Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktická analýza učebnic OV-ZSV (průřezové téma Mediální výchova)
Novotná, Jana ; Jirásková, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám učebnicemi, didaktickou analýzou učebnic, jejich využíváním v rukou učitelů a žáků. Především jsem se soustředila na průřezové téma Mediální výchova. V praktické části jsem provedla didaktickou analýzu učebnic, kde jsem se zaměřila na vybrané komponenty didaktické analýzy učebnic používaných ve vzdělávacích oborech Výchova k občanství, Občanská výchova a Základy společenských věd.
Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie
Csölle, Viktor ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Název Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie Autor Mgr. Viktor Csölle Katedra Centrum školského managementu Vedoucí práce PhDr. Jan Voda, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá změnami, kterými prochází školní vzdělávací program pro studijní obor obchodní akademie. V teoretické části bakalářské práce je zmapován vývoj kurikula obchodní akademie přechodem z celostátně centralizovaného ke školnímu vzdělávacímu programu. Pozornost je rovněž věnována legislativnímu rámci a dalším dokumentům ovlivňujících proměny kurikulární koncepce obchodní akademie. Výzkumná část je zaměřená na monitorování faktorů vedoucích k úpravám školního vzdělávacího programu. Důležitým podkladem pro výzkum se stal školní vzdělávací program realizovaný na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole sociální v Ostravě-Mariánských Horách. Závěrečná část se opírá o výsledky z výzkumné činnosti, která byla realizována formou dotazníkového šetření a reflektuje mimo jiné klíčové body změn a aktuální potřeby školního managementu v oblasti kurikulární proměny obchodní akademie. Klíčová slova Kurikulum, kurikulární koncepce, školní vzdělávací program, obchodní akademie.
Skryté kurikulum a možnosti jeho ovlivňování z různých stupňů organizační hierarchie
Paulů, Jana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
V teoretické části práce je provedena rešerše pojmů kurikulum a skryté kurikulum. Následuje přehled manažerských funkcí, které ovlivňují skryté kurikulum základní umělecké školy. Dále jsou vyjmenovány oblasti, kterými je výuka v ZUŠ specifická. V empirické části práce vychází z dat zjištěných ve výzkumném dotazníkovém šetření a z dat získaných v rozhovorech, které byly provedeny na náhodném vzorku respondentů z řad ředitelů, zástupců, vedoucích oddělení a pedagogů ZUŠ. Cílem výzkumu je porovnat zda a v jaké míře se respondenti podílí na činnostech, které mohou ovlivňovat skryté kurikulum v ZUŠ. Činnosti ovlivňující skryté kurikulum z různých organizačních pozic byly určeny na základě rozhovorů s respondenty v předvýzkumu. Práce přináší výklad pojmu kurikulum a skryté kurikulum. Rešerše pojmů byla provedena na základě použití naší i zahraniční odborné literatury. Následně jsou seřazeny manažerské činnosti týkající se řízení kurikula v ZUŠ.
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko
Kurikulární reforma v ČR a na Slovensku a její komparace z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků
Marešová, Pavla ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Hlavním cílem práce je zjištění shod a odlišností kurikulární reformy v ČR a na Slovensku z hlediska právního zakotvení, průběhu a postojů pedagogických pracovníků k příslušným změnám. Jako výzkumná metoda byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, tj. textová analýza dokumentů (právní normy, koncepční i strategické dokumenty) a dotazníkové šetření (názory a postoje pedagogických pracovníků). Respondenti pro dotazníkové šetření byli vybráni stratifikovaným výběrem tak, aby zahrnovali vedoucí pedagogické pracovníky i řadové učitele, základní i střední školy, a to v obou zemích. Z komparace vyplynulo, že průběh kurikulární reformy byl v obou zemích velmi podobný, ačkoliv na Slovensku probíhal s menším časovým odstupem. Rámcové vzdělávací programy v ČR a státní vzdělávací programy na Slovensku shodně uvádí povinný rámec vzdělávaní prostřednictvím vzdělávacích cílů, kompetencí, výsledků vzdělání a obsahu vzdělávání. Obsahově však mezi nimi existují i odlišnosti. Kvantitativní výzkum prokázal nižší míru akceptace reformy v ČR oproti Slovensku, s čímž souvisí i nižší míra obeznámenosti pedagogických pracovníků v ČR. Míra podpory v oblasti metodické, materiální a finanční je v obou zemích podobná. Respondenti v obou zemích se shodli, že nejvýraznější změnou, kterou přinesla kurikulární...
Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje
Kuběnová, Michaela ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Funkčnost a kvalita školního vzdělávacího programu mateřské školy ve vazbě na evaluační nástroje AUTOR: Michaela Kuběnová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce pojednává o možnostech vyhodnocování školního vzdělávacího programu ve vazbě na autoevaluační procesy. V teoretické části jsou vysvětleny související pojmy, jednotlivé kroky v procesu autoevaluace, včetně evaluačních nástrojů a blíže popsány základní dokumenty kurikulární politiky státu v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumná část se zabývá výzkumnou otázkou, tedy zjišťováním, jaké metody jsou nejčastěji využívány při získávání zpětné vazby o potřebě revidovat školní kurikulum. Výzkumnou metodou je dotazník. Závěry vyznívají ve prospěch rozhovoru jako nejefektivnější metody směrem k různým skupinám respondentů. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, evaluační nástroje, kurikulum, kvalita, mateřská škola, školní vzdělávací program
Trendy ve vývoji zahraničních preprimárních a primárních škol
Kellerová, Lucie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá novými proudy alternativních škol v zahraničí, které se staly velmi oblíbenými v posledních letech. Tyto tři školy, které byly vybrány pro tuto práci, nejsou zatím známy v České republice. Diplomová práce seznamuje s těmito školami a navrhuje alternativní osvěžení myšlenkami těchto škol do škol tradičního proudu. První školou a prvním proudem alternativy jsou demokratické školy nebo také svobodné školy. Nejstarší demokratickou školou je Summerhill na východě Anglie. Druhým zajímavým proudem a školou je Te Whāriki z Nového Zélandu. Rámec se zabývá vzděláváním přes socio-kulturní kontext. Posledním zástupcem škol, kterým se diplomová práce bude zabývat, je škola Reggio Emilia, která pochází z Itálie, z myšlenek Lorise Malaguzziho. Diplomová práce se zabývá hlavními myšlenkami těchto tří alternativ, které se objevují v zahraničí a hlavně ve Velké Británii. Práce vyhodnocuje, v čem si jsou tyto alternativy podobné, s ohledem na to, že každá pochází z jiné země a vznikla za různých okolností. Práce by měla přispět k rozšíření do povědomí v České republice o dalších alternativách, které se ve světě rozvíjejí. Dále se práce věnuje myšlenkám, které by bylo užitečné použít ve školách hlavního proudu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Připravenost finského vzdělávacího systému na kurikulární reformu
Králová, Anežka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce představuje právě probíhající vzdělávací reformu ve Finsku. Práce si klade za cíl popsat proces implementace současné kurikulární reformy ve Finsku a zhodnotit připravenost učitelů, studentů učitelství a managementu na kurikulární reformu. V teoretické části jsou uvedena pojetí kurikula a kurikulárních reforem. Dále je stručně představen management změny, důvody, proč jsou reformy úšpěšné či neúspěšné a specifika finského vzdělávacího systému. Výzkumná část práce podrobně analyzuje finské národní kurikulum z roku 2004 a z roku 2014, a také rozhovory s učiteli, studenty učitelství a manažery reformy. Na základě výzkumné části práce může říct, že učitelé a studenti jsou připraveni po stránce znalostní, ale nejsou připraveni na zavedení myšlenek reformy do běžného vyučování. Management reformy je na implementaci připraven. Do tvorby i implementace zapojuje učitele i ostatní zájmové skupiny, reformu komunikuje, vzdělává a má zajištěné financování. V závěru práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a stanovena doporučení pro další výzkum.
Nutriční návyky dětí mladšího školního věku a možnosti jejich ovlivňování v primární škole
Marková, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Cílem této práce je vytvořit návrh koncepce projektu správných nutričních návyků pro primární školu. Teoretická část popisuje vliv výživy na vývoj dítěte a postavení výchovy ke zdraví v kurikulu a v provozu školy se zaměřením na nutriční chování. Praktická část je zaměřena na popis realizace výzkumného šetření , na jehož základě je zpracován návrh koncepce projektu formování správných nutričních návyků.
Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému
Wolák, Radim ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Pavličiková, Helena (oponent) ; Kapoun, Pavel (oponent)
WOLÁK, Radim. Mediální výchova v ČR: k zavádění nového tématu do vzdělávacího systému. Praha, 2017. 130 s. Rigorózní práce (PhDr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. Anotace (abstrakt) Práce se snaží přispět k poznání procesu zavádění nového tématu: mediální výchovy do českého vzdělávacího systému. V první části vymezuje obsah a roviny mediální gramotnosti a popisuje hlavní přístupy k mediální výchově. Dále se snaží nastínit proměny vzdělávacího systému v ČR. Druhá část je přehledem zavádění mediální výchovy v procesech její systematizace, institucionalizace a implementace. Těžiště je přitom kladeno na popis procesů zavádění v 90. letech minulého stolení a v počátcích století tohoto. Závěrečná část práce se věnuje dvěma pohledům na implementaci mediální výchovy. Popisuje dobový odborný zájem, který byl mediální výchově věnován v její implementační fázi, a dále představuje proměny metodických materiálů pro učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.