Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam odborné praxe a zvyšování odborných znalostí v rámci vysokoškolského studia jako podstatného faktoru pracovního uplatnění absolventů
Jonák, Martin ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématice reálného uplatnění absolventů po absolutoriu na trhu práce v České republice a možné přípravě na tuto problematiku během studia. Míra participace studentů na jejich budoucích profesních kvalitách a zvýšení konkurenceschopnosti jejich lidského kapitálu je předmětem této práce. Postavení absolventů se v historii České republiky mění. Tato práce popisuje vývoj postavení vysokoškolsky vzdělaného absolventa v období historie České republiky, a to před Sametovou revolucí a socializmem, následně pak vývoj vzdělávací politiky terciárního vzdělání v demokratické společnosti. Tato období jsou blíže rozpracována pomocí odborných pramenů a názorových idejí. Diplomová práce se zaměřuje na časový horizont absolventů deseti let 2006-2015. Za použití výzkumného šetření autor sleduje jednotlivé strategie a postoje studentů v rámci této problematiky. Respondenti dané cílové skupiny absolventů jsou dotazováni retrospektivně na jejich počínání při studiu. Svět se mění. Dochází k technologickému pokroku, globalizaci a rozvoji států jako socioekonomických jednotek. Stejně tak se přizpůsobují a rozvíjejí se i jednotliví aktéři vzdělávacího systému v oblasti vysokých škol. Ti se adaptují na současný stav vzdělávacího systému, trh práce a celkově se přizpůsobují společnosti, a také...
Prvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.
Rathausová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.
Situace surrealistického subjektu
Svěrák, Šimon ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filosofická fakulta katedra estetiky Diplomová práce Šimon Svěrák Situace surrealistického subjektu (abstrakt) 2012 vedoucí práce: prof. PhDr. Vlastimil Zuska, CSc. Abstrakt Práce sleduje problematiku situace substanciálně založené subjektivity v historickém vývoji surrealistické zkušenosti a konfrontuje ji s vlastní postmoderní interpretací myšlení raného Marxe. Surrealistické vědomí je založené na dialektické opozici mezi racionální a iracionálními faktory myšlení. Zatímco u André Bretona je tato dialektika pochopena na modelu milostného života a vztažena k pozitivně vymezeným hodnotám lásky, svobody a poesie, svým imanentním vývojem přes myšlení a tvorbu Salvadora Dalího a Mikuláše Medka se u Vratislava Effenbergera zbavuje tohoto obsahového určení ve prospěch kritických funkcí. Psychologické zakotvení všech těchto přístupů v nevědomém životě odpovídá v ontologickém plánu zakotvení v substanci. Kritická interpretace Marxova myšlení však ukazuje, že surrealistické pojetí subjektu se neslučuje s jeho substanciálním vymezením, jelikož subjekt je zde třeba pojímat jako bytostnou negativitu. Klíčová slova André Breton - dadaismus - dialektická metoda - dialektika - erotismus - Georg Wilhelm Fridrich Hegel - imaginace - iracionalita - Karel Marx - Karel Teige -konkrétní iracionalita...
Formy spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou UK
Křížková, Julie ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V teoretické části je popsána spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou. Je zde definována role fakultního učitele a fakultní školy ve vztahu k mentoringu a pojetí Klinické školy. Dále jsou zde mapovány formy spolupráce, podoby praxí na PedF UK nebo role fakulty a vysokoškolského učitele. Další část textu se soustředí na místa propojování teorie a praxe a podobu spoluprací v edukačně vyspělých zemích. Výzkumná část práce se soustředí na mapování způsobů spolupráce fakultních učitelů s Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK, jsou zde analyzovány přínosy a úskalí spolupráce a mapovány formy motivace, které spolupráci pomáhají navazovat. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jaké formy motivace uvádějí učitelé při spolupráci s fakultou, jaká vnímají úskalí a jaké spatřují benefity a přínosy ve spolupráci s fakultou? Výzkumným nástrojem je skupinové a individuální interview. Součástí práce jsou též formulované návrhy na inovaci spolupráce fakultních učitelů a pedagogické fakulty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.