Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazyk síťových médií zabývajících se skateboardingem
Hroch, Miloš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Karaščáková, Zuzana (oponent)
Cílem práce je analýza jazyka síťových médií zabývajících se skateboardingem. Nezbytnou součástí je úvod do skateboardového diskurzu zahrnující stručný nástin dějin skateboardingu jak ve světě, tak u nás. Nezbytným základem pro analýzu současných audiovizuálních klipů je část o vývoji distribuce skateboardových klipů. V práci se také zmíním o roli YouTube jakožto mediačního nástroje a jevu instantní slávy, což není jev týkající se pouze skateboardingu, ale jedná se o celospolečenský fenomén. Nosným základem práce je vymezení dvou tradic ve skateboardové žurnalistice - Thrasher magazine a Transworld Skateboarding magazine. Práce se zabývá také zmapováním české mediální krajiny, v níž má skateboarding své místo. Geneze skateboardových médií v České republice kopíruje vznik Thrasheru a Transworldu, což je velice zajímavý fakt pro celkové pochopení problematiky. Pro hlubší vhled do skateboardové subkultury se zmíním o publicistickém stylu českých médií zabývajících se skateboardingem. Skateboardová média kladou důraz na vizuální stránku mediálního obsahu a u síťových médií to platí nadvakrát, proto se dále pomocí kvalitativní sémiotické analýzy zaměřím na dekódování dvou audiovizuálních klipů skateboardové internetové žurnalistiky. Metodou komparace se pak pokusím najít shodné znaky s tradicemi...
Komparativní analýza titulních stran časopisů Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)
Kovářová, Pavla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce "Komparativní analýza titulních stran časopisu Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)" se zabývá sémiotickým rozborem titulních stran dvou týdeníků s podobným zaměřením ve stejném období. Vybraný vzorek obsahuje pět titulních stran každého z těchto časopisů, na kterých jsou zobrazeny české politické osobnosti. Na základě prvních dvou částí vysvětlujících teoretickou podstatu sémiotiky jako vědy a představujících předmět analýzy, v praktické části tato práce podrobuje titulní strany analýze, jejímž cílem je celková komparace obou časopisů z hlediska sdělovacího záměru, konstrukcí reality a jejich práce s mýty a stereotypy. Obrazový a jazykový kód je zkoumán z hlediska denotace, konotace a vyplývajících novodobých mýtů. V současném mediálním diskurzu se zabývá interpretací znaků a symbolů, dekódováním skrytých významů a vztahem k dominantní ideologii v konstruktech reality. Pozornost je zaměřena na techniku fotomontáže u Reflexu a kresby u Respektu, kompozici, barevnost a používání stereotypů. Výsledek analýzy prokazuje shodný přístup obou týdeníků k dominantní ideologii, ale rozdílný přístup ke konstrukcím reality a vytváření sdělovacího záměru, jež vychází právě ze způsobu zpracování.
Časopis Veřejné mínění (1946-1948)
Zajíčková, Hana ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce přibližuje teoretické koncepty veřejného mínění, jeho historii a počátky výzkumu u nás a v zahraničí. Popisuje okolnosti vzniku, fungování a zániku Československého ústavu pro výzkum veřejného mínění, jenž vznikl pod vedením Josefa Kopty a spadal pod I. odbor Ministerstva informací. Dále především nabízí detailní pohled na časopis Veřejné mínění, jenž u nás vycházel mezi lety 1946 - 1948 a jehož vydavatelem byl zmíněný ústav. Mezi osobnosti spojené s ústavem a časopisem patřili Čeněk Adamec, Bohuš Pospíšil a Milan A. Tesař. Časopis v té době představoval celoevropský unikát, žádný jiný ústav tehdy nevydával časopis podobného formátu, jenž by jako hlavní téma pojímal problematiku veřejného mínění. Jednalo se o odborně-popularizační periodikum, jež bylo určeno odborné i laické veřejnosti. V jednotlivých podkapitolách je přiblížen konkrétní obsah časopisu, který se mimo jiné skládá z odborných statí různého charakteru, ze zpráv o domácích a zahraničních výzkumech, z ohlasů čtenářů a dalších rubrik. Zvláštní pozornost je věnována informacím, jež souvisí s oblastí médií.
Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?
Samšuková, Jana ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Lábová, Alena (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce "Jsou české lifestylové časopisy jen nositelem reklamy?" hodnotí obsah dvou českých lifestylových magazínů - JOY a Harper's Bazaar. Vychází z hypotézy, že české lifestylové magazíny jsou přesyceny reklamou a jejich tvůrci poskytují větší prostor inzerentům než vlastnímu lifestylovému obsahu. Práce se zabývá zejména porovnáním množství obsahu inzertního a lifestylového, a to v tříměsíčním období roku 2012. V menší míře se pak věnuje případné provázanosti mezi inzerenty a redakčním obsahem, tematické agendě analyzovaných časopisů a jejich reálné ceně lifestylového textu bez inzerce. Ve všech těchto aspektech zároveň porovnává oba magazíny. Výsledná zjištění jsou v práci vyhodnocena kvantitativní obsahovou analýzou, konkrétně pomocí tzv. emergent kódování. V první části práce se autorka zabývá představením zkoumaných magazínů, jejich současné prezentaci, historii a zasazením do českého mediálního trhu, v části rovněž tématu komercionalizace médií. Součástí této práce je i CD s kompletní kódovací knihou včetně definic proměnných.
Subkultura tetování - Obsahová analýza časopisu Inked
Fléglová, Marie ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Subkultura tetování, Obsahová analýza časopisu Inked je primárně zaměřena na současný fenomén tetování, potažmo celý vývoj této společenské subkultury. Cílem je kriticky zhodnotit a rozebrat pojem subkultura, detailně nahlédnout na historické počátky a vývoj tatuáže, popsat funkce, motivace i příčiny samotného aktu tetování. Zvláštní pozornost pak bude věnována americkému lifestylovému časopisu Inked. Snahou bude rozbor a analýza tohoto tištěného média zaměřeného na tatérskou subkulturu, kulturu, styl a umění. Práce bude analyzovat toto vybrané médium a zaměří se konkrétně na zkoumané období v průběhu dvou let. Zkoumaným úsekem je rok 2009 a 2010 a zájem bude o jeho tématickou agendu a vývoj během této časové osy. Výzkumnou metodou pak bude kvantitativní obsahová analýza. Klíčová slova: Tetování, tatuáž, subkultura, historie, fenomén, kůže, motiv, barva, vývoj, funkce, analýza, výzkum, Inked, magazín.
Časopis Národního muzea, kulturně-historické periodikum a jeho přínos
Šímová, Alice ; Woitschová, Klára (vedoucí práce) ; Hlaváček, Ivan (oponent)
v českém jazyce Časopis Národního muzea je naším nejstarším, nepřetržitě vycházejícím vědeckým periodikem. V jeho historii nalezneme mnoho význačných osobností své doby, podílejících se na jeho vzniku a úspěšném pokračování. Reprezentuje i jednu z předních českých vědeckých institucí, Národní muzeum. Autorka se v této studii zabývá vývojem významného českého vědeckého periodika, Časopisem Národního muzea. Na základě pramenů sestavila bibliografické zpracování jeho obsahu a v studii podtrhla významné momenty v jeho historii. Pokusí se přiblížit a představit osoby, které toto periodikum vedly a přispívaly na jeho stránky. Cílem práce je podat přehled historie tohoto periodika, který by mohl pomoci i ostatním badatelům, zabývající se touto tematikou. Klíčová slova: Časopis Národního muzea, Národní muzeum, Matice česká, František Palacký
Časopis Arbeiter Illustrierte Zeitung a jeho působení v československém exilu
Arabadjieva, Stefana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Předkládaná práce pojednává o německém časopise Arbeiter Illustrierte Zeitung (AIZ), jenž patřil mezi nejvýznamnější ilustrovaná periodika v období Výmarské republiky. Týdeník AIZ vznikl na začátku dvacátých let jako propagační orgán Mezinárodní dělnické pomoci (Internationale Arbeiterhilfe, IAH), masové organizace podporující dělníky v případě stávek či přírodních katastrof. Ustavením časopisu byl pověřen komunistický aktivista a vydavatel Willi Münzenberg. Pod jeho vedením se AIZ stal nejpopulárnějším levicovým ilustrovaným listem. Prosazoval politiku socialismu a bojoval za utvoření jednotné antifašistické fronty. Čtenáře lákal zejména satirickými fotomontážemi Johna Heartfielda, spolupracoval ale i s řadou dalších známých spisovatelů a umělců. Po nástupu nacistů k moci v roce 1933 bylo jeho vydávání v Německu ukončeno. Ve své činnosti pokračoval v pražském exilu, kde neúnavně bojoval proti fašismu a zasazoval se za práva proletariátu. V roce 1936 časopis změnil název na Volks-Illustrierte, aby tím podpořil hnutí lidové fronty. Tato práce se zaměřuje na historii týdeníku AIZ, jeho charakter a exilové období. Věnuje se postavení německé emigrace v Československu a představuje vybrané osobnosti, jež byly součástí pražské redakce AIZ. Obsahová analýza ročníků 1934 a 1935 zkoumá způsob, jakým časopis...
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...
Výtvarný časopis Ateliér od svého vzniku po současnost
Mikulíková, Radka ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Výtvarný časopis Ateliér od svého vzniku po současnost" se zabývá výtvarně zaměřeným čtrnáctideníkem Ateliér, který vycházel od roku 1988 do prosince 2015. Práce zasazuje periodikum do historického kontextu doby osmdesátých a devadesátých let až po první dekádu nového tisíciletí. Diplomová práce se podrobně zaměřuje na roky vycházení časopisu Ateliér 1988, 1989, 1990, 1992, 2000 a 2008. Nejpodrobněji jsou zkoumány roky 2012 a 2015, které jsou pro časopis zásadní zejména z hlediska finanční krize periodika. V roce 2012 se časopis dostal do finančních potíží, které vyvrcholily koncem roku 2015, kdy list podal žádost o likvidaci a dne 1. ledna 2016 do likvidace vstoupil. Ve všech zkoumaných ročnících je zaměřena pozornost také na redakci, grafickou úpravu a obsah čtrnáctideníku Ateliér. Nejpodrobněji je obsah zkoumán v letech 2012 a 2015, kdy pomocí analýz všech autorských textů budou představeni všichni přispěvatelé z řad redakce i externistů, kteří se podíleli na obsahu obou ročníků. Pozornost je věnována i tomu, kteří autoři do periodika přispívali, kolik jich bylo celkem a kolikrát do časopisu za rok přispěli. Druhá analýza je věnována pouze autorským textům na jednotlivé výstavy, které byly v roce 2012 a v roce 2015 představeny. Cílem této analýzy je zjistit, jaké umělce a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.