Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,303 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.31 vteřin. 

Trade and Investment in Egypt
Ebeid, Mustafa ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza makroekonomické situace Egypta, obchodní politiky včetně preferenčních obchodních dohod mezi Egyptem a dalšími zeměmi a přímých zahraničních investic v Egyptě, a to podle zemí a sektorů. BP obsahuje také analýzu jedněch z hlavních předpokladů pro příliv přímých zahraničních, a to bezpečnostních podmínek a politické stability, které nejsou v Egyptě investicím od roku 2011 příznivé, nicméně egyptská vláda přijímá opatření k jejich stabilizaci. Práce také přináší argumentaci pro příliv investic do Egypta.

Podnikatelský záměr - kavárna
Straková, Tereza ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Cílem této práce je vytvoření podnikatelského záměru kavárny, který by mohl sloužit pro budoucí použití v praxi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní pojmy, definice a zásady podnikatelského plánu, podrobněji jsou zde rozebrány analýzy použité v praktické části práce. Hlavní důraz je kladen na praktickou část, která se soustředí na realizaci samotného podnikatelského plánu, především na analýzy okolí podniku, marketingovou analýzu a také na finanční plán projektu.

Aplikace simulací Monte Carlo v bankovnictví
Boruta, Matěj ; Teplý, Petr (vedoucí práce) ; Fučík, Vojtěch (oponent)
Bankovnictví je v současnosti vystaveno vysokým tržním rizikům. Jedním z těchto rizik je například výskyt negativní úrokové míry v EU. Je důležité používat při měření bankovních rizik sofistikované moderní metody, které nám umožní riziko změřit a následně i řídit. Jednou z těchto metod je metoda Monte Carlo. V této bakalářské práci jsem se zaměřil na analýzu a 3, 6 a 12 měsíční predikci úrokové sazby PROBOR s 3 měsíční splatností pomocí simulace Monte Carlo. Zjistil jsem, že tato metoda je vhodná pro predikci tržních veličin s nižšií volatilitou. Při aplikaci této metody je nezbytné kalkulovat s úskalími a předpoklady, které tato metoda zahrnuje, jako je adekvátní počet scénářů, aproximace správného rozdělení, nezávislost dat a v neposlední řadě, pokud je to možné, tak se zaměřit na faktory, které generují nahodilost tržní veličiny a ne na ceny, které spíše představují následky náhodného jevu než jejich příčinu. Dále jsem predikci srovnal s prognózou ČNB a zjistil jsem, že predikce Monte Carlo je přesnější na krátkodobé prognózy. Predikce Monte Carlo na 12 měsíců také odhalila možnost negativní úrokové sazby na 0,05%, kdežto prognóza ČNB negativní úrokovou sazbu nepredikovala vůbec.

Strategická analýza společnosti WARHORSE STUDIOS, s.r.o.
Duda, Martin ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Cílem této bakalářské práce je definovat základní metody, které slouží k tvorbě podnikové strategie, a následně aplikovat zmíněné metody na reálný podnik. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů potřebných k pochopení daného tématu a následně na jednotlivé metody a analýzy spojené s externí a interní analýzou podniku: analýzu PESTEL, Porterův model pěti sil, strategickou analýzu vnitřního prostředí firmy a finanční analýzu a SWOT analýzu. Obsahem praktické části je aplikace jednotlivých definovaných metod a analýz s cílem vytvoření strategické analýzy firmy Warhorse Studios, s. r. o. Získané informace z analýzy vnějšího okolí a vnitřního prostředí firmy jsou shrnuty ve SWOT analýze. Z výsledků těchto analýz jsou poté navržena doporučení. Celá práce je shrnuta v závěru.

Analýza reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologické pokrytí Microsoft BI
Lučan, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou reportingu v podnikovém prostředí a jeho technologickým pokrytím pomocí Microsoft Business Intelligence portfolia. Hlavním cílem této práce je rozbor jednotlivých nároků organizací na reporting a možnosti pokrytí těchto nároků. Tato práce může sloužit jako nástroj pro implementaci reportingu ve společnosti či jeho zefektivnění. První část je teoretická a zabývá se oblastí Business Intelligence jako prostředím pro reporting. V této části jsou definovány základní pojmy v rámci této oblasti. Další část se zabývá oblastí reportingu. Tato část obsahuje náhled do historie, definici výstupů reportingu a podrobnější klasifikaci reportingu z různých pohledů. Dále také definici uživatelů reportingu a vymezení standardního reportingu společností. V závěru této kapitoly se nachází definice přínosů reportingu pro společnosti. V hlavní části práce je provedena analýza požadavků společností na reporting. Kapitola definuje pět nejdůležitějších skupin nároků, které jsou zde podrobně popsány. Také jsou zde popsány metody, jak mají společnosti k těmto nárokům přistupovat. Poté kapitola přináší pohled na požadavky pro konkrétní report. V rámci výstupů z této kapitoly práce přináší efektivní šablonu pro sběr požadavků na konkrétní report. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu portfolia Microsoftu na reporting a definuje koncepci Microsoftu. Také přináší podrobné informace o reportingových produktech, které Microsoft nabízí. Zároveň dochází k analýze a mapování jednotlivých vlastností produktů na požadavky, které byly definovány v této práci.

Ocenění firmy ELIT CZ, spol. s r.o.
Nováková, Lucie ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodami a možnostmi oceňování závodů, postupu ocenění a všeho, co k tomu patří. Nedílnou součástí ocenění je strategická analýza zahrnující také finanční analýzu a sestavení finančního plánu na roky 2016 až 2020. Pro finanční analýzu byly použity metody vertikální a horizontální analýzy, poměrových ukazatelů a bilančních pravidel. Finanční plán byl sestaven na základě tzv. generátorů hodnoty. Cílem práce je ocenění konkrétní společnosti ELIT CZ, spol. s r. o., která se zabývá nákupem a prodejem náhradních dílů na automobily. Pro ocenění jsem využila metody diskontovaných peněžních toků (DCF). Společnost je oceněna k datu 31. 12. 2015.

Zhodnocení vzdělávacích systémů ve společnostech v České republice
Daňhelková, Barbora ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Cetkovský, Pavel (oponent)
Vzdělávání zaměstnanců společně s kvalifikovanými pracovníky motivovanými dále se vzdělávat se stává důležitým faktorem rozvoje společností a významnou konkurenční výhodou na všech světových trzích. Cílem této diplomové práce je provést analýzu vzdělávacích systémů ve společnostech v ČR a zhodnotit proces vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. První část se věnuje vymezením teoretických pojmů a konceptů souvisejících se vzdělávání, teorií podnikového vzdělávání a současnými trendy ve vzdělávání. Praktická část se zaměřuje na výzkum podnikového vzdělávání ve firmách v ČR. Podkladem pro výzkum je interní dokumentace a rozhovory se zástupci personálního oddělení společnosti HOCHTIEF CZ a rozhovory se speciality na vzdělávání ze společnosti DMC management consulting.

Uplatňování pohledávek v insolvenčním řízení
Vyškovská, Vendula ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Kříž, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přihlašování pohledávek do insolvenčního řízení. Sledováno je nakládání s pohledávkou od jejího přihlášení až po přezkumné jednání, na kterém je pohledávka zjištěna nebo zamítnuta. Práce je taktéž zaměřena na charakteristiku jednotlivých druhů pohledávek a problematiku jejich přihlašovaní. Práce se zaměřuje na důkladnou analýzu vad přihlášek pohledávky a jejich důsledky na uplatnění takové pohledávky v insolvenčním řízení. Součástí práce je podrobný rozbor dílčích popěrných úkonů a osob, které je mohou činit. Dále jsou zkoumány důsledky popěrných úkonů. Též jsou srovnány nedávné změny zákona týkající této problematiky a použita judikatura pro analýzu výkladových problémů.

Problematics of hotels promotion and analysis of specific hotel
Juríčková, Kristína ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Jenčková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propagace v oblasti hotelnictví. Po definování teoretických znalostí, jsou poznatky prokázané na konkrétním praktickém příkladu, na mezinárodně známém hotelu v Praze. Praktická část zahrnuje samotnou analýzu propagace vybraného hotelu, přičemž důraz je kladen především na komunikaci na sociálních sítích. Následně je tato propagace porovnána s konkurenčním hotelem, na základě čeho, jsou v závěru vyvozeny návrhy a doporučení na propagační kampaň hotelu.

Possibilities of Big Data use for Competitive Intelligence
Verníček, Marek ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou možností využití Big Data pro metody a postupy Competitive Intelligence. Cílem práce je navrhnout nástrojové sady pro práci s Big Data pro malé a velké firmy a následný návrh efektivního řešení pro získání konkurenční výhody podniku. Teoretická část této práce zpracovává dostupnou odbornou literaturu v České republice i v zahraničí a popisuje aktuální stav Competitive Intelligence, jeho možné zdroje a Big Data jako jeden z nich. Následně se práce věnuje charakteristice Big Data, jejich odlišnosti od práce s běžnými daty, nutností důsledné přípravy a možnosti jejich využití pro metody Competitive Intelligence. Praktická část práce se zabývá analýzou dostupných nástrojů Big Data na trhu s ohledem na celý proces práce od sběru dat, přes analýzu až po přípravu reportů a integrace celého řešení do automatizovaného stavu. Výstupem této části je návrh softwarové sady nástrojů Big Data pro malé a velké firmy podle možností jejich rozpočtu. Návrhová část práce se následně věnuje klasifikaci nejperspektivnějších oblastí trhu pro využití Big Data, možnými způsoby získání konkurenční výhody v jednotlivých oblastech a návrhem efektivního řešení pro podniky. Přínosem této práce je rozšíření palety zdrojů pro Competitive Intelligence a hloubková analýza možností využití Big Data, která má pomoci profesionálům využít tento dosud neobjevený potenciál ke zlepšení postavení na trhu, získání nových zákazníků a posílení současné uživatelské základny.