Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14,453 záznamů.  začátekpředchozí14444 - 14453  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.27 vteřin. 

Analýza bankovního sektoru ve vybraných zemích východní Evropy
Křížek, Tomáš ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Janda, Karel (oponent)
Práce analyzuje bankovní sektor ve vybraných státech střední a východní Evropy, konkrétně v Albánii, Srbsku a Bosně a Hercegovině a porovnává jejich vývoj se zemí z téhož regionu s rozvinutým bankovním sektorem, v tomto případě s Českou republikou. Tří části práce analyzující jednotlivě každou zemi jsou doplněny o závěrečné porování a celkové shrnutí. Analyzován je všeobecný vývoj v těchto státech, vývoj bankovního sektoru, účastníci na bankovním trhu a také samotný bankovní trh a finanční výkonnost bank. Z provedené anylýzy vyplývá, že se všechny země vyvíjí jinak a s jinými startovními podmínkami. Albánie jde cestou kvalitativního vývoje s nízkými absolutními hodnotami finančních ukazatelů, ale s jejich relativní výší vzhledem k využívání dostupných zdrojů. Vývoj v Srbsku probíhá spíše kvantitativně, jako protiklad k situaci v Albánii. Bosna a Hercegovina se vyvíjí poněkud nejednoznačně, což souvisí i s obtížnou politickou situací v zemi. Z porovnání s Českou republikou vyplývá, že všechny tři země mají před sebou ještě dlouhou cestu k dosažení srovnatelné úrovně bankovního sektoru.

Vstup českých malých a středních podniků na rakouský trh na příkladu firmy Cockyshop.cz
Kolářová, Hana ; Sztogrynová, Miroslava (vedoucí práce) ; Galan, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem práce je návrh vhodné marketingové strategie pro českou firmu Cockyshop.cz, která plánuje vstup na rakouský trh internetového prodeje kontaktních čoček. Práce je koncipovaná tak, aby mohla sloužit i jako obecný návod pro další české malé a střední podniky, které se chystají vstoupit na některý z trhů členských zemí Evropské unie. Navrhovaná opatření jsou založena nejen na důkladné analýze veřejně dostupných zdrojů, ale také na vlastních šetřeních provedených přímo na rakouském trhu.

Současné trendy ve světovém a českém pojišťovnictví
Vakrčka, Pavel ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kábrt, Tomáš (oponent)
Diplomová práce mapuje aktuální trendy ve světovém a českém pojišťovnictví. Zabývá se popisem původu práva, které utvářelo pojistný trh. Prostřednictvím dostupných dat je zde popsán aktuální stav pro jednotlivé kontinenty v několika kategoriích. Velká část je věnována především evropskému prostředí. Závěr obsahuje nejvýznamnější změny v legislativě, které v následujících letech významný m způsobem ovlivní pojišťovnictví.

VLIV IT A SW PROSTŘEDKŮ NA FIREMNÍ
Chlebík, Tomáš Ing. ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce)
Komunikace je v dnešní době základním klíčem k úspěchu. Rychlost, dostupnost a kvalita předávaných informací je schopna ovlivnit nejen budoucnost firem, ale také jedinců. Cílem práce je poskytnout ucelený přehled o dostupných IT a SW prostředcích pro firemní komunikaci. E-mail, hlasová komunikace, videokonference, portály, ale také virtuální prostředí jsou postaveny proti klasickým formám komunikace jako je meeting a korespondence. V práci je vytvořena metodika umožňující srovnání jednotlivých forem komunikace z pohledu jejich vlastností, vhodností jejich použití pro různé modelové typy komunikace a možnosti jejich nasazení v interní a externí firemní komunikaci. Poslední kapitola práce demonstruje možnost aplikace zjištěných závěrů a získaných poznatků na středně velkou stavební firmu.

Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy
Soukeník, Štěpán ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Bakalářská práce "Institucionální komunikace v ČR na příkladu Ministerstva vnitra a jeho projektu elektronizace veřejné správy" je zaměřena na specifika marketingové komunikace veřejných institucí. Popisuje stěžejní přístupy k pojetí teorie institucionální komunikace z různých hledisek, např. strukturního funkcionalismu, institucionální ekonomie, konverzační analýzy, Torontské mediologické školy a nejnovějších výzkumů v oblasti teorie sociální komunikace a marketingové komunikace v roce 2011. Na základě širšího kontextu pojmů eGovernment a eDemokracie a s využitím primárních i sekundárních výzkumů jsou analyzovány dvě fáze marketingové komunikační kampaně projektu Datové schránky z roku 2009, jenž institucionálně spadá pod Ministerstvo vnitra ČR. Kromě komunikačního auditu tohoto projektu jsou na závěr také předloženy konkrétní strategické a taktické návrhy spolu s jejich vizuálním provedením.

Dark web: Černý trh na internetu a jeho vliv na české národní hospodářství v letech 2011-2015
Nedvědová, Barbora ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Klement, Josef (oponent)
Hlavním cílem práce je analýza vlivu dark webu na národní hospodářství České republiky v rozmezí let 2012 až 2014. V teoretické části je analyzován pojem dark web, dále jsou popsány skutečnosti, které s internetovým černým trhem souvisí a ze kterých vychází. V praktické části je odhadován vliv na národní účty a jiné makroekonomické veličiny za použití dostupných dat z České republiky i zahraničí, jako je HDP, inkaso daní, velikost šedého a černého trhu, zaměstnanost a měnový kurz. V závěru práce jsou jasně vymezeny intervaly, ve kterých se pohybuje vliv na jednotlivé ukazatele národního hospodářství České republiky. Za použití dostupných dat je možné dokázat působení dark webu na národní hospodářství a sledované makroekonomické veličiny. Konkrétně v roce 2014 byl podíl dark webu na HDP České republiky menší než 9 promile. Dále práce došla k výsledkům, kdy se dark web na šedé ekonomice podílel méně než jednou desetinou procenta a na nelegální ekonomice méně než 2 %. Podíl internetového černého tržiště na příjmech sociálního a zdravotního pojištění byl téměř 8 promile.

Ocenění firmy Penam, a.s.
Leharová, Olga ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Cílem diplomové práce je objektivní ocenění firmy PENAM, a.s. k datu 1. 1. 2015. Ocenění je provedeno z pohledu externího nezávislého subjektu, použita jsou tedy data získaná výhradně z veřejně dostupných pramenů. Teoretická a metodologická část zahrnuje vysvětlení základních pojmů, metod a postupů spojených s procesem oceňování firmy. Praktická část pak představuje jejich aplikaci do praxe, její součástí je provedení finanční a strategické analýzy firmy PENAM, a.s., prognóza generátorů hodnoty, vytvoření finančního plánu do roku 2018 a samotné ocenění. Jako hlavní metoda je použita výnosová metoda diskontovaných peněžních toků pro vlastníky a věřitele. Pro srovnání je uvedena také účetní hodnota a hodnota získaná použitím násobitele V/EBITDA.

Ekonomická analýza českého trhu s vínem v kontextu se světovým
Rýpar, Jan Bc. ; Votava, Libor (vedoucí práce) ; Dvořák, Pavel (oponent)
Práce pojednává o obchodování s vínem jak v České republice tak v Evropské unii a světě. Přibližuje legislativní úpravu ochodu s vínem ČR. Z dostupných zdrojů charakterizuje trh vína pomocí spotřeby, produkce, spotřebitele, marketingových nástrojů a zahraničního obchodu. Nastiňuje trendy na tomto trhu a jeho předpokládaný budoucí vývoj.

Možnosti automatické detekce plagiátů
Hauzírek, Michal ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Mach, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi automatické detekce plagiátů. Cílem je poskytnout relevantní informace těm, kteří uvažují o použití případně vývoji nástroje pro detekci plagiátů. V teoretické části zejména zobecňuje, na příkladech demonstruje a doplňuje informace získané z různých zdrojů zabývajících se touto problematikou. V první části stručně uvádí čtenáře do problematiky plagiátorství a současného stavu zejména ve vzdělávacích institucích a do obecných možností a omezení automatické detekce. Dále vysvětluje rozdíly mezi různými typy nástrojů pro detekci plagiátů a možnostmi jejich využití. V následující části se zabývá základními metrikami používanými v různých nástrojích. Představuje i několik zajímavých alternativních způsobů detekce. Podrobně pak popisuje princip nejpoužívanějšího způsobu detekce plagiátů v přirozeném jazyce a dále některé další přístupy včetně těch užívaných pro detekci v programovacích jazycích. Velký prostor je v praktické části věnován popisu, srovnání a testům vybraných dostupných řešení pro detekci plagiátů a to jak komerčních, tak poskytovaných zdarma. Největší důraz je přitom kladen na jejich fungování v českém jazykovém prostředí. Druhým praktickým přínosem práce je koncept návrhu systému pro detekci plagiátů a jeho začlenění do komplexního programu prevence plagiátorství.

Implementace Business Intelligence v malé společnosti působící v sektoru vzdělávání
Mrázek, Josef ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout model metrik vhodný k řízení malé společnosti a následně demonstrovat jeho praktické využití při řízení společnosti za pomocí běžně dostupných informačních technologií. Na základě studia dostupné literatury byl jako model strategického řízení společnosti vybrán model Balanced Scorecard. V rámci tohoto modelu byla nejdříve definována mise a vize školy. Dále byly stanoveny strategické cíle a na ně navazující metriky. Dílčím cílem bylo pro vybrané metriky demonstrovat jejich praktické využití při řízení společnosti. Bylo navrženo technologické řešení respektující možnosti malých společností. Konečným výstupem praktické části této práce pak byla demonstrace využití BI k podpoře strategického řízení a rozhodování.