Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz seriálu Most! ve vybraných českých médiích
Vondrák, Jaroslav ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním obrazem seriálu Most!. Divácky jde o jeden z nejúspěšnějších projektů České televize a také zájem médií o něj byl velký. Seriál byl výjimečný ​vysokou sledovaností, ale hlavně tématy, která prezentoval, jako například xenofobie, rasismus nebo problematika změny pohlaví. Děj se odehrává v severočeském městě Most. V práci bude stručně představen seriál samotný, jeho děj, tvůrci a herci. Hlavní část práce ale tvoří kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza vybraných médií. Cílem kvantitativní obsahové analýzy je získat data o tom, jak média o seriálu psala, jak často a v jakém rozsahu, jakým tématům se média v souvislosti se seriálem nejčastěji věnovala a podobně. Cílem kvalitativní obsahové analýzy je detailněji analyzovat vybrané texty. Součástí práce je také vyjádření tvůrce seriálu.
Product placement v české televizní tvorbě na příkladech vybraných seriálů v roce 2019
Drdáková, Veronika ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Práce se zabývá product placementem a jeho uplatněním v českých televizních seriálech za rok 2019. V první řadě zasazuje product placement do kontextu marketingu a stručně popisuje jeho historický vývoj v České republice i v zahraničí. Soustředí se na jednotlivé typy, způsob použití i výhody a nevýhody, které z aplikace product placementu plynou, jak pro stranu zadavatele, tak pro producenta pořadu. Součástí je teoretický základ zabývající se jeho efektivitou a způsoby měření. Práce seznamuje s mírou saturace díla product placementem a s ní spojenými pohledy ze strany inzerenta, producenta pořadu a diváka. Práce představuje stěžejní legislativní ukotvení product placementu a doporučení oborových asociací, jak ho ideálně používat, aby divák nemohl být uveden v omyl. Praktická část staví na nashromážděných datech z kvantitativní analýzy vybraných seriálů TV Nova (Ulice, Dáma a král) a TV Prima (Krejzovi, Černé vdovy). Zabývá se tím, jaké typy product placementu v českých seriálech převládají z pohledu relevance, délky a druhu záběru, aktivity nebo rozpoznatelnosti v rámci děje. Podle výsledků provedené analýzy české seriály používají především aktivní typ product placementu ve vizuální podobě s dominantním záběrem.
Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé
Votlučková, Kristýna ; Křemen, Pavel (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce Komparace originálního zvuku a českého dabingu v seriálu Přátelé se zabývá analyzováním rozdílů v originálním znění a v dabingu amerického seriálu Přátelé. Seriál Přátelé je americký sitkom, který byl vysílaný na televizní stanici NBC od 22. září 1994 do 6. května 2004. Seriál je zaměřený na život šesti přátel ve věku od 20 do 30 let, kteří žijí na Manhattanu v New York City. Během deseti let vysílání obdržel pořad spoustu cen a stal se jedním z nejpopulárnějších televizních pořadů v historii. Seriál se tak stal fenoménem, který dodnes ovlivňuje a baví diváky po celém světě. V České republice se dabovaná verze pořadu začala vysílat v roce 1996 na České televizi. Český dabing seriálu byl režírován Alešem Sobotkou, pod vedením tvůrčí skupiny Aleny Poledňákové a Vladimíra Tišnovského. Existuje mnoho argumentů pro i proti dabování či titulkování televizních pořadů. Jaká metoda překladu bude tedy v zemi použita je ovlivněno složitou řadou faktorů, jako je například cena, dostupnost příslušné technologie, úroveň gramotnosti atd. Celkový význam a kontext může být tedy značně odlišný od originální verze, jedná-li se o překlad dabingový či titulkový. V této práci za pomoci kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu analyzuji, zda byl dabing správnou variantou pro překlad seriálu...
Současná česká seriálová tvorba: metody využívané při vývoji scénáře
Knéblová, Michaela ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Práce se zabývá současnou českou seriálovou tvorbou z hlediska vývoje scénáře. Zaměřuje se především na vývoj scénářů seriálu v České televizi a na dramatické seriály s hodinovými díly. Srovnává vývoj v českém prostředí s britskou a americkou praxí. Mapuje současné české seriálové prostředí, vytváří přehled současných českých seriálů ve vysílání a objasňuje základy narativní seriálové struktury. Obsahuje srovnání vybraných pilotních dílů z hlediska jejich narativní struktury. Zaměřuje se jak na scenáristickou praxi, tak i na postupy vývoje z hlediska instituce veřejnoprávní televize, v případě americké produkce hollywoodského systému. Využívá metody kvalitativní analýzy scénářů, hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s kreativními producenty a komparaci vývoje scénáře v jednotlivých produkcích.
Obraz upíra ve vybraných populárních médiích
Hezinová, Jana ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Od počátku dvacátého prvního století upíři se již objevují i v jiných žánrech než hororových, a obraz upíra se v populárních médiích začíná postupně měnit. Vnímání upírů v populární kultuře se také začíná posouvat novým směrem. Tyto změny jsou na sebe napojené a vzájemně se ovlivňují. Budou se zkoumat způsoby zobrazování upírů ve filmech a seriálech z konce dvacátého a průběhu dvacátého prvního století. Během zkoumání bude sledováno, jak se obraz upíra mění napříč žánry i v průběhu času. Práce se pak pokusí ze zjištěných podob upíra rozpoznat, zda vznikají v nových zobrazováních nějaké společné trendy, které se nesou napříč žánry.
Rozvoj internetových televizí v Česku a jejich vliv na lineární televize
Benda, Tomáš ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem a rozvojem internetových televizí v Česku, jejich obchodními modely, možnostmi dalšího vývoje a vlivem na lineární televize. Protože pro televizní produkci je význačná seriálová tvorba, popisuje také revoluci v televizním průmyslu na přelomu tisíciletí, která změnila do té doby platná pravidla pro psaní a natáčení seriálů. Práce představuje také všechny seriály českých internetových televizí a porovnává jejich žánry s preferencemi publika. K tomuto porovnání využívá jak výstupy z hloubkových rozhovorů s respondenty z řad diváků internetových televizí, tak data o sledovanosti nejsledovanějších televizních pořadů. Hloubkové rozhovory zjišťovaly kromě toho, co diváci na internetových televizích sledují, také, kdy a jak (na jakém zařízení) to sledují, což bylo podpořeno detailními statistikami Netflixu, coby největší internetové televize na světě. Respondentům byly také promítnuty celkem tři seriály českých internetových televizí, které respondenti měli subjektivně ohodnotit. S jejich výpověďmi poté bylo pracováno směrem k fenoménu tzv. binge-watchingu a bylo zjištěno, že zveřejňování všech epizod jedné série jakéhokoli seriálu najednou by mohlo přispět k jeho celkové sledovanosti. Dále je na základě hloubkových rozhovorů navrženo konkrétní využití nové formy product...
Prvky propagandy v normalizačním seriálu Chlapci a chlapi
Štarman, Ondřej ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní produkcí v období osmdesátých let v tehdejší Československé socialistické republice, konkrétně se zde analyzuje seriál Chlapci a chlapi (1988) režiséra Evžena Sokolovského. V teoretické části se čtenář seznámí s teorií propagandy a jejími typy. Dále je představen pojem diskurz a přístupy k diskurzivní analýze. V závěru teoretické části se práce věnuje dobovým kontextům seriálu, představují se pojmy normalizace a přestavba. Stručně je také popsána teorie výstavby příběhu. Práce si v praktické části klade za cíl odhalit předpokládaná zakomponovaná propagandistická sdělení v seriálu. Za účelem potvrdit politické zadání seriálu (vylepšit obraz armády u československé společnosti) autor tato sdělení hledá. Dalším cílem práce je popsat prostředky, jakými bylo sdělení doručeno. Na analýzu samotného seriálu přímo navazuje rozbor mediálních výstupů v dobovém tisku, konkrétně v Rudém právu a Týdeníku ČST, kde autor hledá příspěvky související se seriálem. Cílem tohoto snažení je nalézt zpětnou formulaci politického zadání, což by opět posloužilo jako důkaz jeho existence. Pro analýzu obsahu seriálu i mediálních výstupů je použita diskurzivní analýza za využití konkrétních přístupů Jamese Paula Geeho a jeho sedmi základních oblastí reality a analýzy ideologie Johna B. Thompsona.
Teaching Aspects of Connected Speech
Benková, Kateřina ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá výukou aspektů souvislé řeči. Teoretická část analyzuje aspekty souvislé řeči z fonetického a didaktického hlediska a dále zkoumá vztah mezi výukou aspektů souvislé řeči a rozvojem dekódovacích dovedností. Praktická část představuje výzkum zaměřený na účinky explicitní výuky a procvičování vybraných aspektů souvislé řeči na porozumění autentické mluvě. Výsledky naznačují, že dvanáct 45minutových lekcí založených na autentických televizních seriálech mohlo mít významný pozitivní vliv na rozvoj poslechových dovedností účastnících se studentů. Výsledky rovněž ukazují, že studenti považují trénink za zábavný a užitečný.
Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury
Dostálová, Marie ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Tato diplomová práce nazvaná "Postava Jidáše Iškariotského prizmatem médií a veřejnosti v 21. století v kontextu státních maturit a současné populární kultury" se věnuje biblické postavě, která zradila Ježíše Krista. Učedníka, jehož jméno se stalo synonymem pro zradu, se týkala jedna úloha v didaktickém testu z českého jazyka a literatury v rámci státních maturit v Česku v roce 2015. Studenti měli podle přídomku a dalších nápověd v zadání poznat, že se jedná o Jidáše. Na otázku si stěžovalo mnoho studentů, kteří ji považovali za těžkou, jiní tvrdili, že s předmětem nesouvisí. Ze stížností vznikla kauza, která se dostala do všech významných médií a o které se ve společnosti hovořilo. V prvních kapitolách jsou popsány oficiální požadavky k maturitě a osnovy středních škol, do nichž Bible patří. Následuje mediální pokrytí kauzy v tištěných a online médiích a na rozhlasových a televizních stanicích. Představeny jsou konkrétní názory studentů včetně jejich vtipů na toto téma, dále reakce odborné veřejnosti a uživatelů, kteří pod internetovými články o tématu diskutovali. Práce charakterizuje Jidáše Iškariotského na základě biblických evangelií a názorů odborníků. Teoretická část práce se zabývá definicí populární kultury. Z ní vychází kapitola, ve které jsou analyzována popkulturní díla, v nichž se nachází Jidáš...
Use of Sense Relations in Expressing Language Humour: TV Series Analysis
Kopicová, Linda ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na paradigmatické a syntagmatické vztahy a jejich využití v jazykové komice. Sitkomy Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku posloužily jako materiál pro následnou analýzu. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda oba sitkomy obsahují přibližně stejný počet humorných příkladů jak v první tak v poslední sérii. Práce také přibližuje objevující se lingvistické realizace a demonstruje, jaký je jejich účel při vyvolávání humorné reakce. Nakonec jsou představeny vybrané univerzální tendence humoru a jejich uplatnění v nashromážděných datech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.