Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.
Poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení
Jenšovská, Anna ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část práce je rozčleněna do tří tematických oblastí. V první naleznete informace o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní úpravu poskytování podpůrných opatření a také fungování školských poradenských zařízení. Druhá část je zaměřena na jednotlivé druhy specifických poruch učení (SPU), hodnocení žáků se specifickými poruchami učení, diagnostiku SPU a podporu poskytovanou žákům ve výuce. Teoretická část je zakončena kapitolou věnující se kariérovému poradenství, protože s ním je spojen výzkum práce. Ve středu pozornosti jsou metody kariérového poradce, jeho kompetence, informace ohledně klientely a také činnosti poradce. Praktická část představuje výsledky šetření realizovaného formou rozhovorů s kariérovými poradci, výchovnými poradci. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky z výzkumné části, protože cílem bylo zjistit názor respondentů na dopady, služby poradenství pro tyto žáky a jaké metody se vyžívají při práci s žákem s SPU. Hlavním cílem práce je zjistit, zda se vyskytují rozdíly v poskytování kariérového poradenství u žáků s SPU a u žáků bez SPU. Výzkumná část práce odlišnosti v poskytování kariérového poradenství žákům se specifickými poruchami učení potvrdila, ale poradci si zakládají na...
Výzkum nových parametrů online písma u dětí s grafomotorickými obtížemi
Gavenčiak, Michal ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Zvončák, Vojtěch (vedoucí práce)
V České republice doposud neexistují objektivní metody pro diagnostiku grafomotorických potíží u dětí. Probíhající výzkumy používají moderních digitizérů pro zachycení procesu psaní a následné kvantifikování parametrů písma. Mezi cíli této práce je vyvinout softwarové nástroje pro usnadnění práce se sbíranými daty, jako je třídění databáze a usnadnění práce odborníků při hodnocení jednotlivých cvičení. Dalším cílem práce je navrhnout a následně analyzovat nové parametry on-line písma na kohortě dětí ze 2.až 4. třídy (n=239). V rámci práce byly vyvinuty dvě desktopové aplikace na platformě .NET a byly navrženy a naprogramovány tři nové kvantifikační parametry písma založené na principu Isochornie, dvourozměrné korelaci, a geometrickém centroidu. Všechny tři parametry vykázaly signifikantní korelaci (r = [0,2; 0,3]) s hodnotami HPSQ-C u dětí druhé a čtvrté třídy a korelaci v rozsahu (𝜌= [0,2; 0,5]) se subjektivním hodnocením odborníka u celé kohorty. Analýza parametrů naznačuje potíže s regulací tempa písma a pracovní pamětí u dětí s grafomotorickými potížemi.
Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování ve výuce na 1. stupni ZŠ
Muráriková, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
NÁZEV Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování v běžné výuce na 1. stupni ZŠ AUTOR Lucie Muráriková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje problematice specifických poruch učení a chování. Cílem bylo vytvořit několik plánů aktivit, cvičebních a pohybových plánů, které měly za úkol zjistit, jak pohybová aktivita ovlivňuje práci žáků se specifickými poruchami učení a ADHD/ADD. Mou myšlenkou je to, že by pohybová činnost měla nejen pozitivně ovlivnit celkovou kvalitu výuku, ale zároveň by měla velice dobře sloužit při reedukaci konkrétních SPU a u dětí s ADHD a ADD. Žáci s SPU by měli po určité délce experimentu vykazovat výrazné změny v jejich výsledcích a znalostech. Žáci s ADHD a ADD by měli jen vykazovat lepší výsledky a znalosti v důsledku zlepšení pozornosti, ale zároveň by měli ovlivnit jejich délku soustředění, vyrušování během vyučovacích hodin, případně sklony k agresivitě. Plány a aktivity k reedukaci jsem konzultovala s dětským psychologem a speciální pedagožku. A za pomoci pozorování dvou skupiny - experimentální a kontrolní - jsem sbírala data k vytvoření praktické části práci. Výzkum jsem uskutečnila ve dvou třídách na ZŠ - Ing. Miroslava Plesingera - Božinova - kde pracuji...
Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ
Smíšková, Eliška ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitele. Jejím cílem je formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. Přinese také náhled pedagogů na využívání vybraných podpůrných opatření v podpoře žáků s dysgrafií. Teoretická část popisuje vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, především se zaměřením na podpůrná opatření, dále popisuje specifické poruchy učení, kde je větší prostor věnován dysgrafii a aplikaci podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2.stupni. Empirická část obsahuje kvalitativní výzkum, který k získání výzkumných dat využívá metody polostrukturovaného rozhovoru. Následně dochází k analýze dat za pomoci otevřeného kódování. Jsou zodpovězeny výzkumné otázky a formulována doporučení, která lze využít v praxi. Podle výsledků výzkumu využívají učitelé při vzdělávání žáka s dysgrafií podpůrná opatření v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam má na aplikaci podpůrných opatření pro učitele spolupráce s rodinou žáka s dysgrafií a spolupráce uvnitř školy, kde by ocenili lepší zpětnou vazbu. KLÍČOVÁ SLOVA podpůrná opatření, vzdělávání, specifické poruchy učení, dysgrafie, učitel, doporučení
Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování.
Kaňka, Ladislav ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Hodnocení motorické docility adolescentů se specifickými poruchami učení a chování. Zpracoval: Bc. Ladislav Kaňka Vedoucí diplomové práce: prof. Ing. Václav Bunc, CSc. Cíl práce: Cílem práce je na základě Iowa-Brace testu zhodnotit motorickou docilitu žáků se specifickými poruchami učení a chování a porovnat výsledky s daty s žáků bez těchto poruch. Metodika práce: Testování motorické zdatnosti za pomocí Iowa-Brace testu žáků se specifickými poruchami učení a chování ve věku 13-14 let (starší školní věk) s následným porovnáním s žáky, kteří tyto specifické poruchy učení a chování nemají. Data byla zpracována za pomoci programu IBM SPSS Statistics 24 a poté vyhodnocena. Výsledky práce: Specifické poruchy učení a chování mají významný negativní vliv na motorickou docilitu jedince, což bylo prokázáno nižším výkonem studentů s těmito poruchami v testu zkoumajícím motorickou docilitu probandů (Iowa-Brace testu). Rozdíly v celkovém výkonu v Iowa-Brace testu závisí více na přítomnosti specifických poruch učení a chování než na pohlaví jedince. Největší rozdíl mezi žáky s a bez specifických poruch učení a chování byl zaznamenán ve cviku "Turek" (cvik hodnotící úroveň koordinačních schopností a kloubní pohyblivost), kdy žáci bez specifických poruch učení a chování dosáhli o polovinu lepších výsledků...
Vliv domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování
Fialová, Klementina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem domácí přípravy na školní úspěšnost žáků se specifickými poruchami učení a chování. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy specifických vývojových poruch školních dovedností. Pojednává o jejich etiologii a diagnostice. Předkládá legislativní úpravy vzdělávání a zahrnuje komplexní reedukační péči školy, která v rámci společného vzdělávání poukazuje na důležitost osobnosti učitele a na vytváření pozitivního klimatu ve třídě. Popisuje rodinu a její funkci ve spojitosti se všemi rizikovými faktory, které ji ovlivňují. Význam domácí přípravy determinuje prostřednictvím konkrétních forem a metod práce s žáky se specifickými poruchami učení a chování. Empirická část diplomové práce je zpracována metodou kvalitativního výzkumu a je výsledkem výzkumného šetření, které se opírá o podrobnou analýzu získaných dat. Stěžejními technikami šetření bylo dlouhodobé strukturované pozorování žáků, analýza spisové dokumentace a rozbor odborných posudků. Toto vše spolu s poskytnutými rozhovory utvořilo komplexní obraz jednotlivých případových studií.
Vliv specifických poruch učení na sociální začlenění dítěte
POBŘÍSLOVÁ, Barbora
Bakalářská práce pojednává o vlivu specifických poruch učení na sociální začlenění dítěte. Je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část blíţe popisuje problematiku specifických poruch učení, jejich diagnózu, kompenzaci a reedukaci. V dalších kapitolách šířeji rozebírá vybrané poruchy, konkrétně dysgrafii a dyslexii a jejich příčiny, projevy, diagnostiku a případnou nápravu. Dále se teoretická část zaměřuje na vývojové období věku 12-13 let a uvádí základní vývojové teorie. Práce charakterizuje pojem socializace, školní třídu ve smyslu sociální skupiny a podrobněji rozebírá, jak specifická porucha učení ovlivňuje socializační proces. V praktické části je v rámci výzkumného šetření zjišťováno, jak specifická porucha učení ovlivňuje dítě při sociálním začleňování, konkrétně v oblasti rodiny, školy a třídy a při trávení volného času. Typ výzkumu je kvalitativní, jako metoda zpracování dat jsou použity čtyři případové studie. Autor se opírá o rozhovory, pozorování a analýzu odborných dokumentů. Výzkumný vzorek tvoří čtyři chlapci ve věku 12-13 let s diagnózou specifická porucha učení. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem ovlivňují vybrané poruchy učení dítě v rámci socializačního procesu, v trávení volného času, případně v rodinném prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.