Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nová role předmětu v umění objektu a instalace
Holubcová, Klára ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá různými pohledy na problematiku předmětu v "objektovém umění". S ním totiž předmět získává svou "novou" roli. Ta se projevuje v boření hranic mezi uměleckými a výtvarnými druhy, i mezi uměním a životem. V odlišných způsobech zacházení s předmětem nacházíme jeho kvalitativní proměny. Ty jsem sledovala z hlediska čtyř základních kritérií: významu, materiálu, tvaru a funkce. Další linií protínající text jsou přesahy mezi volným a užitým uměním.
Bernard Malamud's Selected Fiction in the Context of Black-Jewish Literary Relations
Simonová, Anna ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Ačkoliv je tvorba Bernarda Malamuda často interpretována v alegorické a symbolické rovině, Malamud se ve svých dílech nevyhýbal společenským problémům doby, jako například rasové otázce a vztahu mezi Židy a černochy v Americe. Cílem této práce je rozebrat Malamudovy prózy, ve kterých se zabývá černošsko-židovskými vztahy - jmenovitě povídky Anděl Levine ("Angel Levine,"1955), Černá je moje oblíbená barva ("Black Is My Favorite Color,"1963) a román Nájemníci (The Tenants, 1971) - a umístit je do kontextu černošsko-židovských vztahů ve Spojených státech a do kontextu literárních dialogů mezi afroamerickými a židovskými kritiky a spisovateli. Záměrem této studie je tedy zhodnotit Malamudovu roli v diskursu černošsko-židovských vztahů v Americe. Teoretický rámec, popsaný v druhé kapitole, vychází z filozofických a sociologických poznatků, jak je formulovali Judith Butler, John Searle a sociologové Michael Omi a Howard Winant. Práce zkoumá roli jazyka a literatury v konstruování sebe sama (the Self) a toho druhého, jiného (the Other), přičemž těmito kategoriemi se rozumí jak individuální, tak i kolektivní identita, a tedy i identita rasová a etnická. Literární díla, včetně vybraných Malamudových próz, jsou tudíž součástí diskursu, v rámci něhož a proti němuž američtí Židé a černoši konstruují své...
Mediální výchova - začlenění do výuky jazyků a učební materiály pro výuku angličtiny
Oršošová, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
v českém jazyce Mediální sdělení jsou častým zdrojem autentického textu ve výuce jazyků, neexistuje však mnoho prací zabývajících se vztahem mediální výchovy a jazykového vzdělávání. Teoretická část této práce se proto snaží popsat tento vztah a to z hlediska mediálních studií, lingvistiky a didaktiky cizích jazyků. Pozornost je věnována také začlenění mediální výchovy do systému kurikulárních dokumentů. Cílem této práce je pak na základě teoretických východisek vytvořit vlastní výukové materiály začleňující průřezové téma mediální výchova do výuky anglického jazyka na středních školách. Výukové materiály se skládají z pracovních listů pro studenty a metodických listů pro učitele. Klíčová slova mediální výchova, výuka jazyků, autentický text, kontext, kurikulární dokumenty, výukové materiály, pracovní listy, metodické listy
Obraz, zvuk a text v umění a ve škole
Žilka, Martin ; Brejcha, Šimon (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce vychází z předpokladu, že žijeme v projevech našeho nejbližšího okolí. Tyto projevy a odpovědi prostředí ovlivňují různé stránky našeho života. Jednou z odpovědí je dozajisté zvuk. Zkoumáním tohoto fenoménu, v rámci expresivních výchov na základní škole, můžeme docílit bližšího střetnutí s naším prostředím a pochopit jeho fungování. Formování tohoto pocitu sounáležitosti je základním úkolem školy. Diplomová práce si tedy klade cíl, představit didaktiku a způsob práce potenciálního předmětu na základní škole, který bude spojovat expresivní výchovy a cílit k prohlubování environmentality. ŽILKA, Martin: Obraz, zvuk a text v umění a ve škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 68 s. Klíčová slova: Zvuk a obraz, text a obraz, nová média, multimédia, hudba, kontext, prostředí
Žijí v nás: ikonografické a ikonologické aspekty některých témat současné vizuální kultury
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Závěrečná práce bakalářského studia s názvem Žijí v nás se zabývá ikonografickými a ikonologickými aspekty některých témat současné vizuální kultury. Zaměřuje se na oblast reklamní tvorby, kterou mapuje z hlediska vývoje a jejích prostředků, jimiž na recipienty působí. Toho se snaží dosáhnout prostřednictvím terénního průzkumu a jeho následnou analýzou. Práce se pokouší odpovědět na otázku, zda je reklama, kterou jsme obklopeni, spjata s prekoncepty křesťanské kultury, a to prostřednictvím dotazníků. Edukační složka práce je zastoupena doprovodným programem k instalaci díla Adrieny Šimotové. Výtvarné uplatnění tématu spočívá v přímém provázání fenoménu reklamy. Výstupem je reklama na křesťanství, při jejíž tvorbě jsem vycházela z výsledků dotazníků. Ty nastínily představu ráje "dnešního člověka", což se stalo motivem zhotoveného reklamního letáku.
George Gershwin: Concerto in F pro klavír a orchestr
Horejšová, Martina ; Gabrielová, Jarmila (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent)
HOREJŠOVÁ, Martina: George Gershwin: Concerto in F pro klavír a orchestr [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta. Ústav hudební vědy. Vedoucí: prof. PhDr. Jarmila Gabrielová, CSc. Praha 2016. Ústředním tématem práce je hudební analýza Concerta in F - jediného klavírního koncertu George Gershwina z roku 1925. Práce vezme v úvahu také život skladatele, dobový historický kontext, týkající se amerického kulturního, společenského a politického ovzduší, a dobovou hudební tvorbu, jež ovlivnila Gershwinovu kompoziční techniku. Zaměří se také na dvojici dalších skladatelů (Sergej Rachmaninov a Maurice Ravel) z počátku 20. století, kteří jsou autory podobně pojímaných koncertů.
The Snake as Means of Reflection in the Texts about Artists from the German Romantic Period
Balcarová, Markéta ; Zbytovský, Štěpán (vedoucí práce) ; Weinberg, Manfred (oponent) ; Bartl, Andrea (oponent)
Předložená disertační práce zkoumá funkci a inscenaci motivu hada ve čtyřech vybraných textech o umělcích německého romantismu, přičemž chápe hada jako znak reflektující o problematice umělecké existence a cestě k umělecké tvorbě popř. o umělecké tvorbě vůbec. Při interpretaci jednotlivých motivů hada je zvolen pro literární texty třífázový postup, podobně jak jej aplikuje Erwin Panofsky při popisu motivů na obrazech. Interpretace vychází ze strukturálního postavení motivu hada v textu a jeho inscenace v textu. Stěžejní roli hraje následně odhalení kontextů, které daný motiv hada aktualizuje - jedná se především o biblické hady, mytické hady a hadí linii jakožto linii krásy, která byla předmětem dobového estetického diskursu. Význam motivu hada v textech je dán především vzájemnou interakcí tematizovaných kontextů, která je v jednotlivých textech realizována odlišnými způsoby. Motiv hada, jak je utvářen v jednotlivých interpretovaných textech, je ve všech případech vysoce komplexním motivem. Díky možnosti konotace s hady z oblasti Bible a mytologie se stává literární motiv hada polyvalentním znakem, který charakterizuje i uměleckou existenci jako polyvalentní popř. ambivalentní. To znamená, že je umělecká existence na jedné straně upřednostňována, popř. že je prezentována jako fascinující. Na druhé straně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.