Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací potřeby pracovníků odborů sociálních věcí na městských úřadech v bývalém okrese Česká Lípa
Kučerová, Markéta ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku dalšího vzdělávání pracovníků na odborech sociálních věcí městských úřadů v bývalém okrese Česká Lípa. Konkrétně se zabývá tím, jaké vzdělávací potřeby v této oblasti pracovníci mají. Teoretická část práce je zaměřena na terminologii. Věnuje se nejprve charakteristice bývalého okresu z pohledu sociální práce, kterou pracovníci městských úřadů vykonávají. Dále se věnuje dalšímu vzdělávání pracovníků a analýze vzdělávacích potřeb. Je zde popsán syndrom vyhoření související se supervizí, které je v této práci také malá část věnována. Praktická část je zaměřena na míru potřeby pracovníků dále se vzdělávat. Cílem práce je zjistit, které z dovedností a znalostí jsou pro pracovníky nejpotřebnější. V rámci výzkumu byla použita metoda dotazníku a pro dokreslení dat bylo využito metody rozhovoru. Dílčími cíli je zjistit, jak spolu souvisí ochota pracovníků dále se vzdělávat se syndromem vyhoření, či jak syndrom vyhoření souvisí s účastí na supervizích.
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Analýza vzdělávacích potřeb zaměstnanců mateřských škol v oblasti stravování dětí
Dostalíková, Daniela ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí mateřských škol a klade si za cíl identifikovat vzdělávací potřeby zaměstnanců mateřských škol v této oblasti a následně komparovat vzdělávací potřeby pedagogických zaměstnanců a zaměstnanců z řad školních jídelen. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a analytickou. Teoretická část se zabývá vymezením ve smyslu zasazení problematiky do kontextu celoživotního učení, specifik vzdělávání dospělých, kompetencí, profesního vzdělávání a uvedení tématu vzdělávání ve sféře mateřských škol. Současně jsou definovány vzdělávací potřeby a s tím související definování analýzy vzdělávacích potřeb, teoretických přístupů k problematice a cyklus systematického vzdělávání. Druhá část, analytická, se zabývá vyhodnocením dotazníkového šetření realizovaného mezi pedagogickými pracovníky a pracovníky školní jídelny v mateřských školách, které se zaměřuje na analýzu vzdělávacích potřeb zaměstnanců v oblasti stravování a nutričních potřeb dětí a rozdíly mezi těmito skupinami. Zvolenou metodou je analýza primárních dat získaných elektronickou formou přímo od respondentů. Z výsledků práce vyplývají rozdíly mezi vzděláváním pedagogů a zaměstnanců jídelny, kdy skupina z řad pracovníku jídelny považuje téma stravování za...
Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole
Novák, Filip ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce, jež nese název "Analýza vzdělávacích potřeb učitelů na vybrané základní škole", se věnuje a priori vzdělávacím potřebám učitelů na vybrané základní škole v Praze, kterou student vybral jako nejvhodnější pro vlastní realizaci výzkumného šetření. Jako cíl práce bylo určeno především identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby, pokud možno, všech učitelů vybrané základní školy, na jejímž základě bude dále stanoven adekvátní vzdělávací program, který bude v úplném závěru, po domluvě, zprostředkován výzkumnému objektu, tj. vybrané základní škole a jejím pedagogickým pracovníkům jako určitá směrnice k možnému zlepšení procesu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků základní školy. Učitelé se totiž mnohdy v rámci své pedagogické práce mohou setkávat i s určitými bariérami, které stojí mezi nimi samotnými a jejich dalším vzděláváním. V souvislosti s touto skutečností je práce orientována právě na tuto problematiku. V teoretické pasáži diplomové práce jsou posléze objektivně, fakticky provedena terminologická vymezení hlavních oblastí, kterými se téma diplomové práce primárně ve svém obsahu zabývá. Praktická část pak zejména zabředává do výzkumu, který se snaží za pomoci zvolené metody dotazování identifikovat v plné šíři vzdělávací potřeby učitelů v rámci jejich profesní dráhy,...
Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji
Ulč, Tomáš ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávací a aktivizační činnosti seniorů v zařízeních dlouhodobé péče v Plzeňském kraji" se v teoretické části věnuje definici stáří a s ním spojenými aspekty z pohledu biologického, psychického i sociálního. Práce se dále věnuje vzdělávání a aktivizací seniorů v kontextu aplikované vědní disciplíny a organizace v České republice v rámci celoživotního učení. Identifikovány jsou také aspekty edukační činnosti seniorů a specifika jejich vzdělávání a aktivizace. V práci jsou také popsány nejznámější metody a techniky aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. V empirické části bylo realizováno dotazníkové šetření, ve kterém byli respondenti klienti domovů pro seniory a pacienti specializovaných nemocničních oddělení, která poskytují péči geriatrickým pacientům. Zároveň byly uskutečněny standardizované rozhovory s pracovníky, kteří v těchto zařízeních organizují, zabezpečují, případně participují na aktivitách, které jsou zaměřené na vzdělávání a aktivizaci jejich klientů či pacientů. Cílem diplomové práce je na základě analýzy relevantních informačních zdrojů charakterizovat aspekty edukační činnosti seniorů a identifikovat specifika vzdělávání a aktivizace seniorů v zařízeních dlouhodobé péče. Na základě analýzy stávajících edukačních aktivit ve vybraných zařízeních dlouhodobé...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.