Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prvky propagandy v normalizačním seriálu Chlapci a chlapi
Štarman, Ondřej ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní produkcí v období osmdesátých let v tehdejší Československé socialistické republice, konkrétně se zde analyzuje seriál Chlapci a chlapi (1988) režiséra Evžena Sokolovského. V teoretické části se čtenář seznámí s teorií propagandy a jejími typy. Dále je představen pojem diskurz a přístupy k diskurzivní analýze. V závěru teoretické části se práce věnuje dobovým kontextům seriálu, představují se pojmy normalizace a přestavba. Stručně je také popsána teorie výstavby příběhu. Práce si v praktické části klade za cíl odhalit předpokládaná zakomponovaná propagandistická sdělení v seriálu. Za účelem potvrdit politické zadání seriálu (vylepšit obraz armády u československé společnosti) autor tato sdělení hledá. Dalším cílem práce je popsat prostředky, jakými bylo sdělení doručeno. Na analýzu samotného seriálu přímo navazuje rozbor mediálních výstupů v dobovém tisku, konkrétně v Rudém právu a Týdeníku ČST, kde autor hledá příspěvky související se seriálem. Cílem tohoto snažení je nalézt zpětnou formulaci politického zadání, což by opět posloužilo jako důkaz jeho existence. Pro analýzu obsahu seriálu i mediálních výstupů je použita diskurzivní analýza za využití konkrétních přístupů Jamese Paula Geeho a jeho sedmi základních oblastí reality a analýzy ideologie Johna B. Thompsona.
Rebranding Kofoly a analýza její komunikační strategie v letech 2001-2012
Štarman, Ondřej ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
(abstrakt) Na českém trhu došlo v porevolučních letech k obrodě několika tuzemských značek, které těží ze své socialistické minulosti. Mezi ně patří také Kofola, která však při opětovném budování značky zvolila inovativní přístup spočívající ve využití nových motivů v komunikaci. Práce se popisuje teoretická východiska rebrandingu a možnosti jejich aplikace na specifický případ, kterým je obroda socialistické značky. V práci je dále popsána komunikační strategie Kofoly, na které jsou názorně ilustrovány inovativní přístupy v komunikaci. Součástí práce je také dotazníkové šetření zkoumající vnímání komunikačních sdělení Kofoly a jednotlivých elementů značky, které se v rámci rebrandingové procesu změnily. V závěru práce je k nalezení zhodnocení celého rebrandingového procesu a navazující komunikační strategie. Součástí závěru je také doporučení, s jakými prvky je vhodné v komunikaci značky nadále pokračovat. Toto doporučení je vytvořeno na základě již zmíněného dotazníkového šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.