Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnitrodruhová a vnitrosnůšková variabilita ptačích vajec
Králová, Barbora ; Jelínek, Václav (vedoucí práce) ; Sedláček, Ondřej (oponent)
Ptačí snůšky mají mezi druhy obrovskou variabilitu, co se týče počtu, velikosti, pigmentace, ale i skvrnitosti vajec. Ptačí vejce se mezi sebou neliší pouze mezi druhy, ale i uvnitř druhu, dokonce i uvnitř snůšky. Až v nedávné době se začalo více spekulovat o možných příčinách vnitrodruhové variability. Hypotézy o vnitrosnůškové variabilitě se začaly objevovat ještě později. Tato práce představuje a popisuje některé z hypotéz zabývajících se variabilitou vajec. Jedním z nejvýraznějších faktorů, který ovlivňuje vnitrodruhovou variabilitu je dostupnost potravy, což ovlivňuje i kondici samic. U vnitrodruhové variability se nejvíce studií zaměřuje na rozdílnost mezi posledním vejcem a ostatními vejci uvnitř snůšky. Poslední vejce mají v mnoha případech velikostní rozdíl, ale i jiné množství pigmentu oproti ostatním vejcím ze snůšky, která se od sebe navzájem výrazně neliší.
Zralost dítěte pro vstup do mateřské školy
Králová, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit zralost dětí starších dvou let a posoudit možnost jejich zařazení do mateřské školy, popřípadě jiné formy veřejné výchovy, před dosažením třetího roku života. V první kapitole teoretické části je popsán názor Evropské rady na předškolní vzdělávání, která prosazuje institucionální péči v souladu s trendem podpory rovnosti žen a mužů. Dále je zmíněna situace v členských státech EU při plnění "barcelonských cílů" z roku 2002. Druhá kapitola se zabývá současnou situací v České republice, oporou v legislativě, především novelou zákona o rodičovském příspěvku, a následně stávající nabídkou forem péče pro děti předškolního věku. Třetí kapitola je věnována samotným dětem. Jejich rodině, faktorům, které děti ovlivňují a dále zejména potřebám dítěte, věkovým a individuálním zvláštnostem. Poslední kapitola teoretické části je věnována zralosti dítěte mladšího tří let z pohledu vývojové psychologie. Praktická část mapuje zralost dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí. Zaznamenává pozorování tří dětí při prvotní adaptaci na mateřskou školu a dále výsledky ověřování zralosti a připravenosti vybraného vzorku dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí v oblastech sociálních dovedností, řeči a samostatnosti a sebeobsluhy. Závěr práce je věnován porovnání...
Organizace školy v přírodě
Králová, Barbora ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá organizací školy v přírodě, tedy organizací pobytu žáků 1. stupně základní školy ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání žáků. Teoretická část je zaměřena na právní předpisy, kterými se učitel, který organizuje školu v přírodě, musí řídit. Součástí teoretické části je i vymezení základních pojmů, které se s organizací školy v přírodě pojí. Praktická část je založena na získávání dat pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Úkolem dotazníkového šetření a rozhovorů je zjistit, jaký je zájem učitelů působících na 1. stupni základních škol v Praze 1 a v Praze 2 o pořádání školy v přírodě a jejich zkušenosti, které získali v průběhu organizace školy v přírodě. KLÍČOVÁ SLOVA organizace, škola v přírodě, administrativa, zájem, žák mladšího školního věku, pobyt, základní škola
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po reoperaci totální endoprotézy kyčelního kloubu
Králová, Barbora ; Maršáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Zimermanová, Helena (oponent)
Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po reoperaci totální endoprotézy kyčelního kloubu Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo komplexní zpracování a shrnutí teoretických znalostí a praktických dovedností týkajících se fyzioterapeutické péče po reoperaci totální endoprotézy kyčelního kloubu. Metody: Bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí - obecné a speciální. První, obecná část, zahrnuje znalosti anatomie a kineziologie kyčelního kloubu. Obsahuje kapitolu o koxartróze, její etiologii a možnosti její léčby. Dále popisuje jednotlivé typy endoprotéz kyčelního kloubu, nejužívanější operační přístupy, indikace, kontraindikace a komplikace operačního výkonu. Součástí je také popis průběhu předoperační rehabilitace, časné rehabilitace po operačním výkonu a následné rehabilitace. Druhá, speciální část, obsahuje kazuistiku pacienta po reoperaci totální endoprotézy kyčelního kloubu, průběh terapie a zhodnocení efektu terapie. Výsledky: Podařilo se splnit cíle uvedené v krátkodobém terapeutickém plánu. Aplikovanou terapií došlo k navýšení rozsahu pohybu v kloubech operované dolní končetiny, ke zvýšení svalové síly, protažení zkrácených svalů, ovlivnění hypertonických svalů, ošetření měkkých tkání, zvýšení fyzické kondice pacienta a ke zlepšení pohybových stereotypů včetně chůze....
Organizace školy v přírodě
Králová, Barbora ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá organizací školy v přírodě, tedy organizací pobytu žáků 1. stupně základní školy ve zdravotně příznivém prostředí bez přerušení vzdělávání žáků. Teoretická část je zaměřena na právní předpisy, kterými se učitel, který organizuje školu v přírodě, musí řídit. Součástí teoretické části je i vymezení základních pojmů, které se s organizací školy v přírodě pojí. Praktická část je založena na získávání dat pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů. Úkolem dotazníkového šetření a rozhovorů je zjistit, jaký je zájem učitelů působících na 1. stupni základních škol v Praze 1 a v Praze 2 o pořádání školy v přírodě a jejich zkušenosti, které získali v průběhu organizace školy v přírodě. KLÍČOVÁ SLOVA organizace, škola v přírodě, administrativa, zájem, žák mladšího školního věku, pobyt, základní škola
Problematika oběti trestného činu v kriminologii
Králová, Barbora ; Vanduchová, Marie (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá problematikou obětí trestného činu v kriminologii. Cílem práce je popsat postavení oběti, její práva, představit viktimologii a poznatky s ní související, popsat současnou právní úpravu, týkající se obětí, především zákon o obětech trestných činů. Práce je členěna na úvod, dále na 10 kapitol, které jsou dále systematicky děleny v podkapitoly, zakončena je závěrem. První kapitola pojednává o viktimologii, jejím vývoji a předmětu. Druhá kapitola vysvětluje pojem oběti trestného činu, viktimnost a speciální typy obětí, jako nepravá a mnohočetná oběť. Kapitola třetí pojednává o viktimizaci a jejích prvcích. Obsahem kapitoly je také snaha o vyvrácení nejznámějších viktimologických mýtů. Kapitola čtvrtá popisuje dopad trestného činu na oběť, případné vyústění prožité viktimizace v posttraumatickou stresovou poruchu, zmiňuje, jaké okolnosti prohlubují viktimizaci a popisuje syndromy obětí. Následuje kapitola, která představuje specifické oběti. V kapitole šesté jsou čtenáři přiblíženy viktimologické výzkumy. Pomoc obětem trestných činů je zařazena v kapitole sedmé. Viktimologickou prevencí se zabývá kapitola osmá. Klíčové téma právní úpravy problematiky obětí trestných činů následuje. Diplomová práce je zakončena pojednáním o restorativní justici. Práce se snaží přinést ucelený...
The display of Ravensbrück and Neuengamme concentration camps (and their surroundings) in the documentary literature and the testimonies of eyewitnesses
Králová, Barbora ; Hadwiger, Julia Nina Vanessa (vedoucí práce) ; Tvrdík, Milan (oponent)
V mé bakalářské práci se věnuji tématu zobrazování koncentračních táborů Ravensbrück a Neuengamme a jejich okolí v dokumentární literatuře. Zabývám se tím, jak okolní městečka a vesnice spolupracovaly s koncentračními tábory a jak se vypořádaly s faktem, že v jejich blízkosti bylo něco takového jako koncentrační tábor. Toto téma zkoumám jak z pohledu obyvatel okolních vesnic a městeček, tak z pohledu vězňů. Zaměřuji se na výpovědi tehdejších obyvatel a zabývám se tím, jak omluvili fakt, že koncentrační tábor akceptovali. Z pohledu vězňů jsem soustředila informace o tom, jak se dostávali do kontaktu s civilním obyvatelstvem.
Zralost dítěte pro vstup do mateřské školy
Králová, Barbora ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit zralost dětí starších dvou let a posoudit možnost jejich zařazení do mateřské školy, popřípadě jiné formy veřejné výchovy, před dosažením třetího roku života. V první kapitole teoretické části je popsán názor Evropské rady na předškolní vzdělávání, která prosazuje institucionální péči v souladu s trendem podpory rovnosti žen a mužů. Dále je zmíněna situace v členských státech EU při plnění "barcelonských cílů" z roku 2002. Druhá kapitola se zabývá současnou situací v České republice, oporou v legislativě, především novelou zákona o rodičovském příspěvku, a následně stávající nabídkou forem péče pro děti předškolního věku. Třetí kapitola je věnována samotným dětem. Jejich rodině, faktorům, které děti ovlivňují a dále zejména potřebám dítěte, věkovým a individuálním zvláštnostem. Poslední kapitola teoretické části je věnována zralosti dítěte mladšího tří let z pohledu vývojové psychologie. Praktická část mapuje zralost dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí. Zaznamenává pozorování tří dětí při prvotní adaptaci na mateřskou školu a dále výsledky ověřování zralosti a připravenosti vybraného vzorku dětí z mateřské školy, jeslí a domácího prostředí v oblastech sociálních dovedností, řeči a samostatnosti a sebeobsluhy. Závěr práce je věnován porovnání...
Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře
Králová, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
EU jako mírová mocnost? Mise EUFOR Althea v Bosně a Hercegovině
Králová, Barbora ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Tato práce představila teorii rolí a koncepci role mírová mocnost, která byla vytvořena pro Evropskou unii na základě jejích hodnot, norem a pravidel. Pět kritérií, která mírovou mocnost definují, bylo aplikováno na mírovou misi EUFOR Althea v Bosně a Hercegovině. Po ověření všech kritérií bylo dokázáno, že EU jednala v Bosně a Hercegovině jako mírová mocnost a dostála tak své koncepci role.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 KRÁLOVÁ, Barbora
2 Králová, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.