Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza volební kampaně hnutí Svoboda a přímá demokracie pro volby do krajských zastupitelstev 2016
Michalová, Ivana ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Charvát, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje volební kampaň hnutí Svoboda a přímá demokracie pro krajské volby 2016 z hlediska obsahu jejích témat. Cílem práce je zjištění, do jaké míry volební kampaň hnutí Svoboda a přímá demokracie pro krajské volby 2016 obsahovala celostátní témata. Z hlediska metodologie se jedná o obsahovou analýzu. V práci vycházím z charakteristiky volební kampaně teorie voleb druhého řádu. První část práce je věnována teoretickému vymezení voleb druhého řádu s důrazem na volební kampaň. Dále se práce zabývá krajskými kompetencemi a představením politického hnutí Svoboda a přímá demokracie. Druhá část práce je věnována samotné analýze volební kampaně. Tato část obsahuje volební program, vyjádření představitelů hnutí Svoboda a přímá demokracie (resp. koalice se Stranou práv občanů) či propagační materiály volební kampaně.
Vliv mediálního obrazu lídra na úspěch politické strany ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Vocel, Jan ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Klíčová výzkumná otázka pro mou bakalářkou práci se zabývá problémem, jak velký vliv má mediální obraz lídra politické strany na její úspěch ve volební kampani a následných volbách. Tuto otázku se pokusím zodpovědět na případu Jiřího Paroubka, který byl lídrem České strany sociálně demokratické ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2006. Rozhodl jsem se ověřit teorie, které se problematikou personalizace lídra a volební kampaně zabývají. Následně provedu výzkum dvou nejznámějších tiskovin z pravého i levého politického spektra, abych zjistil, jaký byl před volbami mediální obraz Jiřího Paroubka a České strany sociálně demokratické v těchto dvou novinách. Výsledky výzkumu porovnám s předvolebními průzkumy a výsledky voleb. Ověřím, zda mediální obraz Jiřího Paroubka byl skutečně jiný než ČSSD a zda to mělo vliv na volební úspěch. Ověřím tak platnost několika teorií, které roli lídra přikládají velký vliv na úspěch strany.
Analýza euroskeptičnosti irských politických stran
Chrudimská, Barbora ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Kasáková, Zuzana (oponent)
Irsko je obecně vnímáno jako jeden z největších podporovatelů Evropské unie. Irové totiž v rámci výzkumů veřejného mínění dlouhodobě projevovali extrémně pozitivní postoje k evropské integraci. Tento proevropský konsenzus je znám i na úrovni tamních politických stran. Na konci 20. století v zemi zároveň odstartoval výrazný ekonomický růst a Irsko se stalo modelovým příkladem toho, jaké pozitivní dopady může mít evropská integrace právě na členské státy. Evropským otázkám proto nebylo v tamním politickém diskurzu dlouho věnováno příliš pozornosti. To se změnilo počátkem 21. století, kdy začal být pozorovatelný zvyšující se veřejný euroskepticismus. Práce zkoumá, zda se vybrané irské politické strany svou rétorikou a jednáním přizpůsobily stále kritičtějším náladám voličů. Těmi jsou Fianna Fáil, Fine Gael a Strana zelených. Časově diplomová práce postihuje tři kritické momenty irské evropské integrace, kterými jsou problematika Smlouvy z Nice, Lisabonská smlouva a irská dluhová krize. Práce hledá negativní zmínky o EU a evropské integraci v rámci kampaní zkoumaných politických stran před konáním referend týkajících se evropských záležitostí, stejně tak jako na jejich volebních prohlášeních do irských parlamentních voleb, konajících se rovněž v rámci zkoumaného časového období. Cílem je zároveň...
Itálie v 90. letech - politické zemětřesení a jeho vliv na volby do Evropského parlamentu
Štěpánová, Martina ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Polednová, Klára (oponent)
Diplomová práce Itálie v 90. letech - politické zemětřesení a jeho vliv na volby do Evropského parlamentu se zabývá politickými a společenskými změnami, které probíhaly v Itálii v první polovině devadesátých let, a jejich vlivem na průběh volebních kampaní a výsledky voleb do Evropského parlamentu v letech 1994 a 1999. Připomíná vývoj pravomocí Evropského parlamentu a legislativní základ upravující volby do EP v Itálii, dále shrnuje vnější i vnitřní faktory, které vedly k proměně systému stran a ke konci první Italské republiky. Hlavním cílem práce je prostřednictvím studia předvolebních kampaní, mezinárodního a vnitropolitického kontextu a výsledků voleb do EP v Itálii potvrdit nebo vyvrátit výchozí hypotézu, že italské politické síly využívaly evropské volby převážně jako nástroje k dosažení cílů v rámci domácí politiky, jako možnosti, jak potvrdit či vyvrátit stávající rozložení sil na vnitropolitické scéně.
Volební kampaň Československé strany národně socialistické ve volbách 1946
Šimek, David ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalářská práce má za cíl představit volební kampaň Československé strany národně socialistické (ČSNS) ve volbách roku 1946 a poskytnout k ní relevantní teoretický a historický kontext. Poválečné období v Československu (1945-1948) je nejčastěji zkoumáno z pohledu komunistické strany a jejího postupného ovládnutí státní moci, vrcholícího v únoru roku 1948. Ostatní politické strany této doby se tak ocitají mimo hlavní proud zájmu, přestože sehrály při obnově politického i společenského života významnou roli. Tato práce je tedy pomyslným doplněním tohoto období o perspektivu ČSNS. První část práce se věnuje teoretickému pozadí politické komunikace (vymezení pojmu propaganda), vývoji stranické organizace a volebních kampaní. Důraz je kladen na koncepty, které na problematiku nahlížejí z delší časové perspektivy a umožňují tak zanalyzovat modely a vzorce v dnešní politické praxi již zastaralé. Druhá část popisuje politický a společenský kontext voleb 1946. Třetí část práce je věnována Československé straně národně socialistické, jejímu vzniku, její historii a hlavním osobnostem volební kandidátky při volbách 1946. Následně jsou uceleným způsobem popsány hlavní aspekty volební kampaně této strany, i. e. volební organizace, volební program, vzájemná konfrontace vybraných stran či volební estetika....
Negative campaigning on social media on the example of the Slovak Parliamentary elections in 2020
Tokarčíková, Zuzana ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalárska práca sa negatívnych politických kampaní výskyt na sociálnych sieťach. Teoretická časť práce sa základných pojmov, ktoré sa v práci vyskytujú - politická komunikácia, politický marketing, politická kampaň, politické predovšetkým negatívna kampaň a jej špecifiká v stredí sociálnych sietí. Zároveň približuje súčasný stav regulácie konkrétnych sociálnych sietí. praktickej časti autorka skúma prostredníctvom kvantitatívnej obsahovej analýzy a metódy komparácie negatívne príspevky na Facebooku, ktoré boli súčasťou predvolebnej komunikácie politických strán úspešných v slovenských parlamentných voľbách v roku 2020. Cieľom práce zistiť do akej miery využívali úspešné strany negativitu v svojich predvolebných sociálnej sieti a akú negatívna kampaň Výskum ukázal, že negatívne príspevky tvorili v kampani viac než tretinu celkovej komunikácie, najčastejším terčom negatívnych kampaní bola strana SMER SD, mierne väčšie bolo zastúpenie príspevkov druhu príspevkoch sa najv prípade typu príspevku jednoznačne dominovali videá. Výskum zároveň ukázal, že v období horúcej fáz zvýšil
Současné podoby negativních politických kampaní ve Spojených státech amerických: Případ volební kampaně prezidenta Donalda Trumpa z roku 2016
Kolská, Martina ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Szobi, Pavel (oponent)
Politický marketing za poslední roky zaznamenal největší vývoj v profesionalizaci. Ačkoliv dříve byla komunikace a marketingová strategie výhodou politických subjektů oproti jejich konkurenci, dnes je tento přístup nedílnou součástí politického procesu. Práce se věnuje konkrétní součásti politického marketingu, a to negativním politickým kampaním, jejich vývoji ve Spojených státech amerických a současné podobě. Negativní kampaně jsou nedílnou součástí každého významnějšího boje o politickou moc v USA. Kromě historických a politických souvislostí se autorka věnuje také profesionalizaci vedení kampaní, vlivu vývoje technologií a obecně změnám, které v posledních letech na poli politického marketingu probíhají. Poslední ukončená prezidentská kampaň, která vyústila ve zvolení Donalda Trumpa prezidentem, byla v mnohém nekonvenční a přelomová. Autorka práce zkoumala negativní výroky Donalda Trumpa z dominující sociální sítě Twitteru, z prezidentských debat a z návštěv v regionech. Prostřednictvím sémiotické analýzy, doplněnou o analýzu diskurzu, vybraných sdělení autorka blíže zkoumala negativní kampaň Donalda Trumpa z roku 2016. Autorka se především zaměřila na jazykovou a obsahovou stránku výroků, které následně dala do kontextu celé prezidentské kampaně.
Volební kampaň ve světle nové legislativy
Pikous, Martin ; Antoš, Marek (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Cílem této práce je komplexní popis a rozbor novel volebních zákonů a zákona o sdružování v politických stranách a hnutích z roku 2016 (zákony č. 322/2016 a 302/2016 Sb.) Práce plně nevyčerpává otázky hospodaření politických stran a kandidátů, zaměřuje se především na formu a vedení volební kampaně. Částečně se práce vrací i k zákonu o volbě prezidenta republiky v původním znění z roku 2012, který jako první aplikoval některá ustanovení charakteristická pro novou úpravu jako např. výdajové limity. První kapitola práce zasazuje novelu do kontextu porevolučního vývoje legislativy a zahraničních doporučení, jež se staly stěžejním zdrojem pro zákonodárce. Následně se věnuji samotnému pojmu volební kampaně, který nově získává legální definici, která se však přesto neobejde bez nejasností. Ani postavení všech subjektů podílejících se na volební kampani není bez otázek. Třetí kapitola se věnuje otázkám kandidujících subjektů a jejich spolupráce, osobám vyloučeným z účasti na kampani a novému institutu tzv. registrovaných třetích osob. Na tuto problematiku navazuje v další kapitole rozbor zákazu anonymní politické reklamy nově pozitivně formulovaného do povinnosti jejího důsledného označování údaji o zadavateli a zpracovateli. Pátá, nejrozsáhlejší, kapitola se věnuje vybraným otázkám financování kampaně a...
Komparace politické komunikace ÖVP a KDU-ČSL na sociálních sítích
Karlíková, Eva ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Tato práce je komparací politické komunikace dvou politických stran hlásící se k křesťanské demokracie. Komparovanými stranami je česká KDU ČSL a rakouská ÖVP. Politická komunikace je v tomto výzkumu zkoumána na sociální síti Facebook, přičemž zkoumaným obdobím je doba 6 měsíců před konáním voleb do dolních komor parlamentů České republiky a Rakouska v roce 2017. Práce přináší definici hodnot ideologie křesťanské demokracie a zkoumá intenzitu jejich promítání ve volebních programech u politických a následně v samotné politické komunikaci na jejich facebookových stránkách. teoretické části shrnuje teoretická východiska vědního oboru politické komunikace. Následně se zabývá ideologií křesťanské demokracie, kde vymezuje její char kterých tato ideologie staví. V praktické části již probíhá výzkum promítnutí definovaných hodnot ideologie křesťanské demokracie do volebních programů obou stran a do podoby jejich politické komunikace na Facebooku. V závěru práce probíhá komparace zjištěných poznatků. Pro výzkum byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Práce tak přináší nejen poznatky z oblasti politické komunikace specifického politického směru, ale i komparaci obsahů sdělení v politické komunikaci obou stran. Tato práce přináší zjištění, že ČSL hodnoty křesťansko demokratické ideologie ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.