmenováním skrytých struktur textu. Těžištěm práce je popis mediálního obrazu přechodu na jednotnou evropskou měnu v České republice na základě dílčích závěrů výzkumného projektu. Autorka tímto textem navazuje na svou bakalářskou práci "Obraz přijetí eura v českém tisku" a využívá její výsledky v porovnání s opakováním výzkumu na rozšířeném vzorku mapujícím sedm let vývoje tématu. Vytváří se tak prostor pro zachycení proměn ve způsobu informování obou deníku v čase i formulaci závěrů o aspektech výzkumných metod.
Mediální obraz umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku
Pernikářová, Kateřina ; Cirkl, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem umělecké skupiny Ztohoven v českém tisku, konkrétně v deníku Mladá fronta Dnes, deníku Právo a týdeníku Reflex v letech 2003 - 2010. Byly vybrány a následně analyzovány všechny články tohoto období, které se týkaly skupiny Ztohoven. V empirické části práce byla provedena analýza příspěvků se zaměřením na četnost článků, jejich valenci a témata. Studie se dále zabývá otázkou, jaké role vybraná periodika skupině Ztohoven nejčastěji přisuzují a jaký prostor k vyjádření v jednotlivých článcích jí poskytují. V další části práce jsou prezentovány výsledky výzkumu veřejného mínění. Tento výzkum byl zaměřen na reakce veřejnosti na aktivismus skupiny Ztohoven. Poslední kapitola empirické části se věnuje mediálnímu obrazu umělecké skupiny Ztohoven a jeho porovnání v analyzovaných periodikách. Cílem komparace bylo zodpovězení otázky, zda je obraz skupiny Ztohoven ve vybraných médiích totožný, nebo se vyskytují nějaké odchylky.
Komparace mediálních agend atentátů na Reinharda Heydricha a Adolfa Hitlera
Pavlis, Daniel ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Předkládaná rigorózní práce nabízí zcela konkrétní obraz mechanismu řízení a kontroly legálního protektorátního tisku během dvou jasně definovaných, historicky významných a do jisté míry podobných, událostí (atentát na Reinharda Heydricha a Adolfa Hitlera). Činí tak na základě komparace oficiálních tiskových pokynů s reálným obsahem protektorátního tisku v jednotlivých sledovaných obdobích a následnou komparací vyplývajících závěrů. Tato výsledná komparace obsahuje řadu důležitých bodů, které svědčí o rozdílnosti i shodě ve zpracovávání obou zkoumaných mediálních agend. Rozdílnost tkví především v posunu od konkrétního k obecnému, od vysoké frekvence k menší četnosti, od autorského zpracování k otiskování úředních zpráv a od obrovského zájmu k průměrnosti. Shoda (jediná ale velmi důležitá) je potom dána uplatňováním stejného mechanismu na ovlivňování reálného obsahu tisku, který je v obou případech naprosto stejným typem obrazu, ve kterém se odrážejí nařízení z oficiálních tiskových míst. Jestliže mluvíme o vztahu konkrétnost vs. obecnost, potom je rozdíl patrný nejen v reálném obsahu (u Heydrichovy mediální agendy zcela konkrétní apely, u Hitlera spíše obecné sumáře a vysvětlování situace), ale také v tiskových pokynech (okamžitá nařízení co, kde a v jaké úpravě tisknout naproti politickému hodnocení...
Kauza ČEZ z pohledu českého a bulharského tisku
Kraevská, Markéta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Hanzal, Jaromír (oponent)
Diplomová práce Kauza ČEZ z pohledu českého a bulharského tisku se zabývá mediálním zobrazením nepokojů v Bulharsku v únoru a březnu 2013, které byly odstartovány vysokými cenami za elektřinu dodávanou mimo jiné i českou polostátní firmou ČEZ, jež se stala symbolem protestů. Podkladem pro analýzu a komparaci jsou české deníky Mladá fronta Dnes, Právo, Hospodářské noviny a bulharské deníky Trud, 24 časa a Standart. Sledovaným obdobím je únor 2013, kdy protesty začaly a následně koncem měsíce kulminovaly. Práce si klade za cíl popsat, jak byla celá kauza zobrazována ve vybraném českém a bulharském tisku. Následně jsou tyto dva přístupy srovnány. Kromě samotné analýzy je v práci přiblížena novodobá historie Bulharska a nástin česko-bulharských vztahů. Představena jsou jak jednotlivá periodika, ze kterých je pro analýzu čerpáno, tak energetická koncepce Bulharska pro snazší pochopení celého problému.
Mediální obraz filmového režiséra Karla Zemana v letech 1945-1989 v českých médiích
Veselá, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tvorbě Karla Zemana, významného československého filmového režiséra druhé poloviny 20. století, a jeho mediálnímu obrazu v dobových českých médiích. Karel Zeman patří ke klíčovým osobnostem poválečné kinematografie, konkrétně pak jedné její větve - animovaného filmu. Proslavil se především svými celovečerními filmy kombinujícími hranou a animovanou složku - Cesta do pravěku, Vynález zkázy či Baron Prášil. Jeho tvorba je přitom tak specifická a natolik vázaná přímo na režisérovu osobnost, že se po jeho smrti nenašel žádný pokračovatel. Diplomová práce popisuje chronologicky Zemanovu tvorbu, od prvních krátkých animovaných filmů přes nejslavnější celovečerní kombinované filmy po celovečerní animované pohádky pro děti. Pro pochopení kontextu stručně přibližuje počátky animované tvorby ve světě i u nás a průběžně se dotýká některých zásadních změn československé kinematografie, které Zemanovu tvorbu přímo ovlivnily (poválečná situace, zestátnění kinematografie). Zabývá se i Zemanovým osobním životem. Základem práce je však podrobný popis jednotlivých filmů - stručný popis děje, umělecké zpracování (výtvarné pojetí, herecká složka, hudba apod.), premiéra a další významná uvedení filmu u nás i v zahraničí, ocenění udělená filmu, ohlas kritiky i veřejnosti. To vše průběžně...
Zachycení nástupu A. Dubčeka a L. Svobody do funkcí v tehdejším českém tisku
Bednařík, Petr
Text analyzuje způsob, jakým český tisk v roce 1968 reflektoval politické změny v Československu, konkrétně nástup A. Dubčeka a L. Svobody do funkcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.