Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn
Vysloužilová, Kristýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bulvarizace zpravodajství je v poslední době často skloňovaným pojmem, který je v obecné rovině spojován s určitým úpadkem kvality mediálních obsahů či zaměřením na spíše zábavnou stránku událostí a celkově jednodušší témata. Cílem diplomové práce "Projevy bulvarizace ve zpravodajství České televize v kontextu jeho oficiálních proměn" je kritická reflexe hlavní zpravodajské relace České televize, a to právě z pohledu bulvarizace. Pozornost je věnována konkrétně dvěma hlavním proměnám, kterými zpravodajství České televize prošlo v letech 2007 a 2012. V obou případech je porovnáno období před a po změně s cílem posoudit vliv, který tyto změny měly na přítomnost prvků značících bulvarizaci. Definici těchto prvků je potom věnována teoretická část práce, ve které jsou na základě především zahraniční literatury přiblíženy nejen různé přístupy k definici bulvarizace, ale i metody jejího odhalování v mediálních obsazích. Představena je také podstata médií veřejné služby i přímo České televize a v neposlední řadě také předpokládané účinky bulvarizovaných obsahů médií na publikum, potažmo stav celé společnosti. V části týkající se operacionalizace je věnována pozornost převedení teoretických poznatků do konkrétních výzkumných otázek. V závěru jsou potom popsány výsledky kvantitativní obsahové analýzy...
Negativita v televizním zpravodajství
Bobek, Martin ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V diplomové práci nazvané Negativita v televizním zpravodajství jsme se zabývali strukturou televizního zpravodajství z pohledu dichotomie pozitivní vs. negativní zprávy v hlavních zpravodajských relacích České televize a televize Nova a dále jsme kategorii negativních zpráv podrobili hlubšímu zkoumání. Text začíná pojednáním o vztahu mediálních obsahů a vnější reality, kde jsme se opírali o poznatky ze sociálně- konstruktivistické teorie. Dále jsme se zabývali mechanismy a vlivy, které se projektují do podoby mediálních obsahů a poté se naše pozornost obrátila na to, jakými vlastnostmi by měly události disponovat, aby zaujaly pozornost žurnalistů. V návaznosti na vysvětlení konceptu zpravodajských hodnot jsme vysvětlili procesy bulvarizace a komercializace médií. Další část této práce je orientována na teoretické vymezení pojmu negativita v médiích. V tomto kontextu jsme stručně popsali výskyt negativních témat ve zpravodajství napříč dějinami, věnovali se mediálnímu násilí a jeho účinkům na publikum a dále definovali negativitu a na základě teoretického přehledu vymezili typologii negativních témat ve zpravodajství. Analýzou jsme vyšetřili podíl negativních zpráv ve zpravodajství komerční a veřejnoprávní televize. Zjistili jsme jaká témata v kategorii negativních zpráv převažují a dále je podrobili...
Bulvarizace seriozního tisku na příkladu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary
Záleská, Eva ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Bakalářská práce popisuje mediální obraz Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary od roku 1990 do roku 2012 a bulvarizaci tištěných deníků na příkladu tohoto festivalu rovněž v uvedených letech. Nejprve se věnuje historické a současné podobě festivalu a předkládá teorie vztahující se k bulvarizaci. Empirická část práce je založena na kvantitativní obsahové analýze, pro kterou byly vybrány deníky Právo, Mladá fronta Dnes a Lidové noviny. Analyzované ročníky jsou: 1990, 1997, 2004, 2012. Analýza prokázala, že zájem médií o karlovarský filmový festival v průběhu sledovaného období výrazně vzrostl. Nejvíce prostoru mu věnuje deník Právo, který také uveřejňuje nejvíce fotografií. V tomto období lze také vysledovat zřetelný nárůst bulvarizace, který se projevil nejvíce u deníku Právo a nejméně u Lidových novin. U 12 % z článků o festivalu publikovaných v Právu, jež se věnují festivalu, lze nalézt alespoň jeden znak vlastní bulváru.
Obsahová analýza bulvarizace českých zpravodajských portálů
Peroutková, Jana ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je postavena na obsahové analýze zpravodajských serverů z hlediska bulvarizace. Ukáže se, že tento fenomén je velice citlivé téma, a to co do definice a vytyčení nejdůležitějších indikátorů bulvarizace či popularizace. Touto prací chci především rozvinout diskusi o (ne)uchopitelnosti bulvární tendence. Jakým způsobem zpravodajské servery oslovují své čtenáře? V čem se jejich přístup liší? Jak se vyvíjejí? A jakým směrem by se v budoucnosti mohly vydat? Na tyto otázky jsem se pokusila najít odpověď. Nemohla jsem opomenout tištěná média, na jejichž základě vznikly jejich elektronické podoby. Abych se více seznámila s touto problematikou, vedla jsem rozhovory se šéfredaktory zpravodajských webů, které mimo jiné prozradily, jaký je jejich vztah a přístup k tématu bulvarizace. Klíčová slova: Zpravodajské servery, bulvarizace, popularizace, internet
Mediální obraz fotbalu ve zpravodajském servisu ČTK v letech 2000-2010.
Slomek, Jan ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je deskripce a analýza současného mediálního obrazu fotbalu vytvářeného Českou tiskovou kanceláří v prvním desetiletí 21. století. Konkrétní vzorek ukazuje změny v objemu, tematickém zaměření a prezentování fotbalu v agenturním zpravodajství ČTK v letech 2000-2010. Práce vychází především z rozboru agenturního zpravodajství, vydaného ve sledovaném období a posléze archivovaného v infobance ČTK. Týká se výhradně textové části, složka obrazová, audiovizuální či infografická byla pominuta, protože její zahrnutí by výrazně překročilo vymezený rozsah. Prezentuje se tu také pohled interní (na základě hloubkového rozhovoru se sportovním redaktorem ČTK se zaměřením na fotbal) a rovněž externí (závěry plynoucí z dotazníkové ankety mezi pracovníky vybraných tištěných, audiovizuálních a internetových médií, kteří sportovní a především fotbalový agenturní servis využívají). Práce se snaží ukázat, jak Česká tisková kancelář vnímá sebe samu, jaký má na ostatní média vliv a do jaké míry je pro ně důvěryhodná. Důležitým aspektem je zde též otázka rozmáhající se bulvarizace a způsobu, jak se s tímto trendem ČTK vypořádává.
Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku
Kadaníková, Zuzana ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Postavení bulváru ve Švýcarsku na příkladu Blicku" pojednává o bulvárním tisku obecně a jeho rozvoji ve Švýcarsku. V této diplomové práci je nejprve charakterizován bulvární tisk jako takový - jak vznikal, co jeho rozvoj podmiňovalo. Jaké společenské a ekonomické procesy musely proběhnout, aby byl umožněn. Bulvární tisk je zde definován z hlediska znaku a dalších aspektů jako je jeho formát či způsob komunikace se čtenářem. Práce se dále zabývá historií a přírodními podmínkami Švýcarska, které svými specifiky významně determinují možnosti rozvoje tisku. Švýcarsko je zemí se čtyřmi úředními jazyky, což je na jednu stranu překážkou pro tištěná média (např. italsky hovoří pouze 6.5 % z celkového počtu 7.785.000 obyvatel), na druhou stranu to může umožňovat vznik specializovaných publik a jim na míru vzniklých titulů. Ve třetí kapitole práce je popsána historie švýcarského tisku - a především bulváru - na příkladu vydavatelského domu Ringier. Ten od roku 1959 vydává švýcarský bulvární deník Blick (náklad je 214.880 kusů, čtenost uvádí Ringier 628.000). Zároveň je jedním z nejsilnějších hráčů na švýcarském mediálním trhu. Závěrečná kapitola se věnuje současnému všeobecnému trendu bulvarizace médií, který ve švýcarském prostředí potvrzuje aktuální výzkum na téma kvality médií prováděný na...
Kriminalita a její prezentace v médiích. Mediální reprezentace čtyř pachatelů trestných činů v ČR po roce 1993
Kasalová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prezentací kriminality a pachatelů trestných činů v médiích. Média mají významnou informativní úlohu, jsou hlavním aktérem, který vytváří veřejné mínění, ovlivňuje postoje a názory veřejnosti a to především v zásadních otázkách, které se soudobé společnosti dotýkají. Ve spojitosti s nastolenou mediální svobodou po roce 1989 a rozvojem komerčního mediálního sektoru jsme byli svědky markantního nárůstu zpráv o kriminalitě a trestných činech. Zvýšila se také jejich bulvarizace včetně referování o brutalitě a výjimečnosti těchto činů. Laická veřejnost získává své poznatky o stavu a vývoji kriminality ve svém regionu a v celé republice téměř výlučně z médií. Média tak mohou recipientovi podávat zkreslené informace a napomáhat k vytváření falešného vědomí o kriminalitě jako takové, jejím vývoji, specifikaci, nárůstu počtu zločinů a podobně. V této diplomové práci se zabývám především mediální produkcí ve spojitosti s kriminalitou a žurnalistikou, normativními požadavky na zpravodajství a mediální sdělení včetně jejich porušování, sociální konstrukcí reality a mediální reprezentací. V kvalitativních analýzách sleduji mediální reprezentace vybraných čtyř pachatelů trestných činů (Jiří Kajínek, Petr Zelenka, Václav Novotný-Urban a Pavel Peca) v denících Mladá fronta DNES a Právo....
Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010
Dokulilová, Radka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků - změny v letech 1995 - 2010" pojednává o probíhajícím procesu změn, který se dotýká českých deníků. Studie se zaměřuje na celostátní plnoformátové české deníky zahrnující seriózní tisk i bulvár v průběhu let 1995 až 2010. Snaží se přiblížit jednotlivé aspekty, které ke změnám vedly. Cílem studie je pokusit se pomocí kvantitativní obsahové analýzy rozkrýt jednotlivé znaky bulvarizace dle předem definovaných indikátorů. Na základě analyzovaných dat je možno vyvodit, že ne u všech vybraných deníků jsou skutečně prokazatelné všechny určené znaky bulvarizace. Z výsledků šetření dále vyplývá, že v největší míře dochází u českých deníků k navyšování počtu domácích zpráv a také k úbytku počtu zpráv týkajících se politiky.
Bulvarizace současného denního tisku
MARKOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na jazykové, grafické a ideografické prostředky související s procesem bulvarizace současného denního tisku. Základní metodou pro získávání lingvistických dat byla analýza titulků a článků bulvárního deníku Aha! a seriózního deníku Právo. Stěžejní část práce tvoří popis a zhodnocení jazykových a vizuálních prostředků v obou periodikách. Cílem práce je zjistit rozdílné (popř. i společné) postupy při práci s těmito prostředky v deníku bulvárním a seriózním. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části jsou vysvětleny rozdíly mezi bulvárním a seriózním tisem. Stručně zde zachycuji historii bulvárního tisku. Poslední kapitolu tvoří charakteristika zvolených deníků. Praktická část se zabývá analýzou zpravodajských a publicistických textů. Velká pozornost je věnována lexikálním prostředkům jako jsou hodnotící adjektiva, expresivní slova, neologismy, nespisovné jazykové prostředky, obrazná pojmenování, frazeologismy, aluze a slovní hříčky. Závěrečná část upozorňuje na bulvarizaci deníku Právo, která se projevuje ve skladbě deníku, volbě témat a jejich zpracování.
Bulvarizace a média veřejné služby
LUKEŠOVÁ, Daniela
Tato diplomová práce směřuje k nalezení rozdílu mezi komerčními médii a médii veřejné služby vzhledem ke stupni bulvarizace. Práce vychází z předpokladu, že bulvární principy nezasahují jen komerční média, ale v důsledku postupného vývoje mediálního průmyslu pronikají i do médií veřejné služby. Práce se tedy zaměřuje na důvody i podoby pronikání bulvárních principů do veřejnoprávních médií. V teoretické části jsou nastíněna základní teoretická a terminologická východiska k tématu médií veřejné služby a k tématu bulvárních principů. Jsou zde prezentovány charakteristické znaky bulvárních médií nejen v oblasti tematické, ale také v oblasti jazykové. V části analytické jsou nejprve představeny použité metody a následně se práce pokouší o nastínění situace v současných médiích veřejné služby, konkrétně na příkladu rozhlasového vysílání. Praktická část této diplomové práce je postavena na obsahové analýze mediálních sdělení. Veřejnoprávní média reprezentuje Český rozhlas 1 - Radiožurnál, konkrétně jeho zpravodajské relace. Práce se nejen pokusí nalézt bulvární principy ve vysílání tohoto média, ale snaží se také provést jeho srovnání se zpravodajstvím komerčních médií, zastoupených rozhlasovou stanicí Rádio Impuls. Cílem práce je potvrzení, případně vyvrácení předpokladu, že média veřejné služby v České republice jsou zasažena jistým stupněm bulvarizace v podobě pronikání bulvárních principů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.