Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,952 záznamů.  začátekpředchozí14943 - 14952  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.42 vteřin. 

Vyhodnocení realizace programu Reality z Operačního programu průmysl a podnikání
Jirkovcová, Zuzana ; Jetmar, Marek (vedoucí práce) ; Kočárek, Petr (oponent)
Předmětem této diplomové práce je vyhodnocení realizace programu podpory Reality, který realizuje opatření Rozvoj podnikatelské infrastruktury Operačního programu průmysl a podnikání v programovacím období 2004--2006. Cílem práce je zhodnotit využití podpory a dosažení cílů stanovených pro program Reality. Teoretická část práce se věnuje nástrojům regionální politiky a jejich teoretickému základu v teoriích regionálního rozvoje a některých ekonomických teoriích. Dále je blíže vysvětlen program Reality, jeho pravidla a požadavky a je uveden do souvislosti s teoretickými principy nástrojů regionální politiky, které v sobě aplikuje. V rámci analýzy programu Reality jsou specifikovány podpořené projekty tak, aby bylo zřejmé, jaké projekty a jací žadatelé byli podpořeni a jaká byla přidělená dotace. Analýza se zaměřuje na zhodnocení programu Reality na základě ekonomických, sociálních a environmentálních dopadů realizovaných projektů. Podpořené projekty a jejich nejdůležitější dopady jsou dále předmětem regionální analýzy.

Estetická výchova jako nový předmět na Z Š Pouchov
Kobrle, Lukáš ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností realizace předmětu estetická výchova na 2. stupni základní školy. Obsahem předmětu je hledání souvislostí mezi všemi obory spadajícími dle Rámcového vzdělávacího programu do vzdělávací oblasti Umění a kultura, tedy hudební výchovou, výtvarnou výchovou, dramatickou výchovou, filmovou/audiovizuální výchovou a taneční a pohybovou výchovou. Předmět estetická výchova vychází z výchovného pojetí artefiletiky. Kromě teoretického zdůvodnění vzniku předmětu estetická výchova práce nabízí i popis přípravné fáze realizace na konkrétní základní škole, včetně inspirativních materiálů pro výuku bloků estetické výchovy v 6. ? 9. ročnících této školy.

Věra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění
Kopecká, Tereza ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Foltýnová, Marie (oponent)
Tereza Kopecká Věra Špánová - Boudníková Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění 2009 RÉSUMÉ Věra Špánová-Boudníková se narodila 5. července 1946 v Českém Krumlově, kde prožila i dětství. Vystudovala Střední uměleckou školu textilní v Brně, na níž si uvědomila, že je jí textil jako výrazový prostředek vlastní. Na výtvarnou scénu nastoupila v 60. letech a její prvotní práce byly ovlivněné novým pojetím "autorské tapisérie" a studiem textilních technik pod vedením Bohdana Mrázka a Jindřicha Vohánky. V tomto období se také setkala s osobností Vladimíra Boudníka. 70 a 80 léta znamenala proměnu v její tvorbě. Tapisérie se posléze osvobodila od stěny a stala se více objektem. Autorka se také začala cíleně vymezovat oproti dekorativní funkci textilní tvorby, dokladem toho jsou monochromní realizace z těchto let. Tato tendence vyústila v tvorbě 90. let, kdy se Věra Špánová - Boudníková pomalu začala oprošťovat od textilu jako od základu ručně zpracovaného materiálu a zvýšila také zájem o téma ženy a jejích stereotypů. Neopomenutelnou kapitolou autorčiny tvorby v těchto letech je členství ve skupině Žararaka a účast na jejích sympoziích. Cílem sympozií bylo například pracovat s jinými než tkanými textiliemi, autorka tedy nemohla používat tkanou tapisérii, jinak charakteristickou pro její tvorbu....


Umělecko-pedagogická interpretace textů kurikulárních dokumentů v odlišných jazykových prostředích
Uhl Skřivanová, Věra ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Kirchenmann, Johannes (oponent)
Obsahem disertační práce je komparace očekávaných výstupů uměleckého vzdělávání, zakotvených v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní a gymnaziální vzdělávání ČR a Učebních plánech pro osmiletá gymnázia Bavorska. Porovnání odlišně pojatých kurikulárních dokumetů se uskutečnilo na základě operacionalizace sledovaných kategorií se zvláštním zřetelem k vystižení jejich vzdělávacích obsahů. Možnosti naplňování očekávaných výstupů byly následně ověřovány v terénním výzkumu a ilustrovány na základě dat a autentických výtvarných produktů žáků. Nezbytným předpokladem realizace uvedeného výzkumu byla deskripce systému uměleckého vzdělávání v Německu a původní překladatelská práce v oblasti teorie umění a její pedagogická reflexe v 2. pol. 20. stol. a 21. stol.

Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...

Společenská zodpovědnost firem v marketingu
Karešová, Eva ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Divinová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zhodnocení historie a současnosti otázky společenské odpovědnosti nadnárodních firem v marketingu. Věnuje se popsání jak CSR pozitiv, tak kritickým ohlasům na zavádění CSR. Popisuje současné spotřebitelské trendy na trhu a možnosti, jak pro otázku odpovědnosti získat i většinové zákazníky. Zdůrazňuje především trend vestavění CSR do samotného jádra podnikání a do značek samotných. Na příkladech ukazuje možnosti provádění marketingu se sociálním účelem, ze kterého může profitovat jak firma, tak i podporovaná strana. Práce nakonec i odhaluje možnosti realizace CSR a komunikace firmy o ní. Praktická část popisuje současné CSR aktivity společnosti Unilever a její misi Vitality, která je vestavěna do celého podnikání.

Podnikatelský plán EasyMedia s.r.o.
Pavelka, Patrik ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Trnka, Jiří (oponent)
Diplomová práce Podnikatelský plán EasyMedia s.r.o. si dala za cíl popsat metodiku tvorby podnikatelského plánu, podle ní posléze konkrétní podnikatelský plán sestavit a na základě výsledků v podnikatelském plánu prezentovaných rozhodnout o smysluplnosti realizace projektu EasyMedia s.r.o. Popis metodiky informuje o postupech doporučovaných odbornou literaturou. Analytická část práce studuje potenciální projekt z hlediska postavení na trhu, konkurenčních výhod, ziskovosti apod.

Autorská realizace filmového dialogu
Kocábek, Daniel ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.

Návrh a realizace zobrazovacího reflektometru 2. generace a jeho aplikace v optické analýze tenkých vrstev
Vodák, Jiří ; Držík,, Milan (oponent) ; Klapetek, Petr (oponent) ; Ohlídal, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá technikou zobrazovací spektroskopické reflektometrie vyvíjenou na Ústavu fyzikálního inženýrství Vysokého učení technického v Brně. Jedná se o techniku vhodnou k charakterizaci vzorků neuniformních podél jejich povrchu. Technika je primárně používána k optické charakterizaci tenkých vrstev. V úvodní části práce jsou popsány základní fyzikální principy, na kterých je technika založena. Dále je popsána metodika získávání měřených dat a základní popis metod zpracování těchto dat. Je rovněž popsán základní koncept zobrazovacího spektroskopického reflektometru včetně rozboru různých variant jednotlivých částí přístroje. V hlavní části se práce zabývá popisem dvou realizovaných přístrojů včetně popisu některých kroků při vývoji těchto přístrojů. Jsou také prezentovány výsledky měření provedených se zmíněnými přístroji. V závěru práce je pak nastíněn a odůvodněn směr vývoje techniky zobrazovací spektroskopické reflektometrie k zobrazovací spektroskopické elipsometrii.