Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,973 záznamů.  začátekpředchozí19954 - 19963další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.23 vteřin. 

Hermés - bůh mezi světem lidí a bohů a jeho proměny v čase
Špillingová, Eva ; Janoušek, Jan (vedoucí práce) ; Hruška, Blahoslav (oponent)
Tato práce se zabývá postavou řeckého boha Herma jeho proměnami od archaických představ až po jeho podobu Mercuria v hermetické tradici a alchymii. Pozornost je věnována jeho proměně v olympského boha, kterou prodělal v homérských dílech, jeho podobě božského dítěte a jsou zmíněny jeho vztahy k některým z dalších bohů olympského pantheonu. Další výrazná změna Je pak zaznamenána v období helénistického náboženského synkretismu, kdy se řecká kultura a její bohové dostaly do styku s orientálními a egyptskými kulty. Závěr práce je věnován podobě Herma jako Mercuria alchymistů, ve které jako jediný z řeckých bohů přetrval až do 17. století.

Deníky dívek
Lásková, Marie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Hlavním předmětem mé diplomové práce jsou deníky pěti dívek. Těžištěm je kvalitativní analýza, která má několik úrovní. První úrovní je vnější popis deníků, kde se zajímám o takové charakteristiky, jako je grafická úprava, frekvence a délka zápisů, členění. Druhou úroveň představuje analýza z hlediska žánrového, kde mě zajímá především to, jaké formy psaní autorky užívají, s jakou dovedností a zda se použití forem nějak vyvíjí. Třetí úroveň pak představuje tematická analýza, kde se zajímám o to, jaká témata se v denících vyskytují a v jaké konkrétní podobě. Deníky v mé práci nejsou pouze předmětem výzkumu, ale i prostředkem poznání jejich autorek, a to především z hlediska zaznamenaného vývojového období, které zahrnuje v některých případech ještě konec mladšího školního věku ale především pak začátek dospívání (celkový věkový rozptyl zaznamenaného období: 9;6 - 13;4). Výsledky mého výzkumu chci srovnat s teoretickými poznatky z vývojové psychologie. Také mě zajímá, co psaní deníků pro dívky znamená, jaké místo má v jejich životě a co jim přináší. V teoretické části se zabývám deníkem jako literárním žánrem a jeho využitím v psychologickém výzkumu. Prostor věnuji také charakteristice mladšího školního věku, především pak dospívání, a to z hlediska osobnostního vývoje. Má práce mimo jiné potvrdila, že psaní...

ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.

Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí
Myslivcová, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí se v první části zabývá problematikou lidových písní z pohledu sběratelství, dělení, námětů, hudební teorie. Druhá část práce řeší problematiku využití horácké lidové písně ve školních a mimoškolních aktivitách dětí. Přestože Horácko není ve srovnání s jinými folkloristickými oblastmi u nás příliš známé, řada sběratelů, učitelů hudební výchovy, vedoucích kroužků a souborů pomáhá udržovat tradice. Součástí práce je rozbor tří školních vzdělávacích programů základních škol ve sledované oblasti, analýza nejpoužívanějších učebnic hudební výchovy a pro praktické využití je zařazena vzorová hodina výuky horácké lidové písně. V oblasti mimoškolní se práce zabývá činností školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základních uměleckých škol, mapuje dětské folklorní soubory a dává přehled nejvýznamnějších přehlídek a festivalů, kterých se děti z Horácka pravidelně účastní.

Vytvoření projektu ?Den zdraví? pro osoby se zdravotním postižením
KOPTÍKOVÁ, Pavla
Teoretická část bakalářské práce se zabývá tematikou osob s mentálním postižením obecně, podrobněji pak v souvislosti interakce pomocí aplikovaných pohybových aktivit. V části praktické byl vytvořený intervenční pohybový program za účelem integrace osob s mentálním postižením a osob bez postižení právě díky pohybovým aktivitám, realizovaný v domově sociální péče Empatie v Českých Budějovicích. Na základě poznatků z uskutečněného projektu byl potvrzen pozitivní vliv na cílovou skupinu a také ověřena možnost realizace v podobných ústavních zařízeních.

Analýza využívání Product Placementu v ČR
PLEVA, Milan
Cílem bakalářské práce je zhodnotit současné využívání Product placementu v kinematografii a televizní produkci v rámci České republiky, posoudit změny ve využívání PP v souvislosti se schválením novely zákona č. 231/2001 Sb. o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a na základě analýzy navrhnout vhodná opatření na zlepšení v oblasti využití PP. Téma je pojato především z ekonomického hlediska a analyzuje Product placement jakožto marketingový nástroj. V literární rešerši jsou definovány pojmy, které je nutné znát pro potřeby pochopení problematiky, charakterizován historický vývoj a právní aspekty, hlavní část se zabývá PP jako marketingovým nástrojem, následují zahraniční a české ?best practices? a ?worst practices?, poté hloubkový rozhovor s představiteli mediální agentury odkrývající proces od poptávky ke kontraktu a následná doporučení marketérům firem.

Krajina v díle Josefa Váchala
Voháňková, Romana ; Prahl, Roman (oponent) ; Wittlich, Petr (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vysledovat zdroje a vývoj námětu krajiny v tvorbě Josefa Váchala. V první části se soustředí na výtvarné školení u Aloise Kalvody a jeho pozdější vlivy. Následně se zabývá obdobím mezi lety 1906 až 1934, v němž analyzuje námět krajiny v rámci obsahové i formální roviny. Klíčovou je kapitola věnovaná Váchalově autorské knize Šumava umírající a romantická, v níž byl námět krajiny doveden ke svému vrcholu. Bylo to především díky dokonalému zvládnutí techniky dřevorytu a zcela neobvyklému vidění krajiny jako takové, v níž spíše než o pohled do malebného kraje šlo o zobrazení základních principů přírody a její duchovní podstaty. Váchalova tvorba měla značný ohlas i v současném českém umění, čemuž je věnována poslední část práce.

Point of view: David Lynch a intertextualita
Suchnová, Silvie ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce na téma Point of view: David Lynch a intertextualita se zabývá tvorbou amerického filmového režiséra Davida Lynche, na niž pohlížíme z hlediska intertextuality. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem manipuluje David Lynch s intertextualitou ve svých filmech Wild at Heart a Lost Highway, a jaké další prostředky používá k docílení specifické atmosféry svých filmů. Tvrdíme, že Lynchovo dílo nelze jednoznačně interpretovat a pokusíme se ukázat, že každé z několika uvedených points of view může být správné.

Integrace romských dětí v podmínkách institucionální předškolní výchovy
Smékalová, Michaela ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá integrací romských dětí. Rozebírá současné možnosti jejich institucionální předškolní výchovy, snaží se shrnout dosavadní zkušenosti a nastínit optimální model. V praktické části se opírá o praxi v mateřské škole pro romské děti a v přípravné třídě. Současně jsou zde uvedeny některé z podmínek, které mohou proces integrace ovlivnit a které lze využít. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Válečné konflikty v současném umění
Weinbergerová, Lenka ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Kukurová, Lenka (oponent)
RÉSUMÉ Tato práce se zabývá především zobrazením války v současném umění mezinárodními umělci jako je například Nancy Spero, Mary Kelly, Jenny Holzer, Alfredo Jaar, Fernando Botero a další. Práce se soustřeďuji na neoficiální umění - protiválečné. První část se snaží vykreslit jakousi vývojovou linii zobrazování války jako protestu nebo jako dokumentu určité události od 1. poloviny 17. století až do 1. polovinu 20. století. Prvními náznaky jiného pohledu na zobrazení války, než jako na oficiální malby, v kterých jsou válečné výjevy podány jako nástroj oslavy a propagandy svrchovanosti moci, můžeme nalézt v souboru rytin Útrapy války z roku 1633 od Jacquese Callota, od které je dále sledován vývoj neoficiálního umění přes zachycení lidských krutostí v rytinách Hrůzy války od Francisca Goyi, dokumentární práce Maneta během Francouzsko-pruské války, díla Otty Dixe a George Grozse až po nejznámnější protiválečné dílo Guernica od Pabla Picassa. Druhá část je věnovaná uměleckému ztvárnění války ve Vietnamu v dílech Nancy Spero a jejího manžela Leona Goluba, a umělcům, kteří se seskupily do protestním hnutích ve Spojených státech americký, aby skrze svá díla vyjádřili nesouhlas s válkou. Věnována je zde pozornost dvěma důležitým protiválečným akcím, a to The artists'tower of protest a Moratorium. Další část se...