Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL
Mladá, Klára ; Elischer, David (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Škoda způsobená informací nebo radou - česká úprava, DCFR a PETL Abstrakt Tato práce pojednává o odpovědnosti za škodu způsobenou poskytnutím nesprávné informace nebo škodlivé rady, která se řídí § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zároveň se zabývá vztahem této odpovědnosti k dokumentům evropských legislativních skupin, konkrétně k dokumentu Principles of European Tort Law (PETL), a Draft Common Frame of Reference (DCFR). Cílem této práce je představit komentované ustanovení, jeho zařazení v systematice Občanské zákoníku a nastínit možnosti a náležitosti jeho aplikace. Tento cíl bylo nutné zároveň podrobit zkoumání z hlediska evropských dokumentů PETL a DCFR, které byly inspirací nejen zákonodárcova rozhodnutí zařadit komentované ustanovení v jeho současné podobě do Občanského zákoníku, ale i pro tvorbu zákoníku samotného. V rámci představení komentovaného ustanovení bylo nutné rozvést jednotlivá témata tvořící základ pro vznik odpovědnosti dle Občanského zákoníku obecně, konkrétně v relaci na komentované ustanovení a konečně i vzhledem k evropským dokumentům PETL a DCFR. Stěžejními tématy proto jsou subjekty škody, především výklad pojímání osoby profesionála, tzn. příslušníka určitého stavu či povolání - škůdce. Kapitola zaměřená na jednotlivé subjekty vystupující při případné aplikaci...
Vnitropodnikové účetní směrnice, jejich význam a zpracování pro vybranou účetní jednotku
MAJDIAKOVÁ, Kateřina
Předložená diplomová práce se věnuje problematice vnitropodnikových účetních směrnic. Dané téma je aktuální a významné s ohledem na fakt, že podle řady auditorů patří absence či nedostatečné zpracování vnitropodnikových účetních směrnic mezi nejčastější zjištěné chyby při auditech účetní závěrky. Cílem předložené práce je analýza stávajícího stavu vnitropodnikových směrnic ve vybrané účetní jednotce a návrh na jejich zlepšení na základě zhodnocení možných alternativ. Analýza byla provedena na základě rozhovorů se zaměstnanci podniku, osobního pozorování a studia interních dokumentů firmy. V rámci práce bylo vytvořeno 14 vnitropodnikových účetních směrnic. Práce zahrnuje také doporučení pro firmu v oblasti využívání vnitropodnikových směrnic.
Accountability Architecture of International Organizations of International Development Law
Obračajová, Barbora ; Šturma, Pavel (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Stavba a struktura odpovědnosti mezinárodních organizací v oblasti mezinárodního rozvojového práva Diplomová práce se zabývá odpovědností ve smyslu anglického accountability mezinárodních organizací v oblasti mezinárodního rozvojového práva. Imunity, jež jsou těmto organizacím přiznávány za účelem nerušeného výkonu jejich funkcí a naplňování cílů, jsou interpretací rozšiřovány až do absolutní podoby a není soudu, jenž by vykonával příslušnou jurisdikci. Existuje proto jen velmi málo prostředků mimo politickou rovinu tlaku členských států, jak zajistit odpovědnost mezinárodních organizací, zejména pak ve vztahu k činům nezakázaným mezinárodním právem. Z tohoto důvodu mezinárodní organizace jsou nuceny vytvářet své vlastní prostředky k zajištění své odpovědnosti. Ty slouží k tomu, aby se řešily systémové problémy v rámci dané organizace, ke snižování rizik a uklidnění veřejného mínění, jakož i jako odvolací mechanismy pro ty, kteří byli negativně ovlivněni činností těchto mezinárodních organizací. Tyto mechanismy, které mj. zahrnují i revizní panely, tzv. mezinárodní odpovědnostní mechanismy, dohromady tvoří odpovědnostní systém. Klíčovou otázkou této diplomové práce je, zdali je současné nastavení těchto systémů dostačující. S tímto cílem práce nejprve vymezuje dosud nevyjasněný pojem mezinárodního...
Kontrolní instituce v ČR: postavení a role NKÚ
Hlaváčová, Kamila ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Diplomová práce se věnuje kontrolním mechanismům a Nejvyššímu kontrolnímu úřadu České republiky, jako jedinému ústavně zakotvenému kontrolnímu orgánu v České republice. Práce se zabývá jak jeho postavení v českém právním systému, jeho působnosti, organizační struktuře a principům, na nichž úřad funguje, tak v neposlední řadě také jeho reálné kontrolní činnosti. Cílem práce je analyzovat, jak dalece kontrolní závěry Nejvyššího kontrolního úřadu vedou k reálné nápravě; tj. k přijetí odpovídajících opatření a jejich realizaci. Téma kontrolních institucí je nezanedbatelné a aktuální prakticky neustále, neboť existence těchto institucí je jednou z klíčových podmínek fungování moderních demokratických států.
Předškolní vzdělávání: vztahy mezi mateřskou školou a rodinou
Konrádová, Kateřina ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu předškolního vzdělávání v České republice s konkrétním zaměřením na vztahy mezi školou a rodinou. Jejím cílem je prozkoumat a popsat vztahy mezi mateřskou školou (ředitelkami/učitelkami) a rodinou (rodiči dětí) v soudobé žité realitě těchto škol. Tento text se rovněž zabývá tím, zda či do jaké míry odpovídá současná realita českého předškolního vzdělávání konceptu partnerství nebo akontability, které představují jeho teoretická východiska. K naplnění cílů je využito studium veřejněpolitických dokumentů a zejména kvalitativní výzkumné šetření sestávající z dvanácti polostrukturovaných rozhovorů s ředitelkami/učitelkami veřejných mateřských škol. Na základě kvalitativního šetření mezi těmito respondentkami práce dochází k závěru, že podoba vztahů daných aktérů odpovídá spíše konceptu akontability než partnerství. Text práce dále totiž shledává, že akontabilita a partnerství jsou svým pojetím koncepty spíše protichůdnými. Ředitelky/učitelky mateřských škol se tak cítí akontabilní vůči rodičům a současně deklarují silnou vnitřní odpovědnost vůči dětem samotným. Výzkumná zjištění rovněž podrobněji ukazují diskrepanci mezi silně reflektovaným zájmem respondentek o partnerské vztahy a jejich neexistencí, přičemž zvláštní pozornost je věnovaná důvodům stojícím za tímto...
Accountability in Higher Education in the Czech Republic
Hrtánková, Veronika ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práca "Akontabilita v terciárnom vzdelávaní v Českej republike" vychádza z ponímania akontability ako sociálneho vzťahu medzi aktérmi, v rámci ktorého je jeden aktér povinný vysvetľovať svoje jednanie a chovanie tomu druhému. Predložená diplomová práca má predovšetkým teoretický základ - koncept akontability, ktorý sa snaží aplikovať do českého vysokého školstva. Hlavným cieľom diplomovej práce je tak prispieť k rozšíreniu znalostí vo vzdelávacom systéme. Takto nastavený cieľ ďalej umožňuje zistiť, či je koncept akontability využiteľný aj pre ďalšie skúmanie v tejto oblasti. Diplomová práca tak popíše, ako vyzerá režim akontability vo vysokom školstve a načrtne tak zložitú sieť vzťahov a ich vlastnosti. V náväznosti na cieľ je táto diplomová práca poňatá ako teoretická štúdia, vzťahujúca sa na konkrétnu krajinu - Českú republiku. Diplomová práca sa logicky člení na 7 kapitol, ktoré sa ďalej členia na podkapitoly. Na začiatku práce sú predstavené ciele a výskumné otázky diplomovej práce, za ktorými nasleduje podrobné vymedzenie konceptu akontability, ktorý je pre túto prácu zásadný. Ďalšia kapitola sa venuje metodológii, v rámci ktorej boli využitá najmä analýza verejne politických dokumentov a expertné rozhovory s vybranými zástupcami aktérov. Nasledujúca kapitola sa ďalej zaoberá českým...
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky
Zahradník, Matěj ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Bc. Matěj Zahradník 2016 Školní psychologie na základních školách v České republice z pohledu veřejné politiky Diplomová práce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na školní psychologii jako součást vzdělávacího systému v České republice, specificky součást základních škol. V začátku práce je představen přehled relevantních veřejněpolitických dokumentů, které se školní psychologií zabývají, stejně tak i přehled rozvojových programů na její podporu. Tyto přehledy dávají čtenáři objektivní informace o současném stavu školní psychologie v ČR. S využitím výše zmíněných dokumentů, online dotazníku a zejména pak dvanácti rozhovorů s experty (školními psychology, odborníky z Ministerstva školství, Národního ústavu pro vzdělávání, Univerzity Karlovy) tato práce analyzuje přínosy školní psychologie, jako jsou osobní přítomnost psychologa a znalost školy, preventivní charakter služeb, mediační role a další, její možné problémy a nedostatky, jako problémy s ukotvením této profese, jejím financováním, či chybějící supervize a intervize, dále tato práce představuje cíle školní psychologie, ať už se jedná o podporu pozitivního klimatu škol i tříd, včasné zachycení problémů či podporu učitelů, včetně možných indikátorů naplnění těchto cílů. Stěžejní část práce se zaměřuje na akontabilitu školních psychologů, tedy...
UN Secretariat: Representative sample of the world population or dominance of specific groups?
Bartošová, Kristýna ; Parízek, Michal (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je aplikovat veřejnosprávní teorii Reprezentativní byrokracie, která nabízí řešení problému nedostatku kontroly a odpovědnosti byrokratických těles na národní a subnárodní úrovni, na případ největšího mezinárodně byrokratického orgánu světa - Sekretariátu Organizace Spojených Národů. Základem této teorie je předpoklad, že pokud se byrokratický orgán skládá ze zástupců různých společenských skupin ve stejném poměru jako tomu je v celé společnosti, a tím pádem reprezentuje průřez hodnot, které daná společnost jako celek vyznává, bude tento orgán produkovat opatření, která by přijala i celá společnost v případě, že by se mohla na jejich tvorbě podílet. Proto se v této práci snažíme zjistit, zdali je Sekretariát OSN reprezentativním vzorkem světové populace z pohledu jeho národnostního složení a jaké faktory případně ovlivňují míru zastoupení jednotlivých států. Pomocí nástrojů deskriptivní statistiky a mnohonásobné lineární regrese metodou nejmenších čtverců jsme zjistili, že per capita zastoupení jednotlivých států v Sekretariátu OSN není zdaleka jednotné, a Sekretariát OSN tudíž není reprezentativním vzorkem světové populace. Jako faktory spojené s vyšší mírou per capita zastoupení jednotlivých státu byla identifikována schopnost státu zajistit blahobyt a příležitosti...
Profesní autonomie učitelů a ředitelů v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce)
Rigorózní práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.