Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální studium tření umělých kloubních chrupavek
Kulíšek, Vlastimil ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Rebenda, David (vedoucí práce)
K náhradě poškozené kloubní chrupavky se používá mnoho konvenčních materiálů, které začínají být nahrazovány inovativními biomimetickými materiály, které kopírují vlastnosti kloubní chrupavky. Jedněmi z těchto materiálů jsou polyvinylalkoholové (PVA) hydrogely zesítěné metodou freeze-thawing a cast-drying. Tyto hydrogely se blíží vlastnostem chrupavky. Za účelem objasnění vlivu kinematických a zátěžných podmínek na tření hydrogelů byly zvoleny tři stupně kluzné rychlosti a zatížení a jednotného maziva-PBS. Součinitel tření FT hydrogelu klesal s rostoucím zatížením. Závislost rychlosti nevykazovala jednotný trend a odpovídala adsorpčně-odpudivému modelu pro PVA gely. Součinitel tření CD hydrogelu rostl s rostoucí kluznou rychlostí dle adsorpčně-odpudivého modelu pro PVA gely. Zvýšení zatížení pří nízkých rychlostech CD hydrogelu vyvolalo mírné snížení součinitele tření. Při nejvyšší rychlosti existovalo optimální zatížení, při kterém bylo dosaženo nízkého součinitele tření. CD hydrogel vykazoval několikanásobně nižší součinitel tření než chrupavka. FT hydrogel dosáhl nižšího součinitele tření než chrupavka pouze při 5 N a 10 mm s-1. Tato práce přispívá pochopení tribologických vlastností PVA hydrogelů.
Telemetrický systém pro RC letadlo s navigací
Orolin, Jakub ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Háze, Jiří (vedoucí práce)
Tento projekt je zameraný na návrh telemetrického systému pre rádiom ovládané modely lietadiel. Výstup z tohto systému predstavuje dôležité letové údaje ako sú napríklad rýchlosť, nadmorská výška, smer letu, natočenia alebo geografická pozícia na mape. Ďalej je systém schopný kontrolovať všetky interné palubné stavové parametre. Všetky tieto parametre sú v reálnom čase zobrazované v prijímacej stanici, ktorej súčasťou je hlasová navigácia na pristátie. Ďalšou súčasťou prijímacej stanice je letový záznamník alebo databáza, do ktorej sa počas letu zapisujú jednotlivé údaje pre ich poletovú analýzu.
Analýza akustického signálu pro detekci rychlosti vozidel
Koníčková, Tereza ; Beneš, Petr (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření programu pro analýzu zvukového signálu projíždějícího automobilu s cílem určení rychlosti. Práce popisuje jednotlivé metody měření rychlosti automobilu a předkládá novou metodu měření rychlosti – využití Dopplerova principu při analýze zvukového signálu. Práce ověřila, že je tuto metodu k určení rychlosti vozidla možno použít.
Změna rychlosti řeči
Kovářík, Aleš ; Schwarz, Petr (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o změně rychlosti řeči. Jako metoda pro změnu rychlosti byla v této práci použita PSOLA (Pitch Synchronous OverLap Add). PSOLA je algoritmus pracující v časové oblasti. Práce rovněž uvádí další metodu -- fázový vokodér pracující ve frekvenční oblasti. Tato práce dále rozšiřuje metodu PSOLA o fonémový rozpoznávač s úmyslem zvýšit srozumitelnost výsledné řeči vyhodnocením typu hlásek v mluveném projevu -- samohlásky, frikativy apod. Pro ověření kvalit navrženého propojení metody PSOLA a fonémového rozpoznávače byla vytvořena aplikace, která toto spojení realizuje.
Využití multi-body simulačních nástrojů ve výuce předmětu Kinematika
Jediný, Lukáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou počítačových příkladů pro výuku předmětu Kinematika. Jde o ukázku možností současných multi-body simulačních nástrojů. Modelovány byly především jednodušší mechanizmy, které mají pro studenty vyšší hodnotu, než modely složitých kinematických mechanizmů.
Vnímání rychlosti vozidla chodcem
Rak, Martin ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti vozidla z pohledu chodce. Teoretická část se skládá z rešerše smyslového vnímání člověka a konstrukce motorových vozidel. V praktické části je navrženo a popsáno provedené měření, které poskytlo data potřebná k následnému vyhodnocení různých faktorů a jejich vlivu na přesnost odhadů rychlosti vozidla.
Vliv prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod
Franc, Šimon ; Frič, Jindřich (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod. V úvodní části je vymezen pojem aktivní bezpečnost a rozčleněn do čtyř kategorií. V následujících čtyřech kapitolách jsou jednotlivé kategorie aktivní bezpečnosti blíže popsány a vybrané prvky jsou rozebrány podrobně. V kapitole sedm je vyhodnocen dotazník, který zjišťoval názor lidí na některé prvky aktivní bezpečnosti. V rámci této práce byly dále provedeny praktické jízdní zkoušky, jejichž popis a vyhodnocení je v posledních kapitolách.
Vibrodiagnostika elektrických strojů
Boháček, Daniel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato samostatná práce se zabývá metodami analýz vibrací u elektrických točivých strojů. Ze začátku je nutné si vysvětlit základní pojmy a uvést do problematiky vibrací. Následně je práce zaměřena na zdroje vibrací u elektrických strojů. Jsou i popsány závady na elektrických točivých strojích způsobující vibrace. Snímání se provádí pomocí snímačů výchylky, rychlosti a zrychlení. Změřený signál je potřeba upravit a tomu se v další kapitole věnují filtry, aproximace a vzorkování. Hlavním cílem jsou metody analýz, mezi které patří nejznámější ve frekvenční oblasti frekvenční analýza (FFT) a v časové oblasti obálková metoda. Patří sem i další metody jako Kurtosis factor, Crest factor apod. Dále je v práci základní blokové schéma pro měření vibrací. Toto blokové schéma je naprogramováno a je pro něj udělané grafické uživatelské prostředí. V poslední části je vyhodnocení naměřených dat daných motorů.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Galerie Velké ceny města Brna
Sikora, Zbigniew ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navázat na urbanistickou studií provedenou v rámci předchozího modulového ateliéru a vypracovat architektonickou studii objektu Galerie Velké ceny města Brna. Návrh byl podřízen potřebám obnovit zašlou slávu ikonického okruhu, poskytnout novou náplň nedostatečně využitému areálu a vytvořit důstojné a reprezentativní místo pro prezentaci bohaté historie českého a československého motorsportu. Výsledkem je studie objektu, který tyto potřeby naplňuje a zároveň respektuje historické a morfologické hodnoty místa. Objekt vytváří ve svém bezprostředním okolí nové tematické lákadlo a vytváří potenciál pro další rozvoj přilehlého automobilového a motocyklového okruhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.