Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Tvorba v pojetí laických a profesionálních řemeslníků
Řehořová, Anna ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím tvorby mezi laickými a profesionálními řemeslníky. Cílem je zjistit a porovnat, jak vnímají pojem tvorba a řemeslo řemeslník profesionál od laika. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů, na historii řemesla, jeho úpadek, ale také na to, jak je lidové řemeslo v dnešní době vnímáno. Jsou zde nastíněna vývojová stádia dítěte a jeho kresby, ale i postavení řemesla ve vzdělávání. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativní metody rozhovorů. Uskutečněno bylo šest rozhovorů. Tři rozhovory byly realizovány s profesionálními řemeslníky a tři s laiky. Po zrealizování veškerých rozhovorů byly následně přepsány a analyzovány otevřeným kódováním. Kódy byly vloženy do skupin a porovnány mezi sebou. Výsledkem analýzy je rozdílné pojetí řemesla mezi skupinou profesionálů a laiků, které je podrobněji rozebráno na konci praktické části.
Role řemesla v předškolní výchově
Plachá, Pavlína ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce na téma Role řemeslem v předškolní výchově, je zaměřená zejména na prozkoumání dvou přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách - polytechnické výchovy a řemeslnému pojetí práce s materiálem. Cílem teoretické části je představit roli řemeslných činností v předškolním vzdělávání skrze jednotlivé kapitoly, které souvisí s následnou výzkumnou sondou. Řemeslné pojetí práce s materiálem je zde popsáno jako celistvý řemeslný proces, který není vyloženě technologickým, ani čistě uměleckým oborem a měli bychom ho tedy vnímat jako oblast, ve které se tyto obory prolínají. Praktická část se dále soustředí na samotnou výzkumnou sondu. Představuje cíle diplomové práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Práce má dva hlavní cíle: analyzovat zkoumané dokumenty a najít v nich v čem se liší jimi představované hodnoty a cíle daných přístupů; realizovat projekt v mateřské škole, který bude dále popsán a reflektován metodou reflexivní praxe. Závěr praktické části je věnován především shrnutí výsledů, ze kterých je znát, že mezi cíli zkoumaných přístupů k rukodělným činnostem v mateřských školách lze najít drobné, ale přesto nezanedbatelné rozdíly. Kromě využívání samotného pojmu řemeslo, jde zejména o důraz na rozvoj výtvarného myšlení a zaměření se na proces tvorby. Je zde také dokázáno, že v...
Srovnání image značky Craft v ČR a v Norsku z pohledu studentů
Karochová, Simona ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent)
❆❜str❛❦t ◆á③❡✈✿ ❙r♦✈♥á♥í ✐♠❛❣❡ ③♥❛↔❦② ❈r❛❢t ✈ ❷❡s❦é r❡♣✉❜❧✐❝❡ ❛ ✈ ◆♦rs❦✉ ③ ♣♦❤❧❡❞✉ st✉❞❡♥t➲ ❈í❧❡✿ ❇❛❦❛❧á➦s❦á ♣rá❝❡ ❥❡ ③❛♠➙➦❡♥❛ ♥❛ ♣r♦❜❧é♠ ✐❞❡♥t✐✜❦❛❝❡ ✐♠❛❣❡ s♣♦rt♦✈♥í ③♥❛↔❦② ❈r❛❢t✱ ❦t❡rá s❡ ③❛❜ý✈á ✈ýr♦❜♦✉ ❢✉♥❦↔♥í❤♦ ♦❜❧❡↔❡♥í✱ ✈ ❷❡s❦é r❡♣✉❜❧✐❝❡ ❛ ✈ ◆♦rs❦✉✳ ❈í❧❡♠ ♣rá❝❡ ❥❡ ♥❛ ③á❦❧❛❞➙ ✈ýs❧❡❞❦➲ ♠❛r❦❡t✐♥❣♦✈é❤♦ ✈ý③❦✉♠✉ sr♦✈♥❛t ✐♠❛❣❡ tét♦ ③♥❛↔❦② ❛ ♥❛✈r❤♥♦✉t ♣➦í♣❛❞♥á ➦❡➨❡♥í✱ ❦t❡rá ❜② ♠♦❤❧❛ ✈ést ❦❡ ③❧❡♣➨❡♥í ✐♠❛❣❡ ③♥❛↔❦② ❈r❛❢t ♥❛ ↔❡s❦é♠ ↔✐ ♥♦rs❦é♠ tr❤✉✳ ▼❡t♦❞②✿ ❱③♦r❡❦ ✈ý③❦✉♠✉ ❥❡ ✈②❜rá♥ ③ ➦❛❞ s♣♦rt♦✈♥➙ ③❛❧♦➸❡♥ý❝❤ st✉❞❡♥t➲ ✈ ❷❡s❦é r❡♣✉❜❧✐❝❡ ✐ ◆♦rs❦✉✱ ❦t❡➦í ♣➦❡❞st❛✈✉❥í ♣♦t❡♥❝✐á❧♥í ③á❦❛③♥í❦② tr❤✉ s ❢✉♥❦↔♥í♠ ♦❜❧❡↔❡♥í♠✳ ❚✐ s✈➲❥ ♣♦st♦❥ ❦❡ ③♥❛↔❝❡ ✈②❥á❞➦✐❧✐ ✈ ❡❧❡❦tr♦♥✐❝❦é♠ ❞♦t❛③♥í❦✉✳ ❱ýs❧❡❞❦②✿ ❱ý③❦✉♠ ✉❦á③❛❧✱ ➸❡ ✐♠❛❣❡ ③♥❛↔❦② ❈r❛❢t ❥❡ ✈ ♦❜♦✉ ③❦♦✉♠❛♥ý❝❤ ③❡♠í ♣♦③✐t✐✈♥í✳ ❩á✲ ❦❛③♥í❝✐ ♦❝❡➡✉❥í ♣➦❡❞❡✈➨í♠ ❞♦❜r♦✉ ❦✈❛❧✐t✉ ③❛ ♣➦í③♥✐✈♦✉ ❝❡♥✉✳ ■♠❛❣❡ ③♥❛↔❦② ❥❡ ❧❡♣➨í ✈ ❷❡s❦é r❡♣✉❜❧✐❝❡ ✈ ♣♦r♦✈♥á♥í s ◆♦rs❦❡♠✳ ❑❧í↔♦✈á s❧♦✈❛ ■♠❛❣❡✱ ③♥❛↔❦❛✱ ❈r❛❢t✱ ♠❛r❦❡t✐♥❣♦✈ý ✈ý③❦✉♠
Sociální zemědělství a české sociální farmy (případová studie)
Hudcová, Eliška ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Lubelcová, Gabriela (oponent) ; Moudrý, Jan (oponent)
Předložená práce se zabývá fenoménem sociálního zemědělství a jejím cílem je tento fenomén popsat, porozumět mu a kriticky jej diskutovat v kontextu sociální ekonomiky a sociálního podnikání. V textu jsou navrženy i další myšlenkové rámce - sociální integrace a sociální práce, multifunkční zemědělství, koncept Green Care a teorie sociálního podnikatele -, v jejichž vymezení lze sociální zemědělství uvažovat. Práce nechává rovněž nahlédnout do zahraniční a české sociálně zemědělské praxe. Metodologicky vychází z principů exploratorní a deskriptivní případové studie, věnuje se totiž na malém vzorku dosud málo popsanému jevu, v němž jsou sledovány kontext a souvislosti. Studie je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, které čerpají z odborné literatury, polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s představiteli sociálních farem, dalších primárních dat a dokumentů a sekundárních zdrojů. Analýza výsledků výzkumu umožňuje deskripci českého sociálního zemědělství, které shrnuje jako opožděné oproti západoevropskému především z důvodů historického vývoje zemědělství i sociální oblasti posledních sedmdesáti let, zároveň je reakcí na některé současné společenské trendy. Výstupy navrhují typologizaci sociálních farem a objevují některé další aspekty, které nejsou dostatečně vyzdviženy u příkladů...
Kulturní a řemeslné tradice současných obyvatel Šumavy
Holečková, Veronika ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturními a řemeslnými tradicemi na Šumavě. Hlavním cílem je popsat tradice a řemesla v tomto regionu dnes. Zachyceny jsou také jejich historické proměny a provázanost se šumavským regionem. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly: Šumava, Šumavská řemesla, Šumavské tradice, Tradice a řemesla ve škole. Je zde postihnuta i spolupráce Muzea Šumavy v Sušici s místní základní školou a přibližování tradic dětem ve školní družině. Ve všech kapitolách jsou vymezeny základní pojmy týkající se tohoto tématu.
Dějiny cechovních řemesel v Krupce
Flaková, Nikola ; Ebelová, Ivana (vedoucí práce) ; Mareš, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce s názvem "Dějiny cechovních řemesel v Krupce" si klade za cíl přiblížit vznik, vývoj a fungování jednotlivých cechovních řemesel, které působily na území města Krupky. Cílem této práce je analyzovat obsah jednotlivých cechovních artikul, cechovních knih a spisového materiálu z různých hledisek, které jsou podrobněji popsány v jednotlivých kapitolách, do kterých je práce rozdělena. Kapitola prameny a literatura reflektuje důležité archivní prameny týkající se otázky cechovnictví v obecném měřítku i pro území Krupky, zároveň kapitola informuje o základních publikacích, které se tematicky vážou k cechovním organizacím, jejich vývoji a fungování. Následující kapitola přináší nástin správního vývoje v horním městě Krupce. Jádrem práce je kapitola zabývající se krupskými cechovními řemesly z různých hledisek a pohledů. Přílohy připojené k této práci doplňují poznatky uvedené v její textové části, a jsou tvořeny především soupisy řemeslníků.
Elementární architektura / Škola architektury pro generaci Z
Šašek, Ondřej ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám koncenptem nového typu studentského bydlení. Současné vysokoškolské koleje neodpovídají nárokům „mladých dospělých“, proto jsem se rozhodl tento problém nastínit a navrhnout řešení.
Elementární architektura / Škola architektury pro generaci Z
Šašek, Ondřej ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám koncenptem nového typu studentského bydlení. Současné vysokoškolské koleje neodpovídají nárokům „mladých dospělých“, proto jsem se rozhodl tento problém nastínit a navrhnout řešení.
Ruka v rukávu
Levitnerová, Judita ; Juříková, Karolína (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z textilního obrazu (200x160cm) a objektu (80x20cm) vytvořeného autorskou metodou tavení a spékání polyesterové tkaniny. V digitální verzi prezentace dává možnost detailního zobrazení a nechává tak pronikat pohled diváka až do samotné struktury díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.