Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Penitenciární a postpenitenciární péče v České republice
Poláchová, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Anotace: Cílem diplomové práce je popis systému penitenciární a postpenitenciární péče v České republice a zmapování, zda a jak funguje propojení těchto dvou složek v praxi. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. V teoretické části nejprve objasňuji pojmosloví, dále se zabývám tím, jakými subjekty je u nás penitenciární a postpenitenciární péče poskytována, co je jejím smyslem a cílem, a také jak jsou tyto dvě složky propojeny. V teoretické části se dále podrobně zabývám tím, jak je v našem státě péče o obviněné a odsouzené osoby koncipována, jaké jsou možnosti práce s klienty ve věznicích, jaká jsou specifika této činnosti a v neposlední řadě se zaměřím na výchovu, vzdělávání a zaměstnanost osob ve výkonu vazby a trestu. Praktická část diplomové práce vychází z praxe, kterou jsem v rámci svého studia absolvovala ve vazební věznici Praha - Ruzyně. Na úvod popisuji, jak se ve věznici Ruzyně s obviněnými a odsouzenými pracuje, jaké je složení odborného personálu a jaké zde má klient možnosti, co se týče programu zacházení, vzdělávání a zaměstnání. Dále je součástí mé praktické části kvalitativní výzkumná sonda, kde formou rozhovorů s klienty věznice mapuji jejich životní situaci a zaměřuji se především na jejich názor na propojenost penitenciární a postpenitenciární péče. Zajímá mne tedy zejména...
Náboženský život v československých věznicích v období komunistického režimu
Synek, Jan ; Rychlík, Jan (vedoucí práce) ; Blažek, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o československém vězeňství v letech 1948 - 1989 z pohledu náboženství. Zabývá se vývojem vězeňské duchovní služby, sleduje její zánik po únoru 1948 a popisuje, jakým způsobem vězni řešili zákaz praktikování náboženství ve věznicích. Dále se zaměřuje na náboženské perzekuce v komunistickém Československu, uvádí důvody, pro které byli příslušníci jednotlivých konfesí vězněni a ukazuje, jak se jejich víra promítala do každodenního vězeňského života. Autor poukazuje na soustředění duchovních do uzavřených oddělení, vysvětluje, co bylo jeho příčinou a snaží se vykreslit každodenní život těchto uzavřených komunit. Detailně popisuje, jak odsouzení praktikovali úkony, spojené s jejich vírou a zabývá se odlišnostmi jednotlivých konfesí. Práce se zamýšlí nad smyslem věznění mnoha set duchovních, řeholníků a laiků některých církví v komunistickém Československu. Zamýšlí se nad silou víry a přesvědčení, vystavené krutému fyzickému zacházení a psychickému nátlaku. Rovněž řeší otázku kolaborace, vztahy mezi příslušníky jednotlivých vyznání a mezi odsouzenými a dozorci. V závěru pak vykresluje, jak nábožensky založení lidé, kteří prošli komunistickými věznicemi a pracovními tábory, hodnotí tuto zkušenost a její důsledky pro jejich další život a působení.
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Životní svět trestankyň v řepském klášteře Kongregace sv. Karla Boromejského (na přelomu 30. a 40. let 20. století)
Dopitová, Michaela ; Pullmann, Michal (vedoucí práce) ; Hladík, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je nastínit každodenní život a osudy trestanek v řepském klášteře Kongregace sv. Karla Boromejského na přelomu třicátých a čtyřicátých let dvacátého století. Práce zahrnuje rozbor trestanek na základě jejich národnosti, sociálního složení, typu zločinu, doby trestu, či náboženského vyznání. Dále se věnuje cílům trestnice, výchovným prostředkům aplikovaným na ženy a respektem trestanek k těmto prostředkům i k samotnému personálu. Popisuje každodenní rytmus v řepském klášteře, včetně činností, které ženy vykonávaly. Sleduje chování a jednání trestanek, jejich vzájemné vztahy, hierarchie mezi ženami a procesy vyjednávání mezi nimi.
Nepodmíněný trest odnětí svobody
Gistrová, Jolana ; Tlapák Navrátilová, Jana (vedoucí práce) ; Galovcová, Ingrid (oponent)
Nepodmíněný trest odnětí svobody Abstrakt Tato diplomová práce se zaobírá problematikou nepodmíněného trestu odnětí svobody, jež je trestem ze všech trestních sankcí nejpřísnějším, protože představuje nejzávažnější zásah do základních práv a svobod pachatele a také trestem univerzálním, protože může být uložen za každý trestný čin obsažený ve zvláštní části trestního zákoníku. Zároveň je nepodmíněný trest odnětí svobody prostředkem ultima ratio a měl by být ukládán v případech, kdy nepostačí uložení trestní sankce méně postihující. Účelem výkonu trestu odnětí svobody je snížit pravděpodobnost recidivy a působit na odsouzené tak, aby po propuštění vedli soběstačný život v souladu se zákony. Cílem této práce je podat ucelené shrnutí problematiky nepodmíněného trestu odnětí svobody a zmapovat a kriticky zanalyzovat aktuální stav českého vězeňství. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola se věnuje definování pojmu a účelu nepodmíněného trestu odnětí svobody. Druhá kapitola je pak zaměřena na právní úpravu tohoto trestu. Ve třetí kapitole jsou rozebrány obecné zásady ukládání trestních sankcí, pravidla pro ukládání nepodmíněného trestu odnětí svobody a v neposlední řadě jsou zde také uvedeny druhy nepodmíněných trestů vzhledem k jejich délce. Těžištěm práce je kapitola čtvrtá, která poskytuje ucelený...
Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody
Smutná, Kateřina ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Vliv pohybové aktivity na kvalitu života osob ve výkonu trestu odnětí svobody. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda se úroveň zdravotně orientované zdatnosti a kvality života osob ve výkonu trestu odnětí svobody po aplikaci desetitýdenního cvičebního programu zvýší. Dalším cílem je zjistit, zda se výsledky sledovaných aspektů absolventů cvičebního programu budou výrazně lišit od výsledků odsouzených, jež cvičební intervenci nepodstoupili. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Kvantitativního výzkumu se zúčastnily čtyři výzkumné soubory. Výzkumné soubory I. (N=5) a II. (N=7) před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu vyplňovaly dotazník kvality života vlastní konstrukce a podstoupily testování zdravotně orientované zdatnosti pomocí testové baterie Fitnessgram. Dílčí motorické testy hodnotily vytrvalost, svalovou sílu a flexibilitu. Toto měření rovněž proběhlo před a po absolvování organizovaného desetitýdenního pohybového programu. Probandům výzkumného souboru III. (N=15) a IV. (N=15) byl k dispozici pouze dotazník kvality života, a to ve dvou termínech, shodných s měřením výzkumných souborů I. a II. Výsledky: Výsledky ukázaly pozitivní vliv pravidelné pohybové aktivity na fyzickou kondici zúčastněných, kteří vykazovali ve většině případů zlepšení...
Vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody
Bryndová, Jana ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížení širokého tématu, týkajícího se vzdělávání jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody a jejich motivaci ke vzdělávání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části, s pomocí odborné literatury, se zaměřuji na kriminalitu, vězeňství, a to včetně historie. Další kapitola řeší statistiky vězeňství, tresty v ČR, a to i ty alternativní. Následně se věnuji resocializaci, vzdělávání a motivaci jedinců ve výkonu trestu odnětí svobody. Poslední kapitola teoretické části se věnuje programům zacházení. Představuji v ní činnosti programu, jak se program sestavuje a druhy programů. V praktické části přibližuji mé hypotézy, výzkumné metody a charakterizuji skupinu respondentů. Je zpracována kazuistika s jedním konkrétním vězněm. Dalším krokem je dotazníkové šetření, které bylo zasláno vězňům. Následuje zpracování jeho výsledků a hypotéz. Poslední kapitola diplomové práce obsahuje závěr a diskuzi nad získanými poznatky. KLÍČOVÁ SLOVA vězeňství, historie vězeňství, vzdělávání, program zacházení, motivace, zaměstnávání, trest odnětí svobody
Věznice s ostrahou - oddělení s vysokým stupněm zabezpečení
Kvízová, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat proces odborného zacházení s důrazem na snižování kriminogenních rizik s odsouzenými muži zařazenými do věznice s ostrahou v oddělení s vysokým stupněm zabezpečení. Odsouzení pachatelé trestné činnosti vykazují odlišnou míru rizikovosti i různou strukturu kriminogenních faktorů. Aby s nimi mohla Vězeňská služba ČR efektivně pracovat, potřebuje znát jejich kriminologický profil. Za uvedeným účelem analyzuje relevantní anamnestická a speciálně pedagogická data. Na základě jejich hodnocení pak dochází ke stanovení obsahu programu zacházení, který počítá s variací přístupů a metod pedagogických, sociálně-právních a psychologických, se zřetelem ke konkrétně zjištěným rizikovým kriminogenním faktorům a potřebám. Vlastní výzkumná studie, která v rámci diplomové práce tvoří jádro praktické/empirické části, sestává z analýzy self-reported posuzovaných rizikových faktorů a subjektivně vnímané reaktibility (příp. analogicky terapeutické responzivity) a vhodné penitenciárně-pedagogické provázání dostupných aktivit programu zacházení. Design výzkumného projektu je metodologicky zpracován v opoře smíšeného přístupu s vhodným propojením kvalitativních a kvantitativních metod sběru, transformace/operacionalizace a interpretace/vyhodnocení datového souboru. Za...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.