Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Terapie přijetí a odhodlání z terapeutické perspektivy
Čermáková, Karolína ; Líbalová, Ivana (vedoucí práce) ; Kubín, Daniel (oponent)
Téma diplomové práce je představení terapeutického směru Terapie přijetí a odhodlání z terapeutické perspektivy, známý též pod zkratkou ACT. ACT je behaviorální terapie, která vznikla v 80. letech v rámci třetí vlny kognitivně-behaviorální terapie. Terapeutický směr integruje osvědčené přístupy behaviorální analýzy a kognitivně-behaviorální terapie s prvky všímavosti, humanistické psychoterapie a existenciální psychoterapie. První část teoretické práce se zabývá úvodem do ACTu. Věnuje se používané terminologii, vzniku terapeutického směru a filozofickým východiskům. Dále se zabývá základní charakteristikou směru, rozlišení směru od kognitivně-behaviorální terapie a dosavadnímu výzkumu ACTu. Druhá část teoretické práce je zaměřena na ACT v terapeutické praxi. Popisuje šest základních jádrových procesů ACTu, taktéž šest protikladných patologických procesů a věnuje se i aspektu soucitu. Následuje kapitola věnující se přístupu ke klientovi a terapeutickému vztahu. Na konci je popsán obvyklý formát a struktura ACT sezení. Ve výzkumné části je prezentován realizovaný kvalitativní výzkum. Cílem realizovaného výzkumu bylo poskytnutí náhledu do perspektivy českých terapeutů, kteří ACT využívají se svými klienty. Cílem bylo také prozkoumat a analyzovat subjektivní pohledy vybraných odborníků na přínosy a...
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Vztah žáků k učení a poznání - váha a struktura intelektuálních a školních poznatků
Kubín, Daniel ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Anotace: Od narození do teď jste se naučili mnoho věcí. Zamyslete se, které to jsou. Co byste se každý ještě chtěl? Tyto otázky zabývající se vztahem k poznání byly již po třetí, od roku 1992, kladeny žákům osmých tříd vybraných tří pražských škol. Tito žáci na základě námi položené otázky písemně zpracovali odpovědi libovolnou literární formou. Zpracovaný výsledek pro výzkum pak nazýváme poznatkové bilance. První, kdo tuto techniku použil, byl v roce 1992 Bernard Charlot. Ten touto technikou zkoumal vztah k poznání u žáků z odlišných sociálních vrstev. V České republice kvantitativní výzkum prostřednictvím poznatkových bilancí jako první provedla Pražská skupina školní etnografie v roce 1992. Identifikovala základní strukturu vztahu žáků k poznání a váhu učení, včetně školního v něm. Po deseti letech byl v roce 2002 výzkum replikován na stejných školách. Jeho výsledky, byly srovnány s deset let starými daty Předkládaná práce replikuje původní výzkum podruhé. Analyzovány byly poznatkové bilance 117 žáků ze tří základních škol v Praze 3. Využity byly metoda obsahové analýzy bilancí a statistické techniky zjišťování významnosti rozdílů mezi očekávanými a empirickými četnostmi výskytu položek v jednotlivých oblastech a kategoriích tvořících strukturu bilancí. Data umožňují zjistit vývoj struktury vztahu žáků k...
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Funkcionalita a problémy v psaní u žáků třetích tříd
Kubín, Daniel ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Písmo a písemný projev je nedílnou součástí naší kultury a civilizace. Jedná se o významnou a nepostradatelnou dovednost, která z nás dělá plnohodnotného člena společnosti. Při osvojování této dovednosti mohou vznikat dílčí problémy, které je třeba zachytit co nejdříve, aby bylo možné zajistit co nejrychlejší a nejefektivnější nápravu. Předkládaná práce se zabývá hlubším popisem písemného projevu žáků třetích ročníků základních škol. Pro tento výzkum využívá přepracovanou hodnotící stupnici A. Kucharské a J. Veverkové z roku 2011. Pomocí takto přepracované škály byla zachycena a popsána míra upevnění a zvládání dovedností v psaní u žáků třetích ročníků. Dále byly sledovány oblasti chybovosti a reflexe práce s chybou. Poslední oblastí škály byla sledována míra upevnění gramatických a písařských dovedností žáků. Analyzováno bylo 90 diktátů žáků z Prahy, středočeského a východočeského kraje vyučovaných genetickou a analyticko-syntetickou metodou. Při zpracování a vyhodnocení dat byly využity jednak kvantitativní metody, tedy parametrické testy a vícerozměrné metody. Dále pro doložení konkrétní problematiky kvalitativní analýza Data nám umožnila zjistit míru upevnění písma a poskytla nám pohled na kvalitu písemného projevu mezi chlapci a dívkami. Díky tomu jsme mohli zjistit, zda je přítomen vliv...
Vztah žáků k učení a poznání - váha a struktura intelektuálních a školních poznatků
Kubín, Daniel ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Anotace: Od narození do teď jste se naučili mnoho věcí. Zamyslete se, které to jsou. Co byste se každý ještě chtěl? Tyto otázky zabývající se vztahem k poznání byly již po třetí, od roku 1992, kladeny žákům osmých tříd vybraných tří pražských škol. Tito žáci na základě námi položené otázky písemně zpracovali odpovědi libovolnou literární formou. Zpracovaný výsledek pro výzkum pak nazýváme poznatkové bilance. První, kdo tuto techniku použil, byl v roce 1992 Bernard Charlot. Ten touto technikou zkoumal vztah k poznání u žáků z odlišných sociálních vrstev. V České republice kvantitativní výzkum prostřednictvím poznatkových bilancí jako první provedla Pražská skupina školní etnografie v roce 1992. Identifikovala základní strukturu vztahu žáků k poznání a váhu učení, včetně školního v něm. Po deseti letech byl v roce 2002 výzkum replikován na stejných školách. Jeho výsledky, byly srovnány s deset let starými daty Předkládaná práce replikuje původní výzkum podruhé. Analyzovány byly poznatkové bilance 117 žáků ze tří základních škol v Praze 3. Využity byly metoda obsahové analýzy bilancí a statistické techniky zjišťování významnosti rozdílů mezi očekávanými a empirickými četnostmi výskytu položek v jednotlivých oblastech a kategoriích tvořících strukturu bilancí. Data umožňují zjistit vývoj struktury vztahu žáků k...

Viz též: podobná jména autorů
7 Kubín, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.