Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psaný projev u žáků pátých ročníků
Karasová, Michaela ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá zmapováním problematiky psaného projevu u žáků pátých ročníků. Práce je tradičně rozdělena na dvě části - na část teoretickou a na část empirickou. V teoretické části se práce věnuje teoretickým poznatkům dostupným o psaném projevu a o poruše psaného projevu. Pozornost zde věnujeme diagnostice psaného projevu a analýze dostupných diagnostických nástrojů, které se zabývají testováním psaného projevu. V empirické části práce se primárně věnujeme navržení testu psaného projevu a systému jeho hodnocení. Naším dalším cílem bylo ověřit vypovídající hodnotu navrženého testu psaného projevu u žáků pátých ročníku a výkon žáků mezi sebou porovnat. V rámci sekundárního cíle práce jsou výsledky testu zpracovány statisticky kvantitativní metodologií a jsou následně diskutovány z hlediska pohlaví, z hlediska vzoru písma (vzor písma Comenia Script a vázaný vzor písma) a z hlediska přítomnosti či nepřítomnosti SPU. Dílčím cílem je ověření korelace výsledků navrženého testu. Sběr dat probíhal skupinovou administrací. Výzkumné studie psaného projevu se zúčastnilo celkem šest základních škol. Získali jsme data celkem od 125 žáků pátých ročníků. Do výzkumné studie jsme následně zařadili 48 žáků bez specifických obtíží a 8 žáků se specifickými obtížemi. V testu psaného projevu byl...
KOMENTOVANÝ PŘEKLAD - Lois Lowry: The Remembered Gate and the Unopened Door (Sutherland Lecture, April 2001, dostupné na http: www.loislowry.com/)
Dudková, Anežka ; Kalivodová, Eva (vedoucí práce) ; Hájek, Matouš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je překlad projevu Lois Lowryové s názvem The Remembered Gate and the Unopened Door. Lowryová jej přednesla v roce 2001 a následně jej publikovala na svých internetových stránkách. V teoretické části poté následují analýza původního textu, popis zvolené metody překladu, typologie překladatelských problémů a jejich řešení a typologie posunů, které nastaly při překladu.
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá metodologii cizích jazyků - osvojování si čtenářských dovedností dětí, zvláště pak výslovnost angličtiny. Práce se zaměřuje na to, jak systematická explicitní metoda výuky Phonics pomáhá při učení se čtení a správného vyslovování. Dále zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Praktická část se zaměřuje na testování dvou skupin dětí, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. Data byla sebrána v regionech Praha a Hradec Králové. Testováno bylo 62 studentů, z nichž 33 tvořilo kontrolní skupinu žáků, zbylých 29 pak bylo vyučováno metodou Phonics. Test, který prověřoval čtení existujících slov, výslovnost smyšlených výrazů a slova, která pravidlům Phonics nepodléhají, byl specielně vytvořen pro testování EFL studentů a tvořily jej dvě různé aktivity. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda explicitní výuka Phonics pomáhá při čtení a výslovnosti nejen rodilým mluvčím...
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Role kresby lidské postavy ve školní zralosti
Holovenčuková, Nikola ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na kognitivní stránku školní zralosti v kontextu Jiráskova Orientačního testu školní zralosti. Výchozí otázkou jsou vzájemné souvislosti výkonů v kresbě postavy s výkony dalších úloh tohoto testu, a to ve sféře jak názorného, tak i verbálního myšlení. Empirickým materiálem, který tuto problematiku objasňuje, jsou výkony dětí v úkolech Jiráskova Orientačního testu školní zralosti včetně testu verbálního myšlení. Design výzkumu je tvořen kombinací transverzálního a longitudinálního přístupu. O spolupráci byly požádány děti z předškolních tříd mateřských škol a žáci prvních i druhých tříd základní školy. Na základě provedeného šetření jsem zjistila, mezi kterými úlohami existují těsné vztahy, a u kterých kombinací se naopak souvislosti nepotvrdily a to v horizontu tří věkových kategorií. Výsledky této práce také umožňují posoudit, zda kresba lidské postavy predikuje vývoj výkonu v dalších úlohách či naopak některá dílčí úloha implikuje vývoj v plnění kresby lidské postavy. Přínosem této práce jsou tak hlubší poznatky o vývoji plnění úloh Jiráskova Orientačního testu, který stále slouží jako diagnostická pomůcka k posouzení školní zralosti.
Reflexe psaní v Hančových Sešitech
Sudzinová, Tereza ; Špirit, Michael (vedoucí práce) ; Merhaut, Luboš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu autorových textů tematizujících vlastní psaní v zápisech, jež v Hančových Událostech tvoří oddíl Sešity. Zabývá se tím, jak je v díle portrétován spisovatel a jeho řemeslo. V rámci interpretace textu věnuje autorka pozornost identitě píšícího "já" či vztahu mezi psaním a tělesností. Předkládá také stylistickou analýzu Sešitů s důrazem na komunikační situaci.
Evoluce komunikačních činností u žáků 1. - 3. ročníku na základní škole
Babušová, Gabriela
Disertační práce s názvem Evoluce komunikačních činností u žáků 1.-3. ročníku na základní škole vychází z dosavadních poznatků k tématu a předkládá vlastní poznatky získané výzkumem, který se zaměřuje na oblast komunikační výchovy, na rozvoj komunikačních činností ve výchovně- vzdělávacím procesu a na vzdělávání českých a vietnamských žáků ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. V teoretické části rigorózní práce systematizuji dosavadní poznatky vztahující se k tématu a považuji je za východiska pro výzkumnou část práce. Hlavním cílem práce je na základě výzkumných šetření vytvořit a předložit komplex vypovídající o evoluci komunikačních činností u žáků mladšího školního věku během 1. vzdělávacího období s přihlédnutím ke vzdělávání žáků vietnamského etnika. Výzkumné téma je dále rozpracováno do dílčích cílů, k jejichž naplnění práce směřuje. Praktická část je zaměřena na deskripci projektu výzkumu, výzkumných šetření, vyhodnocení údajů a poznatků získaných z vlastní pedagogické praxe. Intencí práce je i snaha přispět k obohacení pedagogické teorie a praxe předložením podkladů, které by mohly být použity ve výuce didaktiky v pregraduálním vysokoškolském studiu a následně i v běžných třídách základních škol, v nichž se vyskytují žáci s cizím mateřským jazykem. Prostřednictvím této práce předkládám...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.