Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Obraz doby - "vlastenecký" kněz Josef Plojhar
Adamus, Jakub ; Činátl, Kamil (vedoucí práce) ; Randák, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je sepsat biografickou studii života katolického kněze Josefa Plojhara, od jeho narození až do začátku 50. let 20. století. Při psaní této práce budou využívány dosud neznámé pramenné záznamy, částečně bude uplatňována i orální historie vzhledem k nedostatku pramenné základny. Konkrétně se v práci budu zabývat jeho osobním životem, sociální situací jeho rodiny, spornou otázkou jeho poněmčení, kariéry kněze a jeho následný odklon do profánní sféry, léty v koncentračních táborech a léty těsně po roce 1945.
Chrámy vědění osiřely: Intervenční úsilí představitelů protektorátní správy o zmírnění následků německé akce vůči českému vysokému školství na podzim roku 1939
Borl, Petr ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Zilynská, Blanka (oponent)
Diplomová práce se věnuje snaze protektorátní správy vypořádat se s následky německého zákroku ze 17. listopadu 1939, kdy v odvetě za předchozí demonstrace došlo k uzavření českých vysokých škol a zatčení a následné internaci více jak tisícovky jejich studentů v koncentračních táborech v Německu. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Prví pojednává stručně o příčinách, průběhu a bezprostředních následcích německé "Zvláštní akce 17. listopadu 1939." Náplní druhé pak je snaha dosáhnout propuštění a návratu studentů domů, realizovaná prostřednictvím intervenčních zákroků státního prezidenta Háchy a protektorátní vlády u představitelů okupačního režimu, dále zhodnocení jejich taktiky a úspěšnosti při těchto zákrocích. Předmětem další kapitoly je popis a rozebrání problémů, které uzavření vysokých škol doprovázely a s nimiž se byla protektorátní správa též nucena nějakým způsobem vypořádat. Jednalo se zejména o umístění studentů, kteří zůstali na svobodě, jimž však bylo pokračování ve vysokoškolských studiích znemožněno a jež se vláda prostřednictvím otevírání abiturientských kurzů a pomoci při hledání zaměstnání snažila uchránit před nebezpečím nuceného pracovního nasazení v Německu, dále o otázku případného studia na vysokých školách v Německu, promocí absolventů, pensionování vyučujících aj....
Podzemní nacistická továrna Richard ve vzpomínkách bývalých vězňů
Bursíková, Barbora ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Šmíd, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá podzemní nacistickou továrnou Richard z pohledu vězňů koncentračního tábora v Litoměřicích a Malé pevnosti, kteří v podzemí pracovali. Zaměří se na život a výrobu v podzemí, denní režim, pracovní podmínky, ale především na pocity a dojmy vězňů samotných. Hlavním zdrojem pro práci budou sepsané vzpomínky vězňů, uložené v Památníku Terezín. Pozornost bude věnována i historii továrny a koncentračního tábora v Litoměřicích a v závěru bude zamyšlení nad problematikou továrny dnes a postoj města k budoucnosti tohoto místa.
Terezínské deníky v projektové výuce
Jordánová, Helena ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím deníků z terezínského ghetta v projektové výuce. Jejich využití má být umožněno prostřednictvím série pracovních listů určených pro projektové vyučování. Přínos a úspěšnost vytvořených listů byly zjišťovány na několika skupinách žáků základních a středních škol. První kapitola práce je věnována teoretickému seznámení s problematikou projektů a projektového vyučování, následující kapitola pojednává o historii Terezína, třetí kapitola se zabývá terezínskými deníky a jejich autory, ve čtvrté kapitole jsou umístěny úryvky deníků, zařazené do příslušného historického kontextu. Do poslední kapitoly práce jsou zařazeny pracovní listy vytvořené na základě úryvků z výše uvedených deníků, jejich řešení a také hodnocení listů z hlediska jejich úspěšnosti u žáků. Poslední stránky práce jsou věnovány seznamu příloh a seznamu použité literatury a elektronických zdrojů. Práce na základě výkonů žáků při práci s listy dokazuje, že deníky jsou vhodným pramenem pro tvorbu pracovních listů o každodenním životě v Terezíně, do výuky přinášejí nové možnosti práce i širší pohled na probíranou problematiku.
The display of Ravensbrück and Neuengamme concentration camps (and their surroundings) in the documentary literature and the testimonies of eyewitnesses
Králová, Barbora ; Hadwiger, Julia Nina Vanessa (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
V mé bakalářské práci se věnuji tématu zobrazování koncentračních táborů Ravensbrück a Neuengamme a jejich okolí v dokumentární literatuře. Zabývám se tím, jak okolní městečka a vesnice spolupracovaly s koncentračními tábory a jak se vypořádaly s faktem, že v jejich blízkosti bylo něco takového jako koncentrační tábor. Toto téma zkoumám jak z pohledu obyvatel okolních vesnic a městeček, tak z pohledu vězňů. Zaměřuji se na výpovědi tehdejších obyvatel a zabývám se tím, jak omluvili fakt, že koncentrační tábor akceptovali. Z pohledu vězňů jsem soustředila informace o tom, jak se dostávali do kontaktu s civilním obyvatelstvem.
Concentration Camp as a Topic in German Literature
Vozárová, Jana ; Weinberg, Manfred (vedoucí práce) ; Knoll, Ursula (oponent)
Tato práce se zabývá tématem nacistických koncentračních táborů v německé literatuře. Na začátku práce bude popsané historické pozadí a nejdůležitější data a události z historie koncentračních táborů. Následovat bude všeobecný popis tématu v německé literatuře a postoj společnosti v poválečném období. V poslední kapitole budou podrobně rozebraná tři díla s tématem koncentračních táborů a to z každého literárního žánru. Z dramy to bude Přeličeni od Petra Weissa dál báseň Fuga smrti od Paula Celana a nakonec román Nahy mezi vlky od Bruna Apitza. Kromě interpretace děl bude pro jejich lepší pochopení kladen důraz také na život autorů. Hlavním předmětem práce bude přiblížit téma koncentračních táborů v německé literatuře, historické souvislosti a postoj společnosti k tomuto tématu v poválečném období. Klíčová slova: koncentrační tábor, poválečné období, drama, epika, lyrika, vlastní zkušenosti autorů
Psychologie života v podmínkách koncentračního tábora
Kohoutová, Zuzana ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Luptáková, Marina (oponent)
Svou diplomovou práci jsem rozdělila na tři hlavní části: historickou část, skutečné příběhy přeživších a psychologickou část. Pořadí těchto tří částí není náhodné. Jedno navazuje na druhé a z každé části ta následující, dá se říct, vyplývá. Druhá část diplomové práce obsahuje Skutečné příběhy přeživších, a to dva příběhy přeživších z koncentračního tábora Osvětim a dva příběhy z Terezínského ghetta. Na příbězích bývalých vězňů se snažím ilustrovat, jak vypadal život lágrového vězně, co vše musel snést, čeho se musel vzdát, na co si musel přivyknout a jakou obrovskou vnitřní sílu musel použít, aby se mu podařilo přežít. V každém příběhu je nastíněna změna, která se v člověku během věznění odehrává. Hlavním úkolem druhé části, je nabídnout čtenáři možnost zkusit se vžít do postav a zkusit přiblížit své vnitřní pocity alespoň částečnému porozumění naléhavosti tématu. Třetí a zároveň poslední částí, je část psychologická. Její úkolem je shrnout, uchopit a pojmenovat fenomény, které se volně vyskytují v příbězích přeživších. Dalším cílem je poukázat na důsledky, které ze zkušeností koncentračního tábora vyplývají. Osvobozením vězňů u koncentračních táborů to nekončí. Naopak, přeživší si díky prožitým hrůzám sebou odnášejí své ,,strachy", se kterými se budou potýkat celý život. Ve své práci jsem použila...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.