Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2.0 kulturu fanzinů
Hroch, Miloš ; Turek, Pavel (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce Samizdat v informační době: Jak ovlivnil Web 2. 0 kulturu fanzinů si dává za cíl vyzkoumat, jakým způsobem se proměnila produkce hudebních fanzinů, tedy neoficiálních časopisů vydávaných svými tvůrci na vlastní pěst, s příchodem nových médií. Z teoretického hlediska se práce zabývá historií fanzinové tvorby a koncepty alternativních médií potřebnými pro zhodnocení současného stavu. Stejně tak je v teoretické části věnován prostor praktikám fanoušků, tedy nejvýraznějších představitelů aktivních publik, které jsou velice užitečné nejenom pro popis motivací stojících za produkcí fanzinů, ale i pro pochopení povahy mediální komunikace v kyberprostoru, kde se stírají hranice mezi producentem a konzumentem mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na analýzu rozhovorů s deseti informátory z řad tuzemských předinternetových tvůrců fanzinů i z řad těch současných, uvyklých síťové komunikaci. Z popsaných diskurzivních vzorců je pak možné vysledovat, že tradiční fanzinová tvorba a online prostředí jsou dva oddělené světy, které o sobě vzájemně vědí, ale autoři fanzinů se snaží střežit své hranice. Chtějí své výtvory uchránit před internetem, i když do virtuálního terénu často vstupují pro inspiraci nebo jej využívají jako distribuční nástroj. Vyvstává tak otázka, co je k...
Fenomén fanfiction - literatura na internetu
Bradáčová, Barbora ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje fenoménu fanfikce - internetové literární tvorbě, která se vyznačuje návazností na jiné (literární, filmové) dílo a je tvořena jeho fanoušky. V teoretické části nejprve představuje pojmy fanfikce a fandom a jejich historii v zahraničí (především v USA) i v Čechách. Další kapitola má čtenáři pomoci v orientaci ve fanfikci - věnuje se třídění fanfikce - žánrům a typům fanfikcí a dalším pojmům, které jsou s tímto fenoménem spjaty. Poslední teoretická část zařazuje pojem fanfikce do literární teorie. V praktické části je porovnána zvolená fanfikce fandomu Harry Potter s originálním dílem. Cílem komparativní analýzy bylo hledat návaznost fanfikce na originál v různých teoreticky- literárních oblastech a dojít k závěru, jestli má tvorba fanfikcí potenciál nést uměleckou hodnotu. Závěrem této práce je, že fafikce je součástí plnohodnotné literatury a i ve fanfikci se dají nalézt texty s uměleckým potenciálem.
Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny
Částová, Barbora ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Divácká recepce paradoxní narace v seriálu Hra o trůny" se zabývá výzkumem publika a jeho reakcí na netradiční dějové zvraty v seriálu Hra o trůny z produkce HBO. Diváci seriálu a jejich jednání závislé na konkrétně vybraných dějových zvratech seriálu jsou zkoumány pomocí kvalitativního výzkumu a polostrukturovaných rozhovorů s deseti respondenty. Jako vzorek studie byly vybráni primární diváci, tzn. takový typ diváka, který nebyl před zhlédnutím seriálu čtenářem jeho knižní předlohy a jeho reakce na vzniklé dějové zvraty jsou tak spontánní a nečekané. Cílem výzkumu je zjištění, jak diváci reagují na nově nastolenou a vymezenou paradoxní naraci seriálu Hra o trůny a toho, proč seriál i přes toto jednání dále sledují.
Historie a proměna českých časopisů zaměřených na žánrovou oblast fantastiky na příkladu časopisu Pevnost
Koláčková, Gaja ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zachytit historii a proměnu českých časopisů zaměřených na žánrovou oblast fantastiky, a to konkrétně na příkladu časopisu Pevnost, tedy vlajkové lodi současné české žánrové publicistiky. Práce se zaměřuje na komplexní analýzu časopisu Pevnost v letech 2011-2015, na základě které je možné odhalit obecnější charakteristiky a tendence současného českého žánrového časopiseckého trhu. Teoretický základ nejprve vymezuje uměleckou oblast fantastiky, představuje významné teoretické koncepce tohoto pojmu a definuje jednotlivé žánry, které se k této oblasti váží. Dále přináší základní definici a shrnutí vývoje československého, respektive českého fandomu, který je možné chápat jako východisko pro vznik neprofesionálních žánrových periodik (tzv. fanzinů). Práce se snaží přinést ucelený pohled na domácí neprofesionální i profesionální žánrová periodika věnující se fantastice, shrnuje jejich vývoj a proměnu. Praktická část práce podrobně analyzuje proměnu časopisu Pevnost po stránce obsahové a grafické, dále se soustředí na proměnu grafické úpravy obálky časopisu a je zakončena analýzou autorských komentářových textů - sloupků - doprovázejících základní rubriky časopisu.
" Kdo neskáče, není z Brd ": Sociologická studie o fenoménu sportovního fanouškovství na Příbramsku
Černohous, Tomáš ; Šanderová, Jadwiga (vedoucí práce) ; Vrbíková, Lucie (oponent)
Tato práce se zabývá významem sportu a fanouškovství pro sportovní příznivce. Snahou je studovat především ty skupiny sportovních fanoušků, které byli do dnešních dní výzkumy často opomíjené. Studie obsahuje analýzu rozhovorů provedených s fanoušky (konkrétně s členy fanklubu) volejbalových a fotbalových klubů z Příbrami. Výsledky ukazují, že je fandění spojenou nejen se sledováním sportovního zápasu, ale také s různými vnějšími skutečnostmi a může mít i sociální rozměr. Následně je aplikován model čtyř ideálních typů fotbalových příznivců vytvořený Richardem Giulianottim na volejbalové příznivce. Ukazuje se, že je tento model vhodný pro identifikování některých skupin fanoušků, ale příznivci mohou vykazovat některé znaky jak tradičních, tak konzumních kategorií.
Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction
Cupalová, Lucie ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Lucie Cupalová - Diplomová práce The Slash Factor: Characteristics and Varieties of Slash Fan Fiction (Faktor slash: Charakteristiky a typy slash fan fiction) Abstrakt Tato diplomová práce pojednává o specifických vlastnostech slashové fanfikce jakožto subžánru fanfikce, zároveň se zabývá fanfikcí coby literárním a společenským fenoménem. Všechny tyto vlastnosti tvoří tzv. "faktor slash", jež je typický pro "slashové texty." Začátek teoretické části je věnován historii a vývoji (slashové) fanfikce, jejím rozlišným definicím a její rolí specifického literárního žánru. Tato pasáž rovněž shrnuje základní premisy a principy fanfikce, které následně aplikuje na slashové fanfikci. Zabývá se škálou interakcí (teorie Eve Kosofsky Sedgwick) homosociálních a homosexuálních vztahů. V teoretické části jsou rovněž postihnuty důvody pro čtení a psaní slashové fanfikce. Hlavní část diplomové práce analyzuje konkrétní slashové fanfikce ve třech různých fandomech: Harry Potter, Sherlock (Holmes) a Nightrunners. Každý z těchto fandomů poskytuje jiné postavy a je založen na jiných slashových tropech. Porovnávány a analyzovány jsou podobnosti a rozdíly mezi těmito povídkami z různých fandomů. Zcela specifické postavení má knižní série Nightrunners, v níž figurují dvě hlavní mužské postavy jako pár. Tato série byla analyzována...
Mocný stisk nemocných: zobrazení fyzicky postižených hrdinů v TV seriálu Hra o trůny a jeho publikum optikou disability studies
Kondratová, Irina ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá způsoby identifikace tělesně postižených fanoušků seriálu Hra o trůny s jejich oblíbenými a neoblíbenými postavami a odpovídá na otázky: Jakým způsobem si fanoušci s tělesným postižením vybírají oblíbené či neoblíbené postavy? Jakým způsobem se s nimi identifikují a jak souvisí jejich interpretace s jejich vlastními životními zkušenostmi souvisejícími s postižením? Jak jejich sociální realita ovlivňuje jejich vnímání mediální reality? Výzkum odhaluje ortodoxie moci dominantní ideologie způsobilosti, vůči kterým se "nemocní" a "bezmocní" podvědomě vymezují; popisuje do seriálu projektované těžkosti, které postižení představuje, strategie jednání z tohoto jevu vycházející a způsob, jak do toho vstupuje okolí; a v neposlední řadě potvrzuje sociologické premisy prohlubování empatie na základě různých dimenzí vlastních identit a zkušenosti. Kvalitativní výzkum publika vychází z polostrukturovaných rozhovorů, využívá interpretativní přístup a výsledky jsou kódovány pomocí metody zakotvené teorie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fanfikce a intertextualita
Abbasová, Veronika ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Cílem této práce byla klasifikace intertextových vztahů, do kterých vstupuje fanfikce. Fanfikce je moderní literární žánr, který se vyvinul hlavně v druhé polovině dvacátého století a opravdový rozmach zažívá od nástupu internetu. Intertextualita je vůbec základní podmínkou vzniku fanfikcí, neboť jsou to deriváty jiných textů (obvykle určitých produktů populární kultury). Fanfikce vznikají ve fandomu jako produkty fanouškovské činnosti. Jsou to texty neautorizované, které svým autorům nepřináší zisk a mohou mít charakter subverze. Kromě základního intertextového vztahu ke kánonu fanfikce vstupují do celé řady dalších intertextových vztahů. Na jedné straně jsou to vztahy ke kulturnímu kánonu podobné těm, jež navazuje tradiční literatura. Fanfikce si vypůjčují motivy i syžety z pohádek a mýtů, Bible, poezie a písní, beletrie i filmů. Na druhou stranu také fanfikce vstupují do takových intertextových vztahů, které jsou typické právě pro tuto literární formu. Konkrétně se jedná o tzv. crossovery - míšení několika fikčních světů, a vztahy s jinými fanfikcemi - parodie, pokračování povídky jiného autora, reakce na tzv. promtpy a challenge (nápady pro povídky).
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.