Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Věra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění
Kopecká, Tereza ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Foltýnová, Marie (oponent)
Tereza Kopecká Věra Špánová - Boudníková Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění 2009 RÉSUMÉ Věra Špánová-Boudníková se narodila 5. července 1946 v Českém Krumlově, kde prožila i dětství. Vystudovala Střední uměleckou školu textilní v Brně, na níž si uvědomila, že je jí textil jako výrazový prostředek vlastní. Na výtvarnou scénu nastoupila v 60. letech a její prvotní práce byly ovlivněné novým pojetím "autorské tapisérie" a studiem textilních technik pod vedením Bohdana Mrázka a Jindřicha Vohánky. V tomto období se také setkala s osobností Vladimíra Boudníka. 70 a 80 léta znamenala proměnu v její tvorbě. Tapisérie se posléze osvobodila od stěny a stala se více objektem. Autorka se také začala cíleně vymezovat oproti dekorativní funkci textilní tvorby, dokladem toho jsou monochromní realizace z těchto let. Tato tendence vyústila v tvorbě 90. let, kdy se Věra Špánová - Boudníková pomalu začala oprošťovat od textilu jako od základu ručně zpracovaného materiálu a zvýšila také zájem o téma ženy a jejích stereotypů. Neopomenutelnou kapitolou autorčiny tvorby v těchto letech je členství ve skupině Žararaka a účast na jejích sympoziích. Cílem sympozií bylo například pracovat s jinými než tkanými textiliemi, autorka tedy nemohla používat tkanou tapisérii, jinak charakteristickou pro její tvorbu....
Funerální umění na vybraných pražských hřbitovech 1850-1950
Holzapfelová, Vladislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent) ; Foltýnová, Marie (oponent)
disertační práce Vladislava Holzapfelová Funerální umění na vybraných pražských hřbitovech 1850-1950 Anotace Práce se zabývá funerálním uměním na území Prahy v letech 1850-1950. Snaží se vystihnout vývoj tohoto odvětví umění počínaje historizujícími směry až po socialistický realismus. Popisuje typy náhrobků, umělecké trendy a tvorbu sochařů a architektů, kteří se často věnovali sepulkrálním zakázkám. Vedle nich však na poli náhrobní tvorby působily také dosud málo známé kamenické provozy, jejichž produkce je na pražských nekropolích významně zastoupena. Dále se práce snaží postihnout změny ve vnímání smrti společností, které nastaly v daném období, a patří mezi ně například zavedení kremace či postupné odvracení se od náboženství. Práce se zabývá také symbolickou výzdobou náhrobků a dotkne se též dalších témat souvisejících s posledními věcmi člověka, jakými jsou například smuteční oznámení či nápisy na náhrobcích. Klíčová slova hrob, náhrobek, hrobka, hřbitov, funerální, umění, architektura, sochařství, kameník, symbolika
Slavnostní vozy 16. - 18. století dochované ve sbírkách na území České republiky
Foltýnová, Marie ; Biegel, Richard (vedoucí práce) ; Adamcová, Kateřina (oponent) ; Zápalková, Helena (oponent)
Cílem práce je popsat a zhodnotit soubor dochovaných slavnostních kočárů v českých a moravských sbírkách a zařadit je do kontextu evropské umělecké a uměleckořemeslné produkce 16. - 18. století. Kromě základního shrnutí procesu uměleckohistorického a technického vývoje hipomobilií, bylo nutné nastínit také problematiku dvorské hierarchie, ceremoniálů a vizuální demonstrace novověkého aristokrata, která vedla k proměně osobního dopravního prostředku v pompézní umělecká díla. Na výrobě a výzdobě slavnostních kočárů se podíleli významní barokní umělci, jejich podíl se snaží tato práce ukázat. Popisem a shrnutím historie dochovaných slavnostních kočárů na území Čech a Moravy, jejich srovnáním s analogickými kočáry v zahraničí, se naše exponáty mohou zařadit do konvolutu evropských sbírek a být reflektovány v zahraniční odborné literatuře.
Funerální umění na vybraných pražských hřbitovech 1850-1950
Holzapfelová, Vladislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent) ; Foltýnová, Marie (oponent)
disertační práce Vladislava Holzapfelová Funerální umění na vybraných pražských hřbitovech 1850-1950 Anotace Práce se zabývá funerálním uměním na území Prahy v letech 1850-1950. Snaží se vystihnout vývoj tohoto odvětví umění počínaje historizujícími směry až po socialistický realismus. Popisuje typy náhrobků, umělecké trendy a tvorbu sochařů a architektů, kteří se často věnovali sepulkrálním zakázkám. Vedle nich však na poli náhrobní tvorby působily také dosud málo známé kamenické provozy, jejichž produkce je na pražských nekropolích významně zastoupena. Dále se práce snaží postihnout změny ve vnímání smrti společností, které nastaly v daném období, a patří mezi ně například zavedení kremace či postupné odvracení se od náboženství. Práce se zabývá také symbolickou výzdobou náhrobků a dotkne se též dalších témat souvisejících s posledními věcmi člověka, jakými jsou například smuteční oznámení či nápisy na náhrobcích. Klíčová slova hrob, náhrobek, hrobka, hřbitov, funerální, umění, architektura, sochařství, kameník, symbolika
Věra Špánová-Boudníková. Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění
Kopecká, Tereza ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Foltýnová, Marie (oponent)
Tereza Kopecká Věra Špánová - Boudníková Textil na pomezí ručních prací a konceptuálního umění 2009 RÉSUMÉ Věra Špánová-Boudníková se narodila 5. července 1946 v Českém Krumlově, kde prožila i dětství. Vystudovala Střední uměleckou školu textilní v Brně, na níž si uvědomila, že je jí textil jako výrazový prostředek vlastní. Na výtvarnou scénu nastoupila v 60. letech a její prvotní práce byly ovlivněné novým pojetím "autorské tapisérie" a studiem textilních technik pod vedením Bohdana Mrázka a Jindřicha Vohánky. V tomto období se také setkala s osobností Vladimíra Boudníka. 70 a 80 léta znamenala proměnu v její tvorbě. Tapisérie se posléze osvobodila od stěny a stala se více objektem. Autorka se také začala cíleně vymezovat oproti dekorativní funkci textilní tvorby, dokladem toho jsou monochromní realizace z těchto let. Tato tendence vyústila v tvorbě 90. let, kdy se Věra Špánová - Boudníková pomalu začala oprošťovat od textilu jako od základu ručně zpracovaného materiálu a zvýšila také zájem o téma ženy a jejích stereotypů. Neopomenutelnou kapitolou autorčiny tvorby v těchto letech je členství ve skupině Žararaka a účast na jejích sympoziích. Cílem sympozií bylo například pracovat s jinými než tkanými textiliemi, autorka tedy nemohla používat tkanou tapisérii, jinak charakteristickou pro její tvorbu....
Podnikatelský plán
Foltýnová, Marie ; Špička, Jindřich (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Diplomová práce zpracovává podnikatelský plán při zahájení podnikání. Teoretická část práce vysvětluje podnikatelský plán z hlediska jeho obsahových náležitostí a jeho role v podnikání. Dále nastiňuje zásady tvorby podnikatelského plánu, podrobně popisuje jeho strukturu. Praktická část se po úvodním popisu podnikatelské příležitosti věnuje formulaci mise, vize a strategie firmy, seznamuje čtenáře s výsledky strategické analýzy, prezentuje marketingovou strategii, finanční plán a na závěr podnikatelský záměr hodnotí z hlediska ekonomické efektivnosti a rizik.

Viz též: podobná jména autorů
1 Foltynová, Marcela
4 Foltynová, Markéta
1 Foltýnová, Magda
1 Foltýnová, Magdaléna
4 Foltýnová, Markéta
2 Foltýnová, Martina
5 Foltýnová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.