Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarka on-line a doma? Role rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky.
Růžičková, Veronika ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Vačkář, Adam (oponent)
Bakalářská práce zpracovává roli rodičů ve výtvarném vzdělávání během distanční výuky. V teoretické části práce, s oporou v odborné literatuře a internetových zdrojích, nahlíží téma z různých úhlů. První polovina teoretické části pojednává o roli rodiče ve výtvarném vzdělávání obecně. Její druhá část pak mapuje situaci ohledně distanční výuky. Předmět výtvarná výchova je v práci zpracováván zejména se zaměřením na 2. stupeň základní školy, jelikož právě této věkové skupiny se dotýká výzkumná sonda, jež je obsahem empirické části práce. Didaktická část práce je zaměřena na projekty, vzniklé na základě situace ohledně pandemie COVID-19 a následného uzavření škol. Popisuje projekty jednotlivých institucí i instituce samotné a zmiňuje některé jejich doprovodné programy. Zpracovává rovněž výtvarná díla konkrétních autorů, týkající se ústřední tematiky práce. Prostudované projekty a díla autorka využívá k vytvoření vlastního didaktického návrhu, který je rovněž součástí didaktické části práce. Empirická část zpracovává roli rodiče v distanční výuce výtvarné výchovy na základě konkrétních případů. Má charakter kvalitativní výzkumné sondy a využívá metod případové studie a etnografie. Respondenty výzkumné sondy se staly tři typy rodičů a jejich děti. Závěrem práce je její výtvarná část, která zpracovává...
Spolupráce učitele s rodinou v primární škole
Kopáčová, Lydie ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komplexní problematikou spolupráce a komunikace mezi tripartitou učitel - rodič - žák v primární škole. Teoretická část charakterizuje instituci rodiny a školy, popisuje jejich vztahy a vzájemné působení na dítě v souvislosti s vývojem společnosti, jejím pohledem na dítě, jeho výchovu a vzdělávání. Zabývá se podporou dítěte v rozvíjení jeho klíčových kompetencí (tj. schopnost komunikovat, učit se učit, řešit problémové situace, dokázat se hodnotit). Nabízí také pohled na vzájemnou anticipaci rodičů a učitele, na jejich vztahové role. Zabývám se významnými odlišnostmi v osobních a online konzultacích, vyhodnocuji jejich přínos a úskalí pro všechny zúčastněné strany a opírám se o současné nové formy pedagogické komunikace, které jsou nedílnou součástí diplomové práce. V závěru teoretické části je představen vzdělávací program Začít spolu jako příklad výchovy orientované na dítě a na partnerský vztah učitelů a rodičů. Praktická část se zabývá hodnocením spolupráce mezi učitelem a rodiči v konkrétní třídě. Na příkladech z vlastní praxe představuji formy a způsoby komunikace. Zaměřuji se na konzultace tripartity v osobním i online prostoru. Na základě dotazníků a rozhovorů s rodiči pak analyzuji, zda je tato spolupráce přínosná a zda vede k efektivnímu naplňování výchovně...
Rodičovství jako právní problém
Hanuš, Daniel ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je obsahově vymezit jednotlivé aspekty rodičovství tak, jak jsou aktuálně vnímány a upraveny v právním řádu České republiky. Téma je v práci reflektováno s ohledem na jeho historický právní vývoj včetně reflexe současné české právní úpravy. Zmiňována je také právní úprava z hlediska mezinárodního práva. Ta mnohdy představuje směr právní úpravy české. Hlavní myšlenkou tuzemské právní úpravy rodičovství je zájem dítěte a ochrana jeho základních lidských práv. Dítě je vnímáno jako specifický subjekt právních norem se všemi svými zvláštnostmi a zvýšenou potřebou právní ochrany a s ohledem na jeho postavení ve společnosti. Pro současnou společnost, která je pedocentrická, tedy na dítě zaměřená, jsou otázky spojené s právy dítěte a jeho statusovým postavením významné a je na místě řešit je ve vztahu k dítěti co možná nejpodrobněji a nejdůsledněji. Úvodní část práce je věnována historicko-právním aspektům, které jsou spojeny s problematikou rodičovství. Jsou diskutovány základní pojmy, jako je dítě, rodičovství a rodina. Základní obsahy a významy těchto pojmů jsou nazírány s ohledem na jejich interdisciplinární přesah. Jádrem práce, kterému je věnováno nejvíce pozornosti, je problematika mateřství. Tato problematika, která je často nesprávně vnímána jako jasná a jednotná, je těžištěm...
Komentovaný překlad: Un niño con autismo en la familia, Guía básica para familias que han recibido un diagnóstico de autismo para su hijo o hija
Schindlerová, Alena ; Obdržálková, Vanda (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Tato práce se skládá ze dvou částí: praktické a teoretické. Praktickou část tvoří překlad úvodu a tří následujících kapitol z příručky pro rodiče autistického dítěte Un niño con autismo en la familia, Guía básica para familias que han recibido un diagnóstico de autismo para su hijo o hija, která byla publikována Univerzitním institutem pro společenskou integraci INICO. Příručka se věnuje problematice vnitřního přijetí diagnózy a podává základní informace a PAS. Překlad probíhal ze španělštiny do češtiny. Teoretická část obsahuje komentář překladu, v němž jsou na základě překladatelské analýzy originálu diskutovány aplikované překladatelské postupy, problémy, které se při překladu vyskytly, a jejich řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zájem o nepovinná očkování v okrese Louny
Ježková, Simona ; Pírková, Vendula (vedoucí práce) ; Vaňková, Milena (oponent)
v českém jazyce Bakalářské práce je věnována nepovinnému očkování. Stavu proočkovanosti a spokojenosti rodičů s informacemi poskytovanými na toto téma. V teoretické části je krátce nastíněna historie vzniku očkování vůbec, a jeho postupné zavádění v České republice. Vysvětluje pojmy imunita a imunizace, popisuje jednotlivé infekční nemoci, proti kterým se lze v současnosti dobrovolně nechat očkovat, s výčtem dostupných očkovacích látek na trhu. Dále jsou zmíněny doporučené postupy, legislativa a povinnosti zdravotnického personálu, které mají být dodrženy při aplikaci. V empirické části je vyhodnocení kvantitativního výzkumného šetření, které bylo realizováno od září do října roku 2015 formou dotazníku. Hlavním cílem bylo zjistit proočkovanost nepovinnými vakcínami v okrese Louny, a spokojenost rodičů s mírou poskytovaných informací. Z distribuovaných 165 dotazníků bylo hodnoceno 106 zodpovězených. Výsledky ukázaly, že proočkovanost jednotlivými vakcínami je 61,3 %, přičemž největší zájem je o vakcíny proti pneumokokovým nákazám. Pokud není dítě očkované nad rámec povinnosti, pak hlavním důvodem jsou pochyby o užitečnosti očkovacích látek 33,3 %. Většina dotazovaných, byla spokojena s informacemi, poskytnutými pediatrem 74,5 %. Doplňující informace byly čerpány především z hromadných sdělovacích...
Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodičů a učitele
Frídová, Denisa ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
bakalářské práce Název práce: Pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku a jeho srovnání z pohledu rodiče a učitele Jméno a příjmení: Denisa Frídová Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: pedagogika Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Hana Krykorková, CSc. Počet stran: 66 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: psychická odolnost resilience dítě předškolního věku seberegulace iniciativa vztahy/vazby Abstrakt Teoretická část V teoretické části práce je vymezen pojem psychická odolnost, dále jsou zde představena různá pojetí psychické odolnosti. Práce seznamuje čtenáře s faktory psychické odolnosti, které jsou pro její vývoj nesmírně důležité. Samostatná kapitola je věnována charakteristice dítěte předškolního věku. Pozornost je zaměřena na nejdůležitější oblasti tohoto období, jimiž jsou socializace dítěte, hra, vývoj seberegulace a iniciativy, a také na mateřskou školu jako důležitou instituci v tomto období. Empirická část Cílem praktické části je zjistit, zda se liší pohled rodiče a učitele na pojetí psychické odolnosti dítěte předškolního věku. Vzhledem k tomu, že se psychická odolnost vyvíjí ve dvou základních prostředích - rodině a škole, jsou zde sledovány rozdíly v pohledu na pojetí psychické odolnosti rodiče a učitele. Byl použit standardizovaný dotazník DECA-2.
Bedtime story and sleep! Regulating the use of television in raising children under 6 years of age
Švecová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Rigorózna práca: "Večerníček a do postele! Regulácia užívania televízie vo výchove dieťaťa do šiestich rokov" popisuje spôsob a intenzitu, akými rodičia regulujú detské pozeranie televíznych programov. Nakoľko však televízor (ako vec) už dávno nie je v našich domácnostiach jediným zobrazovacím zariadením a televízia (ako inštitúcia) jediným vysielateľom televíznych obsahov, práca zahŕňa aj pozeranie programov na ostatných zobrazovacích zariadeniach ako počítač, tablet, notebook a smartphone, ktoré sú pripojiteľné k internetu. Cieľová skupina, na ktorú sa v práci zameriavam, sú deti od 0 do 6 rokov. Vychádzam z dvoch hypotéz. Prvá je, že rodičia majú tendenciu deti "odkladať" pred televíziu a to z rôznych dôvodov. Druhá hypotéza predpokladá, že rodičia nevenujú pozornosť času a typom programov, ktoré dieťa pozerá. A to už v jeho rannom veku, kedy je najzraniteľnejšie. Teoretická časť sa skladá z dvoch kapitol. Prvá popisuje aké miesto a význam má televízor (ako vec), televízia (ako inštitúcia) a televízne programy (ako sledované audiovizuálne obsahy) v našich domácnostiach a venuje sa vplyvom televízie na socializáciu dieťaťa v rodine. Druhá kapitola popisuje pozitívne aj negatívne vplyvy médií (televíznych programov) na deti v skúmanej vekovej kategórií. Zaoberá sa tiež špecifickými vlastnosťami...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.