Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohled učitelek mateřských škol na nadané děti
Svojtková, Nikola ; High, Radka (vedoucí práce) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem: "Pohled učitelek mateřských škol na nadané děti," se zabývá pohledem a vnímáním učitelek mateřských škol na nadané žáky. Práce je dělena na dvě části. V první části je teoreticky popsáno nadání, oblasti nadání, vzdělávání nadaných dětí dle současně platné legislativy. Teoretická část se zaměřuje na nadané děti v prostředí mateřské školy. Popisuje obecné charakteristiky nadaného dítěte, identifikaci nadaného dítěte v mateřské škole a dotýká se problematických aspektů při identifikaci nadaných dětí v obecné rovině. V teoretické části jsou obecně popsány základní principy práce s nadanými dětmi v mateřské škole, možnosti rozvíjení nadaných dětí v mateřské škole a podpůrná opatření pro nadané děti v prostředí mateřské školy. Druhá část je výzkumné šetření, které se soustředí na pohled učitelek mateřských škol na nadané žáky. Dále se zaměřuje na vnímání učitelek mateřských škol nadaného dítěte v prostředí mateřské školy. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jestli jsou učitelé mateřských škol schopni registrovat nadaného žáka v mateřské škole. Na základě tohoto cíle byla stanovena výzkumná otázka: Jestli jsou učitelky mateřských škol schopné registrovat nadaného žáka? K dosažení stanoveného cíle bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou...
Učební strategie nadaných žáků na prvním stupni ZŠ
Kotrčová, Alžběta ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá učebními styly v návaznosti na učební strategie, a to zejména jejich užívání u nadaných žáků pátého ročníku základní školy. Teoretická část proto popisuje pojmy učební styl a učební strategie z pohledu několika autorů, ale zabývá se také charakteristickými znaky nadaného žáka mladšího školního věku. Teoretická část tak čtenáře dostatečně připraví na porozumění části empirické, která je pro diplomovou práci stěžejní. Předmětem zkoumání je skupina osmi nadaných žáků páté třídy základní školy, kteří navštěvují vzdělávací program pro mimořádně nadané žáky. Cílem empirické části je analyzovat vlastní preferenci učebních strategií u těchto osmi nadaných žáků a zmapovat tak jejich situaci. Díky výzkumným metodám, kterými jsou rozhovory, pozorování, techniky posilující učební strategie a dotazníkové šetření, se podařilo cíle kvalitativního výzkumu dosáhnout v plném rozsahu. Po čtyřtýdenní každodenní práci s nadanými žáky a jejich spolužáky se podařilo zjistit, že vlastní volbu učební strategie velmi ovlivňuje vnitřní motivace k učení, hloubkový učební styl, strategický učební styl a celkový přístup k učebnímu procesu. Nadaní žáci se ve většině případů učí kvůli vlastnímu zájmu, touze po vzdělání a zájmu o přijetí na všeobecné gymnázium. Preferují kognitivní učební strategie, učí...
Strategie výuky nadaných žáků na 1. stupni základní školy
Dohnalová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl popsat strategie, metody a formy práce, které je efektivní ve výuce nadaných žáků na 1. stupni využít. Dále pak pozorovat jejich uplatnění v rámci integrované i segregované formy vzdělávání nadaných. Teoretická část shrnuje poznatky o problematice nadání a snaží se o jeho specifikaci v souvislosti s inteligencí, tvořivostí a dědičností. Na základě analýzy české, ale převážně zahraniční literatury práce vymezuje strategie a metody výuky nadaných žáků, které se v dnešní době při výuce využívají. Praktická část představuje kvalitativní výzkumné šetření zaměřené na srovnání práce učitelů nadaných žáků v integrované a segregované formě. Na základě analýzy vyučování a následných hloubkových rozhovorů s učiteli se práce snaží zjistit, jakým způsobem učitel v konkrétní formě výuky s nadaným žákem pracuje, jaké volí strategie výuky a do jaké míry tyto strategie korespondují s nastudovanou literaturou v rámci teoretické části. Z hlediska výzkumu je možné pozorovat individuální přístup zkoumaných učitelů k dané problematice.
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Přindová, Zdeňka ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
Nadané dítě mladšího školního věku v alternativních školách
Kulhavá, Markéta ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Klíčová slova: nadání, talent, individualizace, alternativní školy, inovativní školy. Tato diplomová práce se zabývá otázkou vhodnosti zasazení nadaných dětí do alternativních škol. V teoretické části bude vymezen pojem nadané dítě a budou zde analyzovány principy vybraných alternativních škol. V závěru teoretické části práce bude zhodnoceno, jak a čím mohou být alternativní školy prospěšné právě vzhledem k nadaným. V empirické části pak budou konfrontovány teoretické poznatky s praxí. Pokusím se odpovědět na otázku, zda a jakým způsobem je realizována péče o tyto děti v praxi vybraných typů alternativních škol. Výzkum v rámci diplomové části práce bude využívat metod analýzy dokumentů, pozorování a rozhovor. Základním východiskem práce je předpoklad, že školy alternativního typu jako školy s důrazem na respekt k dítěti a jeho individuálním potřebám jsou potenciálně vhodné pro mimořádně nadané žáky.
Diferenciace výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1.stupeň ZŠ
Svobodová, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Práce se zabývá diferenciací výuky ve školních vzdělávacích programech s ohledem na 1. stupeň základní školy. Jejím cílem je popsat podmínky a podoby diferenciace výuky tak, jak jsou zakotveny ve školních vzdělávacích programech vybraných pražských škol a ověřit, zda a jakým způsobem jsou v praxi naplňovány. Zaměřuje se převážně na péči o skupiny žáků, pro které je diferenciace značně žádoucí a kteří jsou běžně vzděláváni na základních školách. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadané. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu v podobě kazuistik vybraných pražských základních škol, jejich školních vzdělávacích programů a realizace diferencované výuky v praxi. Kazuistiky obsahují popis funkčních a vyzkoušených modelů individualizace a diferenciace v práci těchto škol. Z organizačních schémat diferenciace, tak jak jsou popsány v teorii, jsou v praxi používány nejčastěji kombinace diferenciace vnitřní - v rámci kmenových tříd - individualizací nebo i skupinově (někdy za pomoci asistenta pedagoga), a skupinové diferenciace vnější, nejčastěji vznikající za účelem zvláštní péče, ať už o skupiny žáků se specifickými vzdělávacími potřebami nebo žáky nadané. Klíčová slova: diferenciace, individualizace, nadané dítě, školní vzdělávací program, žák se speciálními...
Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.
Diagnostika emocionálních problémů a chování dítěte předškolního věku
ŘÍHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá emocionálními projevy problémového chování u dětí předškolního věku. Teoretická část seznamuje s charakteristikou předškolního dítěte, vlivem normy na jeho projevy chování a možným problémovým chováním. Zabývá se hyperkinetickými poruchami ? problematikou ADHD, opozičním a agresivním chováním a často doprovázejícími specifickými poruchami učení. Dále popisuje projevy nadaného dítěte. Praktická část dále projevy zaznamenává u vytipovaných dětí. Dlouhodobý kvalitativní výzkum má potvrdit či vyvrátit stanovené výzkumné otázky a nabídnout možnosti adekvátního řešení pomocí konkrétních činností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.