Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etické problémy pracovníků nemocnice z hlediska organizační etiky
Braunerová, Marcela ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Povolná, Pavla (oponent)
Organizační etika je koncept, který se zaměřuje na podporu a aplikaci etických principů a hodnot v činnosti organizace. Podle teorie sociální odpovědnosti, která vytváří základ konceptu organizační etiky, má organizace závazky k zainteresovaným skupinám tzv. stakeholders, mezi něž řadíme např. zákazníky, ale třeba i zaměstnance. V rámci této práce se budu zabývat především závazky organizace, resp. nemocnice ke svým zaměstnancům. Pro potřeby výzkumu tématu etického jednání pracovníků nemocnice v kontextu organizační etiky jsem zvolila kvalitativní metodologii za pomoci metody rozhovoru. Na základě analýzy dat jsem následně identifikovala jako hlavní zkoumaný jev etické problémy pracovníků nemocnice. Pracovníci byli vybráni na základě profesního zaměření a pracovní pozice. Jednalo se o zdravotní sestry, lékaře, zástupce zdravotnického managementu i top managementu nemocnice. Klíčová slova: Organizační etika, stakeholders, profesní etika, sestra, lékař, management, kultura organizace, etický kodex.
Očekávání rodičů od osobnosti současného učitele prvního stupně základní školy
Polanecká Ondrejková, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je v teoretické rovině shrnutí formálních i neformálních nároků, které jsou kladeny na současného učitele prvního stupně základní školy. Zmiňovány jsou pojmy jako kompetence učitele, pedagogické role, různé pedagogické znalosti a dovednosti, náplň práce učitele. Popsáno je zakotvení učitelské profese v zákoně. Část teoretické práce je věnována dalším složkám učitelství, jako je profesní etika, profesní standard, pedagogický takt a charakterové vlastnosti osobnosti pedagoga. V rovině praktické se na základě vyhodnocených dotazníků pro rodiče žáků práce zabývá reálnými požadavky, které jsou z jejich strany na pedagoga kladeny. V komentářích k jednotlivým bodům dotazníku se autorka opírá o zkušenosti z vlastní pedagogické praxe. Výsledkem obou částí diplomové práce je shrnutí vědomostí, dovedností a charakterových vlastností, kterými by měl dnešní učitel disponovat.
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Dreslerová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce "Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích" se zabývá současnými možnostmi a realizací vzdělávání během celé profesní dráhy pomáhajícího pracovníka. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny obecné pojmy, které pomáhající profese charakterizují. Je uvedena problematika kompetencí, které se v současnosti stávají výstupními kategoriemi vzdělávání. Jsou popsány jednotlivé fáze profesní dráhy a možnosti vzdělávání, které se k nim vztahují. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum zaměřený na osobní zkušenosti pomáhajících pracovníků s profesním vzděláváním. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Profesní etika soudců v České republice
Friedel, Tomáš ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Kosek, Jan (oponent)
Účelem předkládané diplomové práce je uvést čtenáře do problematiky profesní etiky soudců v České republice. K vypracování práce došlo především s ohledem na doposud nízkou míru pozornosti, která byla tomuto tématu věnována. Práce se skládá za čtyř kapitol, které se liší mírou abstrakce. Vnitřní systém práce je vystavěn tak, aby míra abstraktnosti s přibývajícími informacemi klesala. V první kapitole jsou vysvětleny nejobecnější pojmy spojené s profesní etikou (morálka, mrav, etika, právo). Objevuje se zde také pokus o nalezení vztahů mezi těmito pojmy. Kapitola druhá je věnována tématu profese a profesní etiky. Text se zaměřuje na poměr etiky a profesní etiky a stejně tak na poměr profese a zaměstnání. V neposlední řadě jsou zde uvedeny dva z příkladů "nesoudcovských" profesních etik. Ve třetí kapitole je popsán právní základ regulace chování soudců v České republice a dále jsou zde popsány pokusy o regulaci neprávní. Prostor poslední kapitoly je věnován rozboru dvou konkrétních případů týkajících se profesní etiky soudce. Dochází tak k aplikaci teoretických poznatků z předcházejících kapitol v praxi.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Richtrová, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
BIBLIOGRAFICKÁ IDENTIFIKACE Název diplomové práce: Profesní morálka pedagoga MŠ Pracoviště: Katedra primární pedagogiky Pedagogické fakulty Karlovy univerzity Jméno a příjmení autora: Monika Richtrová Studijní obor: Předškolní pedagogika Vedoucí práce: PaeDr. Jana Havlová Rok obhajoby: 2012 ANOTACE Diplomová práce "Profesní morálka pedagoga v MŠ" se zabývá profesionalitou a morální stránkou osobnosti pedagoga. V teoretické části se snažím, co nejkomplexněji popsat podstatu morálky, charakterizuji a definuji pojmy spjaté s morálkou. Výzkumná část analyzuje profesní morálku učitelů a komplexní pohled na možnost legalizace etického morálního kodexu pedagoga. Součástí práce je dotazník a rozhovor, který se vztahuje k dané problematice, určený pedagogům chomutovského regionu. Klíčová slova: etika, morálka, osobnost pedagoga, profesní morálka, étos povolání, etický kodex.
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.
Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Tůmová, Markéta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Šamánek, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.
Profesní etika v advokátní praxi
Černá, Lucie ; Sláma, Milan (vedoucí práce) ; Kosek, Jan (oponent)
Profesní etika v advokátní praxi Klíčová slova: ETIKA, ADVOKACIE, PROFESNÍ ETIKA Ústředním tématem mé diplomové práce je profesní etika vztahující se k výkonu advokacie v České republice a instituty s etikou advokáta související. Důvodem, proč jsem si uvedený námět zvolila, je především má dosavadní praxe v advokátní kanceláři, kde jsem se setkala již s mnoha kladnými i zápornými přístupy k výkonu tohoto povolání, a také zájem veřejnosti o advokátní etiku, který roste součastně s rostoucí potřebou občanů využívat služeb právních poradců a zástupců. V první kapitole práce jsou podrobně vysvětleny základní pojmy (etika, morálka, právo), jejichž vymezení je pro pochopení problematiky profesní etiky advokáta stěžejní, a jsou nastíněny také jejich vzájemné vztahy. Ve druhé kapitole jsou ve stručnosti představeny nedlouhé, ale bohaté dějiny advokacie na území České republiky, které se píší od 12. století. Kapitola třetí se již zaměřuje na vymezení institutu profesní etiky. První část se týká profesní etiky jako souboru mravních norem platných pro určité povolání a část druhá definuje profesní etiku ve vztahu k výkonu advokacie. Třetí část třetí kapitoly je nazvána profil advokáta. Kromě eticko-psychologického profilu advokáta, který vyjmenovává teoreticky ideální vlastnosti a schopnosti advokáta, je značná část...
Etika ve zdravotnictví se zaměřením na radiologického asistenta
FLAŠKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou etiky ve zdravotnictví se zaměřením na radiologické asistenty. V důsledku rozvoje řady nových technologií, diagnostických i terapeutických postupů je kladen velký důraz na kvalitu odborné činnosti radiologického asistenta. Toto povolání však vyžaduje i mimořádný ohleduplný přístup k pacientovi, základní znalosti z oboru etiky, ošetřovatelství i schopnost komunikace. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy etika, svědomí, profesní etika a stručně popsány etické teorie. Další část práce je věnována základním etickým principům, vztahu etiky a práva, zabývá se etickými kodexy jednotlivých zdravotnických profesí a vymezuje obor Radiologický asistent. Závěr teoretické části se dotýká tématu eutanázie. Cílem práce bylo popsat a analyzovat etické otázky a problémy, se kterými se radiologický asistent ve své praxi setkává, a jaká je obecně znalost etiky radiologických asistentů. Dalším cílem bylo zjistit, zda je dostatečně zpracována etická problematika zaměřená na obor RA. V empirické části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které jsou zpracovány do tabulek a grafů. Dotazníky byly distribuovány na oddělení radiodiagnostiky, radioterapie a nukleární medicín. Z výsledků vyplývá, že znalost základních etických principů nebo etických kodexů, které souvisejí s výkonem jejich práce, není dostatečná. Z výsledků také vyplývá, že nejčastějším etickým problémem je narušování intimity pacienta, nevhodné chování RA vůči pacientům, nevhodné oslovování pacientů a nedostatečná komunikace, která často souvisí s pracovním vytížením.
Etické otázky v profesi vojáka
JELÍNKOVÁ, Markéta
Úvod: Bakalářská práce se zabývá vlivem vojenských operací na vojáky po morálně-psychologické stránce. Cíle: Cílem práce je zjistit s jakými etickými problémy se mohou potýkat čeští vojáci v průběhu zahraničních operací. Metoda: Jedná se o kvalitativní výzkum formou polostrukturovaného rozhovoru. Cílovou skupinou byli vojenští kaplani Armády České republiky, kteří mají zkušenosti ze zahraničních operací. Výsledky: Zpracované rozhovory (rozšířené přepisy možno nahlédnout v příloze) s vojenskými kaplany, které se zaměřují na práci s vojáky po eticko-psychologické stránce. Shrnutí jednotlivých otázek se nachází v části diskuze. Závěr: V závěru práce se nachází shrnutí výzkumu s návrhy na zpracování dalšího výzkumu k dané problematice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.