Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,001 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Věková diverzita - prosazování rovných příležitostí ve společnosti RWE
Procházková, Petra ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Ondřej, Lukáš (oponent)
Tématem diplomové práce nazvané "Věková diverzita - prosazování rovných příležitostí ve společnosti RWE" je rozbor nástrojů diverzity managementu konkrétní společnosti v letech 2011 až 2012, vymezení age managementu a navržení akčního plánu věkové diverzity firmy na období let 2013 až 2014. Teoretická část práce definuje základní pojmy potřebné ke zvládnutí dané problematiky, např. rovné příležitosti, diverzita, age management. Součástí je popis historického vývoje diverzity managementu včetně legislativního rámce v EU a v České republice. Age management je řízení s ohledem na věk a schopnosti zaměstnanců a jako takový jednoznačně souvisí s demografickými změnami společnosti. V práci jsou shrnuty prognózy demografického vývoje společnosti provedené ČSÚ, z nichž jednoznačně vyplývá, že demografická situace v České republice vede ke stárnutí populace. V praktické části diplomové práce je provedena analýza programu "Diversita" skupiny RWE ke dni 31.12.2012, a to zejména s ohledem na aplikaci nástrojů věkové diverzity, analýzu rozmanitosti pracovních sil, a vymezení volného pracovního potenciálu. Výsledky analýzy jsou porovnány s činností vybrané společnosti v oblasti age managementu. Na základě zjištěných poznatků je navržen akční plán věkové diverzity skupiny RWE na následující období a jeho implementace do společnosti. Cílem práce je ověření pozitivního přínosu věkové diverzity pro skupinu RWE v České republice.

Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.

Návrh plastových dílů pro filtr s tlakovým redukčním ventilem
Maliňák, Petr ; Zelenka, Pavel (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Návrh plastových dílů pro filtr s tlakovým redukčním ventilem (s kombinací zpětného čištění) Optimalizace uchycení zařízení čistícího mechanismu. Přídavná funkce záznamu dat čistění filtru. Optimalizace z hlediska snadné vyrobitelnosti. • vytvoření celkoveho konceptu filtru na základě návrhové studie od externí firmy • popis funkce výrobku a jednotlivých dilů filtru • návrh úpravy vybraných dílů předmětného filtru • vytvoření 3D modelu a výkresové dokumentace vybraných dílů • pevnostní kontrola dílů pomocí analýzy v ProMechanice • kontrola zatečení materiálu u vybraných plastových dílů pomocí počítačových simulací • základní výpočty z oblasti hydraulických mechanismů, kontrola průřezu, průtoku atd.

Postoje učitelů k zavádéní školního vzdělávacího programu (příklad na sídlištní základní škole)
Vlková, Kateřina ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci na téma Postoje učitelů k zavádění školního vzdělávacího programu pojednávám v teoretické části o některých změnách, které v současné době probíhají v České republice v oblasti vzdělávací soustavy a zamýšlím se nad situací současného základního školství a probíhající školskou reformou. Následně se zabývám osobou učitele, jeho rolí ve společnosti, náročností tohoto povolání a některými problémy učitelské profese. Je nesporné, že bez dobrých učitelů, není možné uskutečnit žádnou reformu související se vzděláváním. Dále se v teoretické části své práce zaměřuji na školu, zejména na její cíle, funkce a poslání. V neposlední řadě se zmiňuji o kurikulu, jeho typech, vývoji a tvorbě. Na závěr se zabývám tematikou postojů, neboť jsou nedílnou součástí vnímání reality každého člověka a spolupodílejí se tak na ochotě uskutečňovat potřebné změny nejen v profesní oblasti. Vzhledem k probíhajícím změnám koncepce vzdělávání v České republice a s nimi související nutnosti zvyšování kvality vzdělávání mě zajímalo, jak tyto změny vnímají učitelé, kterých se tato reforma bezprostředně dotýká. Cílem praktické části mé práce bylo zjistit, jak na sídlištní škole v Praze, kde již několik let učím, učitelé vnímají školskou reformu (a s ní související zavedení školního vzdělávacího programu) a zda podle nich...

Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.

Vývoj loftového bývania
Ovšonková, Veronika
Hlavním tématem bakalářské práce je popsat vznik a historický vývoj netradičního bytového typu -- loftu. V první části se práce věnuje charakteristice tohoto stylu bydlení a postupné proměně jeho funkce od vzniku až po současně vznikající stavby. V druhé části jsou zmapované již zrealizované a připravované projekty přestavby technických budov na lofty se zaměřením na prostředí České a Slovenské republiky a s ukázkami realizací, na kterých je vysvětlena charakteristika loftového typu bydlení. V další části práce jsou vyjmenované hlavní klady a zápory bydlení v atypickém prostoru. K problémům vznikajícím při přestavbě, zařizování a bydlení v loftu jsou nabídnuta možná řešení na jejich odstranění nebo minimalizování.

Německé předsednictví v Radě EU
Novotný, Ondřej ; Sršeň, Radim (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá německým předsednictvím v Radě Evropské unie po skončení studené války. Cílem je charakterizovat vývoj německé integrační politiky v tomto období a zjistit, jakou roli hraje institut předsednictví v Radě EU pro jejího největšího člena. První kapitola definuje EU z pohledu více teoretických přístupů, především z realismu a idealismu. Dále charakterizuje vývoj, funkce a cíle institutu předsednictví Rady EU a rozebírá problematiku postavení velkých a malých států. Druhá kapitola popisuje cíle, průběh a výsledky všech tří německých předsednictví (1994, 1999 a 2007), na základě čehož pak v třetí kapitole dochází k jejich komparaci a analýze proměn integrační politiky SRN. V poslední kapitole hodnotím a analyzuji roli SRN v Radě EU a na základě toho navrhuji určité kroky, které by Německo mohlo podniknout v příštím předsednictví. Autor dochází k závěru, že Německo jako velký stát je schopno (na rozdíl od menších států) prosazovat své zájmy i mimo předsednictví v Radě EU, ale i tak pro něj tento institut představuje důležitý instrument pro prosazování různých politik.

Strategie oplozování u ryb s vnějším oplozením
SIDDIQUE, Mohammad Abdul Momin
Morfologické vlastnosti, druhově specifické rozdíly, vývoj a funkce obalů jikry hrají významnou roli v porozumění oplozovacím strategiím u ryb stejně jako jejich umělé reprodukci. Zhodnotili jsme morfologii a vývojová stádia obalů jiker, mechanismus blokování polyspermie a také úlohu mikropyle a kortikálních granulí při eliminaci polyspermie jeseterovitých ryb. Struktury obalů jiker jsou u této čeledi velmi podobné. Skládají se z vnějšího obalu (thekální buňky, bazální lamina, folikulární epitel), pětivrstevného obalu oocytu (adhesivní vrstva, alveolární vrstva, epitelární vrstva a zona radiata externa a interna) a vrstvy matrixu oocytu a kortikálních granulí. Vývoj obalů jiker jeseterovitých ryb uvnitř ovárií se skládá z pěti fází s dalšími změnami následovanými po oplození. Navíc jsme standardizovali terminologii používanou pro popis membrán jiker, což může minimalizovat zmatky a být nápomocné pro budoucí práce zaměřené na jikry jeseterovitých ryb stejně jako další rybí druhy. Dále se tato práce zabývá poměrem množství spermií vůči jikře (vyžadovaným k oplodnění jikry) a vlivem před inkubace jiker u sladkovodních druhů před jejich oplozením, což poslouží u jesetera malého (Acipenser ruthenus) k standardizaci reprodukčních protokolů. Před inkubační doba neměla žádný vliv na úspěch při oplození ve vztahu k poměru spermie vůči vajíčku u hodnot 430 000:1 a 43 000:1 (počet spermií : na jikru). Na druhou stranu tato doba před inkubace byla důležitá (signifikantní) v případě použití nízkého počtu spermií 4300:1 a 430:1. Použitím experimentálního sub optimálního poměru spermie-jikra jsme odhalili pozitivní vliv před inkubační doby a to u poměru 430:1 s tím, že 0,5 minuty před inkubace zvýšilo míru oplození, oproti před inkubace v délce 10 min. Transmisní elektronová mikroskopie odhalila, že před inkubace jiker ve vodě po dobu méně než 10 min nespouští kortikální reakci. Což logicky naznačuje, že při nízkém poměru spermie-jikra s před inkubací v rozmezí 0,5 - 1 min ve sladké vodě před oplozením může zvýšit fertilizační úspěch u jesetera malého (minimálně oplozenost nesníží). Vliv před inkubace v mořské vodě a délka trvání vnímavosti k oplození (receptivity) jiker byla určována pro čerstvě vytřené i přezrálé jikry u morčáka evropského. Naše výsledky odhalily signifikantní vliv před inkubační doby u čerstvě vytřených (P < 0,01) i přezrálých jiker (P < 0.01). Čerstvá jikra měla vyšší oplozenost než přezrálá jikra. Oplozenost signifikantně klesala v obou příkladech po 3 min před inkubace. Což ukazuje, že jikry morčáka evropského si zachovávají schopnost oplodnění spermatem do 3 minut po jejich uvolnění do mořské vody. Dále byl určován vliv před inkubace jiker a aktivačních medií na procento embryí v očním embryonálním stádiu vývoje u jelce jesena (Leuciscus idus). U embryí v očním stádiu vývoje, před inkubační doba měla signifikantní vliv na procento embryí při užití sladkovodního aktivačního media (P < 0.001). Procento embryí v tomto stádiu vývoje postupně klesalo s prodlužováním před inkubační doby. Druh aktivačního media měl signifikantní vliv na procento embryí v očním stádiu vývoje pro každou před inkubační dobu (P < 0,05). Přesněji řečeno, sladká voda produkovala nižší procento embryí v očním stádiu vývoje pro každou před inkubační dobou, zatímco slaná voda a Woynarovichův roztok produkovaly vyšší procento embryí v očním stádiu vývoje v čase 0 s a 30 s před inkubací. Analýza parametrů spermií pomocí CASA softwaru, neukázal vliv aktivačního media na jejich parametry. Naše výsledky ukazují, že slaná voda a Woynarovichův roztok zlepšují míru oplození u jelce během oplozování. Závěrem, tato dizertační práce poskytuje základní znalosti biologie gamet, role periody receptivity jiker, vliv před inkubace jiker a různých aktivačních médií, které mohou být užitečné pro pochopení oplozovací strategií u několika druhů ryb s vnějším oplozením, stejně tak jako pro standardizaci jejich oplodňovacích protokolů při umělé reprodukci.

Může se stát regionální divadlo kulturním centrem?
Šesták, Jiří ; Gajdoš, Július (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent) ; Herman, Josef (oponent) ; Gregorini, Jindřich (oponent)
Tato práce se v rámci úsilí o výzkum dosahu a rozsahu problematiky kulturního managementu praktikovaného v divadle - snaží odpovědět na otázku formulovanou v jejím názvu: Může se stát regionální divadlo kulturním centrem? Postupné ujasňování tohoto cíle, jeho souvislostí a bezprostředních i nepřímých předpokladů takového směřování se v tomto kontextu vedlo k propojení s problematikou divadla v přírodním prostoru, konkrétně využívání možností Otáčivého jeviště v českokrumlovském zámeckém parku. Vynález scénografa Joana Brehmse obsahuje vzhledem ke svému originálnímu přínosu evropskému divadlu podle mého názoru možnost, jak se i rozvíjením tohoco historie Jihočeského divadla otevřela, dostat blíže k realizaci cíle, který mi tanul na mysli. Funkce šéfa činohry i post ředitele Jihočeského divadla mě přiměly k tomu, abych se dále a hlouběji zamýšlel nad problematikou řízení složitého divadelního organismu, a to zejména ve změněných ?tržních? podmínkách.Problematika řízení umělecké potažmo kulturní instituce, jejíž různá řešení jsem poznal nejdřív na vlastní kůži jako herec a pak je musel sám činit v nejrůznějších situacích, do kterých mě přivedl výkon mých manažerských funkcí, tvořila další náplň mého studia.